Το νέο Audi Q8 e-tron έρχεται με εκτεταμένες αλλαγές και μεγαλύτερη μπαταρία που του επιτρέπει να πάει πιο μακριά με μια μόνο φόρτιση και να γίνει πιο ανταγωνιστικό σε μια κατηγορία που εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα μοντέλα και κατ’ επέκταση με περισσότερους αντιπάλους για το γερμανικό μοντέλο.

Οι εκδόσεις με τα διακριτικά 50 e-tron και 55 e-tron θα έχουν μια κορυφαία εκδοχή S, με την ονομασία του μοντέλου να είναι SQ8 e-tron. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πέριξ του Vorsprung την πιο κομψή εκδοχή του μοντέλου με το Sportback αμάξωμα.

Στα βασικά του στοιχεία παραμένει ίδιο. Εφοδιάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 370 kW (503 ίππους) και 973 Nm ροπής, επιτρέποντας στο SQ8 να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.

Όπως και με τη βασική έκδοση του e-tron, η μεγαλύτερη διαφορά κρύβεται κάτω από το πάτωμα, όπου η μπαταρία 95 kW του παλιού SQ8 έχει αντικατασταθεί με μια μεγαλύτερη 114 kW. Το αποτέλεσμα είναι μια αξιοσημείωτη αύξηση της αυτονομίας. Η νέα εκδοχή του μοντέλου μπορεί να καλύψει με μια φόρτιση από 450 μέχρι και 513 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον WLTP.

Το νέο SQ8 δεν είναι μόνο ότι πηγαίνει πιο μακριά από πριν, αλλά όταν έρθει η στιγμή να φορτίσει το κάνει και πιο γρήγορα. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 170 kW, που του επιτρέπει, παρά τη μεγαλύτερη μπαταρία του, να ανακτήσει ενέργεια από το 10% έως το 80% σε 31 λεπτά της ώρα

Στο εσωτερικό οι διαφορές σε σχέση με το Q8 δεν είναι τόσο αισθητές, εκτός από τα πολυτελή «σούπερ» σπορ δερμάτινα (Valcona) καθίσματα και το πακέτο φωτισμού. Επίσης, υπάρχει ένα ηχοσύστημα Bang & Olufsen, head-up display και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit Plus της Audi.

Η ποιότητα είναι αψεγάδιαστη, όπως θα περίμενες από ένα μοντέλο αυτής της τιμής, με την τεχνολογία να ξεχωρίζει. Θα μπορούσε να μην έχει αυτή τη δεύτερη ψηφιακή οθόνη στο κάτω μέρος του ταμπλό για το χειρισμό του κλιματιστικού και αντί για αυτό να έχει απλά button, αλλά τουλάχιστον, ακόμα και έτσι δεν είναι δύσκολη η πλοήγηση, χάρη στο εξελιγμένο λογισμικό που τρέχει το σύστημα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το «φορτωμένο» με εξοπλισμό SQ8 Vorsprung, που διαθέτει τις ζάντες των 22 ιντσών, αντί των 21 ιντσών που έχει η Black Edition. Επίσης, έχει τα φώτα LED Digital Matrix, πανοραμική οροφή, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω και κάμερες για τους εξωτερικούς καθρέπτες. Ένα έξτρα το οποίο δεν απολαύσαμε ιδιαίτερα και θα προτείναμε να το αποφύγετε αν μπορείτε.

Στο δρόμο του SQ8 δείχνει το πραγματικό του ταλέντο. Σε κανονικές συνθήκες μόνο οι δύο πίσω κινητήρες στέλνουν δύναμη στους τροχούς, με τον έναν κινητήρα στον εμπρός άξονα να ξυπνάει όταν υπάρξει ανάγκη. Το βασικό Q8 δεν είναι καθόλου κακό, αλλά αυτή η κορυφαία εκδοχή δεν απέχει και πολύ από έναν… πύραυλο.

 

Πατάς γκάζι και οι τέσσερις τροχοί γαντζώνουν στην άσφαλτο, με τα σχεδόν 1.000 Nm ροπής να εκτοξεύουν το αυτοκίνητο στον ορίζοντα. Υπάρχουν λίγα μόνο SUV (εκτός από το Telsa Model X Plaid) που μπορούν να το ανταγωνιστούν.

Με βάρος που ξεπερνάει τους 2,6 τόνους θα υπέθετες ότι το SQ8 θα δυσκολεύεται με τις πιο γρήγορες αλλαγές σε κλειστά κομμάτια, δίνοντας την αίσθηση ενός μεγάλου αυτοκινήτου. Ωστόσο, αυτή η τεράστια ισχύς που συνδυάζεται με άφθονη πρόσφυση το κάνουν απολαυστικό. Τα φρένα με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, κόβουν αρκετή ταχύτητα στις περισσότερες περιπτώσεις, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επανέρθει σε… ηρεμία πριν το αυτοκίνητο ορμήσει στην επόμενη κλειστή στροφή.

Όπως και με το συμβατικό Q8, έτσι και με το SQ8, αυτό που απολαμβάνεις και προσφέρει καλύτερα από πολλά μοντέλα, είναι το ταξίδι. Το e-tron ήταν πάντα ένα αθόρυβο πολυτελές SUV, κάτι που φυσικά ισχύει και με το νέο. Μάλιστα η Audi υποστηρίζει ότι το πιο αεροδυναμικό Sportback είναι ακόμα πιο αποδοτικό.

Δεν απαιτεί συμβιβασμούς ούτε σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα. Η Audi είναι ένας από τους λίγους κατασκευαστές που προσφέρει έναν τέτοιο τύπο αμαξώματος, με χαμηλότερη στο τελείωμά της οροφή, που δεν στερείται χώρων στο εσωτερικό. Το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο, για μεγαλύτερη άνεση στα πόδια, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 528 λίτρα, τιμή ανώτερη αυτής που έχει η Mercedes EQC.

Συμπέρασμα

Το νέο Audi SQ8 -όπως και ο προκάτοχός του- είναι κάποιες φορές που δεν μπορεί να κρύψει το τεράστιο βάρος του. Ωστόσο, αυτός ο συνδυασμός δύναμης, επιδόσεων, πολυτέλειας και φινέτσας που προσφέρει, παραμένει σπάνια και δυσεύρετη. Ειδικά τώρα που η νέα εκδοχή του έχει μεγαλύτερη μπαταρία και δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης.

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος