Είναι γεγονός ότι η αγορά ενός συλλεκτικού αυτοκινήτου αποτελεί έναν από τους καλύτερους τρόπους για να επενδύσει κάποιος ένα μεγάλο ποσό μετρητών, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για τα πιο περιζήτητα επενδυτικά κομμάτια στον κόσμο. Επομένως, είναι σαφές ότι τα σπάνια κλασσικά αυτοκίνητα, κυριαρχούν στην πρώτη δεκάδα των ακριβότερων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία.

Τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από τη Ferrari κυριαρχούν φυσικά στη λίστα, εδραιώνοντας την ιταλική μάρκα ως μία από τις πιο επιθυμητές και διάσημες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Ωστόσο, το ακριβότερο αυτοκίνητο που πωλήθηκε ποτέ δεν είναι μια Ferrari, αλλά μια Mercedes.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι αυτή η δεκάδα, αφορά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν σε δημοπρασία απο το 2013 και έπειτα, φανερώνοντας ότι στις μέρες μας η αγορά ενός τέτοιου οχήματος είναι εξαιρετικά δημοφιλής επιλογή. Ο τίτλος του ακριβότερου αυτοκινήτου αλλάζει συχνά, τώρα όμως την πρώτη θέση κατέχει ένα αυτοκίνητο του οποίου η πώληση έγινε φέτος.

Με τις μεγάλες δημοπρασίες αυτοκινήτων να πραγματοποιούνται κάθε χρόνο σε εκδηλώσεις όπως το Goodwood Festival of Speed, η δημοπρασία Gooding & Company Pebble Beach και οι δημοπρασίες RM Sotheby’s στο Monterey και στο Maranello, δεν θα ήταν έκπληξη να δούμε νέες συμμετοχές στη λίστα στο εγγύς μέλλον.

Επίσης, φημολογείται ότι ορισμένα αυτοκίνητα έχουν πωληθεί σε ακόμη υψηλότερες τιμές ιδιωτικά, ωστόσο, δεν υπάρχει τρόπος να επαληθευτούν αυτές οι πωλήσεις, οπότε οι φήμες και οι πωλήσεις εκτός επίσημων δημοπρασιών δεν συμπεριλαμβάνονται. Για παράδειγμα, μια Ferrari 250 GTO θεωρείται ότι πωλήθηκε για 52 εκατομμύρια λίρες (70 εκατομμύρια δολάρια) σε έναν Αμερικανό επιχειρηματία.

Τα ποσά που εμπλέκονται σε αυτές τις συμφωνίες είναι συγκλονιστικά, και ενώ μια κλασική Ferrari μπορεί να είναι μια σοφή επένδυση, θα έχετε αναμφίβολα καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής και περισσότερη ηρεμία, αν βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι ενός supercar ή ενός hypercar, τα οποία κοστίζουν ένα κλάσμα της τιμής της. Παρακάτω, θα δείτε τα δέκα πιο ακριβά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε δημοπρασία.

10. 1956 Ferrari 290 MM


Δημοπρασία: RM Sotheby’s, Λος Άντζελες, Καλιφόρνια, 2018
Τιμή: 22.005.000 δολάρια
Η Ferrari δημιούργησε το 290 MM για να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων του 1956 και το Mille Miglia – τον θρυλικό αγώνα που έδωσε το όνομά της στο αυτοκίνητο. Η Scuderia Ferrari έτρεξε με το συγκεκριμένη 290 MM τη σεζόν 1956/57, με οδηγούς όπως ο Juan Manuel Fangio, ο Phil Hill και ο Sir Stirling Moss να την οδηγούν στη νίκη για μια ιδιωτική ομάδα.

9. 1956 Aston Martin DBR1


Δημοπρασία: RM Sotheby’s Auctions, Monterey Sale, 2017
Τιμή: $22.550.000
Η Aston Martin DBR1/1 του 1956 είναι μια από τις πιο πρόσφατες προσθήκες σε αυτή τη λίστα, αφού πωλήθηκε για το απίστευτο ποσό των 22,5 δολαρίων στην εβδομάδα Monterey Car Week το 2017 και είναι σήμερα το πιο ακριβό βρετανικό αυτοκίνητο που έχει πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία. Ήταν το πρώτο από μια σειρά πέντε DBR1 και γνώρισε αξιοσημείωτη αγωνιστική επιτυχία στο Nürburgring 1000 του 1959 στα χέρια του Sir Stirling Moss.

8. 1964 Ferrari 275 GTB/C Speciale by Scaglietti


Δημοπρασία: RM Sotheby’s Auctions, Monterey Sale, 2014
Τιμή: 26.400.000 δολάρια
Αυτή η Ferrari αξίας 15,7 εκατομμυρίων λιρών είναι ακόμη πιο σπάνια από τη μυθική 250 GTO. Είναι ένα από τα μόλις τρία μοντέλα Ferrari 275 GTB/C Speciale που κατασκευάστηκαν από τη μάρκα του Μαρανέλο στα τέλη του 1964 και στις αρχές του 1965. Η Ferrari 275 GTB σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για να αντιμετωπίσει τις Ford GT40 και Shelby Cobra Daytona στο Le Mans το 1965. Ήταν η πρώτη Ferrari που διέθετε ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και αντιπροσώπευε την εξέλιξη των επιτυχημένων αυτοκινήτων της σειράς 250, η οποία περιελάμβανε την εμβληματική 250 GTO.
Με αλουμινένιο αμάξωμα, ελαφρύτερο σκελετό και έναν βελτιωμένο κινητήρα V12 (με επιπλέον 70 ίππους) τοποθετημένο χαμηλότερα στο αυτοκίνητο για να φέρει το κέντρο βάρους πιο κοντά στην πίστα, η 275 GTB/C Speciale ήταν σημαντικά ελαφρύτερη και ταχύτερη από το κανονικό αυτοκίνητο δρόμου 275 GTB. Η συγκεκριμένη 275 GTB/C Speciale δεν είδε ποτέ ανταγωνιστική δράση στην πίστα, αλλά ένα από τα άλλα αυτοκίνητα κατέλαβε την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη στο Le Mans το 1965.

7. 1967 Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider


Δημοπρασία: RM Sotheby’s Auctions, Monterey Sale, 2013
Τιμή: 27.500.000 δολάρια
Η πλήρως ανακαινισμένη Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider είναι μία από τις μόλις 10 που κατασκευάστηκαν ποτέ. Πωλήθηκε για 16 εκατομμύρια λίρες το 2013, με αρωγό ένα λεπτομερές ιστορικό που περιελάμβανε την εμφάνισή της με τον Steve McQueen στην ταινία The Thomas Crown Affair.

Οι NART spider ήταν τα πνευματικά παιδιά του εισαγωγέα αυτοκινήτων Luigi Chinetti, ο οποίος αναγνώρισε την επιθυμία για ανοιχτά σπορ αυτοκίνητα στην αμερικανική αγορά. Ζήτησε από τον Enzo Ferrari μια σειρά από μετατρέψιμες 275 GTB που έφεραν το γνωστό σήμα της NART (North American Racing Team) στο πίσω μέρος.

6. 1956 Ferrari 290 MM


Δημοπρασία: RM Sotheby’s Auctions, Νέα Υόρκη, 2015
Τιμή: 28.050.000 δολάρια
Αυτή η πρώην εργοστασιακή Ferrari 290 MM πωλήθηκε στη Νέα Υόρκη, σημειώνοντας ρεκόρ ως το ακριβότερο αυτοκίνητο που πωλήθηκε το 2015, το ακριβότερο αυτοκίνητο που πωλήθηκε στη Νέα Υόρκη και το ακριβότερο αυτοκίνητο που είχε πουλήσει ποτέ ο οίκος RM Sotheby’s εκείνη τη στιγμή. Κατασκευάστηκε για τον Juan Manuel Fangio για να αγωνιστεί στο Mille Miglia του 1956 και ακολούθησε μια διακεκριμένη καριέρα στη συνέχεια.

Είναι ένα από τα μόλις τέσσερα του είδους του και έτρεξαν με αυτό ονόματα όπως ο Alfonso de Portago και ο Wolfgang von Trips.

5. 1954 Mercedes-Benz W196


Δημοπρασία: Goodwood Festival of Speed, 2013
Τιμή: 29.600.000 δολάρια
Αυτό το Mercedes-Benz W196 Grand Prix οδηγήθηκε από τον πέντε φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1 Juan Manuel Fangio, μια προέλευση που το βοήθησε να φτάσει σε αυτή την τιμή πώλησης στο Goodwood Festival of Speed το 2013. Το αυτοκίνητο πωλήθηκε σε “αυθεντική” κατάσταση με ορατές ατέλειες και ένα λεπτό στρώμα βρωμιάς σαν να είχε μόλις βγει από την πίστα. Πληρώνεις τόσα χρήματα και δεν το περνάνε ούτε καν από πλυντήριο αυτοκινήτων!

