Διαβάστε στο motorone.gr: Άλμα θα κάνουν οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio
Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio βασίζονται στην πλατφόρμα Giorgio η οποία δεν υποστηρίζει Plug-in υβριδική τεχνολογία, έτσι τα δυο ιταλικά μοντέλα στην επόμενη φάση της ζωής τους θα περάσουν κατευθείαν σε ηλεκτρικές εκδόσεις, χωρίς ενδιάμεση φάση.
Όπως φάνηκε και στην ανανεωμένη εκδοχή των μοντέλων που τρέχει αυτό το διάστημα, οι αλλαγές είναι περισσότερο αισθητικές και αφορούν επίσης την οθόνη του οδηγού. Μια ακόμα έκδοση Competizione συμπλήρωσε τη γκάμα και μέχρι εκεί. Αλλαγές σε μηχανικά μέρη δεν υπήρξαν.
Όπως εξήγησε ο επικεφαλής του τμήματος προϊόντων, Daniel Guzzafame στο αυστραλιανό περιοδικό Car Expert, δεν υπάρχει κάποια πρόθεση από την ιταλική εταιρεία να προχωρήσει σε αυτή τη φάση σε εξηλεκτρισμό των μοντέλων αυτών.
Ο λόγος είναι ότι θα ήταν μια ακριβή κίνηση να γίνει ανασχεδιασμός της πλατφόρμας Giorgio, έτσι ώστε να δεχθεί Plug-in υβριδικό σύστημα. Από την άλλη μια ήπια υβριδική λύση 48V, τεχνικά θα ήταν εφικτή, αλλά η μείωση των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης θα ήταν μικρή για να δικαιολογήσει την αύξηση της τιμής.
Αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα δύο ιταλικά μοντέλα, ειδικά σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές. Εκεί όπου οι κανονισμοί για τις εκπομπές CO2 έχουν γίνει ιδιαίτερα αυστηροί και επιβαρύνουν με φόρους τα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν.
Όπως τονίζει ο Daniel Guzzafame, οι περισσότεροι πλέον δεν αγοράζουν αυτό που τους αρέσει ή τους ευχαριστεί οδηγικά, αλλά αυτό που τους επιβαρύνει λιγότερο όσον αφορά τους φόρους.
Έτσι, η Alfa Romeo θα παραλείψει το βήμα της υβριδοποίησης των Giulia και Stelvio και θα κάνει το άλμα, περνώντας -πιθανότατα- κατευθείαν στις ηλεκτρικές εκδόσεις.
Αυτό είναι λογικό, δεδομένου ότι η Alfa έχει ήδη δεσμευτεί να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Ευρώπη, στη Βόρεια Αμερική και στην Κίνα από το 2027. Η μητρική εταιρεία Stellantis θα σταματήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Τέλος, οι Giulia και Stelvio δεν θα παραμείνουν στην κορυφή της γκάμας της Alfa Romeo για πάντα, αφού μέσα στο 2027 έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει ένα μεγαλύτερο μοντέλο από αυτές.
Όπως φάνηκε και στην ανανεωμένη εκδοχή των μοντέλων που τρέχει αυτό το διάστημα, οι αλλαγές είναι περισσότερο αισθητικές και αφορούν επίσης την οθόνη του οδηγού. Μια ακόμα έκδοση Competizione συμπλήρωσε τη γκάμα και μέχρι εκεί. Αλλαγές σε μηχανικά μέρη δεν υπήρξαν.
Όπως εξήγησε ο επικεφαλής του τμήματος προϊόντων, Daniel Guzzafame στο αυστραλιανό περιοδικό Car Expert, δεν υπάρχει κάποια πρόθεση από την ιταλική εταιρεία να προχωρήσει σε αυτή τη φάση σε εξηλεκτρισμό των μοντέλων αυτών.
Ο λόγος είναι ότι θα ήταν μια ακριβή κίνηση να γίνει ανασχεδιασμός της πλατφόρμας Giorgio, έτσι ώστε να δεχθεί Plug-in υβριδικό σύστημα. Από την άλλη μια ήπια υβριδική λύση 48V, τεχνικά θα ήταν εφικτή, αλλά η μείωση των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης θα ήταν μικρή για να δικαιολογήσει την αύξηση της τιμής.
Αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα δύο ιταλικά μοντέλα, ειδικά σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές. Εκεί όπου οι κανονισμοί για τις εκπομπές CO2 έχουν γίνει ιδιαίτερα αυστηροί και επιβαρύνουν με φόρους τα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν.
Όπως τονίζει ο Daniel Guzzafame, οι περισσότεροι πλέον δεν αγοράζουν αυτό που τους αρέσει ή τους ευχαριστεί οδηγικά, αλλά αυτό που τους επιβαρύνει λιγότερο όσον αφορά τους φόρους.
Έτσι, η Alfa Romeo θα παραλείψει το βήμα της υβριδοποίησης των Giulia και Stelvio και θα κάνει το άλμα, περνώντας -πιθανότατα- κατευθείαν στις ηλεκτρικές εκδόσεις.
Αυτό είναι λογικό, δεδομένου ότι η Alfa έχει ήδη δεσμευτεί να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Ευρώπη, στη Βόρεια Αμερική και στην Κίνα από το 2027. Η μητρική εταιρεία Stellantis θα σταματήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Τέλος, οι Giulia και Stelvio δεν θα παραμείνουν στην κορυφή της γκάμας της Alfa Romeo για πάντα, αφού μέσα στο 2027 έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει ένα μεγαλύτερο μοντέλο από αυτές.