Διαβάστε στο motorone.gr: Με την υπόσχεση 1.000+ χλμ. αυτονομίας το κινεζικό Zeekr 001
Η Zeekr, μια ακόμα ηλεκτρική φίρμα του κινεζικού ομίλου Geely δεν είναι -ακόμα τουλάχιστον- από τις πλέον δημοφιλείς εταιρείες με τη συγκεκριμένη προέλευση στην Ευρώπη. Παρ΄όλα αυτά η νέα πρότασή της κινεζικής εταιρείας ή μάλλον για την ακρίβεια η ανανεωμένη εκδοχή του Zeekr 001, θα λανσαριστεί στην Ευρώπη, αν και προς το παρόν κάνει την αρχή από την Κίνα όπου παρουσιάστηκε προβάλλοντας ορισμένα εξαιρετικά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά.
Πρώτο και κύριο είναι ότι η ανανεωμένη εκδοχή του Luxury Safari Coupe, όπως επιλέγει να αποκαλεί η κινεζική φίρμα το ιδιάζον αμάξωμα ανάμεσα σε τετράθυρο coupe και υπερυψωμένο station wagon, εφοδιάζεται από μπαταρία χωρητικότητας 140 kWh η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις υπόσχεται αυτονομία που υπερβαίνει τα 1.000 χλμ.
Παρόλο που ο συγκεκριμένος αριθμός έχει προκύψει προφανώς σύμφωνα με τις κινεζικές διαδικασίες έγκρισης τύπου και το πιο ευνοϊκό τοπικό πρωτόκολλο δοκιμών, τα μεγέθη τόσο της υποσχόμενης αυτονομίας όσο και της μπαταρίας είναι τα μεγαλύτερα που έχει ανακοινώσει ποτέ κατασκευαστής για μοντέλο παραγωγής.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες προδιαγραφές του μοντέλου, η βασική έκδοση εφοδιάζεται με ένα μοτέρ ισχύος 290 ίππων ενώ η κορυφαία υιοθετεί μια διάταξη δύο μοτέρ με τη διόλου ευκαταφρόνητη συνδυαστική ισχύ 544 ίππων. Σε επίπεδο επιδόσεων, η τελευταία υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα.
Πλην της μπαταρίας των 140 kWh, το 001 θα είναι επίσης διαθέσιμο με μπαταρίες 86 και 100 kWh όπως και η προ ανανέωσης εκδοχή του, οι οποίες υπόσχονται αυτονομία 546 και 741 χλμ. αντίστοιχα, μεγέθη επίσης εντυπωσιακά. Παραδόξως η κινεζική φίρμα θα διαθέσει μόλις 1.000 μονάδες με την μεγαλύτερη μπαταρία των 140 kWh η οποία με αυτό δεδομένο μένει να αποδειχθεί αν θα φτάσει στην Ευρώπη όταν το μοντέλο λανσαριστεί.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες βελτιώσεις, οι Κινέζοι δείχνουν να ακολουθούν μια διαφορετική αλλά και πιο επιθετική στρατηγική σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει στη γηραιά ήπειρο, καθώς, το Zeekr 001 παρουσιάστηκε μόλις τον περασμένο Απρίλιο, έτσι, οι αλλαγές δεν εστιάζουν στη σχεδίαση. Αυτό που ίσως φαίνεται πιο γνώριμο στο σκαρί των 4,97 μέτρων είναι η όψη του η οποία έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τα προϊόντα της Lynk&Co η οποία επίσης ανήκει στην Geely, μια άλλη παραδοξότητα η οποία δείχνει ξένη στα ευρωπαϊκά ήθη. Στο λιτό εσωτερικό, δεσπόζουν μια οθόνη 14,7 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας η οποία συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών.
Να σημειωθεί ότι στην Κίνα οι τιμές του 001 ξεκινούν από περίπου 41.000 ευρώ ενώ η διάθεσή του αναμένεται να ξεκινήσει από τις αρχές του έτους χωρίς προς το παρόν η κινεζική φίρμα να διευκρινίζει πότε το νέο μοντέλο θα ξεκινήσει την πορεία του στην Ευρώπη.
Πρώτο και κύριο είναι ότι η ανανεωμένη εκδοχή του Luxury Safari Coupe, όπως επιλέγει να αποκαλεί η κινεζική φίρμα το ιδιάζον αμάξωμα ανάμεσα σε τετράθυρο coupe και υπερυψωμένο station wagon, εφοδιάζεται από μπαταρία χωρητικότητας 140 kWh η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις υπόσχεται αυτονομία που υπερβαίνει τα 1.000 χλμ.
Παρόλο που ο συγκεκριμένος αριθμός έχει προκύψει προφανώς σύμφωνα με τις κινεζικές διαδικασίες έγκρισης τύπου και το πιο ευνοϊκό τοπικό πρωτόκολλο δοκιμών, τα μεγέθη τόσο της υποσχόμενης αυτονομίας όσο και της μπαταρίας είναι τα μεγαλύτερα που έχει ανακοινώσει ποτέ κατασκευαστής για μοντέλο παραγωγής.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες προδιαγραφές του μοντέλου, η βασική έκδοση εφοδιάζεται με ένα μοτέρ ισχύος 290 ίππων ενώ η κορυφαία υιοθετεί μια διάταξη δύο μοτέρ με τη διόλου ευκαταφρόνητη συνδυαστική ισχύ 544 ίππων. Σε επίπεδο επιδόσεων, η τελευταία υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα.
Πλην της μπαταρίας των 140 kWh, το 001 θα είναι επίσης διαθέσιμο με μπαταρίες 86 και 100 kWh όπως και η προ ανανέωσης εκδοχή του, οι οποίες υπόσχονται αυτονομία 546 και 741 χλμ. αντίστοιχα, μεγέθη επίσης εντυπωσιακά. Παραδόξως η κινεζική φίρμα θα διαθέσει μόλις 1.000 μονάδες με την μεγαλύτερη μπαταρία των 140 kWh η οποία με αυτό δεδομένο μένει να αποδειχθεί αν θα φτάσει στην Ευρώπη όταν το μοντέλο λανσαριστεί.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες βελτιώσεις, οι Κινέζοι δείχνουν να ακολουθούν μια διαφορετική αλλά και πιο επιθετική στρατηγική σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει στη γηραιά ήπειρο, καθώς, το Zeekr 001 παρουσιάστηκε μόλις τον περασμένο Απρίλιο, έτσι, οι αλλαγές δεν εστιάζουν στη σχεδίαση. Αυτό που ίσως φαίνεται πιο γνώριμο στο σκαρί των 4,97 μέτρων είναι η όψη του η οποία έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τα προϊόντα της Lynk&Co η οποία επίσης ανήκει στην Geely, μια άλλη παραδοξότητα η οποία δείχνει ξένη στα ευρωπαϊκά ήθη. Στο λιτό εσωτερικό, δεσπόζουν μια οθόνη 14,7 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας η οποία συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών.
Να σημειωθεί ότι στην Κίνα οι τιμές του 001 ξεκινούν από περίπου 41.000 ευρώ ενώ η διάθεσή του αναμένεται να ξεκινήσει από τις αρχές του έτους χωρίς προς το παρόν η κινεζική φίρμα να διευκρινίζει πότε το νέο μοντέλο θα ξεκινήσει την πορεία του στην Ευρώπη.