Διαβάστε στο motorone.gr: Ανανέωση με έμφαση σε υβριδική και ψηφιακή τεχνολογία για την BMW X5
Η ήπια υβριδική τεχνολογία για όλες τις εκδόσεις βενζίνης και diesel και η προσθήκη του νέου συστήματος infotainment σε ενιαία curved οθόνη έχουν τον πρώτο λόγο στην ανανεωμένη εκδοχή του βαυαρικού SUV
Η βαυαρική φίρμα πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια της ανανεωμένης Χ5, εστιάζοντας περισσότερο στον περιβαλλοντικό εξορθολογισμό της γκάμας κινητήρων με την συνδρομή υβριδικής τεχνολογίας σε διάφορες μορφές, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι λείπουν όλες εκείνες οι βελτιώσεις και οι προσθήκες που αποσκοπούν στην σχεδιαστική και εξοπλιστική-ψηφιακή ανανέωση του πληθωρικού SUV.
Ξεκινώντας από την εξωτερική της εμφάνιση, η ανανεωμένη Χ5 υιοθετεί πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, για την ακρίβεια το πλάτος του, όπως σημειώνει η BMW έχει μειωθεί κατά 3,5 εκατοστά, στοιχείο που συνδυαστικά με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, την νέα και προαιρετικά φωτιζόμενη γρίλια και τις νέες εισαγωγές αέρα, προσδίδουν στο ευμέγεθες SUV μια ακόμα «πιο επιβλητική και στιβαρή» όψη.
Στην περίπτωση των εκδόσεων M Sport, τα παραπάνω συνδυάζονται με ακόμα μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα αλλά και μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα σε προφυλακτήρα, γρίλια που σε συνδυασμό με ενθέσεις από χρώμιο τόσο μπροστά όσο και πίσω, συνηγορούν σε μια ακόμα πιο επιθετική εικόνα.
Μεγαλύτερες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό με κυρίαρχη την προσθήκη της νεότερης εκδοχής infotainment της BMW το οποίο φιλοξενείται σε δύο οθόνες, 14,9 και 12,3 ιντσών υπό ενιαία διαμόρφωση πίσω από μια κοίλη οθόνη και οι οποίες συγκεντρώνουν την πλειονότητα των χειριστηρίων σε ψηφιακή μορφή, με εξαίρεση αυτά της αυξομείωσης του ήχου και τους υαλοκαθαριστήρες που εξακολουθούν να είναι αντιστοιχούν σε φυσικούς διακόπτες.
Αναμενόμενα η προσθήκη του νέου infotainment το οποίο “τρέχει” την τελευταία εκδοχή του iDrive έχει συμπαρασύρει το σύνολο της σχεδίασης που εμπλουτίζεται και με μια επιγραφή με τα διακριτικά του μοντέλου μπροστά από την θέση του συνοδηγού, ανασχεδιασμένους αεραγωγούς και λεπτομέρειες από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς ως βασικό στοιχείο του εξοπλισμού. Η κεντρική κονσόλα έχει αποκτήσει επίσης ένα μικρό επιλογέα από κρύσταλλο, κατ΄αναλογία με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα i.
Σε ό,τι αφορά την γκάμα κινητήρων, κοινή συνισταμένη των εκδόσεων βενζίνης και diesel που βρίσκονται στη «βάση» της γκάμας είναι η παρουσία ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με την μορφή του παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt καθώς και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης.
Εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί η έκδοση xDrive30d η οποία εφοδιάζεται με εξακύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων με απόδοση 298 ίππων και 670 Nm ροπής. Προς το παρόν η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την μοναδική diesel επιλογή με μία ακόμα να ακολουθεί από το προσεχές καλοκαίρι.
Τις εκδόσεις βενζίνης «ανοίγει» η έκδοση xDrive40i με διπλά υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο σε ευθεία διάταξη μοτέρ 3,0 λίτρων το οποίο υπόσχεται 380 ίππους και 540 Nm ροπής. Η «βασική» έκδοση βενζίνης υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα. Παράλληλα χάρη στην παρουσία της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας η κατανάλωση καυσίμου ξεκινά πλέον από τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα 193 γρ./χλμ., αμφότερα βελτιωμένα σε σχέση με την προ ανανέωσης αντίστοιχη έκδοση.
