Μια νέα επαναστατική τεχνολογία φέρνει μετά από πολλά χρόνια εξέλιξης η Sila Nanotechnologies, που έχει έδρα την Καλιφόρνια. Πρόκειται για μια μπαταρία ιόντων λιθίου με άνοδο που έχει βάση το πυρίτιο και υπόσχεται σημαντικά βελτιωμένη αυτονομία και μικρότερο περιορισμό του χρόνου φόρτισης.
Αυτή η τεχνολογία είναι έτοιμη να περάσει στην παραγωγή και θα έχει ως «όχημα» την επερχόμενη Mercedes EQG, δηλαδή την ηλεκτρική G-Class, το λανσάρισμα της οποίας αναμένεται προς το τέλος του 2024. Το υλικό «Titan Silicon» βρίσκεται στο τελικό στάδιο πιστοποίησης και είναι έτοιμο για ευρεία παραγωγή, η οποία έχει προγραμματιστεί για το τέλος του έτους.
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, το υλικό της μπαταρίας είναι και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη φάση παραγωγής, το πυρίτιο Titan Silicon παράγει 50% έως 75% λιγότερο CO2 ανά kWh από ό,τι ο γραφίτης. Επίσης μπορεί να αποθηκεύσει 10 φορές περισσότερο φορτίο από τον γραφίτη.
Όσον αφορά την αυτονομία, αυτή θα είναι 20% αυξημένη σε σχέση με την υπάρχουσα τεχνολογία μπαταριών, καθώς επίσης ο χρόνος φόρτισης θα περιοριστεί, βελτιώνοντας έτσι τη χρηστικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στόχος της Sila είναι να κατασκευάσει μέχρι το 2028 ένα εκατομμύριο ανόδους με βάση το πυρίτιο για να μπαταρίες που θα εφοδιάζουν ισάριθμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με την αρχή να κάνει το Mercedes EQG, στο τέλος του 2024.
Η επερχόμενη Mercedes EQG αναμένεται να έχει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, με το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό, όσον αφορά τη δύναμη που θα αποδίδει. Από την άλλη θα έχει μεγάλη αυτονομία που θα αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα, εν μέρει χάρη και στη νέα αυτή μπαταρία.