Διαβάστε στο motorone.gr: Τι σημαίνουν τα λαμπάκια στο ταμπλό του αυτοκινήτου
Τα αυτοκίνητα διαθέτουν μια σειρά από προειδοποιητικά λαμπάκια στο ταμπλό. Σε πολλά αυτοκίνητα αυτά ανάβουν για λίγα δευτερόλεπτα μόλις γυρίσουμε το κλειδί στη μίζα και μετά σβήνουν. Όμως εάν ένα ή περισσότερα παραμένουν αναμμένα όταν ο κινητήρας λειτουργεί, σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με το αυτοκίνητό μας.
Τα χρώματα: κόκκινο, πορτοκαλί, πράσινο και μπλε, συνήθως υποδηλώνουν πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα. Τα μπλε και τα πράσινα λαμπάκια είναι λιγότερο σημαντικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορούμε να τα αγνοήσουμε. Ο γενικός κανόνας είναι ότι αν ανάψει κάποιο λαμπάκι στο ταμπλό βρίσκουμε ένα ασφαλές σημείο, σταματάμε το αυτοκίνητο και ελέγχουμε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή για οδηγίες.
Ένα λαμπάκι που δείχνει χαμηλή στάθμη του νερού των καθαριστήρων είναι από τα λιγότερο σημαντικά ενώ πιο σοβαρές βλάβες, που εμφανίζονται με κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα, απαιτούν άμεσες ενέργειες από επαγγελματίες. Ειδικά αν το πρόβλημα αφορά τα φρένα, τον κινητήρα, το λάδι του κινητήρα ή το κιβώτιο ταχυτήτων, επειδή μπορεί να μας θέσουν σε κίνδυνο ή να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη ζημιά στο αυτοκίνητό όταν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα.
Τα περισσότερα προειδοποιητικά λαμπάκια είναι ίδια σε όλες τις μάρκες και τα μοντέλα αυτοκινήτων, αλλά η θέση τους στο ταμπλό μπορεί να διαφέρει. Συνιστάται ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας για να ελέγξουμε τι σημαίνουν. Εδώ θα εξηγήσουμε τα πιο κοινά και σημαντικά λαμπάκια μπορεί να δούμε στο ταμπλό του αυτοκινήτου μας.
Έλεγχος κινητήρα
Εάν ανάψει αυτό το λαμπάκι είναι πολύ σημαντικό να ελέγξουμε το αυτοκίνητό μας, ακόμα κι αν στην οδήγηση δεν παρατηρούμε κάτι. Με αυτό το σύμβολο το όχημα μας προειδοποιεί για ένα μεγάλο φάσμα πιθανών προβλημάτων, από έναν ελαττωματικό αισθητήρα μέχρι μια πολύ σοβαρή βλάβη. Μια έγκαιρη διάγνωση είναι σημαντική για την αποφυγή πιθανής βλάβης.
Πίεση λαδιού
Είναι ένα από τα πιο σοβαρά προειδοποιητικά λαμπάκια, γι’ αυτό έχει κόκκινο χρώμα. Η πίεση λαδιού δημιουργείται από την αντλία λαδιού που διατηρεί το λάδι του κινητήρα σε κυκλοφορία. Μια διαρροή, μια ελαττωματική αντλία, μικρότερη (ή και μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιού μπορεί να προκαλέσουν ζημιά ή και καταστροφή στον κινητήρα. Αν ανάψει αυτό το λαμπάκι πρέπει να σταματήσουμε τον κινητήρα και συμβουλευθούμε το εγχειρίδιο. Ίσως χρειαστεί απλώς να συμπληρώσουμε λάδι αλλά μπορεί να υποδηλώνει ένα μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να δει κάποιος επαγγελματίας μηχανικός.
