Η Peugeot έχει ήδη ανακοινώσει την έλευση μιας νέας γενιάς μοντέλων με φόντο την ηλεκτροκίνηση το στίγμα της οποίας θα αναλάβει να δώσει ήδη από φέτος το νέο e-3008 το οποίο θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του από το β΄εξάμηνο της χρονιάς.
Προσφάτως η επικεφαλής της Peugeot, Linda Jackson επιβεβαίωσε ότι το νέο 3008 θα είναι το πρώτο μοντέλο της γαλλικής φίρμας που θα έχει ως αφετηρία την νέα πλατφόρμα, STLA Medium η οποία έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση.
Η ίδια επανέρχεται και μιλώντας στο Auto Express, αποκαλύπτει περισσότερα στοιχεία για το ηλεκτροκίνητο e-3008 τόσο αναφορικά με την τεχνολογία που θα υιοθετήσει όσο και την νέα αισθητική του.
Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του, συναδέλφου της στον όμιλο Stellantis και επικεφαλής της Citroen, Vincent Cobee, o οποίος ανέφερε ότι η ηλεκτροκίνηση θα εξαλείψει προοδευτικά τα SUV λόγω της έμφασης που προϋποθέτει σε όρους αεροδυναμικής, θέτουμε στην επικεφαλής της Peugeot το ερώτημα σε σχέση με το πώς θα επηρεαστούν στο μέλλον των SUV και η σχεδίαση των αυτοκινήτων με φόντο την ηλεκτροκίνηση.
«Οι αγοραστές προτιμούν σήμερα τα SUV καθώς επιθυμούν μια ψηλότερη θέση οδήγησης και επειδή έτσι αισθάνονται ασφαλείς. Τα αγοράζουν γιατί εκτιμούν επίσης την χρηστικότητά τους. Αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει κατ΄επέκταση η πρόκληση για εμάς είναι να επαναπροσεγγίσουμε την σχεδίασή τους με πιο αεροδυναμικό τρόπο ο οποίος και θα αλλάξει το σχήμα τους», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Με τα παραπάνω δεδομένα το νέο 3008 αναμένεται να εξακολουθεί να προσφέρει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και μια ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, αλλά και ταυτόχρονα να υιοθετήσει μια διαφορετική χάραξη σε ό,τι αφορά το τόξο της οροφής, στοιχείο που αναμένεται να συμβάλλει σε καλύτερη αεροδυναμική αλλά και κατ΄επέκταση σε μεγαλύτερη αυτονομία.
Στην όψη του αναμένεται να πάρει θέση μια νέα γρίλια, εμπνευσμένη από το πρόσφατο Inception Concept που η γαλλική φίρμα παρουσίασε στο CES στο Las Vegas και η οποία επίσης θα συμβάλλει στην καλύτερη αεροδυναμική.
Όσο για το τι θα πρέπει να περιμένουμε από το νέο 3008 ως σχήμα η επικεφαλής της γαλλικής φίρμας είναι κατατοπιστική: «Αρκεί να λάβει κανείς υπόψη το 408 που δεν ανήκει ούτε στην κατηγορία των τετράθυρων ούτε σε αυτήν των crossover. Eίναι ένα υβρίδιο ανάμεσα στα δύο, ένα δυναμικό fastback. Θεωρώ ότι αυτός είναι ο τρόπος που θα αλλάξει η κατηγορία των SUV. Όταν είχαμε πολύ ψηλά SUV, η αεροδυναμική και η αποδοτικότητα δεν ήταν το ζητούμενο από την κατηγορία κατ΄επέκταση πλέον αυτό θα αλλάξει».
«Βλέπουμε ολοένα και πιο κομψά και διαφορετικά σχήματα και πρωτότυπα τα οποία και θα δώσουν την νέα κατεύθυνση. Θεωρώ ότι οι αγοραστές αρέσκονται στην ψηλή θέση οδήγησης και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ωστόσο επιθυμούν εξίσου και κάτι αποδοτικό», υπογράμμισε η Linda Jackson.
Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, όπως έχει ήδη ανακοινώσει η γαλλική φίρμα το νέο e-3008 θα στοχεύσει σε αυτονομία 700 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση. Αυτή θα εξασφαλιστεί από μπαταρίες χωρητικότητας μεταξύ 87 και 104 kWh τις οποίες έχει εξίσου ανακοινωθεί ότι θα μπορεί να φιλοξενήσει η πλατφόρμα STLA Medium. Σε επίπεδο φόρτισης, το e-3008 αναμένεται να προσφέρει τη δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας με «ρυθμούς» ενός λεπτού για ενέργεια που απαιτείται για 30 χλμ. διαδρομής.
Όπως επίσης έχει γνωστοποιηθεί το νέο e-3008 θα προσφέρει τη δυνατότητα τριών επιλογών για τα ηλεκτρικά μοτέρ καθώς αναμένεται να υπάρξουν εκδόσεις με ένα μοτέρ και κίνηση στους δύο τροχούς καθώς και τετρακίνητες και ισχυρότερες εκδόσεις οι οποίες θα επωφελούνται από δύο μοτέρ.
Επίσης όπως σημειώνει η Linda Jackson η σχεδίαση των νέων Peugeot θα συνεχίσει να χτίζει στην τολμηρή προσέγγιση της γαλλικής φίρμας οδηγώντας την ένα βήμα πιο μακριά.
«Τα νέα μοντέλα που θα δείτε από την Peugeot δεν θα είναι σε καμία περίπτωση αδιάφορα και επίπεδα. Δεν θα μοιάζουν με οτιδήποτε άλλο και δεν θα είναι καθόλου βαρετά. Θα επιδιώξουμε την πρόκληση», σημείωσε χαρακτηριστικά η ίδια συμπληρώνοντας ότι «επιθυμούμε να έχουμε συνοχή στην γκάμα αλλά είναι εξίσου σημαντικό για εμάς να μπορεί να ξεχωρίζει κανείς κάθε προϊόν. Για αυτό ακριβώς και έχουμε και κάποια κοινά χαρακτηριστικά στοιχεία όπως το μοτίβο των τριών νυχιών στα φώτα μπροστά που είναι κοινό για όλη την γκάμα».
«Πρέπει επίσης να υπάρχει μια ισορροπία. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα του μοτίβου των φωτιστικών σωμάτων, είναι δεδομένο ότι θα ποικίλλει ανάλογα με το μέγεθος του κάθε αυτοκινήτου. Είναι απαιτητικό να επιτύχεις τη συνοχή και την μοναδικότητα ταυτόχρονα», κατέληξε η Linda Jackson.
Βάσει των όσων έχει ανακοινώσει η Peugeot για τη νέα γενιά μοντέλων της θα βασιστούν σε τέσσερις αρχές: νέες αναλογίες για περισσότερη ευελιξία και ελευθερία σε σχέση με τα καθιερωμένα σχήματα και αμαξώματα, νέες προοπτικές με την συνδρομή ενός εντελώς νέου σχεδιαστικού κώδικα, μια εκ βάθρων αναθεώρηση του εσωτερικού συνδυαστικά και με την σχεδίαση του i-Cockpit και τις δυνατότητές του.
Αν και προς το παρόν δεν είναι γνωστό το πώς θα μεταφραστούν τα παραπάνω στην πράξη, η νέα πλατφόρμα θα συνδυάζεται και με μια νέα αρχιτεκτονική λογισμικού STLA Brain η οποία θα μπορεί να υποστηρίξει πολύ περισσότερα σε επίπεδα ψηφιακών τεχνολογιών ενώ θα ανανεώνεται και μέσω Οver-Τhe-Αir αναβαθμίσεων. Οι νέες δυνατότητες αναμένεται να οδηγήσουν και σε μια διαφορετική οπτική σε ό,τι αφορά το interface και τη σχεδίαση των οθονών που θα εναρμονιστούν με το πρότυπο STLA Smart Cockpit.