Με την εισαγωγή της άγριας Urus Performante, ίσως να αναρωτιέται κάποιος, γιατί να ρίξει μια δεύτερη ματιά στην πιο συντηρητική έκδοση Urus S. Καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει συνδέσει το όνομά της με την προχωρημένη σχεδίαση και τη συναρπαστική οδήγηση που προσφέρουν τα μοντέλα της, όσο η Lamborghini, με την Urus S να μοιάζει λίγο αντιφατική με την πρώτη ματιά.
Στην πράξη η Urus S είναι ο αντικαταστάτης της βασικής Urus, η οποία, μετά από πέντε χρόνια κυκλοφορίας, εμπλουτίζει τη γκάμα της. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, αν αναλογιστείς ότι η Urus αποτελεί τον βασικό πυλώνα της ιταλικής μάρκας, όσον αφορά τις πωλήσεις και την επίτευξη ρεκόρ μέσα στη χρονιά που μας πέρασε.
Έτσι, είναι απόλυτα λογικό η Lamborghini να μην έχει κάνει σημαντικές αλλαγές στην Urus, για αυτό που ουσιαστικά είναι, δηλαδή μια απλή «ανανέωση». Οι αισθητικές αλλαγές εστιάζονται στο εμπρός ανασχεδιασμένο τμήμα, με πιο αιχμηρή προσέγγιση όσον αφορά το καπό, αλλά και τον προφυλακτήρα. Όπως και η Performante, έτσι και η S απόκτησε ένα καπό από ανθρακονήματα στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ διαθέσιμη είναι και η επιλογή ενός ματ μαύρου φινιρίσματος αεραγωγοί.
Η οροφή επίσης από ανθρακονήματα, μπορεί να είναι ορατή ή βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, ανάλογα με το πόσο σημαντική είναι η διακριτικότητα για τον πελάτη. Ο πίσω προφυλακτήρα επίσης έχει ανασχεδιαστεί, όπως και οι απολήξεις της εξάτμισης, αλλά και οι αεραγωγοί πίσω από τους πίσω τροχούς, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι σε διαστάσεις 21, 22 ή και 23 ιντσών.
Η δοκιμαστική διαδρομή είχε οδήγηση τόσο στην πόλη, όσο και σε πιο ανοιχτούς επαρχιακούς δρόμους της Δανίας. Και ενώ η μοβ Huracn STO που ακολουθούσαμε συγκέντρωσε δικαιολογημένα περισσότερη προσοχή, η Urus S είχε ένα σημαντικό μερίδιο smartphone στραμμένο επάνω της, κάτι που αποτελεί αναμφίβολα και μέρος του συνολικού lifestyle ενός κατόχου Lamborghini.
Κάτω από το καπό της Urus S υπάρχει ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος 4λιτρος V8 κινητήρας, αυτός που χρησιμοποιούσε και η παλαιότερη Urus, αλλά για την περίσταση αποδίδει περισσότερη δύναμη, φτάνοντας του 666 ίππους και τα 850 Nm ροπής. Η Urus S επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 306 χλμ./ώρα, εντυπωσιακά νούμερα για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2.197 κιλά.
Ο τρόπος με τον οποίο βγάζει τη δύναμή της στο δρόμο η Urus S, είναι συγκλονιστικός και σίγουρα δεν υπάρχουν πολλά άλλα SUV που να προσφέρουν τέτοιου είδους οδηγική εμπειρία. Το πρόγραμμα οδήγησης «Strada» είναι ταιριαστό για ταξίδια, με την S να είναι σε αυτή την περίπτωση εξίσου καλή με ένα Audi Q7 ή μια Porsche Cayenne. Όταν περάσεις στο πρόγραμμα «Sport» τότε η υστέρηση στην απόκριση του γκαζιού είναι μικρότερη, ενώ ο ήχος από την εξάτμιση, -τον οποίο η Lamborghini έχει ρυθμίσει εκ νέου στην S- γίνεται εθιστικός καθώς οι στροφές ανεβαίνουν.
Παραδόξως, αυτή η τεράστια δύναμη είναι ακόμα διαχειρίσιμη στο δρόμο. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF είναι αρκετά γρήγορο στις αλλαγές (ευτυχώς η Urus χρησιμοποιεί paddles ενσωματωμένα στο τιμόνι και όχι σταθερά στην κολόνα όπως η Huracan, με τα προγράμματα «Sport» και «Corsa» να κάνουν ακόμα πιο γρήγορες τις αλλαγές.
Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Urus S πιθανότατα θα μείνουν σε ένα πρόγραμμα οδήγησης, κάτι που είναι καλό, γιατί ο επιλογέας στην κεντρική κονσόλα δεν δείχνει τόσο ποιοτικός, ενώ παράλληλα, θα πρέπει να περάσεις από όλα τα 6 προγράμματα (υπάρχουν επίσης τα «Terra», «Neve» και «Sabbi») προκειμένου να επιλέξεις αυτό που θέλεις.
Όπως προαναφέραμε, η Urus S αποδίδει καλά στην ευθεία και παρά το βάρος της και στις στροφές είναι πιο συμμετοχική απ’ όσο θα περίμενε κανείς. Το γρήγορο τιμόνι εμπνέει μεγάλη εμπιστοσύνη, το οποίο όμως είναι λίγο ελαφρύ για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου, αλλά προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση για τα δρώμενα του εμπρός άξονα. Το ενεργό, ελεγχόμενο πίσω διαφορικό και η τετραδιεύθυνση συμβάλουν στη δημιουργία μιας πιο πισωκίνητης αίσθησης που προσφέρει η Urus S στις πιο κλειστές στροφές.
Τα τεράστια κεραμικά δισκόφρενα διαμέτρου 440 χιλιοστών της S είναι εξαιρετικά, με προοδευτική αίσθηση, παρότι προσφέρουν τρομερή δύναμη στο φρενάρισμα. Στην πιο ειδική έκδοση Performante, υπάρχουν πιο σφιχτά ελατήρια που της επιτρέπουν να στέκεται κατά 20 χιλιοστά πιο χαμηλά στο έδαφος σε σχέση με την Urus S, με αποτέλεσμα να είναι ελαφρώς λιγότερο άνετη στο δρόμο. Για λιγότερο καλά στρωμένους δρόμους, η στάνταρ προσαρμοζόμενη αερανάρτηση της Urus S είναι η καλύτερη επιλογή.
Αν επιλέξεις το πιο ήρεμο πρόγραμμα «Strada», θα διαπιστώσεις ότι η S είναι άνετη και εκπληκτικά ήσυχη αν σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι. Υπάρχει και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, η οποία βοηθάει στην επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης. Το μεγαλύτερο μέρος του θορύβου που περνάει στην καμπίνα προέρχεται από τα τεράστια ελαστικά, τουλάχιστον μέχρι να υποκύψεις –αναπόφευκτα- στον πειρασμό και να κατεβάσεις μία ή δύο ταχύτητες στο πρόγραμμα «Sport» ή «Corsa».
Όπως και εξωτερικά, έτσι και εσωτερικά η Urus S είναι πιο συγκρατημένη σε σχέση με την Performante. Φυσικά, μπορείς να επιλέξεις μεταξύ άλλων, τα χρώματα του δέρματος για τις επενδύσεις, μέσα από μια μεγάλη λίστα διαθέσιμων επιλογών «Ad Personum» της Lamborghini. Συνολικά πρόκειται για ένα φιλόξενο και σίγουρα premium εσωτερικό, με υψηλή ποιότητα. Ο σχεδιασμός των αεραγωγών και των διακοπτών όμως είναι λίγο πιο φλύαρος από αυτών που συναντάμε σε γερμανικές κατασκευές. Μπορεί να είναι Lamborghini, αλλά η Urus S είναι επίσης και ένα μεγάλο SUV, έτσι υπάρχει αρκετή πρακτικότητα, με τον τεράστιο χώρο αποσκευών να έχει όγκο 661 λίτρα, ενώ μεγάλος είναι και ο χώρος για τους πίσω επιβάτες, που τους επιτρέπει να ταξιδέψουν με άνεση.
Συμπέρασμα
Αισθητά πιο προσιτή από την Performante, η S είναι η αγαπημένη έκδοση της ανανεωμένης γκάμας της Urus. Εξακολουθεί να προσφέρει αυτό που αναζητάς από μια Lamborghini, όσον αφορά τις επιδόσεις, αλλά παράλληλα προσφέρει και στοιχεία ενός οικογενειακού SUV. Με αυτά τις δύο ξεχωριστές εκδόσεις για να επιλέξεις, η Urus θα πρέπει να είναι πιο δημοφιλής από ποτέ.