4. 1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti


Δημοπρασία: Artcurial, Παρίσι, 2016
Τιμή: 35.700.000 δολάρια
Η απίστευτα καμπυλωτή Ferrari 335 Sport Scaglietti που απεικονίζεται εδώ έχει αγωνιστική ιστορία. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει διαγωνιστεί σε όλα, από το 12ωρο Sebring μέχρι το Mille Miglia και ακόμη και το Le Mans. Εξαιτίας των συναλλαγματικών ισοτιμιών ευρώ/δολαρίου, η ακριβής θέση του σε αυτή τη λίστα είναι κάπως αμφισβητήσιμη – αλλά παρ’ όλα αυτά, είναι ένας άξιος διεκδικητής.

3. 1962 Ferrari 250 GTO


Δημοπρασία: Bonhams, The Quail, 2014
Τιμή: 38.115.000 δολάρια
Αυτή η Ferrari 250 GTO Berlinetta του 1962 έγινε το ακριβότερο αυτοκίνητο που πωλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία το 2014, ένα ρεκόρ που κράτησε για τέσσερα χρόνια. Κατασκευάστηκε για να συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα GT της FIA το 1963, το οποίο και κέρδισε.

Η Ferrari κατασκεύασε μόλις 39 250 GTO, και το συγκεκριμένο παράδειγμα της περιόδου 62-63 δεν είναι μόνο ένα από τα καλύτερα σωζόμενα παραδείγματα, αλλά έχει και γνήσιο αγωνιστικό γενεαλογικό δέντρο.

2. 1962 Ferrari 250 GTO


Δημοπρασία: RM Sotheby’s, Monterey, 2018
Τιμή: 48.405.000 δολάρια
Άλλη μια Ferrari 250 GTO του 1962 έρχεται στη δεύτερη θέση. Η συγκεκριμένη πωλήθηκε σε δημοπρασία στην RM Sotheby’s στο Monterey το 2018.

Η συγκεκριμένη 250 GTO – με αριθμό πλαισίου 3413 GT – ανήκε για δύο δεκαετίες στον λάτρη της Ferrari και vintage αγωνιστή Dr. Gregory Whitten πριν από την πώλησή της το 2018. Την οδήγησε στο μπλοκ της δημοπρασίας ο πέντε φορές νικητής του Le Mans Derek Bell – και ο δημοπράτης άνοιξε τις προσφορές στο ιλιγγιώδες ποσό των 35 εκατομμυρίων δολαρίων. Τρεις πλειοδότες συναγωνίστηκαν για το αυτοκίνητο μέσα σε δέκα λεπτά, με το τελικό ποσό να φτάνει τα 48.405.000 δολάρια.

1. 1955 Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe


Δημοπρασία: RM Sotheby’s, Στουτγάρδη, 2022
Τιμή: 142.000.000 δολάρια (εκτιμώμενη)
Ένα από τα δύο 300 SLR Uhlenhaut Coupes πωλήθηκε σε μια αποκλειστική δημοπρασία στο Μουσείο Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη της Γερμανίας.

Είναι απίστευτο ότι η αρχική προσφορά για αυτό το γερμανικό αγωνιστικό αυτοκίνητο ήταν υψηλότερη από τη νικητήρια προσφορά της δεύτερης Ferrari 250 GTO. Η 300 SLR Uhlenhaut Coupe αγοράστηκε από ιδιώτη πωλητή και πήρε το όνομά της από τον δημιουργό και αρχιμηχανικό της, Rudolf Uhlenhaut, ο οποίος οδηγούσε το αυτοκίνητο σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Ανήκε στη Mercedes από καινούργιο, διανύοντας μόνο 3.756 μίλια σε επτά δεκαετίες.

Αν και καμία από τις 300 SLR Uhlenhaut Coupe δεν αγωνίστηκε, διέθεταν έναν αναβαθμισμένο 3,0-λίτρων straight-eight κινητήρα 302 ίππων, ο οποίος είχε ληφθεί από την εμβληματική W196 R που κέρδισε δύο φορές το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix και οδηγούσε ο Juan Manuel Fangio.