Διαβάστε στο motorone.gr: F1 - Αναβαθμίσεις για Mercedes και Red Bull πριν τον Αύγουστο
Οι ομάδες των Mercedes και Red Bull αναμένεται να παρουσιάσουν αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους στα δύο επόμενα Grans Prix πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα
Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, η Formula 1 θα κατευθυνθεί προς τη Γαλλία και την πίστα του Paul Ricard και στη συνέχεια στο Hungaroring, πριν από το διάλειμμα τεσσάρων εβδομάδων του Αυγούστου, εντός του οποίου τα εργοστάσια των ομάδων θα πάψουν να λειτουργούν για δύο εβδομάδες.
Δεδομένης της λείας ασφάλτου του Paul Ricard και των χαμηλών kerb (που ενδέχεται να προκαλέσουν θέμα με τα όρια πίστας), η Mercedes αναμένεται να είναι αρκετά ανταγωνιστική, όπως συνέβη και στο Silverstone. Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, η «καλύτερη» αναβάθμιση της W13 δεν έχει έρθει ακόμα και προβλέπεται ότι θα παρουσιαστούν σημαντικές τροποποιήσεις στο γερμανικό μονοθέσιο. Αν και αναμένεται να μην είναι τόσο ορατές -πιθανότατα δηλαδή να επικεντρώνονται στο δάπεδο- αναφέρεται ότι θα είναι πολύ αποδοτικές.
O διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff δήλωσε: «Ακόμα μας λείπουν αυτά τα 2-3 δέκατα του δλ. σε απόδοση. Δεν είμαστε αρκετά γρήγοροι για να προκαλέσουμε τους κορυφαίους ακόμα». Ο βασικός λόγος βελτίωσης της Mercedes είναι ότι η ομάδα κατάφερε να καταπολεμήσει το porpoising. O διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε για τη γερμανική ομάδα: «Περιμένουμε να είναι γρήγοροι στο Paul Ricard. Δείχνουν εκλάμψεις ότι είναι κοντά. Στους τελευταίους δύο αγώνες δεν υπήρχε κανένα σημάδι porpoising, οπότε, φαίνεται να επιστρέφουν σιγά-σιγά στο παιχνίδι».
Ο Max Verstappen δήλωσε ότι η Mercedes ίσως βρεθεί σε θέσει να διεκδικεί νίκες στο τέλος της σεζόν. «Είναι καλύτεροι απ’ ό,τι στο ξεκίνημα της χρονιάς, αλλά χρειάζονται λίγο παραπάνω ακόμα». Αναβαθμίσεις αναμένονται όμως στους επόμενους δύο αγώνες και στο στρατόπεδο της Red Bull. Οι τροποποιήσεις που παρουσιάστηκαν στο δάπεδο της RB18 στην Αυστρία, είχαν σκοπό να διασφαλίσουν καλύτερη ροή αέρα ανεξαρτήτως απόστασης από το έδαφος.
Η Red Bull, που είναι από τις πιο ενεργές ομάδες φέτος όσον αφορά τον αριθμό αναβαθμίσεων που φέρνει στο μονοθέσιό της, σκοπεύει να παρουσιάσει καινούργια εξαρτήματα και στο Paul Ricard, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα προλάβει να το κάνει. Όπως έχουμε αναφέρει, οι τελευταίες αναβαθμίσεις ενδέχεται να έχουν αυξήσει και πάλι το βάρος της RB18 περίπου 10 κιλά επάνω από το ελάχιστο όριο (798 κιλά).
Παράλληλα, η Ferrari εκτιμά ότι με την καινούργια πίσω αεροτομή που έχει παρουσιάσει στους τελευταίους αγώνες, έχει εκμηδενίσει το πλεονέκτημα της Red Bull στις ευθείες. Σύμφωνα με τον διευθυντή της Scuderia, Mattia Binotto: «Με τη καινούργια πίσω αεροτομή, νομίζω ότι απλά μειώσαμε τη διαφορά που είχαμε από πλευράς ταχύτητας. Εξακολουθούν να έχουν ένα μικρό πλεονέκτημα, αλλά είναι πολύ μικρό ή αμελητέο. Μόνο στις στροφές που υπάρχει περιορισμός πρόσφυσης μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Στις στροφές με περιορισμό ισχύος, βρισκόμαστε πολύ κοντά».
Ωστόσο, ο παράγοντας της αξιοπιστίας εξακολουθεί να αποτελεί ανησυχία για τη Ferrari στο άμεσο μέλλον, όπως αναφέρει ο Binotto: «Τα προβλήματα μας ανησυχούν για τους επόμενους αγώνες, όχι μακροπρόθεσμα. Είμαι πεπεισμένος ότι μπορούμε να τα λύσουμε ως ομάδα. Για τέτοιου είδους παρεμβάσεις χρειάζεσαι χρόνο. Χρειάζεται να σχεδιάσεις, να παράγεις και να περάσεις από ομολογκασιόν (έγκριση από τη FIA) νέα εξαρτήματα για την αξιοπιστία. Μερικές εβδομάδες δεν είναι αρκετές. Βραχυπρόθεσμα θα προσπαθήσουμε να το διαχειριστούμε μέσω των χιλιομέτρων που διανύουμε».
