Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το νέο Audi Q8 e-tron
Συνήθως οι αλλαγές που γίνονται στο μέσο της ζωής ενός μοντέλου, αφορούν περισσότερο επιδερμικές βελτιώσεις, όπως νέους προφυλακτήρες, κάποια στοιχεία εξοπλισμού ή στην καλύτερη βελτίωση στην απόδοση. Λίγοι, αν υπάρχουν, φτάνουν σε όλα αυτά, συν ένα νέο όνομα και στην περίπτωση του Audi Q8 e-tron, μια μεγαλύτερη μπαταρία για μεγαλύτερη αυτονομία. Η αλλαγή του ονόματος έγινε για να αντικατοπτρίζει τη θέση του στην κορυφή της γκάμας των ηλεκτρικών SUV της Audi, με το μήκους 4,9 μ. Q8 e-tron να έχει ανταγωνιστές μοντέλα όπως το BMW iX και το Tesla Model X. Αισθητικά το Q8 διαφέρει ελάχιστα από το e-tron στην SUV εκδοχή του. Διακρίνεται για τη νέα μάσκα του με το μεγάλο ενιαίο πλαίσιο, τα δισδιάστατα λογότυπα, μια φωτεινή μπάρα που διατρέχει όλο το πλάτος του αμαξώματος, αλλά και για τις νέες χρωματικές επιλογές που προσφέρει. Στο εσωτερικό, πέρα από κάποιες βελτιώσεις που έχουν γίνει σε υλικά και επενδύσεις, όλα τα υπόλοιπα είναι όπως τα γνωρίζουμε. Πάντως, ίσως το πιο ασυνήθιστο για μια ανανέωση στα μέσα της ζωής ενός μοντέλου, είναι αυτές που δεν είναι τόσο διακριτές. Που βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια. Εκεί όπου η Audi έχει καταφέρει να χωρέσει μια νέα μπαταρία 114 kWh (106 kWh ωφέλιμη) η οποία προσφέρει 20% περισσότερη ενέργεια στο ίδιο πάτωμα. Το αποτέλεσμα σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία είναι αυτονομία που ξεπερνάει τα 550 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι ένα 55 quattro S line. Επιπλέον, υπάρχει και μια πιο κομψή έκδοση Sportback με κουπέ σχεδίαση, καθώς και μια παραλλαγή «S» και στους δύο τύπους αμαξώματος, αλλά και σπορ εκδοχή με τα διακριτικά SQ8 e-tron. Όσον αφορά τα νούμερα, το Q8 55, αποδίδει χάρη στους δύο κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται, 408 ίππους και 664 Nm ροπής, με την Audi να ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ. Αυτό το Q8 e-tron δεν το νιώθεις ανάλογα γρήγορο όσο ένα Tesla, αλλά σίγουρα έχει αρκετά καλές επιδόσεις. Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, δεν είναι το πιο «κοφτερό» σε αυτόν τον τομέα, αν και η γερμανική εταιρεία διατείνεται ότι το νέο Q8 e-tron είναι «σημαντικά πιο ευέλικτο» από τον προκάτοχό του. Δεν υπάρχουν έντονες κλίσεις του αμαξώματος, αλλά δεν το αισθάνεσαι τόσο δεμένο στο δρόμο, ίσως λόγω του μεγάλου βάρους του που φτάνει τους 2,6 τόνους. Αυτό φυσικά επηρεάζει και την αποδοτικότητα. Η Audi έχει κάνει αλλαγές προκειμένου να βελτιώσει την αεροδυναμική και κατά συνέπεια την αυτονομία. Όσον αφορά αυτόν τον τομέα είδαμε σε πραγματικές συνθήκες περίπου 440 χιλιόμετρα, έναντι των 530 χιλιομέτρων που ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία. Πιθανότατα αυτά θα είναι ακόμα λιγότερα στο βαρύ χειμώνα, με τις χαμηλές θερμοκρασίες. Ωστόσο, έχει βελτιωθεί η διαδικασία φόρτισης. Έχει δυνατότητα φόρτισης με 170 kW, που μεταφράζεται, όσον αφορά το Q8 55 quattro, με τη μεγάλη μπαταρία, σε ανάκτηση ενέργειας από 10% έως 80% σε μόλις 31 λεπτά της ώρας. Με οικιακό ρεύμα σε wallbox αναμένεται να φορτίζει πλήρως σε περίπου 15 ώρες. Η Audi όμως συνεχίζει να μην προσφέρει ούτε εδώ την οδήγηση με ένα πεντάλ, καθώς οι μηχανικοί της πιστεύουν ότι ο τροχασμός ή αλλιώς coasting είναι πιο αποδοτικό από το κόψιμο της ταχύτητας που προκαλεί η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας μέσω της πέδησης. Υποστηρίζουν ότι το 90% της επιβράδυνσης μπορεί να γίνει σε κάθε περίπτωση μέσω του αναγεννητικού συστήματος που διαθέτει το αυτοκίνητο. Η ρύθμιση της ισχύος γίνεται μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει να στοχεύει στην άνεση και τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, που έχει πάνω ως προεξέχοντα χαρακτηριστικά. Το εσωτερικό είναι τόσο πολυτελές όσο ποτέ, με τη στάνταρ αερανάρτηση να καταπίνει κάθε κακοτεχνία και κραδασμούς. Ο θόρυβος από τον αέρα και το δρόμο είναι σχεδόν ανύπαρκτος, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Το Q8 e-tron είναι πολύ καλά εξοπλισμένο. Οι εκδόσεις S line διαθέτουν, φώτα LED Matrix, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, διπλή κεντρική οθόνη και το εξαιρετικό Virtual Cockpit της Audi. Επίσης, υπάρχουν θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα και κάμερες παρκαρίσματος, καθώς και μεγαλύτερες ζάντες, διαφορετική ανάρτηση και πιο σπορ εμφάνιση. Όπως και πριν, η έξυπνη διαμόρφωση της Audi, το καθιστά ένα από τα πιο πρακτικά ηλεκτρικά SUV που κυκλοφορούν, ειδικά σε σύγκριση με άλλα μοντέλα που έχουν ως βάση εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, όπως η Mercedes EQC. Ο χώρος αποσκευών του Q8 e-tron είναι γενναιόδωρος, με 569 λίτρα, ενώ υπάρχει και χώρος στο εμπρός μέρος την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Το επίπεδο πάτωμα επίσης απελευθερώνει χώρο για τα πόδια ακόμα και τριών επιβαινόντων στα πίσω καθίσματα. Συμπέρασμα Όταν έκανε πρεμιέρα το e-tron στην αρχική του μορφή, ήταν ένα από τα ελάχιστα premium ηλεκτρικά SUV στην αγορά. Αλλά καθώς οι ανταγωνιστές μπήκαν στο παιχνίδι με τη σειρά τους και αυτοί, το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα μειώθηκε. Σε αυτή τη γενιά του αντιμετώπισε τα προβλήματα στους περισσότερους τομείς που είναι απαραίτητοι για να το αναβαθμίσουν και πάλι σε ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του. Ο εκλεπτυσμένος χαρακτήρας του είναι από τα ισχυρά του χαρτιά, ενώ η αυτονομία και η φόρτιση είναι καλύτερες από ποτέ.