Σύστημα φρένων
Άλλο ένα κόκκινο λαμπάκι που απαιτεί άμεση δράση. Μπορεί να σημαίνει απλώς ότι έχουμε αφήσει λίγο σηκωμένο το χειρόφρενο ενώ κινούμαστε, επομένως πρέπει να δούμε ότι είναι σωστά κατεβασμένο (ορισμένα αυτοκίνητα μπορεί να έχουν το γράμμα «P» αντί του θαυμαστικού για το χειρόφρενο). Εάν όμως δεν οφείλεται στο χειρόφρενο, πρέπει να σταματήσουμε με ασφάλεια και καλέσουμε την οδική βοήθεια. Ίσως είναι χαμηλή η στάθμη του υγρού φρένων ή ελαττωματικός ο αισθητήρας φθοράς στα τακάκια, όμως θα μπορούσε να σημαίνει ένα πιο σοβαρό πρόβλημα με το σύστημα πέδησης. Αν και δεν μπορούμε να ξέρουμε τί συμβαίνει, στην περίπτωση που το πεντάλ του φρένου είναι πολύ μαλακό ή βυθίζεται μέχρι το πάτωμα, τότε είναι βέβαιο ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και το αυτοκίνητο δεν πρέπει να κινηθεί άλλο.
Φόρτιση μπαταρίας
Αυτό μπορεί να υποδηλώνει πολλά πράγματα σχετικά με την μπαταρία και το σύστημα φόρτισης της. Αν το πρόβλημα προκύψει νυχτερινή ώρα μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στα φώτα του αυτοκινήτου, αλλά επίσης ένα θέμα στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου μπορεί να επηρεάσει το υδραυλικό τιμόνι, τους σερβομηχανισμούς των φρένων ή ακόμα και να σταματήσει τον κινητήρα. Το λαμπάκι μπορεί να ανάψει εξ αιτίας μιας ελαττωματικής μπαταρίας που χρειάζεται αντικατάσταση, αλλά μπορεί επίσης να σημαίνει πρόβλημα με την καλωδίωση του αυτοκινήτου ή τον ιμάντα κίνησης. Αν το πρόβλημα οφείλεται σε αστοχία της μπαταρίας τότε ίσως παρατηρήσουμε χαμηλότερη ένταση στα φώτα ή ο κινητήρας δεν ξεκινά. Τα περισσότερα συνεργεία μπορούν να ελέγξουν την μπαταρία και το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου και να εντοπίσουν τι φταίει.
Υψηλή θερμοκρασία
Σημαίνει ότι ο κινητήρας έχει ανεβάσει θερμοκρασία. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε έλλειψη αντιψυκτικού. Ίσως έχει διαρροή το ψυγείο του αυτοκινήτου ή έχει βουλώσει ή σπάσει κάποιο σωληνάκι αλλά μπορεί να οφείλεται και σε μια ελαττωματική αντλία νερού. Αν οφείλεται στη φλάντζα του μπλοκ μπορεί να καταστραφεί ο κινητήρας αν δεν τον σταματήσουμε αμέσως. Ορισμένα αυτοκίνητα μπορεί έχουν αυτό το σύμβολο σε μπλε χρώμα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας είναι κρύος και εμφανίζεται όταν ξεκινάμε το αυτοκίνητό. Το μπλε λαμπάκι δεν είναι κάτι που πρέπει να μας ανησυχείσει, όμως είναι καλό να μην πιέσουμε πολύ τον κινητήρα σας μέχρι να σβήσει.
Χαμηλή στάθμη καυσίμου
Είναι κάτι που σχεδόν όλοι μας έχουμε δει και ανάβει όταν η ποσότητα του καυσίμου στο ρεζερβουάρ έχει πέσει κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο. Συνήθως ανάβει όταν έχουμε αυτονομία για περίπου 80-110 χιλιόμετρα και σημαίνει ότι πρέπει να προσθέσουμε καύσιμα. Αν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο μείνει από καύσιμα δεν πάθει κάποια βλάβη. Αντίθετα σε ένα πετρελαιοκίνητο τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού θα χρειαστεί, εκτός από καύσιμα, εξαέρωση για να μπορεί να αρχίσει και πάλι να λειτουργεί. Αν έχουμε βάλει πρόσφατα καύσιμα, ίσως υπάρχει διαρροή (αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε κοιτάζοντας κάτω από το αυτοκίνητό μας) ή ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου έχει βλάβη. Μια επίσκεψη στο συνεργείο θα μας δώσει την απάντηση.
