Διαβάστε στο motorone.gr: Renault Megane RS Ultime - Το μεγάλο φινάλε της Renault Sport
Λίγο πριν την εκπνοή του έτους, ο όμιλος Renault ανακοίνωσε δια στόματος του επικεφαλής του, Luca de Meo, την αναμόρφωση των δραστηριοτήτων του με φόντο την πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση των προκλήσεων της νέας ηλεκτρικής εποχής.
Αν και η κύρια αλλαγή αφορά τον διαχωρισμό των ηλεκτρικών δραστηριοτήτων του ομίλου από τις συμβατικές, στις μεταβολές συγκαταλέγεται και ο μετασχηματισμός των πιο «αθλητικών» δραστηριοτήτων της Renault που εκπροσωπούνται από την Renault Sport με την «μεταφορά» τους υπό τη στέγη και τα σήματα της Alpine.
Κάπως έτσι η Renault Sport, τουλάχιστον όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα, θα πάψει να υφίσταται, μια περίσταση που η γαλλική φίρμα αποφάσισε να τιμήσει με μια νέα έκδοση του Megane RS με τα διακριτικά Ultime η οποία πραγματοποιεί την πρεμιέρα της στην έκθεση του Τόκυο και θα κατασκευαστεί σε 1.976 αντίτυπα, αριθμός που παραπέμπει στην χρονιά ίδρυσης της Renault Sport.
H έκδοση Ultime παίρνει ως αφετηρία την έκδοση Trophy και προσθέτει μια σειρά ιδιαίτερων εξοπλιστικών χαρακτηριστικών που διατίθενται ως μέρος του βασικού εξοπλισμού, καθιστώντας την, την πιο εξοπλισμένη έκδοση του Megane RS που έχει υπάρξει ποτέ. Για την ακρίβεια οι μόνες προαιρετικά διαθέσιμες επιλογές είναι η πανοραμική ηλιοροφή, το head-up display αλλά και η δυνατότητα παραγγελίας ενός καλύμματος ειδικά σχεδιασμένου για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Η νέα έκδοση θα είναι διαθέσιμη σε πέντε αποχρώσεις αμαξώματος (Star Black, Pearl White, Sirius Yellow και Tonic Orange) οι οποίες συνδυάζονται με νέα αθλητικά γραφικά για τις πόρτες τα φτερά, το καπό, την οροφή και τον πίσω προφυλακτήρα.
Επιπλέον, την εξωτερική της εμφάνιση συμπληρώνει η παρουσία του λογότυπου Ultime στην εσωτερική άνω πλευρά του splitter ενώ οι καθρέφτες, το περίγραμμα των παραθύρων, οι τροχοί, οι χειρολαβές και τα αεροδυναμικά βοηθήματα επωφελούνται από μαύρο φινίρισμα. Όπως και οι μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του Megane RS, η έκδοση Ultime διαθέτει αιχμηρότερο και φαρδύτερο bodykit που περιλαμβάνει μεγαλύτερα φτερά μπροστά και πίσω καθώς και την γνώριμη κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση στο πίσω τμήμα.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα bucket καθίσματα Recaro τα οποία επενδύονται με Alcantara και αναμενόμενα φέρουν τα λογότυπα RS. Την εικόνα συμπληρώνουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών και το infotainment των 9,3 ιντσών που ενσωματώνουν σύστημα τηλεμετρίας.
Προκειμένου να τονιστεί η ιδιαιτερότητα και η σπανιότητα της έκδοσης, η Renault έχει προσθέσει στην κεντρική κονσόλα μια πλακέτα με την αρίθμηση και την υπογραφή του οδηγού δοκιμών της Renault, Laurent Hurgon ο οποίος, σημειωτέον, έχει στο παλμαρέ του πολλαπλά ρεκόρ με εμπροσθοκίνητα οχήματα στην πίστα του Nurburgring και της Suzuka.
Η ισχύς διαμορφώνεται σε 300 ίππους και 420 Nm ροπής και προέρχεται από τον γνώριμο turbo κινητήρα του 1,8 λίτρου ο οποίος για τα αντίτυπα που κατευθυνθούν στην ευρωπαϊκή αγορά θα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC. Τον εξοπλισμό της έκδοσης συμπληρώνουν ελαστικά semi-slicks της Bridgestone που είχαν εξελιχθεί για την πλέον σκληροπυρηνική έκδοση του Megane RS, Trophy R.
Οι τροχοί των 19 ιντσών αποτελούνται από ελαφρό κράμα ενώ πίσω τους βρίσκεται το σύστημα πέδησης της Brembo με τις χαρακτηριστικές κόκκινες δαγκάνες. Τις προδιαγραφές της έκδοσης συμπληρώνει η παρουσία συστήματος τετραδιεύθυνσης, ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης Torsen ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Ultime υιοθετεί τις ρυθμίσεις πλαισίου Cup, που μειώνουν την απόσταση από το έδαφος και υιοθετούν μια σπορ ρύθμιση για την ανάρτηση.
Αν και η κύρια αλλαγή αφορά τον διαχωρισμό των ηλεκτρικών δραστηριοτήτων του ομίλου από τις συμβατικές, στις μεταβολές συγκαταλέγεται και ο μετασχηματισμός των πιο «αθλητικών» δραστηριοτήτων της Renault που εκπροσωπούνται από την Renault Sport με την «μεταφορά» τους υπό τη στέγη και τα σήματα της Alpine.
Κάπως έτσι η Renault Sport, τουλάχιστον όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα, θα πάψει να υφίσταται, μια περίσταση που η γαλλική φίρμα αποφάσισε να τιμήσει με μια νέα έκδοση του Megane RS με τα διακριτικά Ultime η οποία πραγματοποιεί την πρεμιέρα της στην έκθεση του Τόκυο και θα κατασκευαστεί σε 1.976 αντίτυπα, αριθμός που παραπέμπει στην χρονιά ίδρυσης της Renault Sport.
H έκδοση Ultime παίρνει ως αφετηρία την έκδοση Trophy και προσθέτει μια σειρά ιδιαίτερων εξοπλιστικών χαρακτηριστικών που διατίθενται ως μέρος του βασικού εξοπλισμού, καθιστώντας την, την πιο εξοπλισμένη έκδοση του Megane RS που έχει υπάρξει ποτέ. Για την ακρίβεια οι μόνες προαιρετικά διαθέσιμες επιλογές είναι η πανοραμική ηλιοροφή, το head-up display αλλά και η δυνατότητα παραγγελίας ενός καλύμματος ειδικά σχεδιασμένου για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Η νέα έκδοση θα είναι διαθέσιμη σε πέντε αποχρώσεις αμαξώματος (Star Black, Pearl White, Sirius Yellow και Tonic Orange) οι οποίες συνδυάζονται με νέα αθλητικά γραφικά για τις πόρτες τα φτερά, το καπό, την οροφή και τον πίσω προφυλακτήρα.
Επιπλέον, την εξωτερική της εμφάνιση συμπληρώνει η παρουσία του λογότυπου Ultime στην εσωτερική άνω πλευρά του splitter ενώ οι καθρέφτες, το περίγραμμα των παραθύρων, οι τροχοί, οι χειρολαβές και τα αεροδυναμικά βοηθήματα επωφελούνται από μαύρο φινίρισμα. Όπως και οι μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του Megane RS, η έκδοση Ultime διαθέτει αιχμηρότερο και φαρδύτερο bodykit που περιλαμβάνει μεγαλύτερα φτερά μπροστά και πίσω καθώς και την γνώριμη κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση στο πίσω τμήμα.
Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα bucket καθίσματα Recaro τα οποία επενδύονται με Alcantara και αναμενόμενα φέρουν τα λογότυπα RS. Την εικόνα συμπληρώνουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών και το infotainment των 9,3 ιντσών που ενσωματώνουν σύστημα τηλεμετρίας.
Προκειμένου να τονιστεί η ιδιαιτερότητα και η σπανιότητα της έκδοσης, η Renault έχει προσθέσει στην κεντρική κονσόλα μια πλακέτα με την αρίθμηση και την υπογραφή του οδηγού δοκιμών της Renault, Laurent Hurgon ο οποίος, σημειωτέον, έχει στο παλμαρέ του πολλαπλά ρεκόρ με εμπροσθοκίνητα οχήματα στην πίστα του Nurburgring και της Suzuka.
Η ισχύς διαμορφώνεται σε 300 ίππους και 420 Nm ροπής και προέρχεται από τον γνώριμο turbo κινητήρα του 1,8 λίτρου ο οποίος για τα αντίτυπα που κατευθυνθούν στην ευρωπαϊκή αγορά θα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC. Τον εξοπλισμό της έκδοσης συμπληρώνουν ελαστικά semi-slicks της Bridgestone που είχαν εξελιχθεί για την πλέον σκληροπυρηνική έκδοση του Megane RS, Trophy R.
Οι τροχοί των 19 ιντσών αποτελούνται από ελαφρό κράμα ενώ πίσω τους βρίσκεται το σύστημα πέδησης της Brembo με τις χαρακτηριστικές κόκκινες δαγκάνες. Τις προδιαγραφές της έκδοσης συμπληρώνει η παρουσία συστήματος τετραδιεύθυνσης, ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης Torsen ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Ultime υιοθετεί τις ρυθμίσεις πλαισίου Cup, που μειώνουν την απόσταση από το έδαφος και υιοθετούν μια σπορ ρύθμιση για την ανάρτηση.