Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το Volkswagen T-Roc Cabrio 1.0 TSI
Αν θέλεις ένα ανοιχτό αυτοκίνητο, οι επιλογές είναι αρκετά περιορισμένες. Υπάρχει το Mazda MX-5. Εξαιρετικό στο δρόμο όσον αφορά την οδήγηση, υπέροχο στην εμφάνιση και οικονομικό στη χρήση, αλλά έχει μόνο δύο θέσεις. Το MINI Convertible έχει υπέροχη ποιότητα κατασκευής και διαθέτει επιπλέον δύο θέσεις, οι οποίες όμως δεν είναι τόσο χρηστικές αν μιλάμε για ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών, επίσης, είναι μικρός.
Αν όμως θέλεις ένα ανοιχτό αυτοκίνητο με κάποια στοιχεία πρακτικότητας, τότε υπάρχει σχεδόν μόνο μία επιλογή. Το Volkswagen T-Roc στην crossover έκδοσή του μπορεί να μοιάζει απίθανο σημείο εκκίνησης για τη δημιουργία μιας ανοιχτής εκδοχής, αλλά αποτελεί πραγματικότητα και μάλιστα έρχεται να συνεχίσει τη μεγάλη παράδοση 70 σχεδόν ετών στα ανοιχτά αυτοκίνητα που έχει η Volkswagen, παίρνοντας από το 2017 τη σκυτάλη από το Golf.
Η δημοτικότητα του δικαιολογεί στο ακέραιο την ύπαρξη του, αφού ενδεικτικά στην αγορά της Γερμανίας κατέλαβε περίπου των ένα τέταρτο του μεριδίου των πωλήσεων του μοντέλου για το 2019.
Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του T-Roc έτσι και η Cabrio έχει δεχθεί με τη σειρά της κάποιες αναβαθμίσεις για το 2022. Αυτές ξεκινούν από τις ανεπαίσθητες αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση, που εστιάζουν στα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας LED, με το ιδιαίτερο σχήμα, ενώ ανασχεδιασμένη είναι η μάσκα και ο προφυλακτήρας εμπρός. Οι διακοσμητικές λωρίδες χρωμίου ενισχύουν την αισθητική, με τους προβολείς να δίνουν ξεχωριστή νότα. Επίσης, εμπλουτισμένη η χρωματική παλέτα με την οποία είναι διαθέσιμο, όπως και η γκάμα των τροχών αλουμινίου, ενώ ελαφρώς ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα.
T-Roc Cabriolet 2022 UK-7T-Roc Cabriolet 2022 UK-3T-Roc Cabriolet 2022 UK-2
T-Roc Cabriolet 2022 UK-5T-Roc Cabriolet 2022 UK
Στο εσωτερικό οι αλλαγές που έγιναν αναβάθμισαν την ποιότητα, εκεί όπου πριν το T-Roc έπασχε λίγο, με τα πλαστικά τώρα να φαίνεται ότι είναι πιο ανθεκτικά στη χρήση. Το τιμόνι έχει πιο μοντέρνα σχεδίαση, έχοντας τις ίδιες ρυθμίσεις με το προηγούμενο. Η νέα οθόνη του συστήματος πολυμέσων ενσωματώνει τις λειτουργίες του κλιματιστικού, που τώρα οι ρυθμίσεις του είναι πιο δύσκολες, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, όπου εκεί υπήρχαν φυσικά χειριστήρια για αυτή τη δουλειά.
Οι περισσότερες πιθανότητες για έναν αγοραστή Volkswagen T-Roc Cabrio είναι να τον ενδιαφέρει η χαλαρή συμβίωση μαζί του, απολαμβάνοντας τον ουρανό και τον καθαρό αέρα, με την οροφή ανοιχτή, παρά να το θέλει για να βγάλει τις οδηγικές του ανησυχίες. Κάτι απόλυτα λογικό, αφού αυτός είναι και ο προσανατολισμός της συγκεκριμένης έκδοσης. Σου δίνει μια πιο βαριά αίσθηση στη κίνησή του, ενώ και σε δρόμους με κακοτεχνίες αφήνει τις αναταράξεις να περάσουν στην καμπίνα να διαταράξουν την ηρεμία.
