Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το Renault Austral
Η Renault θέλει να επανέλθει στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, μετά τη διακοπή της παραγωγής του Kadjar, που έγινε σχετικά αθόρυβα, νωρίτερα μέσα στη χρονιά. Η γαλλική εταιρεία ελπίζει ότι το αυτοκίνητο που μπορεί να το πετύχει αυτό είναι το νέο Austral ή το «Australe», αν χρησιμοποιήσουμε και το «e» στο τέλος του ονόματος.
Το μπλε «e» στο τέλος λειτουργεί ως νεύμα προς τον εξηλεκτρισμό των συστημάτων κίνησης του Austral. Δεν πρόκειται, όμως, για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς το νέο SUV της Renault θα πωλείται σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, μόνο ως πλήρως υβριδικό μοντέλο. Άλλες αγορές θα λάβουν ήπιες υβριδικές εκδόσεις και μια χαμηλότερης ισχύος πλήρως υβριδική έκδοση, αλλά η επιλογή μας εδώ περιορίζεται στην κορυφαία έκδοση E-TECH Full Hybrid 200 auto.
Παράλληλα με την επίθεση στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, η Renault κάνει λόγο και για το νέο σχέδιό της «Renaulution». Σημαντικό μέρος αυτού είναι η αξιοποίηση «της τεχνολογικής εξειδίκευσης της Συμμαχίας για την ενίσχυση της αποδοτικότητας», με το άλλο μέλος της Συμμαχίας να είναι η Nissan.
Το νέο Austral βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα τρίτης γενιάς CMF-C που χρησιμοποιείται από το τελευταίο Nissan Qashqai. Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί εξαρχής με γνώμονα τον εξηλεκτρισμό, οπότε ο αντίκτυπος στην πρακτικότητα ως αποτέλεσμα της προσθήκης μιας μπαταρίας είναι ελάχιστος.
Με το Austral η Renault πήγε κάπως κόντρα στις αρχές της Συμμαχίας, όσον αφορά την τεχνολογική εξειδίκευση. Αντί να χρησιμοποιήσει το σύστημα e-Power από το Qashqai, το οποίο χρησιμοποιεί τον υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα για να φορτίζει μια μπαταρία που στη συνέχεια τροφοδοτεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα που δίνει κίνηση στους τροχούς, κάτω από το καπό του Austral βρίσκεται ένας 3κύλινδρος 1,2 λίτρων turbo κινητήρας βενζίνης, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 50 kW (68 ίππων), που τροφοδοτεί μια μπαταρία 2 kWh.
Η Renault υιοθετεί διαφορετική στάση όσον αφορά την εξέλιξη του δικού της κινητήριου συνόλου, υποστηρίζοντας ότι θέλει να διατηρήσει το δικό της DNA. Εκπρόσωποι της μάρκας μάς δήλωσαν ότι η συγκεκριμένη μονάδα εστιάζει περισσότερο στην αποδοτικότητα, παρά στις επιδόσεις, κάτι που επιβεβαιώνεται και στα χαρτιά.
Το full hybrid σύστημα της Renault στην πράξη αποδίδει περισσότερη ισχύ από το σύστημα e-Power της Nissan, 200 ίππους έναντι 190 ίππων, αλλά η ροπή είναι μικρότερη στα 255 Nm έναντι των 330 Nm του Qashqai e-Power. Έτσι, το Austral είναι ελαφρώς πιο αργό στην τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, καθώς χρειάζεται μισό δευτερόλεπτο περισσότερο από το Nissan, δηλαδή 8,4 δευτερόλεπτα.
Η αποδοτικότητα όμως είναι καλύτερη. Η Renault ανακοινώνει 4,6 λτ./100 χλμ. για το full hybrid Austral. Στην πράξη, εμείς δυσκολευτήκαμε να δούμε μια ανάλογη τιμή, αν και η διαδρομή περιελάμβανε αρκετή οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, που δεν είναι ιδανική για τη μέγιστη απόδοση αυτού του συστήματος.
