Διαβάστε στο motorone.gr: ΒΜW XM - Η γοητεία της υπερβολής
Πιστή στην υπόσχεσή της η BMW το δεύτερο στην ιστορία της μοντέλο με την αποκλειστική φροντίδα του τμήματος Μ, με την μορφή ενός επιβλητικού SUV το οποίο αξιοποιεί plug-in υβριδική τεχνολογία –με αμφότερες τις επιλογές να αποτυπώνουν τα σημεία των καιρών
Το τμήμα Μ γιορτάζει φέτος τα 50ά του γενέθλια και η BMW αποφάσισε να τιμήσει την επέτειο με μια ευρεία γκάμα αντίστοιχων εκδόσεων που παρουσιάστηκαν ήδη (Μ3 Touring) ή πρόκειται να παρουσιαστούν πριν την εκπνοή του έτους (Μ4 CSL και M2). Η BMW XM που μόλις αποκαλύφθηκε θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί ως το επιστέγασμα των… εορτασμών και ταυτόχρονα ως ένα δείγμα του μελλοντικού μετασχηματισμού του τμήματος Μ, αντικατοπτρίζοντας ταυτόχρονα παράδοση και μέλλον, μιας και αφενός αποτελεί το πρώτο αποκλειστικά M μοντέλο μετά την εμβληματική Μ1 και αφετέρου υιοθετεί ένα plug-in υβριδικό σύνολο.
Βέβαια όλα τα παραπάνω ήταν ήδη λίγο πολύ γνωστά μιας και το XM μένει πιστό στις σχεδιαστικές προδιαγραφές του ομώνυμου concept που ανέλαβε να κάνει τις συστάσεις ένα χρόνο νωρίτερα ενώ το ίδιο ισχύει και για το plug-in υβριδικό σύνολο που σε κάθε περίπτωση αποτελεί πρωτιά στις συνήθειες της Μ. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, αξίζει να σημειωθεί ότι ο συνδυασμός V8 και ηλεκτροκίνησης θα αξιοποιηθεί επίσης και στο υβριδικό αγωνιστικό της BMW M που θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 2024 με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις δυνατότητές του.
Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, εκτός από το επιβλητικό παράστημα ενός ευμεγέθους SUV δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κανείς την ακόμα μεγαλύτερη γρίλια με το χαρακτηριστικό περίγραμμα την οποία υιοθετεί, η οποία σίγουρα αποτελεί μια από τις πιο γενναιόδωρες σε μέγεθος που έχουμε δει ποτέ στον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Περιστοιχίζεται, δημιουργώντας μια έντονη γεωμετρική αντίθεση από εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα στα πρότυπα των X7 και Σειράς 7.
Εκτός από τη γρίλια, η γεωμετρία συνολικά του μπροστινού τμήματος ακολουθεί επίσης μια μαξιμαλιστική λογική που έρχεται σε αντίθεση με την χάραξη των γυάλινων επιφανειών οι οποίες, κοιτάζοντας το βαυαρικό SUV από όλες τις γωνίες, είναι περιορισμένες σε έκταση.
Στο πίσω τμήμα, διακρίνεται μια πιο προσγειωμένη παραλλαγή των σχεδιαστικών μοτίβων που είχαμε δει στο πρωτότυπο μοντέλο με κυρίαρχα τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τις χαρακτηριστικές πολυγωνικές εξαγωγές αέρα, τον ιδιάζοντα αεροδυναμικό διαχύτη ο οποίος συνδυάζεται με ένα εξίσου περίτεχνο spoiler στην κορυφή της θύρας του πορτ μπαγκάζ. Η εικόνα συμπληρώνεται από τους τροχούς των 21 ιντσών ή προαιρετικά 22 ή και 23 ιντσών. Μια λεπτομέρεια που επίσης ξεχωρίζει είναι τα σήματα της BMW στο πίσω παρμπρίζ, στοιχείο που αποτελεί ευθεία αναφορά στην Μ1.
