Διαβάστε στο motorone.gr: Γιατί ένα ηλεκτροκίνητο όχημα πρέπει να έχει ειδικά ελαστικά
Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές ελαστικών προωθούν στην αγορά προϊόντα τους, τα οποία έχουν κατασκευαστεί ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Φυσικά, και δε χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα μόνο ιδιαίτερα ελαστικά, αφού είναι δυνατό να εφοδιαστούν και με προϊόντα συμβατικής τεχνολογίας. Για ποιο λόγο τότε μας απασχολούν τα ειδικά ελαστικά; Επειδή ένα σημαντικό ζητούμενο πλέον είναι η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος αλλα και το γεγονός ότι μόνο έτσι θα φτάσουμε στην βέλτιστη απόδοση του ηλεκτρικού οχήματός μας.
1. Αντίσταση κύλισης
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οφείλουν να επιτυγχάνουν τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, κάτι στο οποίο θα συμβάλλει η χαμηλή αντίσταση κύλισης. Τα βελτιστοποιημένα προς αυτήν την κατεύθυνση ελαστικά έχουν για αυτόν το λόγο μεγάλη διάμετρο και πέλμα με μικρή επιφάνεια.
2. Αντίσταση του αέρα
Η μείωση της αντίστασης κύλισης είναι μόνο ένας τρόπος βελτίωσης της αποδοτικότητας ενός ελαστικού – τα ειδικά ελαστικά είναι επίσης προσεκτικά βελτιστοποιημένα ώστε να διαπερνούν τον αέρα όσο το δυνατόν πιο ομαλα. Το μοτίβο του πέλματος έχει σχεδιαστεί για καλύτερη ροή του αέρα, και ακόμη και τα γράμματα στα πλευρικά τοιχώματα έχουν σχεδιαστεί για την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
3. Βάρος
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ζυγίζουν κατά περίπου 200 με 300 κιλά περισσότερο σε σχέση με μοντέλα με συγκρίσιμους κινητήρες καύσης. Τα ελαστικά τους έχουν, επομένως, μεγαλύτερη ανάγκη αντοχής στο βάρος. Έτσι, κατά την αγορά ελαστικών πρέπει να δώσετε προσοχή στο σωστό δείκτη φόρτωσης, ο οποίος αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας ή μπορείτε να τον ζητήσετε από τον έμπορο των αυτοκινήτων.
Η προκαθορισμένη πίεση των ελαστικών πρέπει επίσης να τηρείται και να ελέγχεται τακτικά, καθώς επηρεάζει την ικανότητά τους σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση φορτίου. Γιατί, αν η πίεση είναι έστω κι ελαφρώς πιο χαμηλή, θα αυξηθεί ανάλογα η αντίσταση κύλισης και η φθορα
4. Άμεση ροπη
Τα EV είναι γνωστά για την ικανότητά τους να αποδίδουν τη ροπή τους – που συχνά είναι σημαντική – άμεσα. Αυτό επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το ελαστικό, ενώ αυτό αντιμετωπίζει ήδη το τυπικό πρόσθετο βάρος των EV. Για να αποτρέψουν το σπινάρισμα των τροχών, τα ειδικά ελαστικά χρησιμοποιούν εκτεταμένους εξωτερικούς ώμους του πέλματος, παρέχοντας μεγαλύτερη ακαμψία και καλύτερη επιφάνεια επαφής με τον δρόμο.
1. Αντίσταση κύλισης
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οφείλουν να επιτυγχάνουν τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, κάτι στο οποίο θα συμβάλλει η χαμηλή αντίσταση κύλισης. Τα βελτιστοποιημένα προς αυτήν την κατεύθυνση ελαστικά έχουν για αυτόν το λόγο μεγάλη διάμετρο και πέλμα με μικρή επιφάνεια.
2. Αντίσταση του αέρα
Η μείωση της αντίστασης κύλισης είναι μόνο ένας τρόπος βελτίωσης της αποδοτικότητας ενός ελαστικού – τα ειδικά ελαστικά είναι επίσης προσεκτικά βελτιστοποιημένα ώστε να διαπερνούν τον αέρα όσο το δυνατόν πιο ομαλα. Το μοτίβο του πέλματος έχει σχεδιαστεί για καλύτερη ροή του αέρα, και ακόμη και τα γράμματα στα πλευρικά τοιχώματα έχουν σχεδιαστεί για την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
3. Βάρος
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ζυγίζουν κατά περίπου 200 με 300 κιλά περισσότερο σε σχέση με μοντέλα με συγκρίσιμους κινητήρες καύσης. Τα ελαστικά τους έχουν, επομένως, μεγαλύτερη ανάγκη αντοχής στο βάρος. Έτσι, κατά την αγορά ελαστικών πρέπει να δώσετε προσοχή στο σωστό δείκτη φόρτωσης, ο οποίος αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας ή μπορείτε να τον ζητήσετε από τον έμπορο των αυτοκινήτων.
Η προκαθορισμένη πίεση των ελαστικών πρέπει επίσης να τηρείται και να ελέγχεται τακτικά, καθώς επηρεάζει την ικανότητά τους σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση φορτίου. Γιατί, αν η πίεση είναι έστω κι ελαφρώς πιο χαμηλή, θα αυξηθεί ανάλογα η αντίσταση κύλισης και η φθορα
4. Άμεση ροπη
Τα EV είναι γνωστά για την ικανότητά τους να αποδίδουν τη ροπή τους – που συχνά είναι σημαντική – άμεσα. Αυτό επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το ελαστικό, ενώ αυτό αντιμετωπίζει ήδη το τυπικό πρόσθετο βάρος των EV. Για να αποτρέψουν το σπινάρισμα των τροχών, τα ειδικά ελαστικά χρησιμοποιούν εκτεταμένους εξωτερικούς ώμους του πέλματος, παρέχοντας μεγαλύτερη ακαμψία και καλύτερη επιφάνεια επαφής με τον δρόμο.