Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Toyota που έχει συνδέσει το όνομά του με την υβριδική τεχνολογία αποκαλύφθηκε και περνάει στην πέμπτη γενιά του. Ο λόγος για το Toyota Prius, το οποίο μετρά 25 χρόνια ζωής, έχοντας ψηλά τις αξίες της ιαπωνικής εταιρείας, όσον αφορά την αποδοτικότητα, αλλά και τη φιλικότητα προς το περιβάλλον.

Σε αυτή τη φάση της ζωής του, παρουσιάζεται πιο ώριμο, σχεδιαστικά και τεχνολογικά, εστιάζοντας στη στρατηγική του πλήρη εξηλεκτρισμού της γκάμας της Toyota. Στην Ευρώπη θα διατίθεται ως Plug-in Hybrid κάνοντας έτσι το επόμενο βήμα στη πορεία του. Θα σταθεί δίπλα στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και ηλεκτρικά με κυψέλες καυσίμου, έχοντας ως κοινό στόχο τη μείωση του άνθρακα.

Ένας 2λιτρος κινητήρας με έναν ηλεκτρικό αποτελούν τη βάση του συστήματος και αποδίδουν συνδυαστικά 223 ίππους, προσφέροντας αξιόλογες επιταχύνσεις, από στάση και ενδιάμεσες. Παράλληλα, με γνώμονα την αποδοτικότητα έχει γίνει και η σχεδίαση του αυτοκινήτου, που είναι πλέον πιο αεροδυναμικό.

Αισθητικά ακολουθεί τις γνώριμες από το Prius γραμμές, αλλά τώρα παρουσιάζεται πιο δυναμικό, με γραμμές που παραπέμπουν σε κουπέ. Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η πλατφόρμα GA-C της Toyota New Global Architecture (TNGA), η οποία έχει μεγαλύτερη ακαμψία αμαξώματος, αλλά χαμηλότερο βάρος. Επιπλέον, η τοποθέτηση της μπαταρίας και του ρεζερβουάρ καυσίμου έχει γίνει χαμηλά, διατηρώντας έτσι ανάλογα χαμηλά και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, γεγονός που βελτιώνει την οδηγική εμπειρία.

Στο εσωτερικό ακολουθείται η λιτή σχεδιαστική φιλοσοφία, που δίνει έμφαση στην χρηστικότητα, την εργονομία, αλλά και την ευρυχωρία. Τα καθίσματα τώρα είναι πιο χαμηλά τοποθετημένα, για να προσφέρουν πιο σπορ αίσθηση, ενώ οι οθόνες και τα χειριστήρια βρίσκονται σε σημεία που ενισχύουν την εργονομία.

Το κλασικό σφηνοειδές σχήμα που χαρακτηρίζει τη σχεδίαση του Prius από τη δεύτερη γενιά του έχει διατηρηθεί και εδώ, ενισχύοντας όμως τη δυναμική, αλλά και την αεροδυναμική. Το νέο Prius είναι κατά 50 χιλ. πιο χαμηλό από τον προκάτοχό του, με την κορυφή της οροφής να έχει μετακινηθεί λίγο πιο πίσω. Το ιαπωνικό μοντέλο πατά σε ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου, με τροχούς έως 19 ιντσών.

Οι σχεδιαστές έχουν αποφύγει υπερβολές, αποδίδοντας με πιο απλές γραμμές το νέο σχήμα. Το μεταξόνιο τώρα είναι κατά 50 χιλ. πιο μεγάλο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, έχοντας και 46 χιλ. μεγαλύτερο μήκος αμαξώματος συνολικά. Το πλάτος επίσης έχει αυξηθεί κατά 22 χιλ. ενισχύοντας την αίσθηση του πλάτους και ειδικά στο εμπρός μέρος και σε συνδυασμό με τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό η φιλοσοφία «Island Architecture» είναι αυτή που ακολουθείται. Χωρίζεται σε τρεις ζώνες, που περιλαμβάνουν το γενικό περιβάλλον, τη ζώνη του οδηγού και τον πίνακα οργάνων που είναι αιωρούμενος με διαγώνιο 7 ίντσες. Η ευρυχωρία είναι κοινός παρονομαστής για οδηγό και επιβάτες, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι υψηλής ποιότητας.

Το υβριδικό σύστημα νέας γενιάς Plug-in Hybrid προσφέρει περισσότερη ισχύ, αλλά και καλύτερη αποδοτικότητα. Ο θερμικός κινητήρας TNGA 2,0 λίτρων αποδίδει 151 ίππους (111 kW) και συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό 120 kW (163 ίπποι). Η συνδυαστική ισχύς που ανακοινώνει η Toyota είναι 164 kW (223 ίπποι).

Έχοντας ως στόχο να πραγματοποιούνται οι περισσότερες των μετακινήσεων σε ηλεκτρική λειτουργία, η αυτονομία του νέου Prius έχει ενισχυθεί κατά 50% σε σχέση με τη γενιά που υπάρχει, χωρίς ωστόσο να ανακοινώνεται τιμή. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh. Το νέο Toyota Prius θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία μέσα στην άνοιξη του 2023.