Διαβάστε στο motorone.gr: H Donkervoort F22 ξεπερνά τους 500 ίππους ζυγίζοντας 750 κιλά
Η Donkervoort παρουσίασε το τελευταίο της supercar, την F22. Το νέο μοντέλο διαδέχεται την D8 ως το μοναδικό αυτοκίνητο δρόμου της Donkervoort, με την εταιρεία να ισχυρίζεται ότι το F22 προσφέρει στους οδηγούς νέα επίπεδα ταχύτητας, χειρισμού, οδηγικής καθαρότητας, σχεδιασμού και πρακτικότητας.
Η Donkervoort είναι μια ολλανδική εταιρεία της οποίας ο ιδιοκτήτης, Joop Donkervoort, έγινε γνωστός εισάγοντας Caterham στην πατρίδα του τη δεκαετία του 1970. Το γεγονός ότι ήταν οπαδός των ελαφρών βρετανικών σπορ αυτοκινήτων, αντικατοπτρίστηκε στην πρώτη δημιουργία της Donkervoort, την D8, η οποία ήταν σε μεγάλο βαθμό εμπνευσμένη από το Caterham Seven.
Η αρχική παραγωγή 50 μονάδων της νέας Donkervoort F22 εξαντλήθηκε μετά την αποκάλυψη των αρχικών σκίτσων, οπότε ο αριθμός έχει επεκταθεί σε 75. Οι πελάτες μπορούν να περιμένουν να παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους από τον Ιανουάριο του 2023.
Η F22 ακολουθεί παρόμοιο σχεδιασμό με την D8 (που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1993 και κορυφώθηκε με το GTO των 425 ίππων). Το μακρύ, λεπτό καπό παραμένει, όπως και το κοντόχοντρο πίσω μέρος και η διάταξη των τροχών που παραμένουν εκτός των ορίων του βασικού αμαξώματος, αλλά η Donkervoort ισχυρίζεται περήφανα ότι ούτε ένα παξιμάδι, μπουλόνι ή βίδα δεν προέρχεται από την παλιά D8.
Υπάρχει μια νέα αφαιρούμενη οροφή από ανθρακονήματα σε στυλ targa και ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Το F22 είναι 264 χιλιοστά μακρύτερο από τον προκάτοχό του, γεγονός που επιτρέπει την αύξηση του μήκους της καμπίνας κατά 100 χλστ. Η Donkervoort λέει ότι ως αποτέλεσμα της επιμήκυνσης, το αμάξωμα διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική σταθερότητα, με το παρμπρίζ να κλίνει περισσότερο προς τα πίσω για μικρότερη οπισθέλκουσα.
Ένας 5κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι τοποθετημένος αρκετά πίσω σε αυτό το μακρύ καπό, τόσο πίσω που ο Donkervoort λέει ότι είναι κεντρικά τοποθετημένος κινητήρα. Πρόκειται για την ίδια μονάδα 2,5 λίτρων που βρίσκεται στο Audi TT RS των 400 ίππων, αλλά στην F22 έχει ρυθμιστεί στους 507 ίππους. Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε λιγότερο από 2,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 290 χλμ./ώρα.
Όλη αυτή η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων με τεχνολογία προσαρμογής στροφών, την οποία οι οδηγοί μπορούν να απενεργοποιήσουν χειροκίνητα. Η Donkervoort λέει ότι επέλεξε κιβώτιο σχέσεων λόγω του μικρότερου βάρους και της άμεσα διαθέσιμης ροπής της F22. Όπως είναι αναμενόμενο, στον πίσω άξονα υπάρχει ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.
Η F22 ζυγίζει μόλις 750 κιλά, δηλαδή σχεδόν το μισό βάρος από μία Ferrari 296 GTB, αλλά εξακολουθεί να είναι 55 κιλά βαρύτερη από την D8. Η Donkervoort το πέτυχε αυτό με την κατασκευή ενός σωληνωτού πλαισίου κυρίως από ανθρακονήματα, βοηθώντας να επιτευχθεί 100% αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας.
«Το κλειδί σε ό,τι κάνουμε είναι το βάρος», δηλώνει o Denis Donkervoot. «Όσο λιγότερο βάρος μεταφέρεις, τόσο λιγότερο βάρος διαθέτεις για να σταματήσεις, να στρίψεις και να επιταχύνεις. Χρησιμοποιείς λιγότερα καύσιμα και το αυτοκίνητο μπορεί να γίνει πιο οικείο προς τον οδηγό».
Για την F22 έχει εξελιχθεί ένα καινούργιο ενεργό σύστημα αμορτισέρ, το οποίο σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την απόσταση από το έδαφος και τη σκληρότητα των αμορτισέρ εν κινήσει. Το σύστημα πέδησης διαθέτει ατσάλινους δίσκους με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και ο Donkervoort ισχυρίζεται ότι είναι 10 κιλά ελαφρύτερο από αυτό που χρησιμοποιεί η D8. Όσον αφορά τις ζάντες, υπάρχει επιλογή να είναι κατασκευασμένες από στάνταρ κράμα, σφυρήλατο ατσάλι ή ανθρακονήματα.
