Η αυτόνομη οδήγηση είναι... ωραία ιδέα, αλλά τα αυτοκίνητα της Tesla, που πηγαίνουν από μόνα τους, εξαρτώνται από λογισμικό το οποίο ενέχει ρίσκα. Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας δήλωσε ότι το γεγονός πως πηγαίνουν μόνα τους επιτρέπει στα οχήματα να «υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας».

Παράλληλα, η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ υποστηρίζει ότι τα αυτοκίνητα της Tesla «περνούν διασταυρώσεις με παράνομο ή απρόβλεπτο τρόπο και αυξάνουν τον κίνδυνο σύγκρουσης και πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος».

Έτσι, η ζημιά είναι μεγάλη για την Tesla, αφού, όπως ανακοινώθηκε την Πέμπτη,  ανακλήθηκαν από την εταιρεία 362.758 οχήματα λόγω του ρίσκου που δημιουργείται απο το λογισμικό της.

Το πρόβλημα έγκειται στα Model S και Model X που κατασκευάστηκαν από το 2016 έως το 2023, Model 3 που κατασκευάστηκαν από το 2017 έως το 2023 και Model Y που κατασκευάστηκαν από το 2020 έως το 2023.

Το ζήτημα είναι ότι η αυτόνομη οδήγηση θέλει άνθρωπο πίσω από το τιμόνι, αφού ναι μεν γίνεται το αυτοκίνητο να κατευθύνεται σε κάποια πορεία, αλλά μερικές φορές χρειάζεται φρενάρισμα και στρίψιμο. 

Με τα αυτοκίνητα Tesla μέχρι και ο Στιβ Βόσνιακ, που συνίδρυσε την Apple με τον Στιβ Τζομπς, εξερράγη: κατηγόρησε τον Μασκ για «μη ειλικρίνεια» σε αυτά που λέει και τον χαρακτήρισε «αρχηγό αίρεσης», θέλοντας να τονίσει το πόσο επικίνδυνος είναι. Επίσης, σχολίασε το θέμα του λογισμικού για την αυτόνομη οδήγηση σκωπτικά: «Ήταν μια τρομακτική εμπειρία. Έκανε λάθη συνεχώς».

Για την ώρα, όπως αναφέρει η «Daily Mail», η Tesla θα κάνει διαθέσιμη δωρεάν μια over-the-air (OTA) ενημέρωση λογισμικού. Ωστόσο, δήλωσε ότι δεν έχει γίνει γνωστό αν έχουν συμβεί ατυχήματα, τραυματισμοί ή ακόμα και θάνατοι λόγω του λογισμικού αυτόνομης οδήγησης.

Πάντως, επί του παρόντος, δηλαδή έως το απόγευμα της Πέμπτης, ο Έλον Μασκ δεν έχει κάνει κάποιο σχόλιο.