Η GR Sport, ο σπορ βραχίονας της Toyota, με μοντέλα όπως το GR Yaris, το Supra και το GR86, έχει εδραιωθεί για τα καλά στον κόσμο των αυτοκινήτων επιδόσεων. Έτσι, πολύ λογικά η γκάμα των GR δικαιούται μια επέκταση, σε μοντέλα με πιο ήπια χαρακτηριστικά, αλλά πιο άγρια εμφάνιση, όπως τα αντίστοιχα επίπεδα εξοπλισμού ST Line της Ford και N Line της Hyundai.
Δείτε λοιπόν το Yaris GR Sport. Το Yaris GR είναι ένα μοντέλο που το Auto Express έχει ιδιαίτερη συμπάθια, σε βαθμό που του χάρισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου Επιδόσεων της Χρονιάς 2021, αφήνοντας έξω τη Ferrari Roma και την Porsche 911. Ωστόσο, το Yaris GR Sport δεν είναι Yaris GR, κάτι που πρέπει να σας κάνει να κρατήσετε χαμηλά τις προσδοκίες για αυτό, αφού βασίζεται στο «απλό» υβριδικό Yaris και όχι στο «άγριο» 3θυρο περιορισμένης παραγωγής μοντέλο με τα αγωνιστικά γονίδια.
Όπως και το παλιό Yaris GR Sport, έτσι και το νέο εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Σίγουρα αυτό δεν ακούγεται σαν την απόλυτη συνταγή για επιδόσεις, κάτι στο οποίο θα αναφερθούμε λίγο αργότερα.
Άρα, ποιο είναι το κέρδος για τα επιπλέον χρήματα που ζητά. Εξωτερικά, το GR Sport δείχνει πιο ωραίο, με ζάντες ειδικά σχεδιασμένες, διάστασης 18 ιντσών, με κόκκινες πινελιές. Μια νέα μάσκα με πλέγμα συνοδεύει την έκδοση, όπως και ένα diffuser πίσω και μια καλαίσθητη απόληξη εξάτμισης χρωμίου. Αρκετά λογότυπα GR Sport είναι τοποθετημένα διάσπαρτα στο αμάξωμα, για να μην υπάρχει περίπτωση… παρεξήγησης και μπερδέψεις αυτό το Yaris με το απλό.
Στο εσωτερικό υπάρχουν επίσης αλλαγές με «χρώμα» GR. Λογότυπα GR Sport είναι διάσπαρτα μέσα στην καμπίνα, με τις κόκκινες ραφές σε καθίσματα, επιλογέα και τιμόνι να ξεχωρίζουν. Τα σπορ καθίσματα παρέχουν λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ υπάρχει επίσης ως προαιρετική επιλογή θερμαινόμενα σουέτ καθίσματα.
Εκ πρώτης όψεως το Yaris GR Sport διαφοροποιείται από τη βασική έκδοση της γκάμας του. Ας αξιολογήσουμε τώρα τον τρόπο με τον οποίο κινείται στο δρόμο.
Η Toyota άλλαξε τις ρυθμίσεις του πλαισίου στο GR Sport για να του προσδώσει -σύμφωνα με την ίδια την κατασκευάστρια εταιρεία- «πιο άμεση οδική συμπεριφορά». Οι αλλαγές αφορούν ενισχύσεις του δαπέδου για να αυξηθεί η ακαμψία, μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, με χρήση επενδύσεων στους θόλους των τροχών και νέες ρυθμίσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια για καλύτερη αντίδραση του αμαξώματος στις στροφές. Η καθαρή απόσταση από το έδαφος έχει διατηρηθεί ίδια σε σχέση με αυτήν του απλού Yaris, σε αντίθεση με του παλιού GR Sport, το οποίο ήταν 15 χιλιοστά πιο χαμηλό. Τα ελαστικά είναι λίγο πιο φαρδιά σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις.
Ακόμα και με τις παραπάνω αλλαγές η διαφορά στην οδική συμπεριφορά του GR Sport και της απλής έκδοσης θα είναι ανεπαίσθητη για τους περισσότερους οδηγούς. Σε καμία των περιπτώσεων όμως δεν είναι κακό, γιατί έτσι και αλλιώς το Yaris αυτής της γενιάς είναι ένα απόλυτα ικανό supermini όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, αλλά αν αναζητάς κάτι πιο δυναμικό σε χαρακτηριστικά τότε το GR Sport είναι ή έκδοση που θέλεις, αν και θα προτιμούσαμε να είναι πιο κοντά στο GR Yaris και όχι στο «απλό», προκειμένου να ξεχωρίσει ακόμα περισσότερο.

