Το τμήμα M της BMW γιορτάζει τα 50ά γενέθλιά του το 2022. Και ενώ έχουμε ήδη δει ένα από τα δώρα προς τον εαυτό του, με τη μορφή του νέου plug-in υβριδικού SUV 750 ίππων XM, ίσως o διάσημη πτέρυγα υψηλών επιδόσεων έχει κρατήσει το καλύτερο για το τέλος, με τη νέα BMW 3.0 CSL.
Σηματοδοτώντας την 50ή επέτειο της M, θα παραχθούν μόνο 50 από τις νέες 3.0 CSL, καθιστώντας την ένα πολύ πιο σπάνιο θηρίο από την αρχική ειδική έκδοση. Η BMW ισχυρίζεται ότι μεταφέρει το ήθος του πρωτοτύπου στο σήμερα, όχι μόνο όσον αφορά τη σχεδίαση, αλλά και όσον αφορά τη μηχανική. Για το σκοπό αυτό, διαθέτει τον ισχυρότερο 6κύλινδρο κινητήρα που έχει τοποθετήσει ποτέ η BMW σε αυτοκίνητο δρόμου.
Ίσως το λανσάρισμα της 3.0 CSL να μην αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι η BMW αποκάλυψε ότι εξέταζε αυτή την ιδέα από το 2015. Εκείνη τη χρονιά, η μάρκα αποκάλυψε την 3.0 CSL Hommage στην έκθεση Concorso d’Eleganza Villa d’Este στην Ιταλία, και υπάρχουν σαφείς οπτικές ομοιότητες μεταξύ του concept που παρουσιάστηκε προ επταετίας και της σημερινής 3.0 CSL παραγωγής. Ωστόσο, η BMW δεν έχει δώσει καμία ένδειξη ότι τα δύο αυτοκίνητα συνδέονται μεταξύ τους και το η καινούργια προσθήκη χαρακτηρίζεται ως ένα «ανεξάρτητο» μοντέλο M.

Η σχεδίαση είναι σύγχρονη, αλλά με λεπτομέρειες που παραπέμπουν στο αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1970 και διαφοροποιούν την 3.0 CSL από το άλλο νέο μοντέλο της BMW, την M4 CSL, ένα «ελαφρύ σπορ coupe», όπως το αποκαλεί η εταιρεία. Το εμπρός μέρος, με την χαρακτηριστική διάταξη νεφρών, συνδυάζεται με μια κάτω μάσκα με δύο κυκλικές εισαγωγές, παρόμοιες με αυτές που εντοπίζονται στο ‘Batmobile’ της 3.0 CSL.
Η κίτρινη λειτουργία των προβολέων LED είναι ένας φόρος τιμής στον φωτισμό της M4 GT3 που αγωνίζεται σήμερα στο DTM, για να δώσει στη CSL έναν επιπλέον -σύγχρονο- σύνδεσμο με το μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Σε άλλα σημεία, το κρύσταλλο με το ξεχωριστό σχήμα Hofmeister Kink στην πίσω κολόνα αποκτά παρόμοιο σχήμα με την αρχική 3.0 CSL, ενώ αποκτά πιο φαρδείς και τετραγωνισμένους ώμους, μία μικρή αεροτομή μια μικρή αεροτομή οροφής και μια μεγάλη σταθερή πίσω πτέρυγα, καθώς και ειδικά πίσω φώτα. Στις νέες ειδικές πινελιές της 3.0 CSL περιλαμβάνονται οι ζάντες (με κεντρικό μπουλόνι) 20 ιντσών εμπρός, και 21 ιντσών πίσω, που φορούν ελαστικά Michelin που εξελίχθηκαν ειδικά για το αυτοκίνητο.
Πιστή στην εντολή της CSL για μειωμένο βάρος, η BMW αναφέρει ότι σχεδόν κάθε κομμάτι του αμαξώματος είναι κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα ή σκέτα ανθρακονήματα, ενώ κάθε εξάρτημα είναι κατασκευασμένο στο χέρι. Η αεροτομή οροφής είναι από πλαστικό ενισχυμένο με υαλοβάμβακα, ενώ το -μοναδικό- σύστημα εξάτμισης είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο. Όλα είναι διαθέτουν τα χαρακτηριστικά χρώματα της BMW Motorsport.
Κάτω από το ειδικό αμάξωμα, η BMW έχει προσπαθήσει να απομακρύνει αυτό το αυτοκίνητο από την M4 CSL. Χρησιμοποιεί τον ίδιο 3λιτρο twin-turbo 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα, αλλά η ισχύς αυξάνεται στους 560 ίππους και η ροπή στα 550 Nm. Συνεπώς, αποτελεί την ισχυρότερη 6κύλινδρη BMW που έχει κυκλοφορήσει ποτέ στο δρόμο. Και για να ικανοποιήσει τους πουριτανούς, αυτή η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα, μέσω ενός προσεκτικά ρυθμισμένου χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και ενός διαφορικού Active M.

Η BMW δεν έχει αποκαλύψει ακόμη ακριβή στοιχεία επιδόσεων, αλλά με αναλογία ισχύος/βάρους 2,9 κιλών ανά ίππο, μπορούμε να υπολογίσουμε το βάρος του οχήματος. Ζυγίζοντας 1.624 κιλά, καταφέρνει να αφαιρέσει ένα κιλό από το βάρος της M4 CSL, η οποία είναι 100 κιλά ελαφρύτερη από την M4 Competition.
Η BMW αναφέρει ότι όσον αφορά το πλαίσιο, η 3.0 CSL διαθέτει μια εναρμόνιση όλης της τεχνογνωσίας της M. Χρησιμοποιεί ελατήρια διπλής άρθρωσης για τον εμπρός άξονα, ενώ η πίσω ανάρτηση χρησιμοποιεί διαθέτει πέντε συνδέσμους σε κάθε τροχό. Συνδυάζεται με ανάρτηση Adaptive M, που διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στο σύστημα πέδησης. Ο στάνταρ εξοπλισμός 3.0 CSL περιλαμβάνει κεραμικά φρένα, με δαγκάνες με έξι έμβολα και δίσκους 400 χιλιοστών εμπρός, και δαγκάνες με μονό πιστόνι και δίσκους 380 χιλιοστών στον πίσω άξονα. Το M Traction Control διαθέτει δέκα στάδια διαμόρφωσης, για λεπτομερή ρύθμιση στις προτιμήσεις του οδηγού.
Η καμπίνα αξιοποιεί την τυπική διάταξη του ταμπλό της M4, αλλά προσθέτει αρκετές μοναδικές πινελιές. Ξεχωρίζει ο επιλογέας ταχυτήτων με λευκή επένδυση, μαζί με τα καθίσματα μπάκετ από ανθρακονήματα και επένδυση από μαύρη Alcantara. Κάθε όχημα φέρει τον αριθμό παραγωγής στο ταμπλό.