Διαβάστε στο motorone.gr: F1 - Η Aston Martin αποκάλυψε την AMR23
Για την 3η σεζόν της ομάδας του Silverstone με το όνομα Aston Martin, ένας Πρωταθλητής αποχώρησε (Sebastian Vettel), για να αντικατασταθεί από έναν άλλο: τον Fernando Alonso, το γηραιότερο και πιο έμπειρο οδηγό του grid, ο οποίος θα πλαισιώσει τον Καναδό Lance Stroll, γιο του ιδιοκτήτη της ομάδας, Lawrence Stroll. Στόχος της ομάδας για το 2023 θα πρέπει να είναι η 4η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Φέτος, η Aston Martin γιορτάζει 110 χρόνια από το ντεμπούτο της στους αγώνες.
H καινούργια AMR23 είναι το πρώτο μονοθέσιο που έχει δημιουργηθεί εξαρχής με τον Dan Fallows να είναι διευθυντής του τεχνικού τμήματος της Aston Martin (έχοντας έρθει από τη Red Bull), η οποία χρησιμοποιεί κινητήρα, κιβώτιο και πίσω ανάρτηση (καθώς και την αεροδυναμική σήραγγα) της Mercedes. Σε μερικούς μήνες θα ανοίξει και το καινούργιο εργοστάσιο της ομάδας στο Silverstone, το οποίο αναμένεται να βελτιώσει τον τρόπο λειτουργίας της.
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στις καινούργιες εγκαταστάσεις. Ο Lawrence Stroll δήλωσε ότι το προσωπικό της ομάδας από 400 άτομα όταν την αγόρασε στο διπλάσιο πλέον, με σχεδόν 800 εργαζόμενους, και πιστεύει ότι το καινούργιο εργοστάσιο θα αλλάξει τα δεδομένα για την ομάδα και ένα βήμα προς τις επιτυχίες. Ο Καναδός πιστεύει επίσης ότι διαθέτει πλέον τους σωστούς ανθρώπους στις σωστές θέσεις.
Ο Stroll προειδοποίησε: «Όταν ενθουσιάζομαι με κάτι, παθιάζομαι πολύ. Και όταν παθιάζομαι, κερδίζω». Ο Fernando Alonso δήλωσε ότι η μεταγραφή πολλών τεχνικών (όπως o πρώην επικεφαλής αεροδυναμικής της Mercedes, Eric Blandin), ήταν ένας από τους παράγοντες που τον προσέλκυσαν στις ομάδες. Ο Lance Stroll δήλωσε ότι θα ήθελε να διεκδικεί θέσεις στο βάθρο φέτος.
Σύμφωνα με τον Dan Fallows, 95% του νέου μονοθεσίου είναι διαφορετικό από πέρυσι και αποτελεί μία επιθετική εξέλιξη της Aston Martin του 2022. O σχεδιασμός του λεπτού ρύγχους είναι πιο κοντά στο συνηθισμένο, σε αντίθεση με πέρυσι, ενώ εντελώς καινούργια είναι τα καλύμματα ψυγείων, που μοιάζουν αρκετά με όλων των φετινών μονοθεσίων που έχουν παρουσιαστεί μέχρι στιγμής και έχουν ένα βαθύ κανάλι στο επάνω μέρος τους.
Οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων μοιάζουν πολύ με αυτές της McLaren MCL60. Είναι αρκετά λεπτές και τοποθετημένες όσο πιο ψηλά γίνεται, με το κάτω χείλος να προεξέχει περισσότερο, όπως συνέβαινε στην περυσινή Red Bull. Όπως και στη McLaren, φαίνεται να υπάρχει ένα ψυγείο κεντρικά τοποθετημένο, κάτω από το κάλυμμα κινητήρα, καθώς η περιοχή γύρω από τον V6 είναι αρκετά ογκώδης.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, που διατηρεί pushrod, αλλά τα ψαλίδια της είναι τοποθετημένα πολύ προς τα πίσω, σε μια γωνία που φαίνεται “άβολη” (καθώς όλες οι ράβδοι είναι ουσιαστικά τοποθετημένες πίσω από το νοητό άξονα), αλλά εξυπηρετεί αεροδυναμικούς σκοπούς.