Δεδομένης της λείας ασφάλτου του Paul Ricard και των χαμηλών kerb (που ενδέχεται να προκαλέσουν θέμα με τα όρια πίστας), η Mercedes αναμένεται να είναι αρκετά ανταγωνιστική, όπως συνέβη και στο Silverstone. Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, η «καλύτερη» αναβάθμιση της W13 δεν έχει έρθει ακόμα και προβλέπεται ότι θα παρουσιαστούν σημαντικές τροποποιήσεις στο γερμανικό μονοθέσιο. Αν και αναμένεται να μην είναι τόσο ορατές -πιθανότατα δηλαδή να επικεντρώνονται στο δάπεδο- αναφέρεται ότι θα είναι πολύ αποδοτικές.
O διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff δήλωσε: «Ακόμα μας λείπουν αυτά τα 2-3 δέκατα του δλ. σε απόδοση. Δεν είμαστε αρκετά γρήγοροι για να προκαλέσουμε τους κορυφαίους ακόμα». Ο βασικός λόγος βελτίωσης της Mercedes είναι ότι η ομάδα κατάφερε να καταπολεμήσει το porpoising. O διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε για τη γερμανική ομάδα: «Περιμένουμε να είναι γρήγοροι στο Paul Ricard. Δείχνουν εκλάμψεις ότι είναι κοντά. Στους τελευταίους δύο αγώνες δεν υπήρχε κανένα σημάδι porpoising, οπότε, φαίνεται να επιστρέφουν σιγά-σιγά στο παιχνίδι».
Ο Max Verstappen δήλωσε ότι η Mercedes ίσως βρεθεί σε θέσει να διεκδικεί νίκες στο τέλος της σεζόν. «Είναι καλύτεροι απ’ ό,τι στο ξεκίνημα της χρονιάς, αλλά χρειάζονται λίγο παραπάνω ακόμα». Αναβαθμίσεις αναμένονται όμως στους επόμενους δύο αγώνες και στο στρατόπεδο της Red Bull. Οι τροποποιήσεις που παρουσιάστηκαν στο δάπεδο της RB18 στην Αυστρία, είχαν σκοπό να διασφαλίσουν καλύτερη ροή αέρα ανεξαρτήτως απόστασης από το έδαφος.
Η Red Bull, που είναι από τις πιο ενεργές ομάδες φέτος όσον αφορά τον αριθμό αναβαθμίσεων που φέρνει στο μονοθέσιό της, σκοπεύει να παρουσιάσει καινούργια εξαρτήματα και στο Paul Ricard, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα προλάβει να το κάνει. Όπως έχουμε αναφέρει, οι τελευταίες αναβαθμίσεις ενδέχεται να έχουν αυξήσει και πάλι το βάρος της RB18 περίπου 10 κιλά επάνω από το ελάχιστο όριο (798 κιλά).
Παράλληλα, η Ferrari εκτιμά ότι με την καινούργια πίσω αεροτομή που έχει παρουσιάσει στους τελευταίους αγώνες, έχει εκμηδενίσει το πλεονέκτημα της Red Bull στις ευθείες. Σύμφωνα με τον διευθυντή της Scuderia, Mattia Binotto: «Με τη καινούργια πίσω αεροτομή, νομίζω ότι απλά μειώσαμε τη διαφορά που είχαμε από πλευράς ταχύτητας. Εξακολουθούν να έχουν ένα μικρό πλεονέκτημα, αλλά είναι πολύ μικρό ή αμελητέο. Μόνο στις στροφές που υπάρχει περιορισμός πρόσφυσης μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Στις στροφές με περιορισμό ισχύος, βρισκόμαστε πολύ κοντά».
Ωστόσο, ο παράγοντας της αξιοπιστίας εξακολουθεί να αποτελεί ανησυχία για τη Ferrari στο άμεσο μέλλον, όπως αναφέρει ο Binotto: «Τα προβλήματα μας ανησυχούν για τους επόμενους αγώνες, όχι μακροπρόθεσμα. Είμαι πεπεισμένος ότι μπορούμε να τα λύσουμε ως ομάδα. Για τέτοιου είδους παρεμβάσεις χρειάζεσαι χρόνο. Χρειάζεται να σχεδιάσεις, να παράγεις και να περάσεις από ομολογκασιόν (έγκριση από τη FIA) νέα εξαρτήματα για την αξιοπιστία. Μερικές εβδομάδες δεν είναι αρκετές. Βραχυπρόθεσμα θα προσπαθήσουμε να το διαχειριστούμε μέσω των χιλιομέτρων που διανύουμε».