Πίεση ελαστικών
Το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) αν εντοπίσει πτώση στην πίεση κάποιου ελαστικού θα ανάψει το λαμπάκι. Η χαμηλή πίεση μπορεί να έχει επιπτώσεις στο φρενάρισμα και την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ειδικά όταν κινείται με μεγάλες ταχύτητες. Εάν ανάψει αυτό το λαμπάκι πρέπει να ελέγξουμε την πίεση των ελαστικών μας.
Έλεγχος πρόσφυσης
Ανάβει όταν οι τροχοί χάνουν την πρόσφυση τους, συνήθως στη βροχή ή το χιόνι. Αν ανάβει συνεχώς, δείχνει είτε ότι έχουμε απενεργοποιήσει το σύστημα, είτε ότι δεν λειτουργεί σωστά.
Προθερμαντήρας (μόνο στα πετρελαιοκίνητα)
Σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα δεν χρειάζονται σπινθήρα για να κάνουν ανάφλεξη γιατί χρησιμοποιούν συμπίεση και θερμοκρασία για να προκαλέσουν καύση στο μείγμα. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν «προθερμαντήρες» που χρησιμοποιούνται για να ανεβάσουν τη θερμοκρασία και το σύμβολο αυτό υποδεικνύει ότι κάτι δεν πάει καλά με τα βύσματα ή το σύστημα και τους υπολογιστές που τα ελέγχουν. Μπορεί ενώ ανάβει το λαμπάκι να μην παρατηρήσουμε κάποια διαφορά στην αρχή, αλλά τα προβλήματα με τους προθερμαντήρες μπορεί να προκαλέσουν πρώιμη ή/και καθυστερημένη καύση, να μειώσουν την απόδοση του κινητήρα και να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου.
Ζώνες ασφαλείας
Όλα τα αυτοκίνητα έχουν σύστημα που μας ενημερώνει εάν κάποιος από τους επιβάτες δεν έχει δεθεί με τη ζώνη ασφαλείας. Χρησιμοποιούν αισθητήρες πίεσης στα καθίσματα και αισθητήρες στις ζώνες ασφαλείας ενώ συνήθως το λαμπάκι συνοδεύεται από έντονο ήχο.
Ανοιχτή πόρτα/καπό
Μας ενημερώνει όταν μια πόρτα, ή το καπό του αυτοκινήτου είναι ανοιχτά ή δεν έχουν κλείσει τελείως.
Προειδοποιητικά λαμπάκια υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων
Αυτά τα λαμπάκια υπάρχουν μόνο σε υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα.
Έτοιμο για οδήγηση
Επειδή τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά όχημα θα είναι σχεδόν αθόρυβα, αυτό το σύμβολο ενημερώνει ότι το αυτοκίνητό είναι έτοιμο για οδήγηση.
Περιορισμένη ισχύ
Αν ανάψει το σύμβολο της χελώνας στο ταμπλό σημαίνει ότι το όχημά λειτουργεί με περιορισμένη ισχύ. Υπάρχουν διάφορα προβλήματα που θα μπορούσαν να προκαλούν αυτήν την έλλειψη ισχύος και ποικίλλουν σε σοβαρότητα. Είναι καλό να σταματήσουμε το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να το μεταφέρουμε με γερανό στο συνεργείο για διάγνωση.
Φόρτιση μπαταρίας
Αυτό ανάβει όταν η μπαταρία είναι σχεδόν άδεια και σημαίνει ότι πρέπει άμεσα να φορτίσουμε το όχημα μας.
Προειδοποίηση πεζών
Επειδή τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα είναι αθόρυβα, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες, μπορεί να είναι δύσκολο για τους πεζούς να τα ακούσουν όταν πλησιάζουν. Προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα, αυτά τα οχήματα είναι συνήθως εξοπλισμένα με ένα σύστημα που εκπέμπει έναν ήχο για να ειδοποιεί τους πεζούς για την παρουσία μας. Εάν αυτή η λυχνία παραμένει αναμμένη, ανεξάρτητα από την ταχύτητά του αυτοκινήτου, τότε υπάρχει βλάβη στο σύστημα και χρειάζεται να επισκεφθούμε το συνεργείο.
