Με τον άμεσο ανταγωνισμό από τη Γερμανία να έχει ήδη καταθέσει τις προτάσεις της για την αγορά των μεγάλων πολυτελών ηλεκτρικών μοντέλων, που μάλιστα έχουν υλοποιηθεί και τρέχουν στο δρόμο, η Audi μοιάζει να έχει μείνει πίσω. Τουλάχιστον όσον αφορά το αυτοκίνητο παραγωγής, αφού ως ιδέα υπάρχει και έχει την μορφή του πρωτότυπου Grandsphere.
Έτσι, από το 2024 θα έχει και αυτή με τη σειρά της, μετά τις Mercedes και BMW, ένα μεγάλο ηλεκτρικό sedan που θα αντικαταστήσει το A8. Η Audi σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό σκοπεύει να διαθέσει το συγκεκριμένο μοντέλο μόνο ως ηλεκτρικό, χωρίς εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες.
Ακόμα δεν υπάρχουν κάποιες φωτογραφίες που να αποκαλύπτουν το μοντέλο παραγωγής, ωστόσο, οι άνθρωποι της Audi υποστηρίζουν ότι θα μοιάζει πολύ στο Grandsphere concept. Ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε το 2021 και αποτελεί ένα από τα τέσσερα της οικογένειας Sphere concept που σχεδίασε η Audi για να μας δώσει μια πρώτη εικόνα σχετικά με τη νέα ηλεκτρική της γκάμα.
Εξάλλου, μεγάλος στόχος της Audi είναι, από το 2023 να σταματήσει τις πωλήσεις των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και από το 2026 να λανσάρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα. Σύμφωνα με πληροφορίες ενδέχεται να ονομάζεται A8 e-tron, χωρίς αυτό όμως να είναι ακόμα σίγουρο.
Όταν θα φτάσει στην παραγωγή θα είναι πιο… γήινο σε εκτέλεση και πιθανότατα πιο μικρό από το πρωτότυπο Grandsphere που έχει μήκος 5,35 μ. και μεταξόνιο 3,19 μ. Το concept έχει μετάδοση και στους τέσσερις τροχούς, παίρνοντας δύναμη από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με συνδυαστική ισχύ 530 kW (721 ίπποι) και 960 Nm ροπής. Επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα.
Η μεγάλη μπαταρία 120 kWh προσφέρει εντυπωσιακή αυτονομία που αγγίζει τα 750 χιλιόμετρα, ενώ έχει δυνατότητα φόρτισης μέχρι και με 270 kW. Έτσι, στην περίπτωση ταχείας φόρτισης μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για απόσταση 300 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά της ώρας, ενώ απαιτεί 20 λεπτά για το 5% έως 80%.