Ακολουθώντας τα χνάρια της θεαματικής M4 CSL που παρουσιάστηκε πέρυσι, η τετράθυρη Σειρά 3 αποκτά τη «δική» της σκληροπυρηνική εκδοχή η οποία υπόσχεται επιπλέον ισχύ σε σχέση με την M3 Competition χάρη σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή του twin-turbo κινητήρα των 3,0 λίτρων καθώς και μια σειρά βελτιώσεων που εστιάζουν στο πλαίσιο, αλλά και μειώνουν το συνολικό βάρος, με την υπόσχεση –φυσικά- μιας ακόμα πιο δυναμικής και συμμετοχικής οδηγικής εμπειρίας.
Ξεκινώντας από τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο, επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα των 3,0 λίτρων, η ισχύς του έχει αυξηθεί στους 550 ίππους και σε 650 Nm ροπής, προσφέρει, δηλαδή 40 ίππους επιπλέον σε σχέση με την M3 Competition αλλά και ανάλογα επίπεδα ισχύος με την πρόσφατη M4 CSL.
H βασική διαφορά των δύο εκδόσεων, εκτός φυσικά της προφανούς του μοντέλου/αμαξώματος είναι ότι στην περίπτωση της Μ4 CSL η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα ενώ σε αυτή της Μ3 CS, ο παραπάνω κινητήρας συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης xDrive το οποίο μεταδίδει την κίνηση και στα τέσσερα «άκρα» της τετράθυρης Σειράς 3 με την συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων αλλά και ενός διαφορικού Active M για τον πίσω άξονα.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, ο παραπάνω πληθωρικός συνδυασμός εξασφαλίζει στην Μ3 CS τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα και από 0-200 χλμ./ώρα σε 11,1 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 302 χλμ./ώρα.
Εκτός από βελτιώσεις στο σύστημα υπερτροφοδότησης και διαχείρισης που έχει ως αποτέλεσμα την επιπλέον ισχύ, ο κινητήρας επωφελείται και από νέα στηρίγματα αλουμινίου τα οποία, όπως σημειώνει η BMW, «συνηγορούν στην ακαμψία του πλαισίου δημιουργώντας μια πιο άκαμπτη σύνδεση ανάμεσα στην μονάδα ισχύος και στην δομή του πλαισίου». Από τις βελτιώσεις δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση το σύστημα εξαγωγής το οποίο αντικαθίσταται με ένα νέο που επωφελείται από σιγαστήρα τιτανίου αλλά και, μειώνει το συνολικό βάρος της κατασκευής κατά 4 κιλά.
Η έκδοση διαθέτει τις «δικές της» ρυθμίσεις για το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας ως απόρροια της επιλογής του προγράμματος M Dynamic, ενώ φυσικά, οι βελτιώσεις επεκτείνονται και στην ενεργή ανάρτηση η οποία επωφελείται από νέες ρυθμίσεις για το βαθμό απόσβεσης από τα αμορτισέρ, τις αντιστρεπτικές ράβδους και τα βοηθητικά ελατήρια. Ο στόχος, συνδυαστικά και με τις υπόλοιπες παρεμβάσεις στο πλαίσιο, είναι ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και αμεσότητα για το επιβλητικό τετράθυρο μοντέλο.
Στις προδιαγραφές της έκδοσης συγκαταλέγονται επίσης carbon κεραμικά δισκόφρενα M αλλά και ένα σετ τροχών με διάσταση 19 ιντσών μπροστά και 20 πίσω που εφοδιάζονται με ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση, ελαστικά.

Όπως συνηθίζει η BMW στις εκδόσεις που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας, η M3 CS έχει «επενδύσει» σε άφθονες ποσότητες ανθρακόνηματος, υλικό από το οποίο αποτελούνται η οροφή, τα αεροδυναμικά βοηθήματα συμπεριλαμβανομένου του διαχύτη, οι εξωτερικοί καθρέφτες αλλά και οι εισαγωγές αέρα σε μια απόπειρα μείωσης του συνολικού βάρους.
Το μοτίβο του ανθρακονήματος εξακολουθεί και στο «πολεμικό» εσωτερικό όπου, εκτός από τις αντίστοιχες λεπτομέρειες, κυριαρχούν τα bucket καθίσματα εξολοκλήρου κατασκευασμένα από το συγκεκριμένο υλικό, επιλογή η οποία έχει αφαιρέσει 20 κιλά από το συνολικό βάρος της έκδοσης, σε σχέση με την M3 Competition.
Στις ιδιαιτερότητες της έκδοσης, συγκαταλέγονται μια νέα λευκή απόχρωση με την ονομασία Frozen Solid που αποτελούν αποκλειστικότητα της M3 CS και δύο ακόμα με τις ονομασίες Signal Green και Sapphire Black. Στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται ως standard τα φωτιστικά σώματα laser με το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα και μια “frameless” εκδοχή των διάσημων νεφρών.
Να σημειωθεί ότι το σύστημα infotainment που αποτελείται από δύο οθόνες 12,3 και 14,9 ιντσών που βρίσκονται πίσω από μια ενιαία, κοίλη επιφάνεια και βασίζονται στο λειτουργικό OS 8, ενσωματώνει το σύστημα M Drive Professional το οποίο παρέχει μέσω της κεντρικής οθόνης πληροφορίες και δεδομένα τηλεμετρίας καθώς και μια σειρά άμεσα προσβάσιμων στοιχείων που σχετίζονται με την κίνηση σε πίστα, μεταξύ των οποίων το M Drift Analyser για την βελτίωση των επιδόσεων στην διαδικασία του drift το οποίο «επιτρέπουν» οι ανάλογες ρυθμίσεις στο σύστημα τετρακίνησης αλλά και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 10 διαφορετικές ρυθμίσεις για το M Traction Control.