Σε ταχύτητες έως και 100 χλμ./ώρα το Austral λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Αν πιέσεις το γκάζι, τότε ο κινητήρας βενζίνης θα κάνει αισθητή την παρουσία του με έναν ήπιο θόρυβο, αλλά τις περισσότερες φορές ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου. Επίσης, ο θόρυβος κύλισης από τα ελαστικά είναι χαμηλός, με τον μοναδικό θόρυβο που γίνεται αισθητός να είναι αυτός από τον αέρα πάνω στους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες.
Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης για να επιλέξεις, που ρυθμίζουν το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του κινητήρα και τον ήχο του κινητήρα που περνάει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το Eco δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην μπαταρία και στον ηλεκτροκινητήρα, το Comfort εστιάζει στην παροχή της πιο ομαλής απόκρισης του κινητήρα, στο Sport το Austral είναι πιο πρόθυμο να προσφέρει δύναμη τόσο από τον θερμικό όσο και από τον ηλεκτρικό κινητήρα και το Perso σου επιτρέπει να ρυθμίσεις αυτά τα χαρακτηριστικά ξεχωριστά. Το Austral δεν διαθέτει προσαρμοζόμενη ανάρτηση, αλλά η ρύθμιση της συμβατικής που έχει είναι αρκετά άνετη.
Κατά την οδήγηση οι διαφορές ανάμεσα στα προγράμματα δεν είναι ιδιαίτερα διακριτές, αν και το νέο αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών χωρίς συμπλέκτη (το οποίο μπορεί να προσφέρει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς σχέσεων μετάδοσης) είναι καταλληλότερο για χαλαρή, ομαλή οδήγηση. Ειδικά στη λειτουργία Sport, υπάρχει ένας δισταγμός πριν ανεβάσει στροφές και η αίσθηση της δύναμης προσομοιώνει σχεδόν με αυτή ενός CVT κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Η ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης στο Austral προσαρμόζεται σε τέσσερα επίπεδα, μέσω των paddles στο τιμόνι. Είναι ένα από τα καλύτερα συστήματα που έχουμε συναντήσει. Η πιο έντονη ρύθμιση είναι αρκετά πιο «επιθετική» από τις άλλες, αλλά είναι ωραίο να έχεις εύκολα διαθέσιμες επιλογές.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL της Renault. Βοηθάει στη μείωση του κύκλου στροφής στα 10,1 μέτρα (ενώ χωρίς το σύστημα η τιμή αυτή είναι 11,2 μέτρα), κάτι που κάνει σημαντικά πιο εύκολους τους ελιγμούς σε στενά σημεία. Σε χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τη φορά των εμπρός, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, για μεγαλύτερη σταθερότητα, ενώ και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά μικρές.
Το επίπεδο εξοπλισμού Esprit Alpine που δοκιμάσαμε διαθέτει καθίσματα Alcantara και σουέτ επενδύσεις στις πόρτες, ζάντες 20 ιντσών, σκουρόχρωμα σήματα και πολλά λογότυπα της Alpine μέσα και έξω. Υπήρχε επίσης μια προαιρετική πανοραμική οροφή σε όλο το μήκος, η οποία έκανε πιο φωτεινή τη μάλλον σκοτεινή καμπίνα του γαλλικού μοντέλου.
Το εσωτερικό του Austral είναι σημαντικά εξελιγμένο σε σχέση με αυτό του Kadjar. Μπροστά υπάρχει το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας OpenR της Renault που αποτελείται από μια οθόνη 12 ιντσών για τον οδηγό και μια κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών. Το σύστημα είναι διαισθητικό και η κεντρική οθόνη έχει καλή ευκρίνεια και απόκριση, ενώ η προαιρετική οθόνη head-up ενημερώνει χωρίς να ενοχλεί - η οθόνη του οδηγού μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ώστε να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο τρισδιάστατο περιβάλλον του αυτοκινήτου, στις ενδείξεις του συστήματος κίνησης ή στον χάρτη του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης.