Η Donkervoort είναι μια ολλανδική εταιρεία της οποίας ο ιδιοκτήτης, Joop Donkervoort, έγινε γνωστός εισάγοντας Caterham στην πατρίδα του τη δεκαετία του 1970. Το γεγονός ότι ήταν οπαδός των ελαφρών βρετανικών σπορ αυτοκινήτων, αντικατοπτρίστηκε στην πρώτη δημιουργία της Donkervoort, την D8, η οποία ήταν σε μεγάλο βαθμό εμπνευσμένη από το Caterham Seven.
Η αρχική παραγωγή 50 μονάδων της νέας Donkervoort F22 εξαντλήθηκε μετά την αποκάλυψη των αρχικών σκίτσων, οπότε ο αριθμός έχει επεκταθεί σε 75. Οι πελάτες μπορούν να περιμένουν να παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους από τον Ιανουάριο του 2023.
Η F22 ακολουθεί παρόμοιο σχεδιασμό με την D8 (που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1993 και κορυφώθηκε με το GTO των 425 ίππων). Το μακρύ, λεπτό καπό παραμένει, όπως και το κοντόχοντρο πίσω μέρος και η διάταξη των τροχών που παραμένουν εκτός των ορίων του βασικού αμαξώματος, αλλά η Donkervoort ισχυρίζεται περήφανα ότι ούτε ένα παξιμάδι, μπουλόνι ή βίδα δεν προέρχεται από την παλιά D8.
Υπάρχει μια νέα αφαιρούμενη οροφή από ανθρακονήματα σε στυλ targa και ένα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Το F22 είναι 264 χιλιοστά μακρύτερο από τον προκάτοχό του, γεγονός που επιτρέπει την αύξηση του μήκους της καμπίνας κατά 100 χλστ. Η Donkervoort λέει ότι ως αποτέλεσμα της επιμήκυνσης, το αμάξωμα διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική σταθερότητα, με το παρμπρίζ να κλίνει περισσότερο προς τα πίσω για μικρότερη οπισθέλκουσα.
Ένας 5κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι τοποθετημένος αρκετά πίσω σε αυτό το μακρύ καπό, τόσο πίσω που ο Donkervoort λέει ότι είναι κεντρικά τοποθετημένος κινητήρα. Πρόκειται για την ίδια μονάδα 2,5 λίτρων που βρίσκεται στο Audi TT RS των 400 ίππων, αλλά στην F22 έχει ρυθμιστεί στους 507 ίππους. Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε λιγότερο από 2,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 290 χλμ./ώρα.
Όλη αυτή η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων με τεχνολογία προσαρμογής στροφών, την οποία οι οδηγοί μπορούν να απενεργοποιήσουν χειροκίνητα. Η Donkervoort λέει ότι επέλεξε κιβώτιο σχέσεων λόγω του μικρότερου βάρους και της άμεσα διαθέσιμης ροπής της F22. Όπως είναι αναμενόμενο, στον πίσω άξονα υπάρχει ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.
Η F22 ζυγίζει μόλις 750 κιλά, δηλαδή σχεδόν το μισό βάρος από μία Ferrari 296 GTB, αλλά εξακολουθεί να είναι 55 κιλά βαρύτερη από την D8. Η Donkervoort το πέτυχε αυτό με την κατασκευή ενός σωληνωτού πλαισίου κυρίως από ανθρακονήματα, βοηθώντας να επιτευχθεί 100% αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας.
«Το κλειδί σε ό,τι κάνουμε είναι το βάρος», δηλώνει o Denis Donkervoot. «Όσο λιγότερο βάρος μεταφέρεις, τόσο λιγότερο βάρος διαθέτεις για να σταματήσεις, να στρίψεις και να επιταχύνεις. Χρησιμοποιείς λιγότερα καύσιμα και το αυτοκίνητο μπορεί να γίνει πιο οικείο προς τον οδηγό».
Για την F22 έχει εξελιχθεί ένα καινούργιο ενεργό σύστημα αμορτισέρ, το οποίο σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την απόσταση από το έδαφος και τη σκληρότητα των αμορτισέρ εν κινήσει. Το σύστημα πέδησης διαθέτει ατσάλινους δίσκους με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και ο Donkervoort ισχυρίζεται ότι είναι 10 κιλά ελαφρύτερο από αυτό που χρησιμοποιεί η D8. Όσον αφορά τις ζάντες, υπάρχει επιλογή να είναι κατασκευασμένες από στάνταρ κράμα, σφυρήλατο ατσάλι ή ανθρακονήματα.