Στο επίκεντρο της ΧΜ βρίσκεται ένα πανίσχυρο plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο συνδυάζει έναν V8 κινητήρα 4,4 λίτρων 489 ίππων με ηλεκτρικό μοτέρ 197 που αποδίδει συνδυαστικά 657 ίππους και 800 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων ενώ να σημειωθεί ότι η BMW ανακοίνωσε ήδη μια ακόμα ισχυρότερη και ακραία έκδοση με την ονομασία Red Label η οποία αναμένεται το 2023, και θα προσφέρει ισχύ 748 ίππων και 1.000 Nm ροπής.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της «απλής» έκδοσης, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 4,3 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα ή 270 χλμ./ώρα με την επιλογή του προαιρετικού M Driver’s Package. Παρά την εξαιρετικά γενναιόδωρη ισχύ το plug-in υβριδικό σύνολο εξασφαλίζει μια ιδιαίτερα υψηλή αποδοτικότητα η οποία μεταφράζεται σε κατανάλωση καυσίμου 1,5 λίτρου/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόλις 33 γρ./χλμ. Tαυτόχρονα η παρουσία της μπαταρίας των 25,7 KWh εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία για περίπου 90 χλμ.
Όπως θα περίμενε κανείς η ΧΜ προσφέρει μια σειρά επιλογών και διαμορφώσεων του plug-in υβριδικού συνόλου με βάση τα προγράμματα οδήγησης. Ειδικότερα με την επιλογή του προεπιλεγμένου ως standard προγράμματος Hybrid ο ηλεκτροκινητήρας και ο V8, λειτουργούν συνδυαστικά δίνοντας ωστόσο τη δυνατότητα ρύθμισης της συμβολής του κάθε μοτέρ μέσω του σχετικού υπομενού στο infotainment.
Στο πρόγραμμα Comfort τα ηνία παίρνει το ηλεκτρικό μοτέρ και εφόσον η μπαταρία δεν έχει την απαιτούμενη ενέργεια για να το τροφοδοτήσει, παρεμβαίνει ο συμβατικός κινητήρας λειτουργώντας ως γεννήτρια. Στα προγράμματα Sport και Sport Plus ο V8 είναι σταθερά παρών επικουρούμενος με το ηλεκτρικό μοτέρ να περνά σε δεύτερεύοντα ρόλο, με γνώμονα την μέγιστη απόδοση ισχύος. Στην περίπτωση επιλογής των πιο σπορ προγραμμάτων μεταβάλλεται επίσης και ο ήχος της εξάτμισης χάρη στο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της. Να σημειωθεί ότι τον σχεδιασμό ήχου του ηλεκτρικού μοτέρ έχει επιμεληθεί ο γνωστός κινηματογραφικός συνθέτης Hans Zimmer.
Τις προδιαγραφές του ΧΜ συμπληρώνει μια περίτεχνη Μ ανάρτηση αποτελούμενη από διπλά ψαλίδα στον μπροστινό άξονα και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω με ελατήρια από χάλυβα και αυτόματα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Αναμενόμενα τα τελευταία, μεταβάλλουν τον βαθμό απόσβεσης βάσει του επιλεγμένου προγράμματος οδήγησης με τo Comfort να επιβάλλει μια ηπιότερη ρύθμιση και τα Sport και Sport Plus μια πιο «σκληρή» των αμορτισέρ.
Στα ενδότερα, όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς είναι άφθονες οι λεπτομέρειες που προδίδουν την Μ προσωπικότητα του μοντέλου. Σε αυτές συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, το Μ δερμάτινο τιμόνι πίσω από το οποίο παρεπιδημούν paddles από αθρακόνημα, τα καθίσματα Μ και τα αντίστοιχης σπορ σχεδίασης πεντάλ. To σύστημα infotainment μιμείται αυτό του iX κάτι που μεταφράζεται στην παρουσία δύο οθονών 14,5 ιντσών σε ενιαία, κοίλη διαμόρφωση συνδυαστικά με head-up display.