Η κεντρική κονσόλα μοιάζει να διαθέτει έναν τεράστιο μοχλό ταχυτήτων, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα κινητό μαξιλάρι για να ακουμπάτε τον καρπό σας. Επειδή η οθόνη έχει κατακόρυφο προσανατολισμό, πρέπει να σηκώσετε το χέρι σας για να τη χρησιμοποιήσετε, αλλά οι φυσικοί διακόπτες στη βάση της για τον έλεγχο του κλιματισμού είναι μια ωραία πινελιά.
Οι θήκες στο εσωτερικό του Austral είναι πολλές, με τον χώρο που παρέχει γενικότερα να είναι άφθονος. Ακόμα και οι πιο ψηλοί επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για τον χώρο στο πίσω μέρος και το συρόμενο πίσω κάθισμα μπορεί να διευρύνει τον χώρο αποσκευών στα -εντυπωσιακά- 555 λίτρα. Το ίδιο το πορτμπαγκάζ έχει ένα σκαλοπάτι, το οποίο δυστυχώς δεν μπορεί να αποφευχθεί επειδή το δάπεδο του χώρου αποσκευών δεν μπορεί να ανασηκωθεί. Η Renault δεν έχει πει πόσο θα στοιχίζει το Austral όταν κυκλοφορήσει μέσα στην άνοιξη του 2023.
Συμπέρασμα
Το Austral δεν εισάγει νεωτερισμούς στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, παρά το γεγονός ότι διαθέτει νέους κινητήρες και εντυπωσιακή τεχνολογία. Είναι αρκετά ικανό στον δρόμο, αλλά όχι και συναρπαστικό. Εκεί που η Renault σαφώς έχει δουλέψει σκληρά, είναι η απτή ποιότητα στο εσωτερικό και η πρακτικότητα. Αλλά με τόσες ανταγωνιστικές προτάσεις, αυτό που θα αποτελέσει το σημείο-κλειδί είναι η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η Renault για το νέο της μοντέλο.
Το μπλε «e» στο τέλος λειτουργεί ως νεύμα προς τον εξηλεκτρισμό των συστημάτων κίνησης του Austral. Δεν πρόκειται, όμως, για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς το νέο SUV της Renault θα πωλείται σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, μόνο ως πλήρως υβριδικό μοντέλο. Άλλες αγορές θα λάβουν ήπιες υβριδικές εκδόσεις και μια χαμηλότερης ισχύος πλήρως υβριδική έκδοση, αλλά η επιλογή μας εδώ περιορίζεται στην κορυφαία έκδοση E-TECH Full Hybrid 200 auto.
Παράλληλα με την επίθεση στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, η Renault κάνει λόγο και για το νέο σχέδιό της «Renaulution». Σημαντικό μέρος αυτού είναι η αξιοποίηση «της τεχνολογικής εξειδίκευσης της Συμμαχίας για την ενίσχυση της αποδοτικότητας», με το άλλο μέλος της Συμμαχίας να είναι η Nissan.
Το νέο Austral βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα τρίτης γενιάς CMF-C που χρησιμοποιείται από το τελευταίο Nissan Qashqai. Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί εξαρχής με γνώμονα τον εξηλεκτρισμό, οπότε ο αντίκτυπος στην πρακτικότητα ως αποτέλεσμα της προσθήκης μιας μπαταρίας είναι ελάχιστος.
Με το Austral η Renault πήγε κάπως κόντρα στις αρχές της Συμμαχίας, όσον αφορά την τεχνολογική εξειδίκευση. Αντί να χρησιμοποιήσει το σύστημα e-Power από το Qashqai, το οποίο χρησιμοποιεί τον υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα για να φορτίζει μια μπαταρία που στη συνέχεια τροφοδοτεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα που δίνει κίνηση στους τροχούς, κάτω από το καπό του Austral βρίσκεται ένας 3κύλινδρος 1,2 λίτρων turbo κινητήρας βενζίνης, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 50 kW (68 ίππων), που τροφοδοτεί μια μπαταρία 2 kWh.
