Διαβάστε στο motorone.gr: Το ανανεωμένο -και υβριδικό- Renault Clio E-Tech
Το Renault Clio έχει δεχθεί μία ουσιαστική ανανέωση για το 2023, με τη γαλλική μάρκα να αποκαλύπτει μια νέα εμφάνιση για το δημοφιλές supermini και την προσθήκη ενός σπορ επιπέδου εξοπλισμού esprit Alpine. Το Clio είναι ένα κρίσιμο μοντέλο για τη Renault στην ευρωπαϊκή αγορά, έχοντας πουλήσει περισσότερα από 16 εκατομμύρια μονάδες από την πρώτη του παρουσίαση το 1990.
Οι βασικές αλλαγές στο νέο Clio επικεντρώνονται στη σχεδίαση και την τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης μιας δραματικής νέας όψης με σχεδιαστικά στοιχεία, εμπνευσμένα από το οικογενειακό hatchback Megane E-Tech Electric και το Scenic Vision concept της γαλλικής εταιρείας.
Οι προβολείς LED του νέου Clio είναι πιο λεπτοί από πριν και συνδυάζονται με ένα δραματικό γραφικό φωτισμού που θα εμφανιστεί στην ευρύτερη γκάμα της Renault με τον καιρό. Οι μονάδες LED συνδυάζονται με έναν πιο αιχμηρό σχεδιασμό της εμπρός μάσκας, φρέσκες επιλογές χρωμάτων και νέα σχέδια τροχών έως και 17 ιντσών.
Στο εσωτερικό, η Renault έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση της ποιότητας των υλικών και των ψηφιακών διεπαφών του αυτοκινήτου. Όλα τα Clio διαθέτουν ψηφιακή οθόνη οργάνων 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα τις προδιαγραφές, το οποίο συνδυάζεται με οθόνη αφής 9,3 ιντσών που υποστηρίζει πλέον την ασύρματη σύνδεση με τα Apple CarPlay και Android Auto.
Παράλληλα με την εστίαση της Renault στην καλύτερη ποιότητα των υλικών στην καμπίνα, η μάρκα έχει επίσης επικεντρωθεί στη βιωσιμότητα. Δεν υπάρχει πλέον δέρμα στο εσωτερικό, ενώ η πλειονότητα των υφασμάτων που χρησιμοποιούνται είναι εν μέρει κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά.
Η Renault θα λανσάρει το νέο Clio με ένα καινούργιο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού esprit Alpine, που αντικαθιστά τα προηγούμενα μοντέλα R-Line, δημιουργώντας έναν πιο ισχυρό δεσμό με τη σπορ αδελφή μάρκα Alpine. Αυτό το επίπεδο εξοπλισμού διαθέτει εξωτερικά στοιχεία αντίθεσης τόσο εμπρός όσο και πίσω, καθώς και ειδικά σχεδιασμένους τροχούς. Το μοντέλο esprit Alpine διαθέτει επίσης ένα πιο σπορ εσωτερικό, με πιο έντονα ενισχυμένα καθίσματα με σκουρόχρωμα τεχνητά υφάσματα, τα οποία τονίζονται από μπλε ραφές.
Το Clio θα είναι διαθέσιμο με μία μόνο επιλογή υβριδικού συστήματος κίνησης E-Tech, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Παράγοντας μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 145 ίππων, το Clio είναι ικανό να κινείται αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια σε ταχύτητες έως 65 χλμ./ώρα για μικρές αποστάσεις.
Η Renault δεν έχει δώσει στοιχεία για την κατανάλωση καυσίμου, αλλά έχει επιβεβαιώσει ότι η τιμή εκπομπής CO2 είναι 93 γρ./χλμ., μια βελτίωση 6 γρ./χλμ. σε σχέση με το σημερινό Clio E-Tech, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα υπάρξει μια μικρή βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου του νέου Clio. Επίσης, δεν έχουν αποκαλυφθεί στοιχεία επιδόσεων, αλλά το σημερινό Clio E-Tech βρίσκεται μόλις κάτω από το όριο των 10 δευτερολέπτων από τα 0-100 χλμ./ώρα, με τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα.
Το νέο Clio θα εισέλθει στη δύσκολη αγορά των supermini. Παρά το γεγονός ότι το Ford Fiesta θα σταματήσει την παραγωγή του φέτος, βασικοί ανταγωνιστές όπως το Opel Corsa και το Peugeot 208 έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλείς τόσο με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή.
