Διαβάστε στο motorone.gr: Αυτόνομα οχήματα στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου έως το 2025
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου περιγράφει τα σχέδια ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών για την κυκλοφορία πλήρως αυτόνομων οχημάτων έως το 2025
Με ανακοίνωσή της η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι εώς το 2025 θα έχει επιτραπεί πλήρως η κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους της χώρας. Η ανακοίνωση αυτή, υποστηρίζεται απο επενδύσεις ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών και αναφέρει ότι θα εισαχθούν νέοι νόμοι για να διευκολυνθεί η ασφαλής άφιξη των αυτόνομων οχημάτων, η οποία θα δημιουργήσει περίπου 38.000 θέσεις εργασίας.
Η κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει ορισμένα σχέδια για να επιτρέψει στους οδηγούς των αυτοκινήτων που διαθέτουν αυτόνομα συστήματα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας να παίρνουν τα χέρια τους από το τιμόνι σε ταχύτητες έως 59,5 χλμ/ώρα σε μποτιλιαρίσματα αυτοκινητόδρομων, οπότε και θα μπορούν νόμιμα να αλληλεπιδρούν με τις οθόνες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ώστε π.χ να διαβάζουν ειδήσεις ή να παρακολουθούν τηλεόραση.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την παραπάνω ανακοίνωση, το επόμενο στάδιο του σχεδίου, είναι η δυνατότητα του να επιβαίνει κάποιος ένα πλήρως αυτόνομο όχημα σε δρόμους όπου δεν χρειάζεται απαραίτητα η ύπαρξη άδειας οδήγησης.
Η κυβέρνηση προτείνει ότι τα οχήματα αυτά θα μπορούσαν να είναι κατάλληλα για δημόσιες μεταφορές ή παραδόσεις. Από την επένδυση των 100 εκατομμυρίων λιρών, τα 34 εκατομμύρια λίρες θα διατεθούν για την έρευνα σχετικά με την ασφάλεια που θα ενημερώσει τη νομοθεσία, όπως η δοκιμή των δυνατοτήτων αυτών των οχημάτων σε κακές καιρικές συνθήκες και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούν με άλλους χρήστες του δρόμου.
Ο πρόεδρος της AA, Edmund King, δήλωσε ότι η ανακοίνωση αποτελεί “ακόμα ένα αρκετά μεγάλο άλμα από την υποβοηθούμενη οδήγηση, όπου ο οδηγός εξακολουθεί να έχει τον έλεγχο, στην αυτοοδήγηση, όπου το αυτοκίνητο αναλαμβάνει τον έλεγχο“.
Πρόσθεσε: “Είναι σημαντικό η κυβέρνηση να μελετήσει πώς αυτά τα οχήματα θα αλληλεπιδρούν με άλλους χρήστες του δρόμου σε διαφορετικούς δρόμους και σε μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες. Ωστόσο, το τελικό βραβείο, όσον αφορά τη διάσωση χιλιάδων ζωών και τη βελτίωση της κινητικότητας των ηλικιωμένων και των λιγότερο κινητικών ατόμων, αξίζει να το επιδιώξουμε“.
Ο Jonathan Hewett, διευθύνων σύμβουλος της Thatcham Research, σχολίασε: “Τα αυτοκίνητα που οδηγούμε αλλάζουν με πρωτοφανή ρυθμό. Αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται ακόμη στο κατώτερο άκρο μιας απότομης καμπύλης μάθησης. Είναι ζωτικής σημασίας να εξισορροπήσουμε τον κίνδυνο με την ευκαιρία, συγκεντρώνοντας πληροφορίες σχετικά με τις διάφορες περιπτώσεις χρήσης της τεχνολογίας και με τη σειρά μας να κατανοήσουμε τι σημαίνει αυτό για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου.”
“Όλα τα συστατικά είναι παρόντα για να γίνει το Ηνωμένο Βασίλειο παγκόσμιος ηγέτης σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο, είναι υψίστης σημασίας να κατανοήσουμε τα δεδομένα που θα παρέχουν αυτά τα οχήματα, να ενημερώσουμε για τους κινδύνους και τελικά να ανοίξουμε το δρόμο για την ασφαλή υιοθέτηση“.
Ο Hewett ζήτησε επίσης “πλήρη σαφήνεια” σχετικά με τις νομικές ευθύνες των χρηστών των αυτοκινούμενων οχημάτων.
Η κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει ορισμένα σχέδια για να επιτρέψει στους οδηγούς των αυτοκινήτων που διαθέτουν αυτόνομα συστήματα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας να παίρνουν τα χέρια τους από το τιμόνι σε ταχύτητες έως 59,5 χλμ/ώρα σε μποτιλιαρίσματα αυτοκινητόδρομων, οπότε και θα μπορούν νόμιμα να αλληλεπιδρούν με τις οθόνες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ώστε π.χ να διαβάζουν ειδήσεις ή να παρακολουθούν τηλεόραση.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την παραπάνω ανακοίνωση, το επόμενο στάδιο του σχεδίου, είναι η δυνατότητα του να επιβαίνει κάποιος ένα πλήρως αυτόνομο όχημα σε δρόμους όπου δεν χρειάζεται απαραίτητα η ύπαρξη άδειας οδήγησης.
Η κυβέρνηση προτείνει ότι τα οχήματα αυτά θα μπορούσαν να είναι κατάλληλα για δημόσιες μεταφορές ή παραδόσεις. Από την επένδυση των 100 εκατομμυρίων λιρών, τα 34 εκατομμύρια λίρες θα διατεθούν για την έρευνα σχετικά με την ασφάλεια που θα ενημερώσει τη νομοθεσία, όπως η δοκιμή των δυνατοτήτων αυτών των οχημάτων σε κακές καιρικές συνθήκες και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούν με άλλους χρήστες του δρόμου.
Ο πρόεδρος της AA, Edmund King, δήλωσε ότι η ανακοίνωση αποτελεί “ακόμα ένα αρκετά μεγάλο άλμα από την υποβοηθούμενη οδήγηση, όπου ο οδηγός εξακολουθεί να έχει τον έλεγχο, στην αυτοοδήγηση, όπου το αυτοκίνητο αναλαμβάνει τον έλεγχο“.
Πρόσθεσε: “Είναι σημαντικό η κυβέρνηση να μελετήσει πώς αυτά τα οχήματα θα αλληλεπιδρούν με άλλους χρήστες του δρόμου σε διαφορετικούς δρόμους και σε μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες. Ωστόσο, το τελικό βραβείο, όσον αφορά τη διάσωση χιλιάδων ζωών και τη βελτίωση της κινητικότητας των ηλικιωμένων και των λιγότερο κινητικών ατόμων, αξίζει να το επιδιώξουμε“.
Ο Jonathan Hewett, διευθύνων σύμβουλος της Thatcham Research, σχολίασε: “Τα αυτοκίνητα που οδηγούμε αλλάζουν με πρωτοφανή ρυθμό. Αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται ακόμη στο κατώτερο άκρο μιας απότομης καμπύλης μάθησης. Είναι ζωτικής σημασίας να εξισορροπήσουμε τον κίνδυνο με την ευκαιρία, συγκεντρώνοντας πληροφορίες σχετικά με τις διάφορες περιπτώσεις χρήσης της τεχνολογίας και με τη σειρά μας να κατανοήσουμε τι σημαίνει αυτό για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου.”
“Όλα τα συστατικά είναι παρόντα για να γίνει το Ηνωμένο Βασίλειο παγκόσμιος ηγέτης σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο, είναι υψίστης σημασίας να κατανοήσουμε τα δεδομένα που θα παρέχουν αυτά τα οχήματα, να ενημερώσουμε για τους κινδύνους και τελικά να ανοίξουμε το δρόμο για την ασφαλή υιοθέτηση“.
Ο Hewett ζήτησε επίσης “πλήρη σαφήνεια” σχετικά με τις νομικές ευθύνες των χρηστών των αυτοκινούμενων οχημάτων.