Διαβάστε στο motorone.gr: Το τέλος των μικρών αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα θα φέρει το Euro 7
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ρίξει το βάρος της εξέλιξης στα ηλεκτρικά μοντέλα, με στόχο να τα καταστήσουν το συντομότερο δυνατόν πιο προσιτά σε κτήση. Σε αυτή τη δύσκολη ομολογουμένως φάση που διανύουν, έρχεται η ΕΕ να θεσπίσει νέους κανονισμούς πιο αυστηρούς σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, κάνοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κυνηγούν… την ουρά τους.
Η εξέλιξη θερμικών κινητήρων είναι κοστοβόρα, αφού απασχολεί μεγάλο εργατικό δυναμικό, αλλά και πολλά κεφάλαια, τα οποία θα ήθελαν να διαθέσουν στην ηλεκτροκίνηση. Δεν είναι λίγα τα στελέχη των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν ταχθεί ενάντια στην αυστηροποίηση των μέτρων που θα γίνει προκειμένου να εναρμονιστούν με το νέο πρότυπο εκπομπών Euro 7.
Μάλιστα κάποιοι, όπως το αφεντικό της Stellantis, ο Carlos Tavares δεν δίστασε να τα χαρακτηρίσει «άχρηστα», τονίζοντας επιπλέον, ότι θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πασχίζουν να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τη δημιουργία μικρότερων και πιο προσιτών.
Αυτά, κατά συνέπεια θα έρθουν απέναντι στα μέχρι σήμερα γνωστά μικρά αυτοκίνητα πόλης, με κινητήρα εσωτερικής καύσης, που αποτελούν μια πραγματική λύση, ειδικά τα τελευταία χρόνια την οικονομικής κρίσης, που έχει επηρεάσει δραματικά τα πορτοφόλια των αγοραστών.
Το νέο πρότυπο εκπομπών Euro 7 αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο του 2025, με την ΕΕ, όμως να φαίνεται ότι κατανοεί ως ένα βαθμό την ανησυχία που εκφράζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και να σκέφτεται μια μικρή αναδίπλωση όσον αφορά την αυστηρότητα. Έτσι, ακόμα δεν έχει καταλήξει στην τελική μορφή που θα έχουν τα μέτρα, όσον αφορά τα επίπεδα οξειδίων του αζώτου και μονοξειδίου του άνθρακα.
Εξάλλου τα ποσά που απαιτούνται για την εξέλιξη θερμικών κινητήρων, προκειμένου να εναρμονιστούν με τα νέα μέτρα, είναι δυσθεώρητα, αν αναλογιστούμε κιόλας, ότι το τέλος κυκλοφορίας και επίσημα είναι πλέον, πολύ κοντά, αφού από το 2035 θα απαγορευτεί στην Ευρώπη η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel.
Ως αποτέλεσμα δεν θα γίνει η απόσβεση που είναι απολύτως απαραίτητη για τις εταιρείες. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, τουλάχιστον σε ένα βαθμό που θα καθιστούσε αποδοτική μια τέτοια κίνηση, θα έπρεπε το κόστος αυτό να περάσει στα νέα μοντέλα. Κατά συνέπεια, θα επηρέαζε την τιμή τους και φυσικά αυτό θα έφτανε στους πελάτες, που θα είχαν να απέναντί τους μικρά, αλλά ακριβά -πλέον- αυτοκίνητα.
Σε βαθμό μάλιστα που θα τα καθιστούσε ασύμφορα, ακόμα και απέναντι στα ηλεκτρικά ίδιου μεγέθους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις που έχουν γίνει, μετά την εφαρμογή του Euro 7, οι τιμές των μικρομεσαίων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπορεί να ανέβουν από 3.000 έως και 5.000 ευρώ. Μήπως έτσι μιλάμε για το τέλος των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel;
Η εξέλιξη θερμικών κινητήρων είναι κοστοβόρα, αφού απασχολεί μεγάλο εργατικό δυναμικό, αλλά και πολλά κεφάλαια, τα οποία θα ήθελαν να διαθέσουν στην ηλεκτροκίνηση. Δεν είναι λίγα τα στελέχη των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν ταχθεί ενάντια στην αυστηροποίηση των μέτρων που θα γίνει προκειμένου να εναρμονιστούν με το νέο πρότυπο εκπομπών Euro 7.
Μάλιστα κάποιοι, όπως το αφεντικό της Stellantis, ο Carlos Tavares δεν δίστασε να τα χαρακτηρίσει «άχρηστα», τονίζοντας επιπλέον, ότι θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πασχίζουν να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τη δημιουργία μικρότερων και πιο προσιτών.
Αυτά, κατά συνέπεια θα έρθουν απέναντι στα μέχρι σήμερα γνωστά μικρά αυτοκίνητα πόλης, με κινητήρα εσωτερικής καύσης, που αποτελούν μια πραγματική λύση, ειδικά τα τελευταία χρόνια την οικονομικής κρίσης, που έχει επηρεάσει δραματικά τα πορτοφόλια των αγοραστών.
Το νέο πρότυπο εκπομπών Euro 7 αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο του 2025, με την ΕΕ, όμως να φαίνεται ότι κατανοεί ως ένα βαθμό την ανησυχία που εκφράζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και να σκέφτεται μια μικρή αναδίπλωση όσον αφορά την αυστηρότητα. Έτσι, ακόμα δεν έχει καταλήξει στην τελική μορφή που θα έχουν τα μέτρα, όσον αφορά τα επίπεδα οξειδίων του αζώτου και μονοξειδίου του άνθρακα.
Εξάλλου τα ποσά που απαιτούνται για την εξέλιξη θερμικών κινητήρων, προκειμένου να εναρμονιστούν με τα νέα μέτρα, είναι δυσθεώρητα, αν αναλογιστούμε κιόλας, ότι το τέλος κυκλοφορίας και επίσημα είναι πλέον, πολύ κοντά, αφού από το 2035 θα απαγορευτεί στην Ευρώπη η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel.
Ως αποτέλεσμα δεν θα γίνει η απόσβεση που είναι απολύτως απαραίτητη για τις εταιρείες. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, τουλάχιστον σε ένα βαθμό που θα καθιστούσε αποδοτική μια τέτοια κίνηση, θα έπρεπε το κόστος αυτό να περάσει στα νέα μοντέλα. Κατά συνέπεια, θα επηρέαζε την τιμή τους και φυσικά αυτό θα έφτανε στους πελάτες, που θα είχαν να απέναντί τους μικρά, αλλά ακριβά -πλέον- αυτοκίνητα.
Σε βαθμό μάλιστα που θα τα καθιστούσε ασύμφορα, ακόμα και απέναντι στα ηλεκτρικά ίδιου μεγέθους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις που έχουν γίνει, μετά την εφαρμογή του Euro 7, οι τιμές των μικρομεσαίων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπορεί να ανέβουν από 3.000 έως και 5.000 ευρώ. Μήπως έτσι μιλάμε για το τέλος των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel;