Διαβάστε στο motorone.gr: Νέα Mercedes-Benz GLA με εξηλεκτρισμένη γκάμα
Η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLA παρουσιάστηκε λίγα μόλις χρόνια πριν το 2020, με τους Γερμανούς όμως να προχωρούν ήδη στην ανανέωσή της. Όσον αφορά τις αλλαγές η νέα GLA απόκτησε κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές εξωτερικά, με τις μεγαλύτερες να αφορούν τη γκάμα των κινητήρων της, η οποία τώρα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη.
Στον τομέα της σχεδίασης η αναβαθμισμένη GLA είναι ελαφρώς αλλαγμένη, σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Τα φωτιστικά σώματα νέα σχεδίασης αποτελούν τη νέα φωτεινή υπογραφή της, με τον αναδιαμορφωμένο προφυλακτήρα στο κάτω μέρος, αλλά και τους θόλους να έχουν το χρώμα του αμαξώματος. Πίσω τα πράγματα παραμένουν ως είχαν. Στο βασικό εξοπλισμό της η GLA έχει τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών, ενώ υπάρχουν διαθέσιμοι προαιρετικά και σε διάσταση 18 και 20 ιντσών.
Στο εσωτερικό η αρχιτεκτονική δεν έχει αλλάξει. Οι εισαγωγικές εκδόσεις έχουν οθόνη 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων, με τις διπλές των 10,25 ιντσών για όργανα και infotainment να είναι διαθέσιμες προαιρετικά. Το νέο, πιο πρόσφατο τιμόνι της Mercedes-Benz έχει χειριστήρια αφής. Το infotainment χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη εκδοχή του λογισμικού MBUX, με αναβαθμισμένες εκδόσεις των προγραμμάτων «Classic», «Discreet» και «Sporty».
Για την κατασκευή της χρησιμοποιείται η πλατφόρμα MFA2, γεγονός που επιτρέπει στη νέα GLA να υιοθετήσει εξηλεκτρισμένη γκάμα σε όλη τη γκάμα της, ενώ συνεχίζει να συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Στις εκδόσεις βενζίνης τη βασική αποτελεί η GLA 180 με τον 4κύλινδρο κινητήρα 1,3 λίτρων, όπως και στο παρελθόν, αλλά τώρα συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο αποδίδει 10 kW (14 ίππους) για σύντομα χρονικά διαστήματα, επιτρέποντας στον κινητήρα να κάνει coasting. Στην GLA 180 οι ίπποι είναι 136, ενώ στην GLA 200, με τον ίδιο η κινητήρα η απόδοση φτάνει τους 163 ίππους.
Όπως και πριν, έτσι και τώρα η έκδοση GLA 250 e είναι η Plug-in Hybrid. Εφοδιάζεται με έναν 1.300άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται με μια μπαταρία 11,5 kWh. Ελαφρώς μεγαλύτερη από αυτή της προηγούμενης γενιάς, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 60 – 69 χιλιόμετρα. Η απόδοση παραμένει ίδια με 218 ίππους και 450 Nm ροπής. Η φόρτιση στάνταρ γίνεται με 11 kW.
Οι γρήγορες εκδόσεις AMG πατάνε σε νέας σχεδίασης τροχούς 19 ιντσών, με 10 μπράτσα και διχρωμία σε ματ μαύρο. Δύο ακόμα τροχοί αλουμινίου 20 ιντσών, με διπλά μπράτσα είναι επίσης διαθέσιμες, με την ίδια διχρωμία. Νέες είναι οι επενδύσεις των καθισμάτων, που είναι προαιρετικά διαθέσιμες και στις απλές GLA. Η μεγαλύτερη διαφορά στην έκδοση αφορά την προσθήκη του ήπια υβριδικού συστήματος των 48V, που δίνει ώθηση 10 kW (14 ίππων), με την απόδοση να παραμένει στους 306 ίππους και τα 400 Nm ροπής. Η μετάδοση της κίνησης περνάει και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να είναι 250 χλμ./ώρα.