Η γερμανική φίρμα συνεχίζει με γεωμετρικούς ρυθμούς τον πολλαπλασιασμό των ηλεκτροκίνητων εκδόσεων χωρίς να αμελεί και την γκάμα των πιο χρηστικών μοντέλων της, των van, τα οποία μόλις απέκτησαν ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μέλος με την μορφή του ηλεκτρικού alter ego της T-Class που θα συνοδεύεται και από campervan έκδοση, Marco Polo για τους πιο περιπετειώδεις χρήστες.


click here
Σε σχεδιαστικό επίπεδο η EQT δεν διαφέρει ριζικά από το μοντέλο από το οποίο προέρχεται, με εξαίρεση φυσικά, το μπροστινό τμήμα το οποίο υιοθετεί την κοινή όψη των μοντέλων EQ με την χαρακτηριστική κλειστή γρίλια και τα προαιρετικά τεχνολογίας LED φώτα τόσο μπροστά όσο και πίσω. Την εικόνα συμπληρώνουν τροχοί 16 ιντσών ή 17 ιντσών.



Το ηλεκτρικό van διαθέτει επίσης συρόμενες πόρτες και ανάλογη διάταξη στο εσωτερικό το οποίο φιλοξενεί ένα τριθέσιο αναδιπλούμενο ενιαίο κάθισμα στη δεύτερη σειρά. H βασική έκδοση της EQT διαθέτει υφασμάτινες επενδύσεις σε συνδυασμό με λεπτομέρειες από συνθετικό δέρμα. Στην έκδοση με το μεγαλύτερο μεταξόνιο η οποία αναμένεται από το 2023 η ευελιξία διαμόρφωσης προδιαγράφεται ακόμα μεγαλύτερη όπως άλλωστε και η διαθέσιμη ευρυχωρία.



Αρχικά, το ηλεκτρικό van θα προσφέρεται σε έκδοση με ηλεκτρικό μοτέρ 122 ίππων και 245 Nm ροπής το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρία 45 kWh. Η διαθέσιμη αυτονομία διαμορφώνεται σε 280 χλμ. ενώ το κύκλωμα φόρτισης μπορεί να υποστηρίξει την αναπλήρωση της ενέργειας με τάση έως 80 kW σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος. Ως αποτέλεσμα η φόρτιση από 10-80% απαιτεί 38 λεπτά, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής ανήκει στην κατηγορία των 22 kW.

22C0386_604-min22C0386_603-min22C0386_602-min
Στο εσωτερικό εκτός από την γνώριμη ποιότητα της γερμανικής φίρμας, κεντρικό ρόλο διεκδικεί το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης MBUX. Επίκεντρο αποτελεί μια κεντρική οθόνη επτά ιντσών η οποία συνδυάζεται με ένα μεικτό πίνακα οργάνων που ενσωματώνει μια ψηφιακή οθόνη 5,5 ιντσών ανάμεσα στα αναλογικά όργανα. Στις διαθέσιμες επιλογές συγκαταλέγεται ο ψηφιακός βοηθός της γερμανικής φίρμας που ενεργοποιείται από την φωνητική εντολή Hey Mercedes, αλλά ήδη από τη βασική έκδοση το MBUX ενσωματώνει Apple CarPlay και Android Auto καθώς και ραδιόφωνο DAB. Στα συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνονται Hill Start Assist, σύστημα ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού καθώς και σύστημα διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Βέβαια, οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια ευρεία γκάμα επιλογών και επιπλέον πακέτων εξοπλισμού που, αναλόγως την επιλογή, περιλαμβάνουν κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης, ατμοσφαιρικό φωτισμό και δερμάτινες λεπτομέρειες. Οι πιο γενναιόδωρες εκδόσεις εξοπλισμού προσφέρουν επιπλέον σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, φώτα LED, σύστημα επαγωγικής φόρτισης καθώς και βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης.

22C0386_612-min22C0386_613-min22C0386_614-min
22C0386_609-min22C0386_611-min
Εκτός από τις απλές εκδόσεις της EQT η Mercedes-Benz έχει ήδη δώσει τις πρώτες συστάσεις για την έκδοση Marco Polo η οποία θα ακολουθήσει το 2023 με αφετηρία την έκδοση με το μεγαλύτερο μεταξόνιο της EQT. Σε ό,τι αφορά τις επιπλέον ευκολίες που υπόσχεται, η έκδοση Marco Polo διαθέτει μια υπερυψούμενη οροφή η οποία αυτονόητα, αυξάνει το συνολικό διαθέσιμο ύψος, επιτρέποντας στους επιβαίνοντες ή μάλλον ακριβέστερα στους campers, να σταθούν όρθιοι στο εσωτερικό της.



Παράλληλα στον εξοπλισμό της περιλαμβάνεται ένα διπλό κρεβάτι, καθώς και μια σειρά άφθονων χώρων αποθήκευσης. Επιπλέον διαθέτει μίνι ψυγείο 16 λίτρων αλλά και μια μικρή κουζίνα με γκάζι ή επαγωγικές εστίες, αναδιπλούμενο τραπέζι και νεροχύτη.

Να σημειωθεί όλα τα παραπάνω μπορούν να αφαιρεθούν σε χρόνο περίπου πέντε λεπτών μετατρέποντας την EQT Marco Polo σε ένα απολύτως συμβατικό van, εξυπηρετώντας έτσι κάθε ανάγκη του ιδιοκτήτη της, συμβατική ή εκδρομική.

Επίσης η Mercedes-Benz θα διαθέσει και έκδοση Marco Polo με βάση την απλή έκδοση του γερμανικού van με το κοντό μεταξόνιο και η οποία θα διαθέτει επίσης ένα μέρος του παραπάνω εξοπλισμού.