Διαβάστε στο motorone.gr: Μερίδιο 7,6% αποκτά η Geely στην Aston Martin
Νωρίτερα φέτος η Aston Martin είχε απορρίψει πρόταση της Geely για την συμμετοχή στο μετοχικό της κεφάλαιο, αναφέροντας σε σχετική ανακοίνωση ότι «δεν υπάρχει καμία βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις» καθώς η συγκεκριμένη συμφωνία «δεν αποτελούσε ελκυστική πρόταση χρηματοδότησης ούτε και ευκαιρία για τη δημιουργία υπεραξίας προς τα συμφέροντα των υφιστάμενων μετόχων». Παρ΄όλα αυτά, όπως όλα δείχνουν κάτι άλλαξε δραστικά ως προς τις παραπάνω παραμέτρους καθώς η Geely σε ανακοίνωση που εξέδωσε γνωστοποίησε συμφωνία με την Aston Martin για την απόκτηση μεριδίου 7,6% στην βρετανική φίρμα.
Αν και το ποσό που κατέβαλε ο μεγαλύτερος κινεζικός ιδιωτικός όμιλος με αυτοκινητιστικό περιεχόμενο δεν δημοσιοποιείται με βάση την τιμή των μετοχών της Aston Martin την 28 Σεπτεμβρίου το deal αποτιμάται σε 7,5 δισεκατομμύρια στερλίνες. Σημειώνεται ότι εκτός από την Geely, μερίδιο στο μετοχικό κεφάλαιο της φίρμας με έδρα το Gaydon κατέχουν ακόμα τα ΗΑΕ (16,7%), το consortium που ηγείται ο Lawrence Stroll (18,3%) και η Mercedes-Benz (9,7%).
Σε ό,τι αφορά την Geely, το portfolio της περιλαμβάνει τις Volvo, Lotus, Polestar, Proton αλλά και τις London Electric Vehicle Company, Lynk & Co, Zeekr και Geometry. O κινεζικός όμιλος κατέχει συμμετοχικά δικαιώματα 9,7% στην Mercedes-Benz μέσω της Tenacious Prospect Investment.
click here
«Ανυπομονούμε να εξερευνήσουμε δυνητικές ευκαιρίες και να συνεργαστούμε ενεργά με την Aston Martin καθώς συνεχίζει να υλοποιεί την στρατηγική της για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και αύξηση της κερδοφορίας της» αναφέρει σε μια μάλλον διφορούμενη και σιβυλλική ανακοίνωση, ο CEO τoυ ομίλου Geely, Donghui Li σχετικά με την νέα συμφωνία.
Η Aston Martin από την πλευρά της φρόντισε με φόντο την συμφωνία να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου κατά 654 εκ. στερλίνες, με στόχο την μείωση του χρέους αλλά και τις επενδύσεις σε νέα μοντέλα.
Aπό προϊοντικής άποψης, η Aston Martin παρουσίασε προσφάτως ένα νέο λογότυπο και μια νέα στρατηγική η οποία θα οδηγήσει την ιστορική βρετανική φίρμα στην νέα ηλεκτρική εποχή. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της θα λανσαριστεί το 2025, ενώ από το 2026 όλα τα νέα μοντέλα της θα αξιοποιούν κάποιου είδους ηλεκτρική τεχνολογία. Μέχρι τότε θα έχει προηγηθεί η Valhalla η οποία από το 2024 θα αναλάβει τον ρόλο των συστάσεων για την plug-in υβριδική τεχνολογία δια χειρός Aston Martin.
Αν και το ποσό που κατέβαλε ο μεγαλύτερος κινεζικός ιδιωτικός όμιλος με αυτοκινητιστικό περιεχόμενο δεν δημοσιοποιείται με βάση την τιμή των μετοχών της Aston Martin την 28 Σεπτεμβρίου το deal αποτιμάται σε 7,5 δισεκατομμύρια στερλίνες. Σημειώνεται ότι εκτός από την Geely, μερίδιο στο μετοχικό κεφάλαιο της φίρμας με έδρα το Gaydon κατέχουν ακόμα τα ΗΑΕ (16,7%), το consortium που ηγείται ο Lawrence Stroll (18,3%) και η Mercedes-Benz (9,7%).
Σε ό,τι αφορά την Geely, το portfolio της περιλαμβάνει τις Volvo, Lotus, Polestar, Proton αλλά και τις London Electric Vehicle Company, Lynk & Co, Zeekr και Geometry. O κινεζικός όμιλος κατέχει συμμετοχικά δικαιώματα 9,7% στην Mercedes-Benz μέσω της Tenacious Prospect Investment.
click here
«Ανυπομονούμε να εξερευνήσουμε δυνητικές ευκαιρίες και να συνεργαστούμε ενεργά με την Aston Martin καθώς συνεχίζει να υλοποιεί την στρατηγική της για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και αύξηση της κερδοφορίας της» αναφέρει σε μια μάλλον διφορούμενη και σιβυλλική ανακοίνωση, ο CEO τoυ ομίλου Geely, Donghui Li σχετικά με την νέα συμφωνία.
Η Aston Martin από την πλευρά της φρόντισε με φόντο την συμφωνία να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου κατά 654 εκ. στερλίνες, με στόχο την μείωση του χρέους αλλά και τις επενδύσεις σε νέα μοντέλα.
Aπό προϊοντικής άποψης, η Aston Martin παρουσίασε προσφάτως ένα νέο λογότυπο και μια νέα στρατηγική η οποία θα οδηγήσει την ιστορική βρετανική φίρμα στην νέα ηλεκτρική εποχή. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της θα λανσαριστεί το 2025, ενώ από το 2026 όλα τα νέα μοντέλα της θα αξιοποιούν κάποιου είδους ηλεκτρική τεχνολογία. Μέχρι τότε θα έχει προηγηθεί η Valhalla η οποία από το 2024 θα αναλάβει τον ρόλο των συστάσεων για την plug-in υβριδική τεχνολογία δια χειρός Aston Martin.