Μια πιο ήπια ανάρτηση ίσως μετρίαζε αυτή την αίσθηση. Ωστόσο, ακόμα και με τους τροχούς των 17 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής μας -υπάρχουν προαιρετικά και 18, αλλά και 19 ιντσών- η νευρικότητα που επιδεικνύει είναι μεγαλύτερη από αυτή της κλειστής έκδοσης. Αυτό φυσικά δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η αλλαγή από κλειστό σε ανοιχτό αμάξωμα έχει προσθέσει 270 κιλά στο συνολικό βάρος.
Έτσι, μπορεί να μην έχει κοινό παρονομαστή την οδική συμπεριφορά με το Mazda MX-5, αλλά και τα δύο είναι εξαιρετικά οικονομικά όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Ο TSI κινητήρας του 1,0 λίτρου που εφοδιάζει το T-Roc Cabrio μας έδωσε κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας 7,1 λτ./100 χλμ., τιμή που θα είναι χαμηλότερη σε ανοιχτό δρόμο.
Είναι ένας κινητήρας που ταιριάζει γάντι με τον εν γένει χαλαρό χαρακτήρα του μοντέλου. Με 110 ίππους και σχετικά μεγάλο βάρος το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,3 δλ. Εν κινήσει όμως, η αξιόλογη ροπή των 200 Nm και η καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των 6 σχέσεων κάνουν τα πράγματα σημαντικά καλύτερα. Διατίθεται επίσης ένα 4κύλινδρος turbo 1,5 λίτρων ο οποίος προσφέρει καλύτερη επιτάχυνση κατά 2,9 δλ. από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και συνδυάζεται προαιρετικά με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων.
Αν και η ταχύτητα που έρχεται από το… καπό, δεν είναι και η απόλυτη, η οροφή «ρεφάρει», αφού είναι μια από τις γρήγορες που υπάρχουν σε λειτουργία. Μπορείς να την κατεβάσεις σε ένα φανάρι για παράδειγμα, αφού η όλη διαδικασία απαιτεί μόλις 9 δευτερόλεπτα. Λειτουργεί επίσης και με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα, έτσι δεν χρειάζεται να είναι εντελώς ακίνητο το αυτοκίνητο. Όσον αφορά το κλείσιμο, είναι οριακά πιο αργό, στα 11 δευτερόλεπτα.
Με την οροφή κάτω, οι εμπρός επιβάτες καλύπτονται καλά από τον άνεμο, ενώ ένας προαιρετικά διαθέσιμος ανεμοθώρακας που αποθηκεύεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών κάνει ακόμα καλύτερα τα πράγματα. Όταν όμως είναι τοποθετημένος στη θέση του, καταλαμβάνει το χώρο των πίσω καθισμάτων.
Αν θέλεις να πάρεις το μέγιστο από το πίσω πάγκο, τότε το T-Roc Cabrio έχει σαφές προβάδισμα σε επίπεδο πρακτικότητας έναντι των Mazda MX-5 και MINI Convertible. Αν και υπάρχει λιγότερος διαθέσιμος χώρος σε σχέση με την κλειστή εκδοχή του μοντέλου και μόνο χώρος για δύο αντί για τρεις, υπάρχει παρόμοιος χώρος για τα πόδια με το μικρότερο T-Cross, όσον αφορά τα πόδια. Ο χώρος για το κεφάλι, είναι από «μια χαρά» με την οροφή κλειστή, έως «άπειρος» όταν αυτή αποθηκευτεί. Ακόμα και ο χώρος αποσκευών, με όγκο 284 λίτρα είναι αξιοπρεπής, με την ιδιαιτερότητα ότι έχει μικρό άνοιγμα.
Συμπέρασμα
Οι αναβαθμίσεις δεν έχουν αλλάξει πολλά στην εν γένει αίσθηση του T-Roc Cabrio, όποτε αν ανήκεις στην μικρή κατηγορία που τους αρέσουν τα ανοιχτά SUV, τότε σίγουρα θα συνεχίσει να σου αρέσει και αυτή η ανανεωμένη εκδοχή του. Μπορεί να μην είναι το πιο ελκυστικό -υποκειμενικό θέμα είναι αυτό-, ούτε το πιο γρήγορο, αλλά η αναδιπλωμένη οροφή του χαρίζει μια αίσθηση που δεν θα βρεις σε άλλα SUV. Μάλιστα η εισαγωγική έκδοση που προσφέρει σχεδόν τα πάντα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού αν επιλέξεις να πας πιο πάνω ανεβαίνει και η τιμή του.
Φωτογραφίες: Auto Express
Αν όμως θέλεις ένα ανοιχτό αυτοκίνητο με κάποια στοιχεία πρακτικότητας, τότε υπάρχει σχεδόν μόνο μία επιλογή. Το Volkswagen T-Roc στην crossover έκδοσή του μπορεί να μοιάζει απίθανο σημείο εκκίνησης για τη δημιουργία μιας ανοιχτής εκδοχής, αλλά αποτελεί πραγματικότητα και μάλιστα έρχεται να συνεχίσει τη μεγάλη παράδοση 70 σχεδόν ετών στα ανοιχτά αυτοκίνητα που έχει η Volkswagen, παίρνοντας από το 2017 τη σκυτάλη από το Golf.
Η δημοτικότητα του δικαιολογεί στο ακέραιο την ύπαρξη του, αφού ενδεικτικά στην αγορά της Γερμανίας κατέλαβε περίπου των ένα τέταρτο του μεριδίου των πωλήσεων του μοντέλου για το 2019.
Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του T-Roc έτσι και η Cabrio έχει δεχθεί με τη σειρά της κάποιες αναβαθμίσεις για το 2022. Αυτές ξεκινούν από τις ανεπαίσθητες αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση, που εστιάζουν στα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας LED, με το ιδιαίτερο σχήμα, ενώ ανασχεδιασμένη είναι η μάσκα και ο προφυλακτήρας εμπρός. Οι διακοσμητικές λωρίδες χρωμίου ενισχύουν την αισθητική, με τους προβολείς να δίνουν ξεχωριστή νότα. Επίσης, εμπλουτισμένη η χρωματική παλέτα με την οποία είναι διαθέσιμο, όπως και η γκάμα των τροχών αλουμινίου, ενώ ελαφρώς ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα.
T-Roc Cabriolet 2022 UK-7T-Roc Cabriolet 2022 UK-3T-Roc Cabriolet 2022 UK-2
T-Roc Cabriolet 2022 UK-5T-Roc Cabriolet 2022 UK
Στο εσωτερικό οι αλλαγές που έγιναν αναβάθμισαν την ποιότητα, εκεί όπου πριν το T-Roc έπασχε λίγο, με τα πλαστικά τώρα να φαίνεται ότι είναι πιο ανθεκτικά στη χρήση. Το τιμόνι έχει πιο μοντέρνα σχεδίαση, έχοντας τις ίδιες ρυθμίσεις με το προηγούμενο. Η νέα οθόνη του συστήματος πολυμέσων ενσωματώνει τις λειτουργίες του κλιματιστικού, που τώρα οι ρυθμίσεις του είναι πιο δύσκολες, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, όπου εκεί υπήρχαν φυσικά χειριστήρια για αυτή τη δουλειά.
Οι περισσότερες πιθανότητες για έναν αγοραστή Volkswagen T-Roc Cabrio είναι να τον ενδιαφέρει η χαλαρή συμβίωση μαζί του, απολαμβάνοντας τον ουρανό και τον καθαρό αέρα, με την οροφή ανοιχτή, παρά να το θέλει για να βγάλει τις οδηγικές του ανησυχίες. Κάτι απόλυτα λογικό, αφού αυτός είναι και ο προσανατολισμός της συγκεκριμένης έκδοσης. Σου δίνει μια πιο βαριά αίσθηση στη κίνησή του, ενώ και σε δρόμους με κακοτεχνίες αφήνει τις αναταράξεις να περάσουν στην καμπίνα να διαταράξουν την ηρεμία.
Μια πιο ήπια ανάρτηση ίσως μετρίαζε αυτή την αίσθηση. Ωστόσο, ακόμα και με τους τροχούς των 17 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής μας -υπάρχουν προαιρετικά και 18, αλλά και 19 ιντσών- η νευρικότητα που επιδεικνύει είναι μεγαλύτερη από αυτή της κλειστής έκδοσης. Αυτό φυσικά δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η αλλαγή από κλειστό σε ανοιχτό αμάξωμα έχει προσθέσει 270 κιλά στο συνολικό βάρος.
Έτσι, μπορεί να μην έχει κοινό παρονομαστή την οδική συμπεριφορά με το Mazda MX-5, αλλά και τα δύο είναι εξαιρετικά οικονομικά όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Ο TSI κινητήρας του 1,0 λίτρου που εφοδιάζει το T-Roc Cabrio μας έδωσε κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας 7,1 λτ./100 χλμ., τιμή που θα είναι χαμηλότερη σε ανοιχτό δρόμο.
Είναι ένας κινητήρας που ταιριάζει γάντι με τον εν γένει χαλαρό χαρακτήρα του μοντέλου. Με 110 ίππους και σχετικά μεγάλο βάρος το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,3 δλ. Εν κινήσει όμως, η αξιόλογη ροπή των 200 Nm και η καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των 6 σχέσεων κάνουν τα πράγματα σημαντικά καλύτερα. Διατίθεται επίσης ένα 4κύλινδρος turbo 1,5 λίτρων ο οποίος προσφέρει καλύτερη επιτάχυνση κατά 2,9 δλ. από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και συνδυάζεται προαιρετικά με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων.
Αν και η ταχύτητα που έρχεται από το… καπό, δεν είναι και η απόλυτη, η οροφή «ρεφάρει», αφού είναι μια από τις γρήγορες που υπάρχουν σε λειτουργία. Μπορείς να την κατεβάσεις σε ένα φανάρι για παράδειγμα, αφού η όλη διαδικασία απαιτεί μόλις 9 δευτερόλεπτα. Λειτουργεί επίσης και με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα, έτσι δεν χρειάζεται να είναι εντελώς ακίνητο το αυτοκίνητο. Όσον αφορά το κλείσιμο, είναι οριακά πιο αργό, στα 11 δευτερόλεπτα.
Με την οροφή κάτω, οι εμπρός επιβάτες καλύπτονται καλά από τον άνεμο, ενώ ένας προαιρετικά διαθέσιμος ανεμοθώρακας που αποθηκεύεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών κάνει ακόμα καλύτερα τα πράγματα. Όταν όμως είναι τοποθετημένος στη θέση του, καταλαμβάνει το χώρο των πίσω καθισμάτων.
Αν θέλεις να πάρεις το μέγιστο από το πίσω πάγκο, τότε το T-Roc Cabrio έχει σαφές προβάδισμα σε επίπεδο πρακτικότητας έναντι των Mazda MX-5 και MINI Convertible. Αν και υπάρχει λιγότερος διαθέσιμος χώρος σε σχέση με την κλειστή εκδοχή του μοντέλου και μόνο χώρος για δύο αντί για τρεις, υπάρχει παρόμοιος χώρος για τα πόδια με το μικρότερο T-Cross, όσον αφορά τα πόδια. Ο χώρος για το κεφάλι, είναι από «μια χαρά» με την οροφή κλειστή, έως «άπειρος» όταν αυτή αποθηκευτεί. Ακόμα και ο χώρος αποσκευών, με όγκο 284 λίτρα είναι αξιοπρεπής, με την ιδιαιτερότητα ότι έχει μικρό άνοιγμα.
Συμπέρασμα
Οι αναβαθμίσεις δεν έχουν αλλάξει πολλά στην εν γένει αίσθηση του T-Roc Cabrio, όποτε αν ανήκεις στην μικρή κατηγορία που τους αρέσουν τα ανοιχτά SUV, τότε σίγουρα θα συνεχίσει να σου αρέσει και αυτή η ανανεωμένη εκδοχή του. Μπορεί να μην είναι το πιο ελκυστικό -υποκειμενικό θέμα είναι αυτό-, ούτε το πιο γρήγορο, αλλά η αναδιπλωμένη οροφή του χαρίζει μια αίσθηση που δεν θα βρεις σε άλλα SUV. Μάλιστα η εισαγωγική έκδοση που προσφέρει σχεδόν τα πάντα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού αν επιλέξεις να πας πιο πάνω ανεβαίνει και η τιμή του.
Φωτογραφίες: Auto Express