Διαβάστε στο motorone.gr: Οδηγούμε το ηλεκτρικό Lexus RZ 450e
Η Lexus εστιάζει και επενδύει στην ηλεκτροκίνηση και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Η premium μάρκα της Toyota είναι αυτή που θα ηγηθεί της προσπάθειας του Ομίλου για μηδενικές εκπομπές ρύπων και μέχρι το 2030 να μην έχει στη γκάμα της μοντέλα βενζίνης.
Το νέο RZ σχεδιάστηκε για να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας, ωθώντας τη Lexus σε ένα νέο κομμάτι της αγοράς, που μπορεί να προσελκύσει εντελώς νέο αγοραστικό κοινό, αλλά και να φέρει πίσω όσους δεν αρκούνταν στα υβριδικά μοντέλα που είχε μέχρι σήμερα και αναζήτησαν κάπου αλλού πιο «πράσινα» μοντέλα.
Στη θεωρία τα πράγματα φαίνονται αρκετά ελπιδοφόρα. Το RZ πατάει στην πλατφόρμα e-TNGA για ηλεκτρικά μοντέλα, έχοντας μήκος 4,8 μέτρα. Μήκος που το τοποθετεί ανάμεσα στα μοντέλα NX και RX, ενώ είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον σημαντικό ανταγωνιστή του από τη Γερμανία, την BMW iX3. Απαλλαγμένο από το άγχος του κινητήρα, έχει ένα επίπεδο πάτωμα και μεταξόνιο 2,850 μ., που το καθιστά ελαφρώς μικρότερο από το BMW. Δεν είμαστε εδώ για να κρίνουμε την αισθητική του, αλλά σίγουρα βλέπεις ότι είναι μια εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Lexus, με αιχμηρά φωτιστικά σώματα και κάποιες πιο πολύπλοκες επιφάνειες στο πλάι.
Το μοναδικό σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα 150 kW (204 ίππων) εμπρός και έναν ακόμα 80 kW (109 ίππων πίσω), που αποδίδουν συνολικά 230 kW (313 ίππους). Η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 64 kWh, η οποία μπορεί να ακούγεται μέτρια για την κατηγορία, αλλά η Lexus υποστηρίζει ότι έχει βρει την ισορροπία μεταξύ της ικανοποιητικής αυτονομίας και του να κυνηγάει την ουρά της, αυξάνοντας το μέγεθος του αυτοκινήτου και το βάρος της μπαταρίας.
Γνήσιο Lexus
Το πόσα χιλιόμετρα μπορεί να διανύσει με μια μόνο φόρτιση το RZ 450e, εξαρτάται από την έκδοση που θα επιλέξεις και το μέγεθος των τροχών. Το αυτοκίνητο της δοκιμή μας είναι η κορυφαία έκδοση Takumi, η οποία πατάει σε μεγάλους τροχούς 20 ιντσών, έχοντας αυτονομία 395 χιλιομέτρων. Αν επιλέξεις την εισαγωγική έκδοση Premium με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, τότε, σε θεωρητικό επίπεδο και σύμφωνα με τον κατασκευαστή η αυτονομία ανεβαίνει στα 440 χιλιόμετρα.
Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν στάνταρ χαρακτηριστικά όπως αντλία θερμότητας και τριφασική φόρτιση AC 11 kW, καθώς και φόρτιση DC 150 kW που μπορεί να προσφέρει ανάκτηση ενέργειας στη μπαταρία από το 10% έως το 80% σε περίπου μισή ώρα.
Η εισαγωγική έκδοση Premium εξοπλίζεται με δερμάτινες επενδύσεις, σύστημα πολυμέσων με οθόνης αφής 14 ιντσών, θερμαινόμενο τιμόνι, πανοραμική οροφή, μεταλλικό χρώμα και επαγωγική φόρτιση για smartphone. Η ανώτερη έκδοση Premium Plus διαθέτει επιπλέον ζάντες 20 ιντσών, head-up display και αυτόματο σύστημα απομακρυσμένου παρκαρίσματος. Τέλος, η κορυφαία έκδοση Takumi διαθέτει επιπλέον των πιο πάνω, κρυστάλλινη οροφή που προσαρμόζει τη φωτεινότητα και ηχοσύστημα Mark Levinson. Επιπλέον, εφοδιάζεται με την ανάρτηση Performance Suspension, όπως την ονομάζει η Lexus.