Η αίσθηση του τιμονιού είναι ελαφριά, αλλά παράλληλα είναι και γρήγορο, με το εμπρός μέρος να αποκρίνεται καλά στις εντολές του οδηγού. Αν… βουτήξεις σε μια στροφή θα διαπιστώσεις ότι το Yaris GR Sport είναι αρκετά σταθερό, χωρίς το αμάξωμά του να παίρνει έντονες κλίσεις, εν μέρει χάρη στο μεγαλύτερο πλάτος που έχει γενικότερα η νέα γενιά του Yaris, με βάρος μόλις λίγο πάνω από τον τόνο.
Ένα θέμα που προκύπτει από την πιο σφιχτή ανάρτηση και τους μεγαλύτερους τροχούς είναι ότι προσδίδουν μια μικρή νευρικότητα στις κινήσεις του Yaris GR Sport. Εντός πόλης, οι έντονες κακοτεχνίες θα περάσουν στην καμπίνα με τη μορφή κάποιων κραδασμών, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, παρουσιάζεται πιο αποτελεσματικό και ήσυχο.

Ωστόσο, το κινητήριο σύνολο είναι η απογοήτευση. Πρόκειται για το ίδιο υβριδικό σύστημα που έχει η βασική έκδοση, με το 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.500άρη των 116 ίππων, στο οποίο είναι δύσκολο να βρεις ρυθμό, εξαιτίας και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Υπάρχουν προγράμματα οδήγησης, Eco και Sport, με ένα κενό ανάμεσα, το οποίο υποθέτουμε είναι η λειτουργία «Normal». Η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων δεν είναι μεγάλη, αν και ο ηλεκτροκινητήρας δείχνει πιο πρόθυμος όταν έχεις επιλέξει το Sport. Στις μικρές ταχύτητες υπάρχει ένα μακρινό βουητό από τον ηλεκτρικό κινητήρα αν επιταχύνεις δυνατά, το οποίο του χαρίζει λίγο χαρακτήρα.

Οι χρόνοι επιτάχυνσης παραμένουν ίδιοι, με το GR Sport να απαιτεί 9,7 δευτερόλεπτα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του 0-100 χλμ./ώρα με τη μέγιστη ταχύτητα να είναι 175 χλμ./ώρα.

Toyota Yaris GR Sport-6Toyota Yaris GR Sport-7Toyota Yaris GR Sport-9
Το Yaris GR Sport έχει τη δυνατότητα να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά για μικρό χρονικό διάστημα και με χαμηλές ταχύτητες, σε περιοχές όπως αστικά κέντρα ή χώροι στάθμευσης. Για supermini το GR Sport είναι καλά εξοπλισμένο. Η κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών διαθέτει το σύστημα πολυμέσων προηγούμενης γενιάς της Toyota, αλλά διακρίνεται για την ευκολία στη χρήση, απαιτώντας απλές κινήσεις.

Επίσης, το Apple CarPlay και το Android Auto περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, μαζί με αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και προβολείς, αλλά και κάμερα οπισθοπορείας. Τα συστήματα ασφάλειας περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.

Συμπέρασμα
Η επιτυχία που σημειώνουν τα μοντέλα με τα διακριτικά GR, αφήνουν να εννοηθεί ότι είναι πολύ πιθανό να δούμε και άλλες εκδόσεις GR Sport. Είναι κρίμα όμως που η Toyota δεν πήγε το Yaris GR Sport ένα βήμα παραπέρα σε επίπεδο επιδόσεων σε σχέση με το απλό Yaris, γιατί απέχει αρκετά από το πιο σκληροπυρηνικό GR Yaris. Στην τιμή των σχεδόν 25.000 ευρώ σίγουρα υπάρχουν αρκετές συναρπαστικές προτάσεις στην κατηγορία των supermini και μάλιστα με πιο δυναμικό χαρακτήρα.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος