Διαβάστε στο motorone.gr: Aston Martin - Η αποκάλυψη της νέας DBR22
Αποκαλύφθηκε η νέα Aston Martin DBR22 προς τιμήν της 10ης επετείου της Q by Aston Martin και των αγωνιστικών της αυτοκινήτων της δεκαετίας του ’50
Η βρετανική εταιρεία αποκάλυψε στο Monterey Car Week 2022 που πραγματοποιήθηκε στην Καλιφόρνια ένα σύγχρονο speedster μοντέλο, τη νέα DBR22. Πρόκειται για ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής και ιδιαίτερης κατασκευής που έρχεται να καταθέσει φόρο τιμής στην 10η επέτειο της Q by Aston Martin αλλά και στις κατασκευές της δεκαετίας του ’50 (DBR1 και DB3S).
Ο σχεδιασμός της DBR22 στηρίζεται στη χρήση ενός περιορισμένου αριθμού εξωτερικών πάνελ απο ανθρακονήματα τα οποία δίνουν στο αυτοκίνητο μια σμιλευμένη, μυώδη εμφάνιση, σύμφωνα με τον κατασκευαστή του. Επίσης αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι η νέα μπροστινή μάσκα, με ένα νέο σχέδιο κατασκευασμένο και πάλι από ανθρακονήματα. Ένας πεταλοειδής αεραγωγός στο καπό βοηθά στην ψύξη του κινητήρα V12 των 5,2 λίτρων, μαζί με τους πλευρικούς αεραγωγούς τύπου DBR1 στα εμπρός φτερά του αυτοκινήτου. Αυτός ο σχεδιασμός εμπνέεται, σύμφωνα με την Aston Martin, απευθείας από τις DBR1 και DB3.
Πιο συγκεκριμένα, η νέα Aston Martin DBR22 εφοδιάζεται με έναν V12 κινητήρα, χωρητικότητας 5,2 λίτρα, ο οποίος αποδίδει 715 ίππους και 753 Nm ροπής. Mέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, το DBR22 έχει επιτάχυνση, από στάση έως τα πρώτα 96χλμ/ώρα σε χρόνο 3,4 δευτερολέπτων, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 319 χλμ./ώρα.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν και οι ολοκαίνουργιες ελαφριές ζάντες 21 ιντσών με μοναδική σχεδίαση 14 ακτίνων ενώ παράλληλα το χαμηλής γραμμής παρμπρίζ και οι λεπτοί εξωτερικοί καθρέφτες δίνουν στο DBR22 μια εξαιρετικά σπορ εμφάνιση.
Τα κεντρικά μπουλόνια των τροχών μπορούν να προσαρμοστούν μέσα από μια εκτεταμένη χρωματική παλέτα, όπως θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο Q. Ακόμη, με το πρόγραμμα “Paint to Sample” της Aston – προβλέπεται ότι η εταιρεία θα ταιριάξει το αγαπημένο χρώμα του πελάτη και θα το αναπαράγει για το αμάξωμα του αυτοκινήτου – μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για το εξωτερικό φινίρισμα της DBR22. Το αυτοκίνητο παρουσίασης διαθέτει μια ειδική απόχρωση που αναπτύχθηκε μέσω αυτού του προγράμματος.
Το πίσω μέρος της DBR22 διαθέτει μια καθαρή εμφάνιση με μια φωτεινή μπάρα σε όλο το πλάτος του και έναν diffuser που φιλοξενεί ένα κεντρικά τοποθετημένο σύστημα εξάτμισης. Μάλιστα, το πίσω, μονοκόμματο, μέρος που ενσωματώνει τις γωνίες της DBR22, βοηθάει με τη σειρά στην ομαλή ροή του αέρα.
Το εσωτερικό της νέας DBR22 δεν είναι τόσο γυμνό, όσο ίσως να φανταζόσασταν, αφού διαθέτει επενδύσεις από δέρμα και ανθρακόνημα, ώστε να τονίσει το σπορ αλλά ταυτόχρονα πολυτελές ύφος του. Επίσης, υπάρχει μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική στο ταμπλό με δύο κάθετους αεραγωγούς που πλαισιώνουν την ενσωματωμένη κεντρική οθόνη αφής – ένα χαρακτηριστικό που θα μπορούσαμε ενδεχομένως να δούμε σε μελλοντικά μοντέλα της Aston Martin παραγωγής. Όπως δηλώνει η Aston Martin δίνεται μια πιο καθαρή και λιγότερο ακατάστατη εμφάνιση, καθώς τα καθίσματα από ανθρακονήματα επεκτείνονται πάνω από το πάνω μέρος των θυρών.
H βρετανική μάρκα έχει εμπειρία με τα ανοιχτά αυτοκίνητα τύπου speedster, όπως το πρόσφατο V12 Speedster, αλλά αυτή η DBR22 διαθέτει ένα ξεχωριστό πλαίσιο σε σχέση με εκείνο το αυτοκίνητο, με την DBR22 να διαθέτει επιπλέον ενισχύσεις για μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία.
Η Aston Martin έχει επίσης χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά τρισδιάστατη εκτύπωση, με τα πίσω εξαρτήματα του υποπλαισίου να εκτυπώνονται τρισδιάστατα σε αλουμίνιο πριν συγκολληθούν μεταξύ τους για εξοικονόμηση βάρους χωρίς μείωση της ακαμψίαs. Η ρύθμιση της διαμέτρου των προσαρμοζόμενων αμορτισέρ είναι προσαρμοσμένη στην DBR22, ενώ υπάρχει επίσης ένα ενσωματωμένο τιμόνι, για περισσότερη ακρίβεια και την παροχή λεπτομερέστερης ανατροφοδότησης στον οδηγό. Ο κινητήρας έχει επίσης ρυθμιστεί με τη διαμόρφωση της ροπής για να “δώσει στην DBR22 έναν τρόπο και μια παράδοση που δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο”.
Σύμφωνα με τον Marek Reichman, Chief Creative Officer της Aston Martin, η μάρκα “έθεσε τα συστήματα σχεδιασμού μας σε ‘hyper-drive’. Συνδυάζοντας αυτή την προσέγγιση με προηγμένη διαδικασία, τεχνολογία και υλικά, εκσυγχρονίσαμε ουσιαστικά την αγωνιστική μας καταγωγή και δημιουργήσαμε ένα νέο γενεαλογικό δέντρο. Η DBR22 είναι ένα θερμόαιμο, καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο της Aston Martin γεμάτο ταχύτητα, ευελιξία και πνεύμα, και μια μηχανή που πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει τη βάση για πολλά από τα αυριανά είδωλα“.
Επιπρόσθετα, με αφορμή την 10η επέτειο της Q και παράλληλα με την επιλογή του Paint to Sample οι ενδιαφερόμενοι πελάτες μπορούν να εξατομικεύσουν και την DBR22 κατά παραγγελία.
Σύμφωνα με δήλωση της Aston Martin, “Η Aston Martin έχει την ευκαιρία να κάνει μια νέα έκδοση με την οποία θα είναι δυνατή η κατασκευή ενός μοντέλου που θα έχει την ίδια αξία με το προηγούμενο. Με μια εκτεταμένη παλέτα επιλογών διαθέσιμη μέσω της περίφημης υπηρεσίας bespoke, το Q by Aston Martin προσφέρει στους πελάτες όλων των μοντέλων της Aston Martin την ευκαιρία να δημιουργήσουν κάτι εντελώς μοναδικό. Εκτός από τα χρώματα και τα φινιρίσματα των χρωμάτων, τα ειδικά σχεδιασμένα γραφικά μέχρι τα φιμέ καρμπόν και τα ειδικά υλικά τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, κάθε αυτοκίνητο Q by Aston Martin μπορεί να ξεπεράσει τα όρια του σχεδιασμού και της επιθυμίας και είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στον πελάτη“.
Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν μόνο λίγοι τυχεροί ιδιοκτήτες της DBR22. Πιστεύεται ότι η Aston Martin θα μπορούσε να κατασκευάσει μόλις 10 αυτοκίνητα – ένα για κάθε έτος λειτουργίας του τμήματος Q – με βασική τιμή στην περιοχή του 1,5 εκατομμυρίου λιρών.
Ο σχεδιασμός της DBR22 στηρίζεται στη χρήση ενός περιορισμένου αριθμού εξωτερικών πάνελ απο ανθρακονήματα τα οποία δίνουν στο αυτοκίνητο μια σμιλευμένη, μυώδη εμφάνιση, σύμφωνα με τον κατασκευαστή του. Επίσης αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι η νέα μπροστινή μάσκα, με ένα νέο σχέδιο κατασκευασμένο και πάλι από ανθρακονήματα. Ένας πεταλοειδής αεραγωγός στο καπό βοηθά στην ψύξη του κινητήρα V12 των 5,2 λίτρων, μαζί με τους πλευρικούς αεραγωγούς τύπου DBR1 στα εμπρός φτερά του αυτοκινήτου. Αυτός ο σχεδιασμός εμπνέεται, σύμφωνα με την Aston Martin, απευθείας από τις DBR1 και DB3.
Πιο συγκεκριμένα, η νέα Aston Martin DBR22 εφοδιάζεται με έναν V12 κινητήρα, χωρητικότητας 5,2 λίτρα, ο οποίος αποδίδει 715 ίππους και 753 Nm ροπής. Mέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, το DBR22 έχει επιτάχυνση, από στάση έως τα πρώτα 96χλμ/ώρα σε χρόνο 3,4 δευτερολέπτων, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 319 χλμ./ώρα.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν και οι ολοκαίνουργιες ελαφριές ζάντες 21 ιντσών με μοναδική σχεδίαση 14 ακτίνων ενώ παράλληλα το χαμηλής γραμμής παρμπρίζ και οι λεπτοί εξωτερικοί καθρέφτες δίνουν στο DBR22 μια εξαιρετικά σπορ εμφάνιση.
Τα κεντρικά μπουλόνια των τροχών μπορούν να προσαρμοστούν μέσα από μια εκτεταμένη χρωματική παλέτα, όπως θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο Q. Ακόμη, με το πρόγραμμα “Paint to Sample” της Aston – προβλέπεται ότι η εταιρεία θα ταιριάξει το αγαπημένο χρώμα του πελάτη και θα το αναπαράγει για το αμάξωμα του αυτοκινήτου – μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για το εξωτερικό φινίρισμα της DBR22. Το αυτοκίνητο παρουσίασης διαθέτει μια ειδική απόχρωση που αναπτύχθηκε μέσω αυτού του προγράμματος.
Το πίσω μέρος της DBR22 διαθέτει μια καθαρή εμφάνιση με μια φωτεινή μπάρα σε όλο το πλάτος του και έναν diffuser που φιλοξενεί ένα κεντρικά τοποθετημένο σύστημα εξάτμισης. Μάλιστα, το πίσω, μονοκόμματο, μέρος που ενσωματώνει τις γωνίες της DBR22, βοηθάει με τη σειρά στην ομαλή ροή του αέρα.
Το εσωτερικό της νέας DBR22 δεν είναι τόσο γυμνό, όσο ίσως να φανταζόσασταν, αφού διαθέτει επενδύσεις από δέρμα και ανθρακόνημα, ώστε να τονίσει το σπορ αλλά ταυτόχρονα πολυτελές ύφος του. Επίσης, υπάρχει μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική στο ταμπλό με δύο κάθετους αεραγωγούς που πλαισιώνουν την ενσωματωμένη κεντρική οθόνη αφής – ένα χαρακτηριστικό που θα μπορούσαμε ενδεχομένως να δούμε σε μελλοντικά μοντέλα της Aston Martin παραγωγής. Όπως δηλώνει η Aston Martin δίνεται μια πιο καθαρή και λιγότερο ακατάστατη εμφάνιση, καθώς τα καθίσματα από ανθρακονήματα επεκτείνονται πάνω από το πάνω μέρος των θυρών.
H βρετανική μάρκα έχει εμπειρία με τα ανοιχτά αυτοκίνητα τύπου speedster, όπως το πρόσφατο V12 Speedster, αλλά αυτή η DBR22 διαθέτει ένα ξεχωριστό πλαίσιο σε σχέση με εκείνο το αυτοκίνητο, με την DBR22 να διαθέτει επιπλέον ενισχύσεις για μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία.
Η Aston Martin έχει επίσης χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά τρισδιάστατη εκτύπωση, με τα πίσω εξαρτήματα του υποπλαισίου να εκτυπώνονται τρισδιάστατα σε αλουμίνιο πριν συγκολληθούν μεταξύ τους για εξοικονόμηση βάρους χωρίς μείωση της ακαμψίαs. Η ρύθμιση της διαμέτρου των προσαρμοζόμενων αμορτισέρ είναι προσαρμοσμένη στην DBR22, ενώ υπάρχει επίσης ένα ενσωματωμένο τιμόνι, για περισσότερη ακρίβεια και την παροχή λεπτομερέστερης ανατροφοδότησης στον οδηγό. Ο κινητήρας έχει επίσης ρυθμιστεί με τη διαμόρφωση της ροπής για να “δώσει στην DBR22 έναν τρόπο και μια παράδοση που δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο”.
Σύμφωνα με τον Marek Reichman, Chief Creative Officer της Aston Martin, η μάρκα “έθεσε τα συστήματα σχεδιασμού μας σε ‘hyper-drive’. Συνδυάζοντας αυτή την προσέγγιση με προηγμένη διαδικασία, τεχνολογία και υλικά, εκσυγχρονίσαμε ουσιαστικά την αγωνιστική μας καταγωγή και δημιουργήσαμε ένα νέο γενεαλογικό δέντρο. Η DBR22 είναι ένα θερμόαιμο, καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο της Aston Martin γεμάτο ταχύτητα, ευελιξία και πνεύμα, και μια μηχανή που πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει τη βάση για πολλά από τα αυριανά είδωλα“.
Επιπρόσθετα, με αφορμή την 10η επέτειο της Q και παράλληλα με την επιλογή του Paint to Sample οι ενδιαφερόμενοι πελάτες μπορούν να εξατομικεύσουν και την DBR22 κατά παραγγελία.
Σύμφωνα με δήλωση της Aston Martin, “Η Aston Martin έχει την ευκαιρία να κάνει μια νέα έκδοση με την οποία θα είναι δυνατή η κατασκευή ενός μοντέλου που θα έχει την ίδια αξία με το προηγούμενο. Με μια εκτεταμένη παλέτα επιλογών διαθέσιμη μέσω της περίφημης υπηρεσίας bespoke, το Q by Aston Martin προσφέρει στους πελάτες όλων των μοντέλων της Aston Martin την ευκαιρία να δημιουργήσουν κάτι εντελώς μοναδικό. Εκτός από τα χρώματα και τα φινιρίσματα των χρωμάτων, τα ειδικά σχεδιασμένα γραφικά μέχρι τα φιμέ καρμπόν και τα ειδικά υλικά τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, κάθε αυτοκίνητο Q by Aston Martin μπορεί να ξεπεράσει τα όρια του σχεδιασμού και της επιθυμίας και είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στον πελάτη“.
Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν μόνο λίγοι τυχεροί ιδιοκτήτες της DBR22. Πιστεύεται ότι η Aston Martin θα μπορούσε να κατασκευάσει μόλις 10 αυτοκίνητα – ένα για κάθε έτος λειτουργίας του τμήματος Q – με βασική τιμή στην περιοχή του 1,5 εκατομμυρίου λιρών.