Πολλά από αυτά τα στοιχεία, είναι κοινά με το bZ4X της Toyota, αλλά η Lexus πιστεύει ότι κάποια ξεχωριστά χαρακτηριστικά, όπως το steer-by-wire, σύστημα διεύθυνσης, που δεν θα δούμε πριν το 2025 στην πράξη, θα του δώσουν το πλεονέκτημα έναντι του πιο συμβατικού συνοδοιπόρου του. Αν αγόραζες ένα αυτοκίνητο τώρα, πέρα από την κομψή καμπίνα, αυτό που αποτελεί την αιχμή του δόρατος είναι το Direct4, το οποίο υπολογίζει μια σειρά στοιχείων, όπως, μεταξύ άλλων, η πλευρική δύναμη, η ταχύτητα των τροχών και η θέση του γκαζιού, για να στείλει τη σωστή ποσότητα δύναμης στους εμπρός, στους πίσω τροχούς ή σε ένα συνδυασμό ανάμεσα στους δύο άξονες, ανάλογα με τις ανάγκες.
Σύμφωνα με τη Lexus, το σύστημα ρυθμίζει την ποσότητα της δύναμης από εμπρός στον πίσω άξονα, σε κάθε στιγμή, από την εκκίνηση από στάση, μέχρι τις στροφές, με στόχο της βελτίωση της σταθερότητες και την ελαχιστοποίηση των κλίσεων.
Άνετο και ήσυχο
Στην πράξη, η εμπειρία δεν είναι τόσο εντυπωσιακή όσο η θεωρία υπόσχεται. Η συνολική ρύθμιση του πλαισίου, περιλαμβάνει αρκετά σφιχτή απόσβεση, που είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρους 2,1 τόνων RZ, ειδικά στις στροφές. Η ανάρτηση της έκδοσης Takumi, αντιμετωπίζει καλύτερα από αυτή της εισαγωγικής έκδοσης τις κακοτεχνίες, μέρος των οποίων όμως περνούν στο εσωτερικό, κυρίως λόγω των μεγάλων τροχών 20 ιντσών.
Το Direct4 επιδεινώνει αυτή την αίσθηση κατά κάποιο τρόπο. Σε κάθε περίπτωση όμως, το RZ δεν παρουσιάζει κλίσεις στις στροφές και με το σύστημα να στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς, παρουσιάζεται και απολαυστικό στην οδήγηση, με το τιμόνι να αποκτά περισσότερη αίσθηση, που σε άλλες περιπτώσεις και σε γενικές γραμμές στερείται βάρους.
Από την άλλη, οι συνεχείς προσαρμογές στην κατανομή της ροπής ανάμεσα στους άξονες, μεταφράζονται σε μια νευρικότητα, που στερεί μέρος της ηρεμίας που αναζητάς σε ορισμένες περιπτώσεις από ένα αυτοκίνητο του είδους. Το αισθάνεσαι λίγο σφιχτό πίσω, αν και η πιο εξελιγμένη ανάρτηση του Takumi το κάνει να δείχνει πιο ραφιναρισμένο.
Το βάρος των 2,1 τόνων, το οποίο το λες και λίγο, σε σύγκριση με άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που ζυγίζουν, μέχρι και μερικές εκατοντάδες κιλά παραπάνω, δεν αποτελεί σε καμία των περιπτώσεων πρόβλημα για τον κινητήρα. Η επιτάχυνση είναι ζωηρή σε όλα τα προγράμματα οδήγησης, Normal, Sport και Eco, ενώ ακόμα και με το Range ενεργοποιημένο, το οποίο αμβλύνει τις επιδόσεις, απενεργοποιεί τον κλιματισμό και μειώνει την τελική ταχύτητα, μπορεί να φύγει δυνατά, αν ο οδηγός απλώς πατήσει δυνατά το πεντάλ του γκαζιού.
