Η Ferrari δημιούργησε ένα αρθρωτό αγωνιστικό αυτοκίνητο, τη νέα 296 GT3, που υιοθετεί τεχνολογία εμπνευσμένη από τη Formula 1.

Η Ferrari αποκάλυψε το νέο πελατειακό αγωνιστικό αυτοκίνητο της κατηγορίας GT3, που θα αντικαταστήσει την 488 GT3 Evo για το 2023, στα πλαίσια των 24 Ωρών του Spa, που αποτελεί μέρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος GT World Challenge. Η νέα Ferrari 296 GT3 διαθέτει αποσπώμενα εμπρός και πίσω άκρα, αυξάνοντας τις δυνατότητες συντήρησης.

Τα τμήματα του αμαξώματος εμπρός και πίσω μπορούν να αφαιρεθούν, ενώ και τα δύο άκρα του αυτοκινήτου είναι δομημένα επάνω σε αποσπώμενα υποπλαίσια για περαιτέρω ευκολία στη συντήρηση. Ο Ferdinando Cannizzo, επικεφαλής σχεδιασμού αγωνιστικών αυτοκινήτων GT στη Ferrari, δήλωσε: «Κοιτάξαμε πως κάνουν τα πράγματα στη Formula 1 και στα πρωτότυπα και το αντιγράψαμε. Ανταλλάξαμε κάποιες ιδέες και έννοιες με την ομάδα της F1».

«Το σκεφτήκαμε αυτό από το στάδιο της αρχικής ιδέας, επειδή θέλαμε να απλοποιήσουμε τη συναρμολόγηση και να κάνουμε τη λειτουργία στην πίστα πολύ πιο εύκολη. Όταν αφαιρείς το εμπρός ή το πίσω μέρους του αμαξώματος, υπάρχει μόνο ένας ηλεκτρικός σύνδεσμος χωρίς πολλά καλώδια παντού».

«Η ευκολία στη λειτουργία του αυτοκινήτου και πόσο γρήγορα μπορείς να αλλάξεις εξαρτήματα είναι βασικό μέρος της απόδοσης. Το εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος μπορούν να αντικατασταθούν πολύ γρήγορα, μέσα σε δευτερόλεπτα, αν και πρέπει να γίνουν ακόμη κάποιες έρευνες για να δούμε πραγματικά πόσο γρήγορα μπορεί να γίνει».

Το αυτοκίνητο είχε πραγματοποιήσει ένα shakedown στην ιδιωτική πίστα δοκιμών της Ferrari στο Fiorano, τον Απρίλιο. Ο κινητήρας του νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου διατηρεί την αρχιτεκτονική και τη χωρητικότητα της 296 GTB παραγωγής που παρουσιάστηκε πέρυσι: πρόκειται για έναν 3λιτρο twin-turbo V6 με περιεχόμενη γωνία V 120 μοιρών.

Ο Cannizzo αποκάλυψε ότι το τμήμα Attivita Sportive GT της Ferrari συμμετείχε στο σχεδιασμό του 296 GTB παραγωγής από την αρχή της εξέλιξής της: «Ξεκινήσαμε μαζί τους από την αρχή, εξετάζοντας τις απαιτήσεις για το αγωνιστικό αυτοκίνητο». Ο Ιταλός εξήγησε ότι αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο στην απόφαση να επιλεγεί η μεγάλη περιεχόμενη γωνία V στη διαμόρφωση του κινητήρα, η οποία επέτρεψε τη στέγαση των turbo μέσα εντός αυτής. για να δημιουργήσει μια πιο συμπαγή διάταξη.

Ο κινητήρας έχει πάρει κλίση προς τα επάνω στο πίσω μέρος κατά δύο μοίρες για τη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης. «Δύο μοίρες δεν ακούγονται πολλές, αλλά είναι αρκετές για να έχουμε το σωστό σχήμα και μέγεθος διαχύτη ώστε να αυξήσουμε την απόδοση και να έχουμε καλύτερη ευαισθησία όσον αφορά την απόσταση από το έδαφος στο πίσω μέρος» δήλωσε ο Cannizzo.