Παρά το μέγεθος του, το ΧΜ θα είναι για ευνόητους λόγους αυστηρά διαθέσιμο με πενταθέσια διάταξη ενώ ο χώρος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 527 λίτρα και φτάνει έως τα 1.820 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Σε ό,τι αφορά ένα άλλο κρίσιμο μέγεθος, αυτό της τιμής του, όπως ανακοίνωσε η βαυαρική φίρμα το XM θα ξεκινά στη Γερμανία όπου τα βιβλία παραγγελιών άνοιξαν ήδη, από τα 170.000 ευρώ.
Βέβαια όλα τα παραπάνω ήταν ήδη λίγο πολύ γνωστά μιας και το XM μένει πιστό στις σχεδιαστικές προδιαγραφές του ομώνυμου concept που ανέλαβε να κάνει τις συστάσεις ένα χρόνο νωρίτερα ενώ το ίδιο ισχύει και για το plug-in υβριδικό σύνολο που σε κάθε περίπτωση αποτελεί πρωτιά στις συνήθειες της Μ. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, αξίζει να σημειωθεί ότι ο συνδυασμός V8 και ηλεκτροκίνησης θα αξιοποιηθεί επίσης και στο υβριδικό αγωνιστικό της BMW M που θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 2024 με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις δυνατότητές του.
Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, εκτός από το επιβλητικό παράστημα ενός ευμεγέθους SUV δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κανείς την ακόμα μεγαλύτερη γρίλια με το χαρακτηριστικό περίγραμμα την οποία υιοθετεί, η οποία σίγουρα αποτελεί μια από τις πιο γενναιόδωρες σε μέγεθος που έχουμε δει ποτέ στον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Περιστοιχίζεται, δημιουργώντας μια έντονη γεωμετρική αντίθεση από εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα στα πρότυπα των X7 και Σειράς 7.
Εκτός από τη γρίλια, η γεωμετρία συνολικά του μπροστινού τμήματος ακολουθεί επίσης μια μαξιμαλιστική λογική που έρχεται σε αντίθεση με την χάραξη των γυάλινων επιφανειών οι οποίες, κοιτάζοντας το βαυαρικό SUV από όλες τις γωνίες, είναι περιορισμένες σε έκταση.
Στο πίσω τμήμα, διακρίνεται μια πιο προσγειωμένη παραλλαγή των σχεδιαστικών μοτίβων που είχαμε δει στο πρωτότυπο μοντέλο με κυρίαρχα τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, τις χαρακτηριστικές πολυγωνικές εξαγωγές αέρα, τον ιδιάζοντα αεροδυναμικό διαχύτη ο οποίος συνδυάζεται με ένα εξίσου περίτεχνο spoiler στην κορυφή της θύρας του πορτ μπαγκάζ. Η εικόνα συμπληρώνεται από τους τροχούς των 21 ιντσών ή προαιρετικά 22 ή και 23 ιντσών. Μια λεπτομέρεια που επίσης ξεχωρίζει είναι τα σήματα της BMW στο πίσω παρμπρίζ, στοιχείο που αποτελεί ευθεία αναφορά στην Μ1.
Στο επίκεντρο της ΧΜ βρίσκεται ένα πανίσχυρο plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο συνδυάζει έναν V8 κινητήρα 4,4 λίτρων 489 ίππων με ηλεκτρικό μοτέρ 197 που αποδίδει συνδυαστικά 657 ίππους και 800 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων ενώ να σημειωθεί ότι η BMW ανακοίνωσε ήδη μια ακόμα ισχυρότερη και ακραία έκδοση με την ονομασία Red Label η οποία αναμένεται το 2023, και θα προσφέρει ισχύ 748 ίππων και 1.000 Nm ροπής.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της «απλής» έκδοσης, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 4,3 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα ή 270 χλμ./ώρα με την επιλογή του προαιρετικού M Driver’s Package. Παρά την εξαιρετικά γενναιόδωρη ισχύ το plug-in υβριδικό σύνολο εξασφαλίζει μια ιδιαίτερα υψηλή αποδοτικότητα η οποία μεταφράζεται σε κατανάλωση καυσίμου 1,5 λίτρου/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόλις 33 γρ./χλμ. Tαυτόχρονα η παρουσία της μπαταρίας των 25,7 KWh εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία για περίπου 90 χλμ.