Το νέο Clio, από την άλλη πλευρά, θα τοποθετηθεί μεταξύ των δύο, προσφέροντας μια αποδοτική υβριδική εναλλακτική λύση, αφήνοντας το ηλεκτρικό Zoe και το επερχόμενο R5 να καταλάβουν το χώρο των αμιγώς ηλεκτρικών supermini. Με την κατάργηση της RenaultSport, το νέο Clio δεν θα αποτελέσει τη βάση ενός compact hot hatchback. Αντ’ αυτού, η Alpine θα αναλάβει την εξέλιξου ενός μικρού hot αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, το οποίο αναμένεται να αποκαλυφθεί αργότερα φέτος.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Οι βασικές αλλαγές στο νέο Clio επικεντρώνονται στη σχεδίαση και την τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης μιας δραματικής νέας όψης με σχεδιαστικά στοιχεία, εμπνευσμένα από το οικογενειακό hatchback Megane E-Tech Electric και το Scenic Vision concept της γαλλικής εταιρείας.
Οι προβολείς LED του νέου Clio είναι πιο λεπτοί από πριν και συνδυάζονται με ένα δραματικό γραφικό φωτισμού που θα εμφανιστεί στην ευρύτερη γκάμα της Renault με τον καιρό. Οι μονάδες LED συνδυάζονται με έναν πιο αιχμηρό σχεδιασμό της εμπρός μάσκας, φρέσκες επιλογές χρωμάτων και νέα σχέδια τροχών έως και 17 ιντσών.
Στο εσωτερικό, η Renault έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση της ποιότητας των υλικών και των ψηφιακών διεπαφών του αυτοκινήτου. Όλα τα Clio διαθέτουν ψηφιακή οθόνη οργάνων 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα τις προδιαγραφές, το οποίο συνδυάζεται με οθόνη αφής 9,3 ιντσών που υποστηρίζει πλέον την ασύρματη σύνδεση με τα Apple CarPlay και Android Auto.
Παράλληλα με την εστίαση της Renault στην καλύτερη ποιότητα των υλικών στην καμπίνα, η μάρκα έχει επίσης επικεντρωθεί στη βιωσιμότητα. Δεν υπάρχει πλέον δέρμα στο εσωτερικό, ενώ η πλειονότητα των υφασμάτων που χρησιμοποιούνται είναι εν μέρει κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά.
Η Renault θα λανσάρει το νέο Clio με ένα καινούργιο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού esprit Alpine, που αντικαθιστά τα προηγούμενα μοντέλα R-Line, δημιουργώντας έναν πιο ισχυρό δεσμό με τη σπορ αδελφή μάρκα Alpine. Αυτό το επίπεδο εξοπλισμού διαθέτει εξωτερικά στοιχεία αντίθεσης τόσο εμπρός όσο και πίσω, καθώς και ειδικά σχεδιασμένους τροχούς. Το μοντέλο esprit Alpine διαθέτει επίσης ένα πιο σπορ εσωτερικό, με πιο έντονα ενισχυμένα καθίσματα με σκουρόχρωμα τεχνητά υφάσματα, τα οποία τονίζονται από μπλε ραφές.
Το Clio θα είναι διαθέσιμο με μία μόνο επιλογή υβριδικού συστήματος κίνησης E-Tech, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Παράγοντας μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 145 ίππων, το Clio είναι ικανό να κινείται αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια σε ταχύτητες έως 65 χλμ./ώρα για μικρές αποστάσεις.
Η Renault δεν έχει δώσει στοιχεία για την κατανάλωση καυσίμου, αλλά έχει επιβεβαιώσει ότι η τιμή εκπομπής CO2 είναι 93 γρ./χλμ., μια βελτίωση 6 γρ./χλμ. σε σχέση με το σημερινό Clio E-Tech, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα υπάρξει μια μικρή βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου του νέου Clio. Επίσης, δεν έχουν αποκαλυφθεί στοιχεία επιδόσεων, αλλά το σημερινό Clio E-Tech βρίσκεται μόλις κάτω από το όριο των 10 δευτερολέπτων από τα 0-100 χλμ./ώρα, με τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα.
Το νέο Clio θα εισέλθει στη δύσκολη αγορά των supermini. Παρά το γεγονός ότι το Ford Fiesta θα σταματήσει την παραγωγή του φέτος, βασικοί ανταγωνιστές όπως το Opel Corsa και το Peugeot 208 έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλείς τόσο με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή.
Το νέο Clio, από την άλλη πλευρά, θα τοποθετηθεί μεταξύ των δύο, προσφέροντας μια αποδοτική υβριδική εναλλακτική λύση, αφήνοντας το ηλεκτρικό Zoe και το επερχόμενο R5 να καταλάβουν το χώρο των αμιγώς ηλεκτρικών supermini. Με την κατάργηση της RenaultSport, το νέο Clio δεν θα αποτελέσει τη βάση ενός compact hot hatchback. Αντ’ αυτού, η Alpine θα αναλάβει την εξέλιξου ενός μικρού hot αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, το οποίο αναμένεται να αποκαλυφθεί αργότερα φέτος.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις