Διαβάστε στο motorone.gr: Η Cupra αποτελεί προτεραιότητα για την SEAT
Το 2022 ήταν η χρονιά οικονομικής ανάκαμψης της SEAT. Έπειτα από το πολύ επιτυχημένο 2019, η περυσινή χρονιά ήταν αυτή με τα περισσότερα έσοδα για την ισπανική εταιρεία στην 73ετή ιστορία της. Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 14% (από 9,256 δισ. ευρώ σε 10,513 δισ. €). Ενώ το 2021 η SEAT είχε έλλειμμα 371 εκατ. ευρώ, πέρυσι σημείωσε κέρδη 179 εκατ. ευρώ, πριν συνυπολογιστούν τα έκτακτα έξοδα αναδιάρθρωσης, ύψους 293 εκατ. ευρώ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της SEAT, Wayne Griffiths, δήλωσε: «Εν μέσω μιας τέλειας καταιγίδας προκλήσεων, το 2022 η SEAT έλαβε ιστορικές αποφάσεις που θα καθορίσουν την ιστορία μας τα επόμενα χρόνια. Με προτεραιότητα την Cupra, η εφαρμογή ενός νέου σχεδίου μείωσης του κόστους και η αναδιαμόρφωση του τρόπου εργασίας μας ήταν ζωτικής σημασίας για να εγγυηθούμε τη μακροπρόθεσμη σταθερότητα της εταιρείας».
«Το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Αυτό σημαίνει ότι για την εταιρεία μας, το μέλλον είναι η Cupra. Η Cupra είναι για τη νέα γενιά». Όταν πιέστηκε να διευκρινίσει τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της SEAT, ο Griffiths σχολίασε: «Δεν μπορούμε να εξηλεκτρίσουμε και τις δύο μάρκες ταυτόχρονα. Η SEAT και η Cupra αλληλοσυμπληρώνονται κατά τη διάρκεια της μεταβατικής φάσης. Δεν χρειάζεται να αποφασίσουμε για το μέλλον της Seat σήμερα».
Ο Griffiths σημείωσε επίσης ότι η SEAT θα συνεχίσει να εξετάζει την ηλεκτροκίνηση (όπως τα e-scooters καθώς και έναν πιθανό αντίπαλο του Citroen Ami, όπως το SEAT Minimo concept από το 2019). «Επικεντρωνόμαστε στα τρία ηλεκτρικά οχήματα της Cupra», δήλωσε ο Griffiths, αναφερόμενος στα επερχόμενα Tavascan, Terramar και Urban Rebel.
Τα οικονομικά αποτελέσματα και η πρόσφατη επένδυση στις ισπανικές εγκαταστάσεις παραγωγής προμηνύουν πάντως καλά νέα για την Cupra. Όσον αφορά τις πωλήσεις, αυξήθηκαν κατά 92,7% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με την πτώση της SEAT κατά 18,1% το 2022. Ωστόσο, ο κύκλος εργασιών είναι αυξημένος για τις δύο μάρκες στο σύνολό του.
Ο όμιλος Volkwagen ανακοίνωσε επίσης ότι 10 δισ. ευρώ θα επενδυθούν σε εργοστάσια στην Pamplona, το Martorell και τη Βαλένθια, για να αυξηθεί η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Cupra. Το Martorell θα είναι επίσης υπεύθυνο για την παραγωγή πιο προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τον ευρύτερο όμιλο VW, με στόχο την παραγωγή 500.000 μονάδων ετησίως, έως το 2025.
Ο Griffiths μίλησε για την εξέλιξη συνθετικών καυσίμων, τομέας στον οποίο επενδύει σημαντικά η Porsche, που επίσης ανήκει στον όμιλο VW: «Όσον αφορά τα συνθετικά καύσιμα, νομίζω ότι πρέπει να το αφήσουμε ανοιχτό, να μην είμαστε δογματικοί και να υποστηρίξουμε την επίτευξη του στόχου να φτάσουμε σε μηδενικές εκπομπές έως το 2035».
Η Cupra ανακοίνωσε ότι επί του παρόντος αναλύει την είσοδό της στη Βόρεια Αμερική αργότερα στο μέλλον. Ο Griffiths διευκρίνισε: «Τα αμερικανικά αυτοκίνητα είναι γενικά μεγαλύτερα, θα ήταν ένα προϊόν επόμενης γενιάς και θα βασιζόταν στη νέα πλατφόρμα SSP».
Η πλατφόρμα SSP, στην οποία θα βασιστεί η νέα αμιγώς ηλεκτρική Porsche Cayenne, θα αποτελέσει πιθανότατα τη βάση για ένα νέο μοντέλο-ναυαρχίδα της Cupra. Αυτό θα ευθυγραμμιζόταν με τη στρατηγική της Cupra για την ανάπτυξη μιας πιο premium μάρκας από την SEAT. O Griffiths επιβεβαίωσε ότι το προφίλ των πελατών της Cupra θα είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό της SEAT.
Ο διευθύνων σύμβουλος της SEAT, Wayne Griffiths, δήλωσε: «Εν μέσω μιας τέλειας καταιγίδας προκλήσεων, το 2022 η SEAT έλαβε ιστορικές αποφάσεις που θα καθορίσουν την ιστορία μας τα επόμενα χρόνια. Με προτεραιότητα την Cupra, η εφαρμογή ενός νέου σχεδίου μείωσης του κόστους και η αναδιαμόρφωση του τρόπου εργασίας μας ήταν ζωτικής σημασίας για να εγγυηθούμε τη μακροπρόθεσμη σταθερότητα της εταιρείας».
«Το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Αυτό σημαίνει ότι για την εταιρεία μας, το μέλλον είναι η Cupra. Η Cupra είναι για τη νέα γενιά». Όταν πιέστηκε να διευκρινίσει τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της SEAT, ο Griffiths σχολίασε: «Δεν μπορούμε να εξηλεκτρίσουμε και τις δύο μάρκες ταυτόχρονα. Η SEAT και η Cupra αλληλοσυμπληρώνονται κατά τη διάρκεια της μεταβατικής φάσης. Δεν χρειάζεται να αποφασίσουμε για το μέλλον της Seat σήμερα».
Ο Griffiths σημείωσε επίσης ότι η SEAT θα συνεχίσει να εξετάζει την ηλεκτροκίνηση (όπως τα e-scooters καθώς και έναν πιθανό αντίπαλο του Citroen Ami, όπως το SEAT Minimo concept από το 2019). «Επικεντρωνόμαστε στα τρία ηλεκτρικά οχήματα της Cupra», δήλωσε ο Griffiths, αναφερόμενος στα επερχόμενα Tavascan, Terramar και Urban Rebel.
Τα οικονομικά αποτελέσματα και η πρόσφατη επένδυση στις ισπανικές εγκαταστάσεις παραγωγής προμηνύουν πάντως καλά νέα για την Cupra. Όσον αφορά τις πωλήσεις, αυξήθηκαν κατά 92,7% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με την πτώση της SEAT κατά 18,1% το 2022. Ωστόσο, ο κύκλος εργασιών είναι αυξημένος για τις δύο μάρκες στο σύνολό του.
Ο όμιλος Volkwagen ανακοίνωσε επίσης ότι 10 δισ. ευρώ θα επενδυθούν σε εργοστάσια στην Pamplona, το Martorell και τη Βαλένθια, για να αυξηθεί η παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Cupra. Το Martorell θα είναι επίσης υπεύθυνο για την παραγωγή πιο προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τον ευρύτερο όμιλο VW, με στόχο την παραγωγή 500.000 μονάδων ετησίως, έως το 2025.
Ο Griffiths μίλησε για την εξέλιξη συνθετικών καυσίμων, τομέας στον οποίο επενδύει σημαντικά η Porsche, που επίσης ανήκει στον όμιλο VW: «Όσον αφορά τα συνθετικά καύσιμα, νομίζω ότι πρέπει να το αφήσουμε ανοιχτό, να μην είμαστε δογματικοί και να υποστηρίξουμε την επίτευξη του στόχου να φτάσουμε σε μηδενικές εκπομπές έως το 2035».
Η Cupra ανακοίνωσε ότι επί του παρόντος αναλύει την είσοδό της στη Βόρεια Αμερική αργότερα στο μέλλον. Ο Griffiths διευκρίνισε: «Τα αμερικανικά αυτοκίνητα είναι γενικά μεγαλύτερα, θα ήταν ένα προϊόν επόμενης γενιάς και θα βασιζόταν στη νέα πλατφόρμα SSP».
Η πλατφόρμα SSP, στην οποία θα βασιστεί η νέα αμιγώς ηλεκτρική Porsche Cayenne, θα αποτελέσει πιθανότατα τη βάση για ένα νέο μοντέλο-ναυαρχίδα της Cupra. Αυτό θα ευθυγραμμιζόταν με τη στρατηγική της Cupra για την ανάπτυξη μιας πιο premium μάρκας από την SEAT. O Griffiths επιβεβαίωσε ότι το προφίλ των πελατών της Cupra θα είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό της SEAT.