Η Rolls-Royce είχε για χρόνια στα σχέδιά της ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στην πράξη από την αρχή, κάπου στο 1900, όταν ο Charles Rolls αγόρασε ένα ηλεκτρικό όχημα και δήλωσε: «Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι απόλυτα αθόρυβο και καθαρό. Δεν υπάρχει καμία οσμή ή κραδασμός. Θα είναι σίγουρα χρήσιμα όταν θα οργανωθεί ένα δίκτυο με σταθμούς φόρτισης».

Σήμερα, αρκετά χρόνια μετά, η Rolls-Royce παρουσιάζει την Spectre, ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο όπως υποστηρίζει η ίδια η εταιρεία θα αποτελέσει το κορυφαίο του είδους του χάρη στις εξαντλητικές δοκιμές που το έχουν υποβάλει και ισοδυναμούν σε 400 χρόνια χρήσης. Θεωρητικά έρχεται να αντικαταστήσει την Phantom Coupe, αλλά στην πράξη αποτελεί τον προάγγελο των εξελίξεων σε όλη τη γκάμα της Rolls-Royce, που έχει ως στόχο να είναι πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030.

Επίσης, θα περιμέναμε να δείξει το δρόμο και στον σχεδιαστικό τομέα. Το σήμα κατατεθέν μιας Rolls-Royce είναι δίχως άλλο η εμβληματική μάσκα, η οποία για την περίσταση είναι πιο λεπτή, πιο πλατιά και πιο κομψή, ενώ είναι και φωτιζόμενη τη νύχτα. Ακόμα και το Spirit of Ecstasy, το αγαλματάκι στη μετώπη, έχει βελτιωθεί, έτσι ώστε να είναι όσον το δυνατόν πιο αεροδυναμικό, συμβάλλοντας στον εν γένει χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας που περιορίζεται στα Cd 0,25.

Τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED βρίσκονται πάνω από σκουρόχρωμα πάνελ, που κρύβουν τα κυρίως φώτα, ενώ το μακρύ, επικλινές προφίλ της Spectre είναι ξεκάθαρα Rolls-Royce, με τις πόρτες -φυσικά- να ανοίγουν προς τα πίσω, ενώ για πρώτη φορά πατάει σε τροχούς 23 ιντσών.

Στο πίσω μέρος τα πίσω φωτιστικά σώματα LED είναι τοποθετημένα όσο το δυνατόν πιο μακριά μεταξύ τους, με το πάνω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών να ενώνεται αρμονικά με το πίσω κυρτό κρύσταλλο.

Πίσω από αυτές τις τεράστιες πόρτες που δίνουν πρόσβαση στο εσωτερικό, αποκαλύπτεται ένα σαλόνι που παραπέμπει στη φιλοσοφία των μοντέλων της Rolls-Royce, αλλά είναι πιο φρέσκο, με χρήση της πιο πρόσφατης τεχνολογίας φωτισμού στο ταμπλό, στις πόρτες και φυσικά στην οροφή.

Η Spectre πατάει στη νέα τετρακίνητη πλατφόρμα, που μπορεί να συνδυαστεί με ηλεκτρικό κινητήρα, αλλά και εσωτερικής καύσης. Η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο αλουμινένιο σασί, που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή μειώνει το θόρυβο που περνάει στην καμπίνα, αν και ποτέ μια Rolls-Royce δεν είχε θόρυβο. Η ανάρτηση είναι ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς, ενώ η τετραδιεύθυνση μειώνει το κύκλο στροφής στα 12,7 μέτρα.

Ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί όλα τα τεχνικά στοιχεία του μοντέλου, αλλά η απόδοση φτάνει τους 585 ίππους και τα 900 Nm ροπής, με τα 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνονται σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα. Η ηλεκτρική αυτονομία της Spectre φτάνει τα 520 χιλιόμετρα. Οι πρώτες παραδόσεις της Rolls-Royce Spectre έχουν προγραμματιστεί για το τέλος του 2023, με την  τιμή να μην έχει γίνει ακόμα γνωστή.