Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Γερμανία κατέληξαν σε συμφωνία όσον αφορά τη μελλοντική χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης, όπως δήλωσαν οι αξιωματούχοι το Σάββατο 25 Μαρτίου. Πρόκειται για ένα θέμα που πάει εμπρός και πίσω, λόγω διαφωνιών που προβάλουν οι μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείας αυτοκινήτων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εμμένει στην πρόθεσή της, που αφορά τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το 2035 να είναι ουδέτερα από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αεριών του θερμοκηπίου, αλλά κάνει τον συμβιβασμό για τη χρήση e-fuels.

Έτσι, η συμφωνία αυτή επιτρέπει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που έχουν όμως συγκεκριμένα χαρακτηριστικά μετά το 2035.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η μεγαλύτερη οικονομία του είχαν έρθει σε αντιπαράθεση σχετικά με την προγραμματισμένη για το 2035 σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2, με τη Γερμανία να ζητά διαβεβαιώσεις ότι τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα μπορούν να πωλούνται μετά την προθεσμία, εάν λειτουργούν με ηλεκτροκαύσιμα – ένα αίτημα που υποστηρίχθηκε από τμήματα της ισχυρής αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας, όπως η Porsche.

Κάτι που έγινε, όπως ανακοίνωσε και μέσω Twitter ο επικεφαλής της κλιματικής αλλαγής της ΕΕ, Frans Timmermans: «Βρήκαμε μια συμφωνία με τη Γερμανία σχετικά με τη μελλοντική χρήση των ηλεκτροκαυσίμων στα αυτοκίνητα».

Με τη σειρά του ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε ότι «ο δρόμος είναι ελεύθερος» με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε αργά την Παρασκευή. «Οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να ταξινομηθούν και μετά το 2035, εφόσον χρησιμοποιούν αποκλειστικά καύσιμα ουδέτερα σε CO2», τόνισε σε ανάρτησή του στο Twitter.

Από την άλλη, αντιδράσεις υπήρξαν από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, με τον Benjamin Stephan της ομάδας εκστρατείας της Greenpeace να δηλώνει ότι η συμφωνία αποτελεί πλήγμα για την προστασία του κλίματος. «Αυτός ο βρωμερός συμβιβασμός υπονομεύει την προστασία του κλίματος στις μεταφορές και βλάπτει την Ευρώπη».