Μπορεί μέχρι τώρα τα επί μέρους στοιχεία του Nissan Juke να το καθιστούν μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση, προτάσσοντας ως βασικά χαρακτηριστικά του, μεταξύ άλλων, την ευελιξία, την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά και την αισθητική, αλλά σε αυτή την περίοδο του εξηλεκτρισμού, όφειλε να αναθεωρήσει κάποιες παραμέτρους.

Γιατί αν θέλεις να είσαι μέρος του σημερινού «θιάσου» των εμπορικών SUV, πρέπει να ακολουθήσεις το… ρεύμα. Μεταφορικά και κυριολεκτικά. Επί της ουσίας είναι μονόδρομος και έτσι, το μονοδιάστατο, μέχρι τώρα, Juke, όσον αφορά τις κινητήριες εκδόσεις, -έχοντας μόνο μια-, αποκτά μια, υβριδική, άκρως ενδιαφέρουσα έκδοση.

Η οποία μάλιστα θέτει τις βάσεις για να πρωταγωνιστήσει, κοιτώντας τις κορυφαίες θέσεις της πολυπληθούς κατηγορίας των B-SUV, με χαρακτηριστικά που δεν περιορίζονται μόνο στην οικονομία καυσίμου. Βλέπετε, ο εξηλεκτρισμός συνοδεύεται και από αύξηση της ισχύος, κατ’ επέκταση βελτίωση των επιδόσεων, αλλά και περεταίρω ανάδειξη της σπορ πλευράς του Juke.

Στην πράξη, το ιαπωνικό SUV που μέχρι σήμερα ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά με μια κινητήρια έκδοση 1,0 λίτρου turbo με απόδοση 114 ίππων, αναβαθμίζεται με την προσθήκη ενός υβριδικού συνόλου. Τη βάση αποτελεί ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,6 λίτρων με 94 ίππους και 148 Nm ροπής, που συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 36 kW (49 ίππων) και 205 Nm ροπής.

Ένα σύνολο γνωστό μας από μοντέλα της Renault, αφού επί της ουσίας αποτελεί προϊόν της συνεργασίας Nissan-Renault. Η συμβολή της ιαπωνικής εταιρείας αφορά τον βασικό ηλεκτρικό κινητήρα των 36 kW (49 ίπποι), ενώ η γαλλική παρέχει το δευτερεύον 15 kW (20 ίπποι) που λειτουργεί ως μίζα-γεννήτρια, την υγρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, όπως και το αυτόματο κιβώτιο.

Εν γένει το σύνολο, λειτουργεί σειριακά ή παράλληλα, ανάλογα με τις ανάγκες και με γνώμονα την αποδοτικότητα. Συνεργάζεται με ένα «έξυπνο» αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, με δύο σχέσεις για τον ηλεκτρικό κινητήρα και τέσσερις για τον θερμικό, έχοντας τη δυνατότητα να ξεκινάει αμιγώς ηλεκτρικά και να κινείται έτσι, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, μέχρι την ταχύτητα των 55 χλμ./ώρα.

Η αναγέννηση ενέργειας μέσω της πέδησης, μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρισμό, που αποθηκεύει στην μπαταρία και επιτρέπει στον ηλεκτρικό κινητήρα να ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα. Το e-Pedal που είναι διαθέσιμο επίσης, αυξάνει την ένταση ανάκτησης, μειώνοντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου κάθε φορά που ο οδηγός τραβάει το πόδι του από το γκάζι, χωρίς ωστόσο να το ακινητοποιεί.

Του επιτρέπει να ρολάρει, χωρίς να είναι απαραίτητο ο οδηγός να καταφεύγει στα φρένα, τουλάχιστον μέχρι και λίγο πριν την πλήρη ακινητοποίηση, εκεί όπου πρέπει να αναλάβει την κατάσταση στα χέρια του. Η αίσθηση του πεντάλ επιβράδυνσης με τη συμβολή του e-Padel είναι καλή και μόνο στο τέλος της διαδρομής του το νιώθεις λίγο χαλαρό σε αίσθηση, απαιτώντας πιο αποφασιστικό πάτημα.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το Juke Hybrid μπορεί να κινηθεί εντός αστικού κύκλου σχεδόν αμιγώς ηλεκτρικά και σε ποσοστό 80% όπως χαρακτηριστικά ανακοινώνει. Στην πράξη μοιάζει εφικτό, αν δεν κυνηγάς το γκάζι και μάλιστα με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση.

Η Nissan ανακοινώνει ότι το συγκεκριμένο σύνολο είναι 25% ισχυρότερο και 40% πιο οικονομικό όσον αφορά την κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον και 20% σε μικτές συνθήκες. Η απόδοση είναι 145 ίπποι και η κατανάλωση κυμαίνεται από 5,0-5,2 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή) ενώ στην πράξη, μέσα στην πόλη μπορείς να δεις τιμές κοντά σε αυτές. Εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε συνθήκες που προαναφέραμε είδαμε 5,1 λτ./100 χλμ., ενώ δείχνει ότι έχει δυνατότητες να κατέβει ακόμα περισσότερο.

Για να πάρεις όμως όλη τη δύναμη θα πρέπει να πιέσεις και σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση θα ακολουθήσει την απόδοση. Θα σκαρφαλώσει κοντά στα 7 λτ./100 χλμ./ώρα, με μια μέση ρεαλιστική τιμή να είναι κάπου τα 5,5 λτ./100 χλμ. Καθόλου άσχημα, αφού επιβεβαιώνεται ο οικονομικός χαρακτήρας του μοντέλου και μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες.

Αυτό που όμως οι θεωρητικές προδιαγραφές του υβριδικού Juke δεν σου επιτρέπουν να φανταστείς είναι ο νέος, πιο σπορ χαρακτήρας του. Βλέπετε, το αυξημένο βάρος που προέκυψε από το υβριδικό σύστημα θεωρητικά λειτουργεί ανασταλτικά. Στην πράξη όμως, οι αλλαγές που έχουν γίνει στο υβριδικό Juke, όσον αφορά τη σκληρότητα της ανάρτησης και οι μεγαλύτεροι τροχοί 19 ιντσών με ελαστικά 225/45, χαρίζουν ζωντάνια στις κινήσεις του ιαπωνικού SUV και ακρίβεια στους χειρισμούς.

Το τιμόνι είναι πιο βαρύ, με πιο μεστή αίσθηση, περνώντας περισσότερες πληροφορίες από αυτές που στέλνει η μικρότερη αδελφή έκδοση του μοντέλου. Το εμπρός σύστημα ακούει καλύτερα στις εντολές του οδηγού, με την ανάρτηση να ακολουθεί και τα τέσσερα δισκόφρενα να χαρίζουν σιγουριά. Το νιώθεις πιο σφιχτό και άμεσο, ανεβάζοντας τον πήχη σε σχέση με ήδη καλή σε αυτόν τον τομέα turbo έκδοση. Επί της ουσίας είναι πιο αποτελεσματικό, χωρίς σε καμία περίπτωση να είναι κουραστικό. Όσον αφορά την άνεση, δεν αντιδρά άσχημα ούτε σε πιο έντονες κακοτεχνίες, αποσβένοντας αυτές αποτελεσματικά, χωρίς από την άλλη να… χαζεύει.

Σχεδιαστικά οι αλλαγές δεν είναι δραματικές. Δεν αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του μοντέλου, αλλά τονίζεται η νέα φιλοσοφία του. Τα λογότυπα Hybrid στις πλαϊνές πόρτες, αλλά και στην πίσω, αποτελούν την ταυτότητα του μοντέλου. Η ανασχεδιασμένη μάσκα με γνώμονα την αποδοτικότητα ξεχωρίζει επίσης για το νέο πλέγμα, αλλά και το νέο σήμα της Nissan, που συναντάμε τόσο εμπρός όσο και πίσω. Ξεχωριστή λεπτομέρεια που αναβαθμίζει την εικόνα αποτελούν οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσών (17’’ στην εισαγωγική έκδοση).

 

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνωστή, με την ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων να φιλοξενεί τώρα στο αριστερό μέρος τους δείκτες αποδοτικότητας. Εκεί απεικονίζεται η λειτουργία του συστήματος, όταν κινείται ηλεκτρικά ή με τον θερμικό κινητήρα, ενώ υπάρχει και ένας δείκτης για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Στην κεντρική οθόνη 7 ιντσών φαίνεται επίσης ξεκάθαρα η λειτουργία του συστήματος, με τη ροή της ενέργειας και από πού αυτή προέρχεται.

Η ποιότητα είναι στα γνωστά υψηλά επίπεδα της Nissan, με τους διαθέσιμους χώρους να ικανοποιούν τις ανάγκες τεσσάρων ενηλίκων, με μικρές παραχωρήσεις όσον αφορά τις αποσκευές τους. Εκεί η μπαταρία έχει κλέψει λίγο από τον όγκο και πιο συγκεκριμένα 68 λίτρα, με τη συνολική χωρητικότητα να είναι 354 λίτρα. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.237 λίτρα.

Αντί επιλόγου… Το νέο Nissan Juka Hybrid εκπληρώνει τις προσδοκίες για έναν οικονομικό χαρακτήρα, που υπόσχεται και η φιλοσοφία του. Και μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες, με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Από την άλλη όμως καταφέρνει να είναι και πιο ζωντανό, όχι μόνο σε επιδόσεις, λόγω αυξημένης ισχύος, αλλά και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, δίνοντας μια πιο σπορ νότα και διάσταση στο χαρακτήρα του.

Είναι διαθέσιμο εξ αρχής σε πλούσια εξοπλιστική έκδοση N-Connecta, που προσφέρει τα πάντα, με την τιμή εκκίνησης να είναι τα 31.900 ευρώ, που μπορεί να είναι τσιμπημένη για B-SUV, αλλά από την άλλη είναι μια ειδική έκδοση με πολλά θετικά στοιχεία και εξαιρετική οικονομία, που στις μέρες μας μετράει, ενώ δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί χωρίς περιορισμούς στο κέντρο της Αθήνας. Είναι αναμφίβολα το καλύτερο Juke και μια εξαιρετική επιλογή στην κατηγορία του.

Φωτογραφίες: MotorOne