Διαβάστε στο motorone.gr: Mercedes-AMG C 63 S E Performance: Το απόλυτο… σε άλλο επίπεδο
Με υβριδική δύναμη από τη Formula 1, η νέα Mercedes-AMG C 63 S E Performance αποδίδει 680 ίππους, έχοντας τον μισό… κινητήρα από αυτόν της προκατόχου της
Με τεχνολογία κατευθείαν από τη Formula 1, αυτή η νέα Mercedes-AMG C 63 S E Performance απογειώνει σε όλα τα επίπεδα την εμπειρία που μέχρι τώρα πρόσφεραν οι κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων με την υπογραφή της AMG. Για πρώτη φορά μάλιστα το λογότυπο της Mercedes-AMG κοσμεί το καπό του μοντέλου.
Οι πρωτιές όμως δεν σταματούν εδώ, αφού η C 63 S E Performance έχει τον πιο ισχυρό 4κύλινδρο κινητήρα, με 238 ίππους ανά λίτρο, που μεταφράζεται σε 476 ίππους, αλλά και 545 Nm ροπής. Στην πράξη, εφοδιάζεται με ένα 2λιτρο κινητήρα βενζίνης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα και αποδίδει 150 kW (204 ίππους) και 320 Nm ροπής, με τη συνολική απόδοση να φτάνει τους 680 ίππους και τα 1020 Nm ροπής!
Απαιτεί μόλις 3,4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, έχοντας μέγιστα ταχύτητα 280 χλμ./ώρα, στη sedan εκδοχή της, ενώ η Estate, έκδοση με την οποία είναι επίσης διαθέσιμη, έχει 270 χλμ./ώρα, αμφότερες εξοπλισμένες με το προαιρετικό πακέτο «AMG Driver’s Package».
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Για την ακρίβεια ας κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν του μοντέλου. Το 2008 η Mercedes-Benz C 63 AMG εφοδιάζονταν με ένα ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα 6,2 λίτρων που αρέσκονταν στις υψηλές στροφές, αποδίδοντας 457 ίππους. Ακολούθησε η μεγάλη αλλαγή το 2016, με τη θέση του ατμοσφαιρικού να παίρνει ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας μικρότερης χωρητικότητας, με περισσότερη ισχύ και ροπή, με την κατανάλωση σε εκείνη τη φάση να μην βρίσκεται ούτε καν στο κάδρο.
Σήμερα, που όλα μετρούν σχεδόν εξίσου, τόσο η δύναμη, όσο και η κατανάλωση, η Mercedes-AMG βάζει το χέρι στην τεχνολογία της Formula 1 και παρουσιάζει ένα εξαιρετικό σύνολο, με τους μισούς κυλίνδρους από τον πρώτο και τα μισά κυβικά από αυτόν που αντικαθιστά, έχοντας τέσσερις κυλίνδρους και 1.991 κ.εκ. χωρητικότητα.
Η μπαταρία των 6,1 kWh που χρησιμοποιεί ο ηλεκτρικός κινητήρας χαρίζει αυτονομία 13 χιλιομέτρων, επιτρέποντας σε αυτό το θηρίο να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς να ξυπνάει τους γείτονες το πρωί που φεύγεις για τη δουλειά. Το σύνολο επιτρέπει μάλιστα και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή περιορίζεται στα μόλις 6,9 λτ./100 χλμ., αλλά και χαμηλές εκπομπές CO2 με 156 γρ./χλμ.
Η νέα C 63 S E Performance έχει τετραδιεύθυνση, για καλύτερο έλεγχο στις υψηλές ταχύτητες και μεγαλύτερη ευελιξία στις χαμηλές. Έτσι, παρά τα 2.111 κιλά που ζυγίζει μπορεί να κινηθεί με εντυπωσιακούς ρυθμούς και παράλληλα θεαματικούς, αφού διαθέτει και Drift Mode. Το ηλεκτρικό turbo που χρησιμοποιείται μειώνει το φαινόμενο της υστέρησης, παρέχοντας άμεσα γκάζι σε κάθε στιγμή.
Στο εσωτερικό συναντάμε τη γνωστή για μοντέλο της AMG εικόνα, με τα σπορ καθίσματα, με την έντονη πλευρική στήριξη, το κοφτό τιμόνι, με την παχιά στεφάνη, που διαθέτει όλες τις ρυθμίσεις για τις επιμέρους λειτουργίες, μεταξύ των οποίων, αυτή για την εξάτμιση, αλλά και την ανάρτηση. Τα προγράμματα οδήγησης περιλαμβάνουν τα: Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Battery Hold και Slippery.
Οι πρωτιές όμως δεν σταματούν εδώ, αφού η C 63 S E Performance έχει τον πιο ισχυρό 4κύλινδρο κινητήρα, με 238 ίππους ανά λίτρο, που μεταφράζεται σε 476 ίππους, αλλά και 545 Nm ροπής. Στην πράξη, εφοδιάζεται με ένα 2λιτρο κινητήρα βενζίνης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα και αποδίδει 150 kW (204 ίππους) και 320 Nm ροπής, με τη συνολική απόδοση να φτάνει τους 680 ίππους και τα 1020 Nm ροπής!
Απαιτεί μόλις 3,4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, έχοντας μέγιστα ταχύτητα 280 χλμ./ώρα, στη sedan εκδοχή της, ενώ η Estate, έκδοση με την οποία είναι επίσης διαθέσιμη, έχει 270 χλμ./ώρα, αμφότερες εξοπλισμένες με το προαιρετικό πακέτο «AMG Driver’s Package».
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Για την ακρίβεια ας κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν του μοντέλου. Το 2008 η Mercedes-Benz C 63 AMG εφοδιάζονταν με ένα ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα 6,2 λίτρων που αρέσκονταν στις υψηλές στροφές, αποδίδοντας 457 ίππους. Ακολούθησε η μεγάλη αλλαγή το 2016, με τη θέση του ατμοσφαιρικού να παίρνει ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας μικρότερης χωρητικότητας, με περισσότερη ισχύ και ροπή, με την κατανάλωση σε εκείνη τη φάση να μην βρίσκεται ούτε καν στο κάδρο.
Σήμερα, που όλα μετρούν σχεδόν εξίσου, τόσο η δύναμη, όσο και η κατανάλωση, η Mercedes-AMG βάζει το χέρι στην τεχνολογία της Formula 1 και παρουσιάζει ένα εξαιρετικό σύνολο, με τους μισούς κυλίνδρους από τον πρώτο και τα μισά κυβικά από αυτόν που αντικαθιστά, έχοντας τέσσερις κυλίνδρους και 1.991 κ.εκ. χωρητικότητα.
Η μπαταρία των 6,1 kWh που χρησιμοποιεί ο ηλεκτρικός κινητήρας χαρίζει αυτονομία 13 χιλιομέτρων, επιτρέποντας σε αυτό το θηρίο να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς να ξυπνάει τους γείτονες το πρωί που φεύγεις για τη δουλειά. Το σύνολο επιτρέπει μάλιστα και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή περιορίζεται στα μόλις 6,9 λτ./100 χλμ., αλλά και χαμηλές εκπομπές CO2 με 156 γρ./χλμ.
Η νέα C 63 S E Performance έχει τετραδιεύθυνση, για καλύτερο έλεγχο στις υψηλές ταχύτητες και μεγαλύτερη ευελιξία στις χαμηλές. Έτσι, παρά τα 2.111 κιλά που ζυγίζει μπορεί να κινηθεί με εντυπωσιακούς ρυθμούς και παράλληλα θεαματικούς, αφού διαθέτει και Drift Mode. Το ηλεκτρικό turbo που χρησιμοποιείται μειώνει το φαινόμενο της υστέρησης, παρέχοντας άμεσα γκάζι σε κάθε στιγμή.
Στο εσωτερικό συναντάμε τη γνωστή για μοντέλο της AMG εικόνα, με τα σπορ καθίσματα, με την έντονη πλευρική στήριξη, το κοφτό τιμόνι, με την παχιά στεφάνη, που διαθέτει όλες τις ρυθμίσεις για τις επιμέρους λειτουργίες, μεταξύ των οποίων, αυτή για την εξάτμιση, αλλά και την ανάρτηση. Τα προγράμματα οδήγησης περιλαμβάνουν τα: Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Battery Hold και Slippery.