Επίσης, συνολικά παρουσιάζεται ραφιναρισμένο. Ο θόρυβος από τα μεγάλα ελαστικά είναι ο μόνος που περνάει στην καμπίνα και αυτό ίσως οφείλεται στο Direct4 που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, όταν επιταχύνεις δυνατά, ενώ είναι απίθανο να σε ενοχλήσει ο θόρυβος του ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, οι μηχανικοί της Lexus έκαναν εξαιρετική δουλειά όσον αφορά τον περιορισμό του θορύβου από το αέρα στις υψηλότερες ταχύτητες, με το RZ να είναι ένα πολύ ήσυχο, γρήγορο και ταξιδιάρικο αυτοκίνητο.
Αυτό που λείπει όμως δυστυχώς είναι η συμμετοχικότητα. Ίσως είναι υπερβολική απαίτηση για ένα ηλεκτρικό SUV, ειδικά από μια μάρκα η οποία έχει κατευθυντήριες γραμμές τα «τρία C», Confidence (αυτοπεποίθηση) Control (έλεγχος) και Comfort (άνεση). Αλλά, με δεδομένο ότι το RZ εξελίχθηκε στα νέα κεντρικά της εταιρείας στη Shimoyama, εκεί όπου περιλαμβάνεται μια πίστα που υιοθετεί αρκετές στροφές από το Nurburgring, είχαμε την αίσθηση ότι θα είναι περισσότερο διασκεδαστικό.
Ποιοτικό
Το εσωτερικό είναι όμορφο και καλά κατασκευασμένο, σύμφωνα με τα γνωστά πρότυπα της Lexus, αν και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι περισσότερο «έξυπνα», παρά πολυτελή. Το σύστημα πολυμέσων είναι εξίσου ισχυρό με αυτό του NX και αρκετά μακριά από αυτά που πρόσφερε η Lexus μέχρι πριν από 18 μήνες. Κρίμα όμως που δεν έχει ντουλαπάκι οδηγού, αφού οι σχεδιαστές επέλεξαν να το αντικαταστήσουν με ένα θερμαντικό σώμα για τον οδηγό.
Πίσω, η καμπίνα διακρίνεται για την ευρυχωρία της, φιλοξενώντας με άνεση δύο ενήλικες, ενώ ακόμα και ένας τρίτος δεν θα έχει ιδιαίτερα παράπονα, χάρη στο επίπεδο πάτωμα. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης μεγάλος με 522 λίτρα ή 1.451 λίτρα με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά καθισμάτων. Ωστόσο, δεν υπάρχει αποθηκευτικός χώρος κάτω από το εμπρός καπό, όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, λόγω της κάθετης διάταξης της εμπρός μονάδας ισχύος. Υπάρχει όμως κάποιος χώρος για τα καλώδια, κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.
Το νέο Lexus RZ συνοδεύεται από 10ετή εγγύηση, με την προϋπόθεση το αυτοκίνητο να ακολουθεί το πρόγραμμα συντήρησης σε επίσημο αντιπρόσωπο. Σύμφωνα με την εταιρεία, στο τέλος αυτού του διαστήματος, η μπαταρία θα πρέπει να έχει διατηρήσει τουλάχιστον το 90% της χωρητικότητάς της.
Συμπέρασμα
Το RZ είναι μια αξιόλογη προσθήκη στη γκάμα της Lexus, χωρίς ωστόσο να κάνει τη μεγάλη διαφορά στην αγορά των ηλεκτρικών SUV ή να προσφέρει πολλά σε οδηγικό επίπεδο, για τους λάτρεις των συγκινήσεων αυτού του τομέα. Είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένο, άνετο (ειδικά με την πιο εξελιγμένη ανάρτηση της κορυφαίας έκδοσης) και προσφέρει αρκετή -πραγματική- αυτονομία που θα ικανοποιήσει τους περισσότερους. Συνυπολογίστε και την παραδοσιακή δύναμη που έχει η Lexus στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών και το aftersales και έχετε ένα ελκυστικό πακέτο, που αναμένεται να προσελκύσει αρκετούς αγοραστές που αναζητούν ένα ηλεκτρικό SUV, που θα τους προσφέρει premium εμπειρία.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος
Το νέο RZ σχεδιάστηκε για να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας, ωθώντας τη Lexus σε ένα νέο κομμάτι της αγοράς, που μπορεί να προσελκύσει εντελώς νέο αγοραστικό κοινό, αλλά και να φέρει πίσω όσους δεν αρκούνταν στα υβριδικά μοντέλα που είχε μέχρι σήμερα και αναζήτησαν κάπου αλλού πιο «πράσινα» μοντέλα.
