Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε τη νέα Porsche Macan T
Η νέα Porsche Macan Τ είναι η touring εκδοχή του SUV επιδόσεων
Το 1968 η Porsche ονόμασε την ελαφρύτερη εργοστασιακή 911 ως 911 T και από τότε το παρατσούκλι Touring αποδίδεται σε μοντέλα που εστιάζουν στην εμπλοκή του οδηγού με το αυτοκίνητο και όχι στους απόλυτους χρόνους στην πίστα.
Η ανόθευτη οδηγική εμπειρία δεν είναι κάτι που ίσως να αναζητούσες σε ένα φιλικό προς της οικογένεια, για να μην πούμε οικογενειακό SUV, όπως η Macan, που ζυγίζει 1.865 κιλά. Ωστόσο, η Porsche είναι σίγουρη ότι αξίζει το σήμα «T». Δεν είναι ότι έχει μόνο να αντιμετωπίσει τους… πουριτανούς της Porsche, αλλά να αναμετρηθεί και με μοντέλα όπως η Alfa Romeo Stelvio Veloce και Jaguar F-Pace.
Η Macan T ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα στις λεπτομέρειες που είναι διακριτικές. Η μάσκα, οι εξωτερικοί καθρέπτες, τα πλευρικά πτερύγια, η πίσω αεροτομή και σήματα είναι όλα βαμμένα σε μεταλλικό χρώμα Agate Grey, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών είναι διαθέσιμες σε σκούρη απόχρωση τιτανίου. Υπάρχουν επίσης 13 επιλογές εξωτερικών χρωμάτων για να επιλέξεις.
Στο εσωτερικό η Macan T έχει αποκτήσει μια μοναδική επένδυση, που είναι εν μέρει δερμάτινη και εν μέρει «Sport Tex» αλκαντάρα, με ασημί ραφές αντίθεσης και ανάγλυφα λογότυπα Porsche στα προσκέφαλα. Μια νέα κεντρική κονσόλα αντικατέστησε το 2021 τα πολλά πλήκτρα και είναι σημαντικά πιο εύκολη και εύχρηστη. Πάνω βρίσκεται μια οθόνη αφής 10,9 ιντσών, η οποία έχει καλή απόκριση. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε αρκετό προαιρετικό εξοπλισμό, αξίας 5.041 λιρών.
Η T μοιράζεται τον ίδιο 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων με άλλα μοντέλα του Ομίλου VW, με τη μεγάλη διαφορά, ότι εδώ είναι τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα. Ο μικρότερος κινητήρας ζυγίζει 59 κιλά λιγότερα από τον V6 και η απουσία αυτής της μάζας από το εμπρός μέρος, συμβάλει στη βελτίωση της ευελιξίας του αυτοκινήτου, σύμφωνα με την Porsche.
Η απόδοσή του είναι 265 ίπποι και 400 Nm ροπής, με την τελευταία να είναι διαθέσιμη από τις 1.800 σ.α.λ. έως τις 4.000 σ.α.λ., όπως και στην βασική Macan. Ωστόσο, χάρη στο στάνταρ Sport Chrono Pack, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,2 δλ. ταχύτερα από τη βασική.
Το μοναδικό αυτοκίνητο στη γκάμα της Porsche που έχει το σύστημα προσαρμοζόμενης ανάρτησης PASM με ατσαλένια ελατήρια, η T στέκεται 15 χιλ. πιο κοντά στην άσφαλτο, σε σχέση με την απλή εκδοχή του μοντέλου, ενώ και το τιμόνι έχει επίσης βελτιωθεί.
Αυτές οι αλλαγές προσφέρουν μια ελαφριά βελτίωση σε επίπεδο απόκρισης και σταθερότητας στις στροφές, κάτι που δεν είναι τόσο κακό, αφού έτσι και αλλιώς η βασική Macan είναι ήδη ένα από τα καλύτερα SUV στις στροφές. Μπορείς εύκολα να ρυθμίσεις τη γραμμή της μέσα στη στροφή, με τα επίπεδα πρόσφυσης να μην προβληματίζουν ποτέ σε στεγνή άσφαλτο. Το τιμόνι είναι επίσης τέλεια ζυγισμένο και προσφέρει αξιόλογη αίσθηση για SUV.
Η αερανάρτηση είναι διαθέσιμη για 1.044 λίρες και πάει μαζί με μια νέα αντιστρεπτική που μπορεί να μειώσει το ύψος της ανάρτησης για επιπλέον 10 χιλιοστά ή 20 χιλ. στο Sport Plus Mode. Είτε επιλέξεις τη λειτουργία Comfort, Sport η Sport Plus, η Macan T ¨συμπεριφέρεται σαν «ένα κομμάτι» στις έντονες στροφές και ακόμα σε πιο γρήγορο ρυθμό δεν πρόκειται να αντιδράσει ποτέ άτσαλα.
Όπως έχουμε ξαναπεί η αερονάρτηση αξίζει τα λεφτά της αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα σε εθνικό δίκτυο, αφού αποδεικνύεται ελαφρώς πιο ραφιναρισμένη, αλλά αν αυτό δεν είναι το πεδίο δράσης σου, καλύτερα να κρατήσεις τα χρήματα. Η άποψή μας παραμένει ίδια και τώρα που οδηγήσαμε το αυτοκίνητο εντός έδρας.
Το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων PDK είναι άψογο. Είναι εξαιρετικά ομαλό και γρήγορες αλλαγές προσθέτουν στην σπορ εμπειρία. Τα φρένα είναι ισχυρά και αποτελεσματικά, ακόμα και μετά από σκληρή και επαναλαμβανόμενη χρήση. Από την άποψη της απόλαυσης και των δυνατοτήτων πιστεύουμε ότι οι ανταγωνιστές της Macan Τ, είναι πιο πολύ τα τετρακίνητα hot hatch, παρά τα συμβατικά SUV, κάτι που είναι μόνο θετικό για την Porsche.
Ο 4κύλινδρος κινητήρας είναι αποτελεσματικός, αλλά δεν σφύζει από χαρακτήρα. Η καμπύλη ροπής κάνει τον κινητήρα αρκετά ευέλικτο, ενώ δεν αρέσκεται στις υψηλές στροφές. Ο πιο βαρύς V6 θυσιάζει μέρος της ευελιξίας, αλλά έχει πλουσιότερο ήχο και είναι πιο πρόθυμος στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Φαίνεται δίκαιη ανταλλαγή, ειδικά αν αναλογιστείς ότι οι τιμές των S και T είναι αρκετά κοντά.
Συμπέρασμα
Το να δημιουργήσεις ένα χώρο για την οδηγοκεντρική Macan T μέσα στη γκάμα των σπορ μεσαίων SUV της Porsche είναι ένα δύσκολο έργο. Δεν πρόκειται να αποτελέσει κορυφαία επιλογή μέσα στη γκάμα, αλλά η Τα καταφέρνει να αναδείξει τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά της Macan, σε χαμηλότερη τιμή. Το μεγαλύτερο πρόβλημά της; Η πιο συναρπαστική έκδοση S με τον V6 κινητήρα είναι λίγο πιο ακριβή.
Η ανόθευτη οδηγική εμπειρία δεν είναι κάτι που ίσως να αναζητούσες σε ένα φιλικό προς της οικογένεια, για να μην πούμε οικογενειακό SUV, όπως η Macan, που ζυγίζει 1.865 κιλά. Ωστόσο, η Porsche είναι σίγουρη ότι αξίζει το σήμα «T». Δεν είναι ότι έχει μόνο να αντιμετωπίσει τους… πουριτανούς της Porsche, αλλά να αναμετρηθεί και με μοντέλα όπως η Alfa Romeo Stelvio Veloce και Jaguar F-Pace.
Η Macan T ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα στις λεπτομέρειες που είναι διακριτικές. Η μάσκα, οι εξωτερικοί καθρέπτες, τα πλευρικά πτερύγια, η πίσω αεροτομή και σήματα είναι όλα βαμμένα σε μεταλλικό χρώμα Agate Grey, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών είναι διαθέσιμες σε σκούρη απόχρωση τιτανίου. Υπάρχουν επίσης 13 επιλογές εξωτερικών χρωμάτων για να επιλέξεις.
Στο εσωτερικό η Macan T έχει αποκτήσει μια μοναδική επένδυση, που είναι εν μέρει δερμάτινη και εν μέρει «Sport Tex» αλκαντάρα, με ασημί ραφές αντίθεσης και ανάγλυφα λογότυπα Porsche στα προσκέφαλα. Μια νέα κεντρική κονσόλα αντικατέστησε το 2021 τα πολλά πλήκτρα και είναι σημαντικά πιο εύκολη και εύχρηστη. Πάνω βρίσκεται μια οθόνη αφής 10,9 ιντσών, η οποία έχει καλή απόκριση. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε αρκετό προαιρετικό εξοπλισμό, αξίας 5.041 λιρών.
Η T μοιράζεται τον ίδιο 4κύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων με άλλα μοντέλα του Ομίλου VW, με τη μεγάλη διαφορά, ότι εδώ είναι τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα. Ο μικρότερος κινητήρας ζυγίζει 59 κιλά λιγότερα από τον V6 και η απουσία αυτής της μάζας από το εμπρός μέρος, συμβάλει στη βελτίωση της ευελιξίας του αυτοκινήτου, σύμφωνα με την Porsche.
Η απόδοσή του είναι 265 ίπποι και 400 Nm ροπής, με την τελευταία να είναι διαθέσιμη από τις 1.800 σ.α.λ. έως τις 4.000 σ.α.λ., όπως και στην βασική Macan. Ωστόσο, χάρη στο στάνταρ Sport Chrono Pack, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,2 δλ. ταχύτερα από τη βασική.
Το μοναδικό αυτοκίνητο στη γκάμα της Porsche που έχει το σύστημα προσαρμοζόμενης ανάρτησης PASM με ατσαλένια ελατήρια, η T στέκεται 15 χιλ. πιο κοντά στην άσφαλτο, σε σχέση με την απλή εκδοχή του μοντέλου, ενώ και το τιμόνι έχει επίσης βελτιωθεί.
Αυτές οι αλλαγές προσφέρουν μια ελαφριά βελτίωση σε επίπεδο απόκρισης και σταθερότητας στις στροφές, κάτι που δεν είναι τόσο κακό, αφού έτσι και αλλιώς η βασική Macan είναι ήδη ένα από τα καλύτερα SUV στις στροφές. Μπορείς εύκολα να ρυθμίσεις τη γραμμή της μέσα στη στροφή, με τα επίπεδα πρόσφυσης να μην προβληματίζουν ποτέ σε στεγνή άσφαλτο. Το τιμόνι είναι επίσης τέλεια ζυγισμένο και προσφέρει αξιόλογη αίσθηση για SUV.
Η αερανάρτηση είναι διαθέσιμη για 1.044 λίρες και πάει μαζί με μια νέα αντιστρεπτική που μπορεί να μειώσει το ύψος της ανάρτησης για επιπλέον 10 χιλιοστά ή 20 χιλ. στο Sport Plus Mode. Είτε επιλέξεις τη λειτουργία Comfort, Sport η Sport Plus, η Macan T ¨συμπεριφέρεται σαν «ένα κομμάτι» στις έντονες στροφές και ακόμα σε πιο γρήγορο ρυθμό δεν πρόκειται να αντιδράσει ποτέ άτσαλα.
Όπως έχουμε ξαναπεί η αερονάρτηση αξίζει τα λεφτά της αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα σε εθνικό δίκτυο, αφού αποδεικνύεται ελαφρώς πιο ραφιναρισμένη, αλλά αν αυτό δεν είναι το πεδίο δράσης σου, καλύτερα να κρατήσεις τα χρήματα. Η άποψή μας παραμένει ίδια και τώρα που οδηγήσαμε το αυτοκίνητο εντός έδρας.
Το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων PDK είναι άψογο. Είναι εξαιρετικά ομαλό και γρήγορες αλλαγές προσθέτουν στην σπορ εμπειρία. Τα φρένα είναι ισχυρά και αποτελεσματικά, ακόμα και μετά από σκληρή και επαναλαμβανόμενη χρήση. Από την άποψη της απόλαυσης και των δυνατοτήτων πιστεύουμε ότι οι ανταγωνιστές της Macan Τ, είναι πιο πολύ τα τετρακίνητα hot hatch, παρά τα συμβατικά SUV, κάτι που είναι μόνο θετικό για την Porsche.
Ο 4κύλινδρος κινητήρας είναι αποτελεσματικός, αλλά δεν σφύζει από χαρακτήρα. Η καμπύλη ροπής κάνει τον κινητήρα αρκετά ευέλικτο, ενώ δεν αρέσκεται στις υψηλές στροφές. Ο πιο βαρύς V6 θυσιάζει μέρος της ευελιξίας, αλλά έχει πλουσιότερο ήχο και είναι πιο πρόθυμος στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Φαίνεται δίκαιη ανταλλαγή, ειδικά αν αναλογιστείς ότι οι τιμές των S και T είναι αρκετά κοντά.
Συμπέρασμα
Το να δημιουργήσεις ένα χώρο για την οδηγοκεντρική Macan T μέσα στη γκάμα των σπορ μεσαίων SUV της Porsche είναι ένα δύσκολο έργο. Δεν πρόκειται να αποτελέσει κορυφαία επιλογή μέσα στη γκάμα, αλλά η Τα καταφέρνει να αναδείξει τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά της Macan, σε χαμηλότερη τιμή. Το μεγαλύτερο πρόβλημά της; Η πιο συναρπαστική έκδοση S με τον V6 κινητήρα είναι λίγο πιο ακριβή.