Τα χρώματα: κόκκινο, πορτοκαλί, πράσινο και μπλε, συνήθως υποδηλώνουν πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα. Τα μπλε και τα πράσινα λαμπάκια είναι λιγότερο σημαντικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορούμε να τα αγνοήσουμε. Ο γενικός κανόνας είναι ότι αν ανάψει κάποιο λαμπάκι στο ταμπλό βρίσκουμε ένα ασφαλές σημείο, σταματάμε το αυτοκίνητο και ελέγχουμε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή για οδηγίες.
Ένα λαμπάκι που δείχνει χαμηλή στάθμη του νερού των καθαριστήρων είναι από τα λιγότερο σημαντικά ενώ πιο σοβαρές βλάβες, που εμφανίζονται με κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα, απαιτούν άμεσες ενέργειες από επαγγελματίες. Ειδικά αν το πρόβλημα αφορά τα φρένα, τον κινητήρα, το λάδι του κινητήρα ή το κιβώτιο ταχυτήτων, επειδή μπορεί να μας θέσουν σε κίνδυνο ή να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη ζημιά στο αυτοκίνητό όταν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα.
Τα περισσότερα προειδοποιητικά λαμπάκια είναι ίδια σε όλες τις μάρκες και τα μοντέλα αυτοκινήτων, αλλά η θέση τους στο ταμπλό μπορεί να διαφέρει. Συνιστάται ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας για να ελέγξουμε τι σημαίνουν. Εδώ θα εξηγήσουμε τα πιο κοινά και σημαντικά λαμπάκια μπορεί να δούμε στο ταμπλό του αυτοκινήτου μας.
Έλεγχος κινητήρα
Εάν ανάψει αυτό το λαμπάκι είναι πολύ σημαντικό να ελέγξουμε το αυτοκίνητό μας, ακόμα κι αν στην οδήγηση δεν παρατηρούμε κάτι. Με αυτό το σύμβολο το όχημα μας προειδοποιεί για ένα μεγάλο φάσμα πιθανών προβλημάτων, από έναν ελαττωματικό αισθητήρα μέχρι μια πολύ σοβαρή βλάβη. Μια έγκαιρη διάγνωση είναι σημαντική για την αποφυγή πιθανής βλάβης.
Πίεση λαδιού
Είναι ένα από τα πιο σοβαρά προειδοποιητικά λαμπάκια, γι’ αυτό έχει κόκκινο χρώμα. Η πίεση λαδιού δημιουργείται από την αντλία λαδιού που διατηρεί το λάδι του κινητήρα σε κυκλοφορία. Μια διαρροή, μια ελαττωματική αντλία, μικρότερη (ή και μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιού μπορεί να προκαλέσουν ζημιά ή και καταστροφή στον κινητήρα. Αν ανάψει αυτό το λαμπάκι πρέπει να σταματήσουμε τον κινητήρα και συμβουλευθούμε το εγχειρίδιο. Ίσως χρειαστεί απλώς να συμπληρώσουμε λάδι αλλά μπορεί να υποδηλώνει ένα μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να δει κάποιος επαγγελματίας μηχανικός.
Σύστημα φρένων
Άλλο ένα κόκκινο λαμπάκι που απαιτεί άμεση δράση. Μπορεί να σημαίνει απλώς ότι έχουμε αφήσει λίγο σηκωμένο το χειρόφρενο ενώ κινούμαστε, επομένως πρέπει να δούμε ότι είναι σωστά κατεβασμένο (ορισμένα αυτοκίνητα μπορεί να έχουν το γράμμα «P» αντί του θαυμαστικού για το χειρόφρενο). Εάν όμως δεν οφείλεται στο χειρόφρενο, πρέπει να σταματήσουμε με ασφάλεια και καλέσουμε την οδική βοήθεια. Ίσως είναι χαμηλή η στάθμη του υγρού φρένων ή ελαττωματικός ο αισθητήρας φθοράς στα τακάκια, όμως θα μπορούσε να σημαίνει ένα πιο σοβαρό πρόβλημα με το σύστημα πέδησης. Αν και δεν μπορούμε να ξέρουμε τί συμβαίνει, στην περίπτωση που το πεντάλ του φρένου είναι πολύ μαλακό ή βυθίζεται μέχρι το πάτωμα, τότε είναι βέβαιο ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και το αυτοκίνητο δεν πρέπει να κινηθεί άλλο.
Φόρτιση μπαταρίας
Αυτό μπορεί να υποδηλώνει πολλά πράγματα σχετικά με την μπαταρία και το σύστημα φόρτισης της. Αν το πρόβλημα προκύψει νυχτερινή ώρα μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στα φώτα του αυτοκινήτου, αλλά επίσης ένα θέμα στα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου μπορεί να επηρεάσει το υδραυλικό τιμόνι, τους σερβομηχανισμούς των φρένων ή ακόμα και να σταματήσει τον κινητήρα. Το λαμπάκι μπορεί να ανάψει εξ αιτίας μιας ελαττωματικής μπαταρίας που χρειάζεται αντικατάσταση, αλλά μπορεί επίσης να σημαίνει πρόβλημα με την καλωδίωση του αυτοκινήτου ή τον ιμάντα κίνησης. Αν το πρόβλημα οφείλεται σε αστοχία της μπαταρίας τότε ίσως παρατηρήσουμε χαμηλότερη ένταση στα φώτα ή ο κινητήρας δεν ξεκινά. Τα περισσότερα συνεργεία μπορούν να ελέγξουν την μπαταρία και το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου και να εντοπίσουν τι φταίει.
Υψηλή θερμοκρασία
Σημαίνει ότι ο κινητήρας έχει ανεβάσει θερμοκρασία. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε έλλειψη αντιψυκτικού. Ίσως έχει διαρροή το ψυγείο του αυτοκινήτου ή έχει βουλώσει ή σπάσει κάποιο σωληνάκι αλλά μπορεί να οφείλεται και σε μια ελαττωματική αντλία νερού. Αν οφείλεται στη φλάντζα του μπλοκ μπορεί να καταστραφεί ο κινητήρας αν δεν τον σταματήσουμε αμέσως. Ορισμένα αυτοκίνητα μπορεί έχουν αυτό το σύμβολο σε μπλε χρώμα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας είναι κρύος και εμφανίζεται όταν ξεκινάμε το αυτοκίνητό. Το μπλε λαμπάκι δεν είναι κάτι που πρέπει να μας ανησυχείσει, όμως είναι καλό να μην πιέσουμε πολύ τον κινητήρα σας μέχρι να σβήσει.
Χαμηλή στάθμη καυσίμου
Είναι κάτι που σχεδόν όλοι μας έχουμε δει και ανάβει όταν η ποσότητα του καυσίμου στο ρεζερβουάρ έχει πέσει κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο. Συνήθως ανάβει όταν έχουμε αυτονομία για περίπου 80-110 χιλιόμετρα και σημαίνει ότι πρέπει να προσθέσουμε καύσιμα. Αν ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο μείνει από καύσιμα δεν πάθει κάποια βλάβη. Αντίθετα σε ένα πετρελαιοκίνητο τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού θα χρειαστεί, εκτός από καύσιμα, εξαέρωση για να μπορεί να αρχίσει και πάλι να λειτουργεί. Αν έχουμε βάλει πρόσφατα καύσιμα, ίσως υπάρχει διαρροή (αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε κοιτάζοντας κάτω από το αυτοκίνητό μας) ή ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου έχει βλάβη. Μια επίσκεψη στο συνεργείο θα μας δώσει την απάντηση.
Πίεση ελαστικών
Το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) αν εντοπίσει πτώση στην πίεση κάποιου ελαστικού θα ανάψει το λαμπάκι. Η χαμηλή πίεση μπορεί να έχει επιπτώσεις στο φρενάρισμα και την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ειδικά όταν κινείται με μεγάλες ταχύτητες. Εάν ανάψει αυτό το λαμπάκι πρέπει να ελέγξουμε την πίεση των ελαστικών μας.
Έλεγχος πρόσφυσης
Ανάβει όταν οι τροχοί χάνουν την πρόσφυση τους, συνήθως στη βροχή ή το χιόνι. Αν ανάβει συνεχώς, δείχνει είτε ότι έχουμε απενεργοποιήσει το σύστημα, είτε ότι δεν λειτουργεί σωστά.
Προθερμαντήρας (μόνο στα πετρελαιοκίνητα)
Σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα δεν χρειάζονται σπινθήρα για να κάνουν ανάφλεξη γιατί χρησιμοποιούν συμπίεση και θερμοκρασία για να προκαλέσουν καύση στο μείγμα. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν «προθερμαντήρες» που χρησιμοποιούνται για να ανεβάσουν τη θερμοκρασία και το σύμβολο αυτό υποδεικνύει ότι κάτι δεν πάει καλά με τα βύσματα ή το σύστημα και τους υπολογιστές που τα ελέγχουν. Μπορεί ενώ ανάβει το λαμπάκι να μην παρατηρήσουμε κάποια διαφορά στην αρχή, αλλά τα προβλήματα με τους προθερμαντήρες μπορεί να προκαλέσουν πρώιμη ή/και καθυστερημένη καύση, να μειώσουν την απόδοση του κινητήρα και να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου.
Ζώνες ασφαλείας
Όλα τα αυτοκίνητα έχουν σύστημα που μας ενημερώνει εάν κάποιος από τους επιβάτες δεν έχει δεθεί με τη ζώνη ασφαλείας. Χρησιμοποιούν αισθητήρες πίεσης στα καθίσματα και αισθητήρες στις ζώνες ασφαλείας ενώ συνήθως το λαμπάκι συνοδεύεται από έντονο ήχο.
Ανοιχτή πόρτα/καπό
Μας ενημερώνει όταν μια πόρτα, ή το καπό του αυτοκινήτου είναι ανοιχτά ή δεν έχουν κλείσει τελείως.
Προειδοποιητικά λαμπάκια υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων
Αυτά τα λαμπάκια υπάρχουν μόνο σε υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα.
Έτοιμο για οδήγηση
Επειδή τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά όχημα θα είναι σχεδόν αθόρυβα, αυτό το σύμβολο ενημερώνει ότι το αυτοκίνητό είναι έτοιμο για οδήγηση.
Περιορισμένη ισχύ
Αν ανάψει το σύμβολο της χελώνας στο ταμπλό σημαίνει ότι το όχημά λειτουργεί με περιορισμένη ισχύ. Υπάρχουν διάφορα προβλήματα που θα μπορούσαν να προκαλούν αυτήν την έλλειψη ισχύος και ποικίλλουν σε σοβαρότητα. Είναι καλό να σταματήσουμε το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να το μεταφέρουμε με γερανό στο συνεργείο για διάγνωση.
Φόρτιση μπαταρίας
Αυτό ανάβει όταν η μπαταρία είναι σχεδόν άδεια και σημαίνει ότι πρέπει άμεσα να φορτίσουμε το όχημα μας.
Προειδοποίηση πεζών
Επειδή τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα είναι αθόρυβα, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες, μπορεί να είναι δύσκολο για τους πεζούς να τα ακούσουν όταν πλησιάζουν. Προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα, αυτά τα οχήματα είναι συνήθως εξοπλισμένα με ένα σύστημα που εκπέμπει έναν ήχο για να ειδοποιεί τους πεζούς για την παρουσία μας. Εάν αυτή η λυχνία παραμένει αναμμένη, ανεξάρτητα από την ταχύτητά του αυτοκινήτου, τότε υπάρχει βλάβη στο σύστημα και χρειάζεται να επισκεφθούμε το συνεργείο.