Την «προσωρινή» κορυφή της γκάμας, μέχρι την εμφάνιση της ανανεωμένης Χ5 ενσαρκώνει η έκδοση M60i η οποία εφοδιάζεται με τον V8 των 4,4 λίτρων με απόδοση 530 ίππων και 750 Nm ροπής. Η συγκεκριμένη έκδοση εγγυάται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα, χρόνος εντυπωσιακός για ένα SUV με μήκος 4,94 μέτρων και βάρος 2.420 κιλών.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη ήπιας υβριδικής έκδοσης δεν έχει επηρεάσει τις χωροταξικές περγαμηνές της Χ5 που σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις xDrive40i και xDrive30d προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μιας επταθέσιας διάταξης για το εσωτερικό. Σε ό,τι αφορά το πορτ μπαγκάζ των ήπιων υβριδικών εκδόσεων, η χωρητικότητα στις πενταθέσιες εκδόσεις ξεκινά από τα 650 λίτρα και φτάνει έως τα 1.870 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις «πρώτες» εκδόσεις και την M60i, η plug-in υβριδική έκδοση xDrive50e η οποία συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης των 3,0 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και μεγαλύτερη μπαταρία 25,7 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως 110 χλμ. Η συνδυαστική ισχύς της έκδοσης διαμορφώνεται σε 490 ίππους και 700 Nm ροπής με την επιτάχυνση για το sprint των 0-100 να απαιτεί 4,8 δευτερόλεπτα, αλλά σημαντικότερα με τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα να περιορίζονται σε 0,8 λίτρα/100 χλμ. και 18 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Βελτιώσεις και προσθήκες έχουν πραγματοποιηθεί και στα συστήματα υποβοήθησης με την ανανεωμένη Χ5 να προσφέρει τη δυνατότητα, με την επιλογή του Driving Assistance Professional Package, ημιαυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων σε ταχύτητες έως και 137 χλμ./ώρα. με τον οδηγό να μπορεί να αποσύρει τα χέρια του από το τιμόνι. Παράλληλα το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, μπορεί να απομνημονεύσει ελιγμούς και κατεύθυνση για 200 μέτρα, αναπαράγοντας τις αντιστρόφως, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να καλέσει το αυτοκίνητο μέσω του My BMW App από μια θέση στάθμευσης. Επιπλέον, το σύστημα Assisted View για την προειδοποίηση παρουσίας άλλων οχημάτων, μεταφέρει στο ψηφιακό πίνακα οργάνων την εικόνα των προπορευόμενων οχημάτων και αυτών που κινούνται στις διπλανές λωρίδες.
Ξεκινώντας από την εξωτερική της εμφάνιση, η ανανεωμένη Χ5 υιοθετεί πιο λεπτά φωτιστικά σώματα, για την ακρίβεια το πλάτος του, όπως σημειώνει η BMW έχει μειωθεί κατά 3,5 εκατοστά, στοιχείο που συνδυαστικά με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, την νέα και προαιρετικά φωτιζόμενη γρίλια και τις νέες εισαγωγές αέρα, προσδίδουν στο ευμέγεθες SUV μια ακόμα «πιο επιβλητική και στιβαρή» όψη.
Στην περίπτωση των εκδόσεων M Sport, τα παραπάνω συνδυάζονται με ακόμα μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα αλλά και μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα σε προφυλακτήρα, γρίλια που σε συνδυασμό με ενθέσεις από χρώμιο τόσο μπροστά όσο και πίσω, συνηγορούν σε μια ακόμα πιο επιθετική εικόνα.
Μεγαλύτερες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό με κυρίαρχη την προσθήκη της νεότερης εκδοχής infotainment της BMW το οποίο φιλοξενείται σε δύο οθόνες, 14,9 και 12,3 ιντσών υπό ενιαία διαμόρφωση πίσω από μια κοίλη οθόνη και οι οποίες συγκεντρώνουν την πλειονότητα των χειριστηρίων σε ψηφιακή μορφή, με εξαίρεση αυτά της αυξομείωσης του ήχου και τους υαλοκαθαριστήρες που εξακολουθούν να είναι αντιστοιχούν σε φυσικούς διακόπτες.
