Διαβάστε στο motorone.gr: KIA EV9 - Προ των πυλών
Το KIA EV9, το νέο επταθέσιο SUV που θα αποτελέσει την ηλεκτρική ναυαρχίδα της ΚΙΑ έχει ήδη δώσει τα διαπιστευτήριά του ως πρωτότυπο από την έκθεση του Los Angeles αλλά και από κατασκοπικές λήψεις… τρίτων. Πλέον ωστόσο ήρθε η σειρά της ΚΙΑ να δώσει το στίγμα του μοντέλου από τα πεδία δοκιμών στην Namyang καθώς, όπως έχει ήδη ανακοινώσει, η διάθεσή του θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2023.
Όπως είναι παραπάνω από σαφές από τις νέες εικόνες, το EV9 θα διατηρήσει στο ακέραιο τις τετραγωνισμένες αναλογίες του πρωτοτύπου που παρουσιάστηκε πέρυσι στην αμερικανική έκθεση.
Στις λεπτομέρειες της σχεδίασης, ξεχωρίζουν η χαρακτηριστική “tiger nose” όψη της ΚΙΑ με τη διαφορά βέβαια της κλειστής γρίλιας όπως επιβάλλει ο ηλεκτροκίνητος χαρακτήρας του μοντέλου. Χαμηλότερα ξεχωρίζει μια δεύτερη μικρότερη γρίλια η οποία περιστοιχίζεται από δύο κάθετα φωτιστικά σώματα LED.
click here
Σε προφίλ, το KIA EV9 δείχνει να έχει απαλλαγεί από τις έντονες πτυχώσεις του πρωτοτύπου, προφανώς προς όφελος της αεροδυναμικής αλλά και κατ΄επέκταση της αυτονομίας. Για τους ίδιους ακριβώς λόγους, οι Κορεάτες έχουν τοποθετήσει αναδυόμενες χειρολαβές, αντί συμβατικών. Παρ΄όλα αυτά στοιχεία όπως οι διογκωμένοι θόλοι και η συνολική προσέγγιση της σιλουέτας του αναμένεται να το κάνουν να ξεχωρίσει από την πολυπληθή κατηγορία των μεγάλων SUV.
Προχωρώντας προς τα πίσω ξεχωρίζει η χαρακτηριστικά ψηλή γραμμή των παραθύρων που απολήγει στην εξίσου χαρακτηριστική τρίτη κολώνα. Την εικόνα συμπληρώνουν ένα spoiler και φωτιστικά σώματα αντίστοιχης αισθητικής με το concept. Aντιθέτως οι τροχοί των 22 ιντσών του πρωτοτύπου έχουν εγκαταλειφθεί προς όφελος ενός σετ μικρότερης διάστασης με ιδιάζουσες σχεδιαστικά ζάντες.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν νέες εικόνες από το εσωτερικό, ωστόσο δεδομένα αυτό θα μιμηθεί τις προδιαγραφές του concept car το οποίο σημειωτέον διέθετε οθόνη 27 ιντσών, μια από τις μεγαλύτερες της αυτοκινητοβιομηχανίας και σίγουρα η μεγαλύτερη από mainstream αυτοκινητοβιομηχανία. Κατά τα άλλα ο θάλαμος επιβατών αναμένεται να υπακούσει σε μια μινιμαλιστική αισθητική με ελάχιστους φυσικούς διακόπτες, αν και πιο προσγειωμένη σε σχέση με τα πρότυπα του πρωτότυπου που προηγήθηκε.
Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση του πρωτότυπου, οι διαστάσεις συνοψίζονται σε 4,93 μ. μήκος, 2,055 μ. πλάτος και ύψος 1,79 μ. και αναμένεται να διατηρηθούν στην έκδοση παραγωγής η οποία θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά άτομα.
Στην αθέατη πλευρά του μοντέλου θα βρεθεί η γνωστή από τα KIA EV6 αλλά και Hyundai Ioniq 5 και 6, πλατφόρμα E-GMP η οποία αναμένεται να φιλοξενεί την μπαταρία των 77,4 kWh που εφοδιάζει το EV6 προσφέροντας αυτονομία έως και 528 χλμ. Δεν αποκλείεται βέβαια η KIA να αξιοποιήσει μια ακόμα μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία προκειμένου να «αντισταθμίσει» τον μεγαλύτερο όγκο του μοντέλου.
Όπως επίσης και το EV6, το EV9 αναμένεται να προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε ένα ή δύο μοτέρ ενώ το παρών θα δώσει και το κύκλωμα ταχείας φόρτισης 800V.
Όπως είναι παραπάνω από σαφές από τις νέες εικόνες, το EV9 θα διατηρήσει στο ακέραιο τις τετραγωνισμένες αναλογίες του πρωτοτύπου που παρουσιάστηκε πέρυσι στην αμερικανική έκθεση.
Στις λεπτομέρειες της σχεδίασης, ξεχωρίζουν η χαρακτηριστική “tiger nose” όψη της ΚΙΑ με τη διαφορά βέβαια της κλειστής γρίλιας όπως επιβάλλει ο ηλεκτροκίνητος χαρακτήρας του μοντέλου. Χαμηλότερα ξεχωρίζει μια δεύτερη μικρότερη γρίλια η οποία περιστοιχίζεται από δύο κάθετα φωτιστικά σώματα LED.
click here
Σε προφίλ, το KIA EV9 δείχνει να έχει απαλλαγεί από τις έντονες πτυχώσεις του πρωτοτύπου, προφανώς προς όφελος της αεροδυναμικής αλλά και κατ΄επέκταση της αυτονομίας. Για τους ίδιους ακριβώς λόγους, οι Κορεάτες έχουν τοποθετήσει αναδυόμενες χειρολαβές, αντί συμβατικών. Παρ΄όλα αυτά στοιχεία όπως οι διογκωμένοι θόλοι και η συνολική προσέγγιση της σιλουέτας του αναμένεται να το κάνουν να ξεχωρίσει από την πολυπληθή κατηγορία των μεγάλων SUV.
Προχωρώντας προς τα πίσω ξεχωρίζει η χαρακτηριστικά ψηλή γραμμή των παραθύρων που απολήγει στην εξίσου χαρακτηριστική τρίτη κολώνα. Την εικόνα συμπληρώνουν ένα spoiler και φωτιστικά σώματα αντίστοιχης αισθητικής με το concept. Aντιθέτως οι τροχοί των 22 ιντσών του πρωτοτύπου έχουν εγκαταλειφθεί προς όφελος ενός σετ μικρότερης διάστασης με ιδιάζουσες σχεδιαστικά ζάντες.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν νέες εικόνες από το εσωτερικό, ωστόσο δεδομένα αυτό θα μιμηθεί τις προδιαγραφές του concept car το οποίο σημειωτέον διέθετε οθόνη 27 ιντσών, μια από τις μεγαλύτερες της αυτοκινητοβιομηχανίας και σίγουρα η μεγαλύτερη από mainstream αυτοκινητοβιομηχανία. Κατά τα άλλα ο θάλαμος επιβατών αναμένεται να υπακούσει σε μια μινιμαλιστική αισθητική με ελάχιστους φυσικούς διακόπτες, αν και πιο προσγειωμένη σε σχέση με τα πρότυπα του πρωτότυπου που προηγήθηκε.
Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση του πρωτότυπου, οι διαστάσεις συνοψίζονται σε 4,93 μ. μήκος, 2,055 μ. πλάτος και ύψος 1,79 μ. και αναμένεται να διατηρηθούν στην έκδοση παραγωγής η οποία θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά άτομα.
Στην αθέατη πλευρά του μοντέλου θα βρεθεί η γνωστή από τα KIA EV6 αλλά και Hyundai Ioniq 5 και 6, πλατφόρμα E-GMP η οποία αναμένεται να φιλοξενεί την μπαταρία των 77,4 kWh που εφοδιάζει το EV6 προσφέροντας αυτονομία έως και 528 χλμ. Δεν αποκλείεται βέβαια η KIA να αξιοποιήσει μια ακόμα μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία προκειμένου να «αντισταθμίσει» τον μεγαλύτερο όγκο του μοντέλου.
Όπως επίσης και το EV6, το EV9 αναμένεται να προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε ένα ή δύο μοτέρ ενώ το παρών θα δώσει και το κύκλωμα ταχείας φόρτισης 800V.