Στη θεωρία τα πράγματα φαίνονται αρκετά ελπιδοφόρα. Το RZ πατάει στην πλατφόρμα e-TNGA για ηλεκτρικά μοντέλα, έχοντας μήκος 4,8 μέτρα. Μήκος που το τοποθετεί ανάμεσα στα μοντέλα NX και RX, ενώ είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον σημαντικό ανταγωνιστή του από τη Γερμανία, την BMW iX3. Απαλλαγμένο από το άγχος του κινητήρα, έχει ένα επίπεδο πάτωμα και μεταξόνιο 2,850 μ., που το καθιστά ελαφρώς μικρότερο από το BMW. Δεν είμαστε εδώ για να κρίνουμε την αισθητική του, αλλά σίγουρα βλέπεις ότι είναι μια εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Lexus, με αιχμηρά φωτιστικά σώματα και κάποιες πιο πολύπλοκες επιφάνειες στο πλάι.
Το μοναδικό σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα 150 kW (204 ίππων) εμπρός και έναν ακόμα 80 kW (109 ίππων πίσω), που αποδίδουν συνολικά 230 kW (313 ίππους). Η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 64 kWh, η οποία μπορεί να ακούγεται μέτρια για την κατηγορία, αλλά η Lexus υποστηρίζει ότι έχει βρει την ισορροπία μεταξύ της ικανοποιητικής αυτονομίας και του να κυνηγάει την ουρά της, αυξάνοντας το μέγεθος του αυτοκινήτου και το βάρος της μπαταρίας.
Γνήσιο Lexus
Το πόσα χιλιόμετρα μπορεί να διανύσει με μια μόνο φόρτιση το RZ 450e, εξαρτάται από την έκδοση που θα επιλέξεις και το μέγεθος των τροχών. Το αυτοκίνητο της δοκιμή μας είναι η κορυφαία έκδοση Takumi, η οποία πατάει σε μεγάλους τροχούς 20 ιντσών, έχοντας αυτονομία 395 χιλιομέτρων. Αν επιλέξεις την εισαγωγική έκδοση Premium με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, τότε, σε θεωρητικό επίπεδο και σύμφωνα με τον κατασκευαστή η αυτονομία ανεβαίνει στα 440 χιλιόμετρα.
Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν στάνταρ χαρακτηριστικά όπως αντλία θερμότητας και τριφασική φόρτιση AC 11 kW, καθώς και φόρτιση DC 150 kW που μπορεί να προσφέρει ανάκτηση ενέργειας στη μπαταρία από το 10% έως το 80% σε περίπου μισή ώρα.
Η εισαγωγική έκδοση Premium εξοπλίζεται με δερμάτινες επενδύσεις, σύστημα πολυμέσων με οθόνης αφής 14 ιντσών, θερμαινόμενο τιμόνι, πανοραμική οροφή, μεταλλικό χρώμα και επαγωγική φόρτιση για smartphone. Η ανώτερη έκδοση Premium Plus διαθέτει επιπλέον ζάντες 20 ιντσών, head-up display και αυτόματο σύστημα απομακρυσμένου παρκαρίσματος. Τέλος, η κορυφαία έκδοση Takumi διαθέτει επιπλέον των πιο πάνω, κρυστάλλινη οροφή που προσαρμόζει τη φωτεινότητα και ηχοσύστημα Mark Levinson. Επιπλέον, εφοδιάζεται με την ανάρτηση Performance Suspension, όπως την ονομάζει η Lexus.
Πολλά από αυτά τα στοιχεία, είναι κοινά με το bZ4X της Toyota, αλλά η Lexus πιστεύει ότι κάποια ξεχωριστά χαρακτηριστικά, όπως το steer-by-wire, σύστημα διεύθυνσης, που δεν θα δούμε πριν το 2025 στην πράξη, θα του δώσουν το πλεονέκτημα έναντι του πιο συμβατικού συνοδοιπόρου του. Αν αγόραζες ένα αυτοκίνητο τώρα, πέρα από την κομψή καμπίνα, αυτό που αποτελεί την αιχμή του δόρατος είναι το Direct4, το οποίο υπολογίζει μια σειρά στοιχείων, όπως, μεταξύ άλλων, η πλευρική δύναμη, η ταχύτητα των τροχών και η θέση του γκαζιού, για να στείλει τη σωστή ποσότητα δύναμης στους εμπρός, στους πίσω τροχούς ή σε ένα συνδυασμό ανάμεσα στους δύο άξονες, ανάλογα με τις ανάγκες.
Σύμφωνα με τη Lexus, το σύστημα ρυθμίζει την ποσότητα της δύναμης από εμπρός στον πίσω άξονα, σε κάθε στιγμή, από την εκκίνηση από στάση, μέχρι τις στροφές, με στόχο της βελτίωση της σταθερότητες και την ελαχιστοποίηση των κλίσεων.
Άνετο και ήσυχο
Στην πράξη, η εμπειρία δεν είναι τόσο εντυπωσιακή όσο η θεωρία υπόσχεται. Η συνολική ρύθμιση του πλαισίου, περιλαμβάνει αρκετά σφιχτή απόσβεση, που είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρους 2,1 τόνων RZ, ειδικά στις στροφές. Η ανάρτηση της έκδοσης Takumi, αντιμετωπίζει καλύτερα από αυτή της εισαγωγικής έκδοσης τις κακοτεχνίες, μέρος των οποίων όμως περνούν στο εσωτερικό, κυρίως λόγω των μεγάλων τροχών 20 ιντσών.
Το Direct4 επιδεινώνει αυτή την αίσθηση κατά κάποιο τρόπο. Σε κάθε περίπτωση όμως, το RZ δεν παρουσιάζει κλίσεις στις στροφές και με το σύστημα να στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς, παρουσιάζεται και απολαυστικό στην οδήγηση, με το τιμόνι να αποκτά περισσότερη αίσθηση, που σε άλλες περιπτώσεις και σε γενικές γραμμές στερείται βάρους.
Από την άλλη, οι συνεχείς προσαρμογές στην κατανομή της ροπής ανάμεσα στους άξονες, μεταφράζονται σε μια νευρικότητα, που στερεί μέρος της ηρεμίας που αναζητάς σε ορισμένες περιπτώσεις από ένα αυτοκίνητο του είδους. Το αισθάνεσαι λίγο σφιχτό πίσω, αν και η πιο εξελιγμένη ανάρτηση του Takumi το κάνει να δείχνει πιο ραφιναρισμένο.
Το βάρος των 2,1 τόνων, το οποίο το λες και λίγο, σε σύγκριση με άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που ζυγίζουν, μέχρι και μερικές εκατοντάδες κιλά παραπάνω, δεν αποτελεί σε καμία των περιπτώσεων πρόβλημα για τον κινητήρα. Η επιτάχυνση είναι ζωηρή σε όλα τα προγράμματα οδήγησης, Normal, Sport και Eco, ενώ ακόμα και με το Range ενεργοποιημένο, το οποίο αμβλύνει τις επιδόσεις, απενεργοποιεί τον κλιματισμό και μειώνει την τελική ταχύτητα, μπορεί να φύγει δυνατά, αν ο οδηγός απλώς πατήσει δυνατά το πεντάλ του γκαζιού.
Επίσης, συνολικά παρουσιάζεται ραφιναρισμένο. Ο θόρυβος από τα μεγάλα ελαστικά είναι ο μόνος που περνάει στην καμπίνα και αυτό ίσως οφείλεται στο Direct4 που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, όταν επιταχύνεις δυνατά, ενώ είναι απίθανο να σε ενοχλήσει ο θόρυβος του ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, οι μηχανικοί της Lexus έκαναν εξαιρετική δουλειά όσον αφορά τον περιορισμό του θορύβου από το αέρα στις υψηλότερες ταχύτητες, με το RZ να είναι ένα πολύ ήσυχο, γρήγορο και ταξιδιάρικο αυτοκίνητο.
Αυτό που λείπει όμως δυστυχώς είναι η συμμετοχικότητα. Ίσως είναι υπερβολική απαίτηση για ένα ηλεκτρικό SUV, ειδικά από μια μάρκα η οποία έχει κατευθυντήριες γραμμές τα «τρία C», Confidence (αυτοπεποίθηση) Control (έλεγχος) και Comfort (άνεση). Αλλά, με δεδομένο ότι το RZ εξελίχθηκε στα νέα κεντρικά της εταιρείας στη Shimoyama, εκεί όπου περιλαμβάνεται μια πίστα που υιοθετεί αρκετές στροφές από το Nurburgring, είχαμε την αίσθηση ότι θα είναι περισσότερο διασκεδαστικό.
Ποιοτικό
Το εσωτερικό είναι όμορφο και καλά κατασκευασμένο, σύμφωνα με τα γνωστά πρότυπα της Lexus, αν και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι περισσότερο «έξυπνα», παρά πολυτελή. Το σύστημα πολυμέσων είναι εξίσου ισχυρό με αυτό του NX και αρκετά μακριά από αυτά που πρόσφερε η Lexus μέχρι πριν από 18 μήνες. Κρίμα όμως που δεν έχει ντουλαπάκι οδηγού, αφού οι σχεδιαστές επέλεξαν να το αντικαταστήσουν με ένα θερμαντικό σώμα για τον οδηγό.
Πίσω, η καμπίνα διακρίνεται για την ευρυχωρία της, φιλοξενώντας με άνεση δύο ενήλικες, ενώ ακόμα και ένας τρίτος δεν θα έχει ιδιαίτερα παράπονα, χάρη στο επίπεδο πάτωμα. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης μεγάλος με 522 λίτρα ή 1.451 λίτρα με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά καθισμάτων. Ωστόσο, δεν υπάρχει αποθηκευτικός χώρος κάτω από το εμπρός καπό, όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, λόγω της κάθετης διάταξης της εμπρός μονάδας ισχύος. Υπάρχει όμως κάποιος χώρος για τα καλώδια, κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.
Το νέο Lexus RZ συνοδεύεται από 10ετή εγγύηση, με την προϋπόθεση το αυτοκίνητο να ακολουθεί το πρόγραμμα συντήρησης σε επίσημο αντιπρόσωπο. Σύμφωνα με την εταιρεία, στο τέλος αυτού του διαστήματος, η μπαταρία θα πρέπει να έχει διατηρήσει τουλάχιστον το 90% της χωρητικότητάς της.
Συμπέρασμα
Το RZ είναι μια αξιόλογη προσθήκη στη γκάμα της Lexus, χωρίς ωστόσο να κάνει τη μεγάλη διαφορά στην αγορά των ηλεκτρικών SUV ή να προσφέρει πολλά σε οδηγικό επίπεδο, για τους λάτρεις των συγκινήσεων αυτού του τομέα. Είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένο, άνετο (ειδικά με την πιο εξελιγμένη ανάρτηση της κορυφαίας έκδοσης) και προσφέρει αρκετή -πραγματική- αυτονομία που θα ικανοποιήσει τους περισσότερους. Συνυπολογίστε και την παραδοσιακή δύναμη που έχει η Lexus στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών και το aftersales και έχετε ένα ελκυστικό πακέτο, που αναμένεται να προσελκύσει αρκετούς αγοραστές που αναζητούν ένα ηλεκτρικό SUV, που θα τους προσφέρει premium εμπειρία.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος