Toν Νοέμβριο του 2021, με αφετηρία την έκθεση του Los Angeles, η KIA παρουσίασε ένα επιβλητικό επταθέσιο μοντέλο με ηλεκτρική τεχνολογία το οποίο όπως έχει ήδη ανακοινώσει θα οδηγηθεί στην παραγωγή το 2023, αφού πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του ως έκδοση παραγωγής προς τα τέλη του α΄εξαμήνου της χρονιάς.
Το EV9 έχει ήδη δώσει τα διαπιστευτήριά του ως δοκιμαστικό πρωτότυπο από την πίστα της Namyang και πλέον η κορεατική φίρμα δίνει στη δημοσιότητα λίγες ακόμα πληροφορίες για το μοντέλο που θα βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP η οποία έχει «δώσει» επίσης το EV6 αλλά και τα Hyundai Ioniq 5 και 6.
Πλην ωστόσο των ηλεκτρικών περγαμηνών του, όπως ανακοίνωσε η κορεατική φίρμα, το EV9 θα είναι το πρώτο μοντέλο της KIA το οποίο θα επωφεληθεί από το σύστημα Highway Driving Pilot, δηλαδή σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 κάτι που σημαίνει τη δυνατότητα πλήρους αυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων και όχι μόνο με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός είναι σε εγρήγορση και έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο, εφόσον το σύστημα του το υποδείξει.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες προδιαγραφές του κορεατικού SUV, υπενθυμίζεται ότι στην μορφή του concept οι διαστάσεις του συνοψίζονταν σε 4,93 μ. μήκος, 2,055 μ. πλάτος και 1,79 μ. ύψος τις οποίες αναμένεται να διατηρήσει και στην έκδοση παραγωγής όπως και την επταθέσια διάταξη του εσωτερικού του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΚΙΑ, όταν είχε παρουσιάσει το ομώνυμο concept είχε διευκρινίσει ότι και το ΕV9 θα διέθετε την αρχιτεκτονική των 800 Volt σε ό,τι αφορά το κύκλωμα φόρτισης, στοιχείο που θα επέτρεπε την αναπλήρωση της ενέργειας με τάση έως και 350 kW, διαδικασία η οποία καθιστά εφικτή την επαναφόρτιση από 10-80% σε χρόνο 20-30 λεπτών.

Αν και η κύρια στόχευση του EV9 θα είναι η αμερικανική αγορά, το πληθωρικό μοντέλο θα διατεθεί επίσης και στην Ευρώπη στο πλαίσιο του φιλόδοξου σχεδίου της ΚΙΑ για την ηλεκτροκίνηση το οποίο προβλέπει το λανσάρισμα εννέα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2027.