Αναμενόμενα η προσθήκη του νέου infotainment το οποίο “τρέχει” την τελευταία εκδοχή του iDrive έχει συμπαρασύρει το σύνολο της σχεδίασης που εμπλουτίζεται και με μια επιγραφή με τα διακριτικά του μοντέλου μπροστά από την θέση του συνοδηγού, ανασχεδιασμένους αεραγωγούς και λεπτομέρειες από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς ως βασικό στοιχείο του εξοπλισμού. Η κεντρική κονσόλα έχει αποκτήσει επίσης ένα μικρό επιλογέα από κρύσταλλο, κατ΄αναλογία με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα i.
Σε ό,τι αφορά την γκάμα κινητήρων, κοινή συνισταμένη των εκδόσεων βενζίνης και diesel που βρίσκονται στη «βάση» της γκάμας είναι η παρουσία ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με την μορφή του παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt καθώς και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης.
Εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί η έκδοση xDrive30d η οποία εφοδιάζεται με εξακύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων με απόδοση 298 ίππων και 670 Nm ροπής. Προς το παρόν η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την μοναδική diesel επιλογή με μία ακόμα να ακολουθεί από το προσεχές καλοκαίρι.
Τις εκδόσεις βενζίνης «ανοίγει» η έκδοση xDrive40i με διπλά υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο σε ευθεία διάταξη μοτέρ 3,0 λίτρων το οποίο υπόσχεται 380 ίππους και 540 Nm ροπής. Η «βασική» έκδοση βενζίνης υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα. Παράλληλα χάρη στην παρουσία της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας η κατανάλωση καυσίμου ξεκινά πλέον από τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα 193 γρ./χλμ., αμφότερα βελτιωμένα σε σχέση με την προ ανανέωσης αντίστοιχη έκδοση.
Την «προσωρινή» κορυφή της γκάμας, μέχρι την εμφάνιση της ανανεωμένης Χ5 ενσαρκώνει η έκδοση M60i η οποία εφοδιάζεται με τον V8 των 4,4 λίτρων με απόδοση 530 ίππων και 750 Nm ροπής. Η συγκεκριμένη έκδοση εγγυάται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα, χρόνος εντυπωσιακός για ένα SUV με μήκος 4,94 μέτρων και βάρος 2.420 κιλών.
Να σημειωθεί ότι η προσθήκη ήπιας υβριδικής έκδοσης δεν έχει επηρεάσει τις χωροταξικές περγαμηνές της Χ5 που σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις xDrive40i και xDrive30d προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μιας επταθέσιας διάταξης για το εσωτερικό. Σε ό,τι αφορά το πορτ μπαγκάζ των ήπιων υβριδικών εκδόσεων, η χωρητικότητα στις πενταθέσιες εκδόσεις ξεκινά από τα 650 λίτρα και φτάνει έως τα 1.870 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις «πρώτες» εκδόσεις και την M60i, η plug-in υβριδική έκδοση xDrive50e η οποία συνδυάζει τον κινητήρα βενζίνης των 3,0 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ και μεγαλύτερη μπαταρία 25,7 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως 110 χλμ. Η συνδυαστική ισχύς της έκδοσης διαμορφώνεται σε 490 ίππους και 700 Nm ροπής με την επιτάχυνση για το sprint των 0-100 να απαιτεί 4,8 δευτερόλεπτα, αλλά σημαντικότερα με τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα να περιορίζονται σε 0,8 λίτρα/100 χλμ. και 18 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Βελτιώσεις και προσθήκες έχουν πραγματοποιηθεί και στα συστήματα υποβοήθησης με την ανανεωμένη Χ5 να προσφέρει τη δυνατότητα, με την επιλογή του Driving Assistance Professional Package, ημιαυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων σε ταχύτητες έως και 137 χλμ./ώρα. με τον οδηγό να μπορεί να αποσύρει τα χέρια του από το τιμόνι. Παράλληλα το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, μπορεί να απομνημονεύσει ελιγμούς και κατεύθυνση για 200 μέτρα, αναπαράγοντας τις αντιστρόφως, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να καλέσει το αυτοκίνητο μέσω του My BMW App από μια θέση στάθμευσης. Επιπλέον, το σύστημα Assisted View για την προειδοποίηση παρουσίας άλλων οχημάτων, μεταφέρει στο ψηφιακό πίνακα οργάνων την εικόνα των προπορευόμενων οχημάτων και αυτών που κινούνται στις διπλανές λωρίδες.