Όπως θα περίμενε κανείς η ΧΜ προσφέρει μια σειρά επιλογών και διαμορφώσεων του plug-in υβριδικού συνόλου με βάση τα προγράμματα οδήγησης. Ειδικότερα με την επιλογή του προεπιλεγμένου ως standard προγράμματος Hybrid ο ηλεκτροκινητήρας και ο V8, λειτουργούν συνδυαστικά δίνοντας ωστόσο τη δυνατότητα ρύθμισης της συμβολής του κάθε μοτέρ μέσω του σχετικού υπομενού στο infotainment.
Στο πρόγραμμα Comfort τα ηνία παίρνει το ηλεκτρικό μοτέρ και εφόσον η μπαταρία δεν έχει την απαιτούμενη ενέργεια για να το τροφοδοτήσει, παρεμβαίνει ο συμβατικός κινητήρας λειτουργώντας ως γεννήτρια. Στα προγράμματα Sport και Sport Plus ο V8 είναι σταθερά παρών επικουρούμενος με το ηλεκτρικό μοτέρ να περνά σε δεύτερεύοντα ρόλο, με γνώμονα την μέγιστη απόδοση ισχύος. Στην περίπτωση επιλογής των πιο σπορ προγραμμάτων μεταβάλλεται επίσης και ο ήχος της εξάτμισης χάρη στο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της. Να σημειωθεί ότι τον σχεδιασμό ήχου του ηλεκτρικού μοτέρ έχει επιμεληθεί ο γνωστός κινηματογραφικός συνθέτης Hans Zimmer.
Τις προδιαγραφές του ΧΜ συμπληρώνει μια περίτεχνη Μ ανάρτηση αποτελούμενη από διπλά ψαλίδα στον μπροστινό άξονα και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω με ελατήρια από χάλυβα και αυτόματα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Αναμενόμενα τα τελευταία, μεταβάλλουν τον βαθμό απόσβεσης βάσει του επιλεγμένου προγράμματος οδήγησης με τo Comfort να επιβάλλει μια ηπιότερη ρύθμιση και τα Sport και Sport Plus μια πιο «σκληρή» των αμορτισέρ.
Στα ενδότερα, όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς είναι άφθονες οι λεπτομέρειες που προδίδουν την Μ προσωπικότητα του μοντέλου. Σε αυτές συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, το Μ δερμάτινο τιμόνι πίσω από το οποίο παρεπιδημούν paddles από αθρακόνημα, τα καθίσματα Μ και τα αντίστοιχης σπορ σχεδίασης πεντάλ. To σύστημα infotainment μιμείται αυτό του iX κάτι που μεταφράζεται στην παρουσία δύο οθονών 14,5 ιντσών σε ενιαία, κοίλη διαμόρφωση συνδυαστικά με head-up display.
Παρά το μέγεθος του, το ΧΜ θα είναι για ευνόητους λόγους αυστηρά διαθέσιμο με πενταθέσια διάταξη ενώ ο χώρος του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 527 λίτρα και φτάνει έως τα 1.820 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Σε ό,τι αφορά ένα άλλο κρίσιμο μέγεθος, αυτό της τιμής του, όπως ανακοίνωσε η βαυαρική φίρμα το XM θα ξεκινά στη Γερμανία όπου τα βιβλία παραγγελιών άνοιξαν ήδη, από τα 170.000 ευρώ.