Η νέα GranTurismo Folgore – που στα ιταλικά σημαίνει «αστραπή» – είναι ένα σημαντικό νέο μοντέλο για τη Maserati. Γιατί; Επειδή το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που βρίσκεται κάτω από το κομψό νέο της ρύγχος και διατρέχει όλο το αλουμινένιο της δάπεδο και το κομψό νέο αμάξωμά της, θα γίνει – τελικά – το μοναδικό σύστημα κίνησης που θα είναι διαθέσιμο σε μια Maserati, όταν τα αυτοκίνητα με ορυκτά καύσιμα μας εγκαταλείψουν κάποια στιγμή μέσα στην επόμενη δεκαετία. Έτσι, η Maserati πρέπει να το κάνει σωστά, χωρίς δικαιολογίες.
Προς το παρόν, η Folgore θα κυκλοφορήσει μαζί με τις εκδόσεις της ολοκαίνουργιας GranTurismo με κινητήρα V6, έτσι ώστε μέχρι το 2025 όλες οι νέες Maserati να προσφέρονται με δυνατότητα επιλογής μεταξύ EV ή V6 βενζίνης.
Η έκδοση που οδηγούμε εδώ είναι ένα αυτοκίνητο προπαραγωγής σε προχωρημένο όμως σταδίο, με ταμπλό που δεν είναι αντιπροσωπευτικό, γι’ αυτό και δεν υπάρχουν ακόμα διαθέσιμες φωτογραφίες καμπίνας. Το εσωτερικό στην τελική του μορφή θα αποκαλυφθεί στα τέλη της άνοιξης, όπως έχει ανακοινώσει η Maserati.
Όσον αφορά το υπόλοιπο αυτοκίνητο, αυτό που βλέπετε είναι αυτό που παίρνετε, και με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι παίρνετε πάρα πολλά. Τουλάχιστον στα χαρτιά – αν και όπως θα δούμε, τα «περισσότερα» μερικές φορές ισοδυναμούν με «λιγότερα» όταν πρόκειται για τα στοιχεία που μετράνε περισσότερο σε μια Maserati.
Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι αρκετά εντυπωσιακά και ανεξάρτητα από το πώς θα τα εξετάσεις. Από μια μπαταρία 92,5 kWh η Folgore αποδίδει περισσότερους από 1.200 ίππους, όπως η Maserati ονομάζει «εγκατεστημένη δύναμη» η οποία μεταφράζεται σε 750 ίππους στους τροχούς. Η πλήρης ισχύ δεν θα είναι διαθέσιμη παρά «αργότερα», όταν η μπαταρία θα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή τη ζήτηση, τονίζουν οι μηχανικοί.
Έτσι, προς το παρόν, οι τρείς ηλεκτρικοί κινητήρες της Folgore αποδίδουν 250 ίππους ο καθένας, με τον ένα να είναι τοποθετημένος μπροστά και τους δύο πίσω. Δύναμη που είναι ικανή να εκτοξεύσει το βάρους 2.260 κιλών αμάξωμα της Folgore, από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 320 χλμ./ώρα. Όπως ανακοινώνει η Maserati είναι πολύ πιο γρήγορη από τις εκδόσεις Modena και Trofeo της νέας GranTurismo, παρά το γεγονός ότι αυτές ζυγίζουν 400 κιλά λιγότερο από την ηλεκτρική Folgore.
Ως αποτέλεσμα, έχει ένα εξαιρετικά εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της ροπής, που τη μοιράζει σε κάθε τροχό ή πλευρά του αυτοκινήτου που μπορεί να τη διαχειριστεί καλύτερα. Οπότε, αν και θεωρητικά είναι τετρακίνητη, στην πράξη συμπεριφέρεται περισσότερο σαν πισωκίνητη, όπως τονίζει η Maserati. Και στο δρόμο, έτσι ακριβώς τη νιώθεις.

Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης – Range, GT, Sport και Corsa – και σε κάθε λειτουργία, ο τεχνητός ήχος που παράγεται από τα πολυάριθμα ηχεία (μερικά από αυτά είναι τοποθετημένα στον πίσω προφυλακτήρα, προς τέρψη των εξωτερικών παρατηρητών) γίνεται όλο και πιο δυνατός. Στο ρελαντί εκπέμπει έναν περίεργο ψηφιοποιημένο γουργούρισμα από V8, που σβήνει καθώς ξεκινάς να κινείσαι. Την ίδια στιγμή, η χαρτογράφηση για το γκάζι, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και την προσαρμοζόμενη ανάρτηση, γίνονται πιο σπορ όσο ανεβαίνεις πιο πάνω στα προγράμματα οδήγησης.
Σε καμία των περιπτώσεων όμως η Folgore δεν μετατρέπεται σε ένα σκληροπυρηνικό, δίχως συμβιβασμούς σπορ αυτοκίνητο. Σε όλα τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης παραμένει ένα τέλειο αυτοκίνητο GT μεγάλου τουρισμού, όσον αφορά την ποιότητα κύλισης και την ακρίβεια του τιμονιού, καθώς και την απόκριση των φρένων, η οποία είναι εξαιρετική.
Αυτό που απογοητεύει όμως, δεν είναι το επίπεδο των επιδόσεών της (το οποίο είναι κάπου ανάμεσα στο δυνατό και το εκρηκτικό), αλλά η περίεργη απουσία χαρακτήρα. Η Maserati έχει κάνει την Folgore όσο το δυνατόν πιο ήσυχη εν κινήσει, παρά τα πολυάριθμα ηχεία της και στην πράξη αυτό την καθιστά ιδιαίτερα «επίπεδη» στην οδήγηση. Πράγμα που σημαίνει ότι επίσης ένα αυτοκίνητο που δεν «γράφει» στη μνήμη σου, όσον αφορά την οδήγησή της από πολλές απόψεις, αν και είναι εξαιρετικά γρήγορη στην ευθεία, έχοντας καλές αντιδράσεις στα φρένα, αλλά και στις στροφές.
Είναι σχεδόν σαν η Maserati να το έχει παρακάνει στην προσπάθειά της να κάνει την Folgore όσο πιο ραφιναρισμένη γίνεται. Η προσωπικότητα και ο χαρακτήρας ως ένα βαθμό θα πρέπει με κάποιο τρόπο να επανέρθουν, προκειμένου να γίνει πιο συμμετοχική, γιατί όπως είναι τώρα και ανεξάρτητα από το πόσο ισχυρή είναι σε ευθεία, η Folgore δεν έχει λάμψη. Όχι μόνο δίπλα σε άλλα μοντέλα της Maserati με κινητήρα V6, αλλά και σε σύγκριση με τα περισσότερα από τα πιο συναρπαστικά ηλεκτρικά που διαθέτουν εταιρείες όπως η BMW, η Audi, η Porsche, η Polestar ή ακόμα και η Tesla. Όλα αυτά στοιχίζουν πολύ λιγότερα χρήματα από την εκτιμώμενη τιμή της Folgore που θα είναι 195.000 λίρες Αγγλίας (221.000 ευρώ), όταν θα κυκλοφορήσει.

Το συμπέρασμα είναι ότι οι εκδόσεις V6 της νέας GranTurismo θα είναι όπως υποψιαζόμαστε, απείρως πιο επιθυμητά αυτοκίνητα όσον αφορά την οδηγική εμπειρία συνολικά, όταν θα κυκλοφορήσουν αργότερα μέσα στο έτος, παρά το γεγονός ότι είναι πιο αργές από την Folgore.
Επίσης, θα είναι ικανές να ταξιδέψουν πιο μακριά από την εργοστασιακή αυτονομία των 450 χιλιομέτρων της Folgore και φυσικά θα είναι πιο γρήγορες στον ανεφοδιασμό (αν και με δυνατότητα φόρτισης 270 kW χάρη στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα 800 volt θα ανακτά ενέργεια για 100 χιλιόμετρα κίνησης μέσα σε 5 λεπτά της ώρας, σύμφωνα με τον κατασκευαστή), με τους δύο αυτούς παράγοντες να είναι σημαντικοί για αυτοκίνητα μεγάλου τουρισμού, όπως αυτές. Προς το παρόν θα λέγαμε ότι αυτές θα είναι οι πιο επιθυμητές εκδόσεις.
Ευτυχώς η Maserati έχει λίγο ακόμα χρόνο για να κάνει σωστά την Folgore και τις άλλες ηλεκτρικές εκδόσεις των μοντέλων της. Αλλά μέχρι να το κάνουν οι V6 θα εξακολουθούν να είναι αυτές που αξίζει να επιλέξετε και μάλιστα με αρκετή διαφορά, με αυτά τα δεδομένα που υπάρχουν τώρα.
Συμπέρασμα
Η αμιγώς ηλεκτρική GranTurismo Folgore είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο για τη Maserati, επειδή αντιπροσωπεύει το μέλλον για μια από τις πιο διάσημες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιταλίας. Από πολλές απόψεις είναι ένας ισχυρός παίκτης, που έχει εκρηκτικές -στα χαρτιά- επιδόσεις και ωραία αισθητική. Αλλά ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της δημιουργεί ένα έλλειμμα προσωπικότητας και οι επιδόσεις δεν είναι τόσο συναρπαστικές, όσο θα έπρεπε να είναι στην πράξη. Οπότε, προς το παρόν υπάρχουν κάποιες αμφιβολίες.