Η Renault υιοθετεί διαφορετική στάση όσον αφορά την εξέλιξη του δικού της κινητήριου συνόλου, υποστηρίζοντας ότι θέλει να διατηρήσει το δικό της DNA. Εκπρόσωποι της μάρκας μάς δήλωσαν ότι η συγκεκριμένη μονάδα εστιάζει περισσότερο στην αποδοτικότητα, παρά στις επιδόσεις, κάτι που επιβεβαιώνεται και στα χαρτιά.
Το full hybrid σύστημα της Renault στην πράξη αποδίδει περισσότερη ισχύ από το σύστημα e-Power της Nissan, 200 ίππους έναντι 190 ίππων, αλλά η ροπή είναι μικρότερη στα 255 Nm έναντι των 330 Nm του Qashqai e-Power. Έτσι, το Austral είναι ελαφρώς πιο αργό στην τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, καθώς χρειάζεται μισό δευτερόλεπτο περισσότερο από το Nissan, δηλαδή 8,4 δευτερόλεπτα.
Η αποδοτικότητα όμως είναι καλύτερη. Η Renault ανακοινώνει 4,6 λτ./100 χλμ. για το full hybrid Austral. Στην πράξη, εμείς δυσκολευτήκαμε να δούμε μια ανάλογη τιμή, αν και η διαδρομή περιελάμβανε αρκετή οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, που δεν είναι ιδανική για τη μέγιστη απόδοση αυτού του συστήματος.
Σε ταχύτητες έως και 100 χλμ./ώρα το Austral λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Αν πιέσεις το γκάζι, τότε ο κινητήρας βενζίνης θα κάνει αισθητή την παρουσία του με έναν ήπιο θόρυβο, αλλά τις περισσότερες φορές ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου. Επίσης, ο θόρυβος κύλισης από τα ελαστικά είναι χαμηλός, με τον μοναδικό θόρυβο που γίνεται αισθητός να είναι αυτός από τον αέρα πάνω στους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες.
Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης για να επιλέξεις, που ρυθμίζουν το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του κινητήρα και τον ήχο του κινητήρα που περνάει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το Eco δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην μπαταρία και στον ηλεκτροκινητήρα, το Comfort εστιάζει στην παροχή της πιο ομαλής απόκρισης του κινητήρα, στο Sport το Austral είναι πιο πρόθυμο να προσφέρει δύναμη τόσο από τον θερμικό όσο και από τον ηλεκτρικό κινητήρα και το Perso σου επιτρέπει να ρυθμίσεις αυτά τα χαρακτηριστικά ξεχωριστά. Το Austral δεν διαθέτει προσαρμοζόμενη ανάρτηση, αλλά η ρύθμιση της συμβατικής που έχει είναι αρκετά άνετη.
Κατά την οδήγηση οι διαφορές ανάμεσα στα προγράμματα δεν είναι ιδιαίτερα διακριτές, αν και το νέο αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών χωρίς συμπλέκτη (το οποίο μπορεί να προσφέρει 15 διαφορετικούς συνδυασμούς σχέσεων μετάδοσης) είναι καταλληλότερο για χαλαρή, ομαλή οδήγηση. Ειδικά στη λειτουργία Sport, υπάρχει ένας δισταγμός πριν ανεβάσει στροφές και η αίσθηση της δύναμης προσομοιώνει σχεδόν με αυτή ενός CVT κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Η ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης στο Austral προσαρμόζεται σε τέσσερα επίπεδα, μέσω των paddles στο τιμόνι. Είναι ένα από τα καλύτερα συστήματα που έχουμε συναντήσει. Η πιο έντονη ρύθμιση είναι αρκετά πιο «επιθετική» από τις άλλες, αλλά είναι ωραίο να έχεις εύκολα διαθέσιμες επιλογές.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL της Renault. Βοηθάει στη μείωση του κύκλου στροφής στα 10,1 μέτρα (ενώ χωρίς το σύστημα η τιμή αυτή είναι 11,2 μέτρα), κάτι που κάνει σημαντικά πιο εύκολους τους ελιγμούς σε στενά σημεία. Σε χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τη φορά των εμπρός, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, για μεγαλύτερη σταθερότητα, ενώ και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά μικρές.
Το επίπεδο εξοπλισμού Esprit Alpine που δοκιμάσαμε διαθέτει καθίσματα Alcantara και σουέτ επενδύσεις στις πόρτες, ζάντες 20 ιντσών, σκουρόχρωμα σήματα και πολλά λογότυπα της Alpine μέσα και έξω. Υπήρχε επίσης μια προαιρετική πανοραμική οροφή σε όλο το μήκος, η οποία έκανε πιο φωτεινή τη μάλλον σκοτεινή καμπίνα του γαλλικού μοντέλου.
Το εσωτερικό του Austral είναι σημαντικά εξελιγμένο σε σχέση με αυτό του Kadjar. Μπροστά υπάρχει το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας OpenR της Renault που αποτελείται από μια οθόνη 12 ιντσών για τον οδηγό και μια κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών. Το σύστημα είναι διαισθητικό και η κεντρική οθόνη έχει καλή ευκρίνεια και απόκριση, ενώ η προαιρετική οθόνη head-up ενημερώνει χωρίς να ενοχλεί - η οθόνη του οδηγού μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ώστε να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο τρισδιάστατο περιβάλλον του αυτοκινήτου, στις ενδείξεις του συστήματος κίνησης ή στον χάρτη του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης.
Η κεντρική κονσόλα μοιάζει να διαθέτει έναν τεράστιο μοχλό ταχυτήτων, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα κινητό μαξιλάρι για να ακουμπάτε τον καρπό σας. Επειδή η οθόνη έχει κατακόρυφο προσανατολισμό, πρέπει να σηκώσετε το χέρι σας για να τη χρησιμοποιήσετε, αλλά οι φυσικοί διακόπτες στη βάση της για τον έλεγχο του κλιματισμού είναι μια ωραία πινελιά.
Οι θήκες στο εσωτερικό του Austral είναι πολλές, με τον χώρο που παρέχει γενικότερα να είναι άφθονος. Ακόμα και οι πιο ψηλοί επιβάτες δεν θα παραπονεθούν για τον χώρο στο πίσω μέρος και το συρόμενο πίσω κάθισμα μπορεί να διευρύνει τον χώρο αποσκευών στα -εντυπωσιακά- 555 λίτρα. Το ίδιο το πορτμπαγκάζ έχει ένα σκαλοπάτι, το οποίο δυστυχώς δεν μπορεί να αποφευχθεί επειδή το δάπεδο του χώρου αποσκευών δεν μπορεί να ανασηκωθεί. Η Renault δεν έχει πει πόσο θα στοιχίζει το Austral όταν κυκλοφορήσει μέσα στην άνοιξη του 2023.
Συμπέρασμα
Το Austral δεν εισάγει νεωτερισμούς στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, παρά το γεγονός ότι διαθέτει νέους κινητήρες και εντυπωσιακή τεχνολογία. Είναι αρκετά ικανό στον δρόμο, αλλά όχι και συναρπαστικό. Εκεί που η Renault σαφώς έχει δουλέψει σκληρά, είναι η απτή ποιότητα στο εσωτερικό και η πρακτικότητα. Αλλά με τόσες ανταγωνιστικές προτάσεις, αυτό που θα αποτελέσει το σημείο-κλειδί είναι η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η Renault για το νέο της μοντέλο.