Διαβάστε στο motorone.gr: Toyota Corolla Cross H2 - Πρωτότυπο υδρογόνου
Σε έναν κόσμο με δραματικά διαφορετικές ανάγκες πελατών και περιβάλλοντα αγοράς, η προσέγγιση της Toyota για την ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είναι να εξελίξει και να προσφέρει πολλαπλές τεχνολογίες για να υποστηρίξει τους πελάτες της στην ατομική τους πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές.
Η Toyota πιστεύει επίσης ότι είναι πολύ νωρίς για να επικεντρωθούμε σε μία μόνο λύση μηδενικών εκπομπών, συνεπώς αναπτύσσει ταυτόχρονα την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου και την τεχνολογία καύσης υδρογόνου παράλληλα με την τεχνολογία ηλεκτρικών μπαταριών. Φέτος, μέσω της ομάδας Rookie Racing, η Toyota συμμετείχε σε όλους τους αγώνες αντοχής Super Taikyu στην Ιαπωνία με ένα Corolla H2 GR που καταναλώνει καύσιμο υδρογόνο.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο πρόεδρος της Toyota Akio Toyoda, με το ψευδώνυμο «Morizo», πήρε το τιμόνι σε κάθε αγώνα για να αξιολογήσει και να συμβάλει στην εξέλιξη. Εκτός Ιαπωνίας, τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, ένα όχημα της Toyota με κινητήρα υδρογόνου κινήθηκε για πρώτη φορά σε δημόσιους ευρωπαϊκούς δρόμους, όταν το GR Yaris H2 δοκιμάστηκε σε έναν αγώνα επίδειξης του WRC στο Ράλλυ Ypres του Βελγίου.
Αυτή η εμπλοκή στο μηχανοκίνητο αθλητισμό βοήθησε στην επιτάχυνση της αναπτυξιακής δραστηριότητας και της τεχνικής προόδου. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια μιας σεζόν της Super Taikyu, η Toyota κατάφερε να αυξήσει την ισχύ καύσης υδρογόνου κατά 24% και τη ροπή κατά 33%, επιτυγχάνοντας απόδοση ίδιου επιπέδου με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα.
Επιπλέον, η αυτονομία έχει επεκταθεί κατά περίπου 30% και ο χρόνος ανεφοδιασμού έχει μειωθεί από περίπου πέντε ενάμισι λεπτό. Εκτός από τη χρήση υδρογόνου, η Toyota συνεργάζεται με πολλούς ενδιαφερόμενους φορείς στους τομείς της πράσινης παραγωγής υδρογόνου και των μεταφορών, με πεδίο δοκιμών το απαιτητικό περιβάλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού, δημιουργώντας ένα ευρύ φάσμα φιλικών σχέσεων πέρα από τα όρια της αυτοκινητοβιομηχανίας, για να συμβάλει στην υλοποίηση μιας κοινωνίας ουδέτερου άνθρακα.
Αυτή η τεχνολογική πρόοδος έδωσε στους μηχανικούς της Toyota την αυτοπεποίθηση να δημιουργήσουν ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο δρόμου, το Corolla Cross H2 Concept. Εξοπλίζοντας τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,6 λίτρων του GR Corolla με τεχνολογία κινητήρα υδρογόνου άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης από την εμπειρία της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, και προσθέτοντας την τεχνογνωσία στην ενσωμάτωση δεξαμενών υδρογόνου από τη Mirai, η Toyota κατάφερε να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο Corolla Cross H2 υδρογόνου που μπορεί να μεταφέρει 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους.
Η αξιολόγηση σε πραγματικές συνθήκες πραγματοποιείται επί του παρόντος, παράλληλα με τη συνεχιζόμενη ψηφιακή ανάπτυξη, ενώ το όχημα σύντομα θα ξεκινήσει χειμερινές δοκιμές στη βόρεια Ιαπωνία. Τα βασικά πλεονεκτήματα της καύσης υδρογόνου περιλαμβάνουν τη δυνατότητα αξιοποίησης των υφιστάμενων τεχνολογιών του κινητήρα εσωτερικής καύσης, τους γρήγορους χρόνους ανεφοδιασμού και τη σαφή μείωση της χρήσης και της ανάγκης για περιορισμένης προμήθειας στοιχεία, όπως το λίθιο και το νικέλιο.
Με την προσαρμογή των υφιστάμενων τεχνολογιών και την περαιτέρω αξιοποίηση των υφιστάμενων επενδύσεων, η καύση υδρογόνου θα μπορούσε να οδηγήσει ταχύτερα σε ευρέως διαδεδομένες, προσιτές λύσεις μείωσης των εκπομών άνθρακα. Σήμερα, η Toyota βρίσκεται περίπου στο 40% της πορείας προς την εμπορική διάθεση προϊόντων όπως το Corolla Cross H2 Concept. Δεν είναι ακόμη δυνατό να πούμε αν η τεχνολογία θα φτάσει σε επίπεδο ωριμότητας για να υιοθετηθεί σε αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά υπάρχει αναμφίβολα μια σαφής ευκαιρία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.