Από τις 23 Ιουλίου 2022 έως τις 22 Ιανουαρίου 2023, η Συλλογή Τέχνης της Mercedes-Benz θα παρουσιάσει μερικούς από τους κορυφαίους και αναμφισβήτητα πιο γνωστούς θησαυρούς της στο Μουσείο Αυτοκινήτου Petersen στο Λος Άντζελες: η έκθεση «Andy Warhol: Cars – Έργα από τη Συλλογή Τέχνης Mercedes-Benz» παρουσιάζει 27 μεταξοτυπίες σε καμβά και 13 σχέδια από την παγκοσμίως γνωστή σειρά Cars του Andy Warhol.

Στις εικόνες, ο Αμερικανός pop art καλλιτέχνης χρησιμοποίησε οκτώ επιλεγμένα μοντέλα της Mercedes-Benz για να καταγράψει την ιστορία του αυτοκινήτου. Από το Benz Patent Motor Car του 1886 μέχρι το ερευνητικό μοντέλο C 111-II που κατασκευάστηκε το 1970.

Στο Μουσείο Αυτοκινήτου Petersen, ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία αυτοκινήτων στον κόσμο, τα έργα εκτίθενται μαζί με πέντε από τα οκτώ οχήματα που απεικονίζει ο Warhol. Μεταξύ τους η αγωνιστική Mercedes W 196 R με το αεροδυναμικό αμάξωμα, με την οποία η γερμανική εταιρεία συμμετείχε στη Formula 1 το 1954, η Mercedes-Benz 300 SL “Gullwing” Coupe (W 198) και η προπολεμική αγωνιστική W 125 του 1937.

Η σειρά Cars είναι μία από τις τελευταίες συνεκτικές ομάδες έργων του Andy Warhol πριν από τον θάνατό του τον Φεβρουάριο του 1987. Ο καλλιτέχνης δημιούργησε τη σειρά το χειμώνα του 1986/87 για λογαριασμό της τότε Daimler-Benz AG με αφορμή την 100ή επέτειο του αυτοκινήτου. Αρχικά είχαν προγραμματιστεί 80 εικόνες 20 μοντέλων αυτοκινήτων από οκτώ διαφορετικές δεκαετίες, αλλά μόνο 36 μεταξοτυπίες σε καμβά και 13 σχέδια ολοκληρώθηκαν.

Μέχρι σήμερα, 30 μεταξοτυπίες και τα σχέδια της σειράς αποτελούν μέρος της Συλλογής Τέχνης της Mercedes-Benz. Τα έργα είναι προσβάσιμα στις διάφορες τοποθεσίες του Ομίλου Mercedes-Benz για τους εργαζόμενους και το κοινό στο πλαίσιο εγγεγραμμένων ξεναγήσεων.

Στη σειρά Cars, ο Andy Warhol αφιερώθηκε για πρώτη φορά σε ένα βιομηχανικό προϊόν ευρωπαϊκής προέλευσης. Μετά τα «Μπουκάλια Coca-Cola», τα «Κουτιά σούπας Campbell’s» ή τα χαρτονομίσματα του δολαρίου που έκαναν διάσημο τον Αμερικανό τη δεκαετία του 1960, ένα εμπορικό έμβλημα-θρύλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας βρέθηκε στο επίκεντρο της τέχνης του.

Με τα οκτώ μοντέλα οχημάτων που απεικονίζονται, ο Warhol δείχνει ταυτόχρονα την μεταβλητότητα και τον ιστορικό χαρακτήρα ενός προϊόντος. Για τις προηγούμενες σειρές του Warhol με μοτίβα από Campbell’s, Heinz ή Del Monte, η κεντρική ιδέα ήταν ότι τα αμερικανικά προϊόντα ήταν παντού διαθέσιμα και σε ποσότητες εκατομμυρίων.