H Audi Sport ανακοίνωσε 10 νέα μοντέλα RS έως το 2026
Το αμιγώς ηλεκτρικό RS Q6 e-tron θα είναι το πρώτο από τα νέα μοντέλα RS της Audi, ενώ αναμένεται να δούμε και εκδόσεις υψηλότερων επιδόσεων των RS3 και RS6
Ο επικεφαλής της Audi Sport, Sebastian Grams, επιβεβαίωσε ότι θα παρουσιαστούν 10 νέα Audi RS έως το 2026, εκ των οποίων ορισμένα θα αποτελέσουν το τελικό αντίο σε καθαρά βενζινοκίνητα μοντέλα. Μεταξύ τους θα υπάρχει και ένα ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό RS την επόμενη χρονιά. Η Audi Sport γιορτάζει φέτος την 40ή επέτειο από την ίδρυσή της ως quattro, τη θυγατρική εταιρεία υψηλών επιδόσεων των τεσσάρων δακτυλίων, που επιβλέπει επίσης τις αγωνιστικές δραστηριότητες της μάρκας, συμπεριλαμβανομένων των επερχόμενων σχεδίων εισόδου στη Formula 1.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παίζουν ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στη μελλοντική γκάμα της Audi Sport, με την έκδοση RS του επερχόμενου Audi Q6 e-tron (που εικονίζεται στις φωτογραφίες καμουφλαρισμένο σε δοκιμές εξέλιξης) να εκτιμάται ότι θα είναι το πρώτο νέο μοντέλο, που θα καταφθάσει την επόμενη χρονιά. Σε ερώτηση αν το επόμενο μοντέλο RS θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, ο Grams απάντησε: «Ναι, και θα έρθει το 2024. Θα είναι ένα εντελώς νέο και μπορούμε να σας πούμε ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric, που εξελίχθηκε) μαζί με την Porsche, οπότε σίγουρα θα έχει υψηλές επιδόσεις».
Δεν υπάρχει καμία πληροφορία σχετικά με τα μεγέθη μπαταριών ή τις επιδόσεις του RS Q6 e-tron, αλλά με την πλατφόρμα PPE να αποτελεί εξέλιξη εκείνης που χρησιμοποιείται στο Audi e-tron GT, το αντίστοιχο RS και την Porsche Taycan, θα μπορούσε να δανειστεί το σύστημα κίνησης αυτών των αυτοκινήτων με τεχνολογία 800 volt και 645 ίππους, προσφέροντας ταχεία φόρτιση έως 350 kW.
Αυτό που επιβεβαίωσε ο Grams είναι ότι τα μελλοντικά μοντέλα RS θα αποκτήσουν ακόμα πιο επιθετική εμφάνιση, για να διαφοροποιηθούν ακόμα περισσότερο από τα ήδη γρήγορα ηλεκτροκίνητα μοντέλα στα οποία θα βασιστούν. «Εξετάσαμε πώς θα δείχνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα RS στο μέλλον», δήλωσε ο Grams. «Σήμερα θα έλεγα ότι δεν έχουμε μεγάλη διαφορά μεταξύ ενός e-tron GT και ενός RS e-tron GT. Και ένα μάθημα για εμάς είναι ότι πρέπει να κάνουμε μια μεγαλύτερη διαφοροποίηση όσον αφορά τον σχεδιασμό -να τα κάνουμε πιο επιθετικά- και πραγματικά διαφορετικά από τα μοντέλα της Audi».
Ο Grams αποκάλυψε επίσης ότι η Audi Sport εξετάζει και άλλους τρόπους για να διαφοροποιήσει τα μοντέλα RS εκτός από τις επιδόσεις, με την ψηφιοποίηση να βρίσκεται ψηλά στον κατάλογο. «Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε εκ νέου τις υψηλές επιδόσεις. Δεν είναι μόνο περισσότερη ιπποδύναμη, περισσότερη επιτάχυνση. Φροντίζουμε επίσης για την ψηφιοποίηση, πρέπει να δημιουργήσουμε τον τέλειο συνδυασμό hardware και λογισμικού. Μπορώ να σας πω ότι εργαζόμαστε για να κάνουμε τη διαφορά στην ψηφιοποίηση για τους πελάτες μας στο μέλλον, είναι σαν ένα οικοσύστημα RS».
Ωστόσο, υπάρχει ακόμα χώρος για αναλογικές αισθήσεις και ο Grams επιβεβαίωσε ότι δημοφιλή μοντέλα όπως το RS 6, το οποίο περιέγραψε ως «το βασικό προϊόν της γκάμας μας», και το RS 3 -με βάση το Α3- είναι πιθανό να λάβουν τις τελικές εκδόσεις υψηλών επιδόσεων ως καθαρά βενζινοκίνητα μοντέλα πριν εξηλεκτριστούν, πιθανότατα με ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.
Μιλώντας για το RS 6, ο Grams δήλωσε: «Μπορούμε να ακολουθήσουμε μία ακόμα πιο ακραία οδό», ενώ και θα δούμε περισσότερα από το RS 3: «Δεν έχουμε τελειώσει με αυτό το αυτοκίνητο. Σίγουρα θα αυξήσουμε τον 5κύλινδρο (κινητήρα) για το επόμενο βήμα, θα τον βελτιώσουμε. Σίγουρα υπάρχει ακόμα δρόμος να διανύσουμε».
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παίζουν ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στη μελλοντική γκάμα της Audi Sport, με την έκδοση RS του επερχόμενου Audi Q6 e-tron (που εικονίζεται στις φωτογραφίες καμουφλαρισμένο σε δοκιμές εξέλιξης) να εκτιμάται ότι θα είναι το πρώτο νέο μοντέλο, που θα καταφθάσει την επόμενη χρονιά. Σε ερώτηση αν το επόμενο μοντέλο RS θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, ο Grams απάντησε: «Ναι, και θα έρθει το 2024. Θα είναι ένα εντελώς νέο και μπορούμε να σας πούμε ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric, που εξελίχθηκε) μαζί με την Porsche, οπότε σίγουρα θα έχει υψηλές επιδόσεις».
Δεν υπάρχει καμία πληροφορία σχετικά με τα μεγέθη μπαταριών ή τις επιδόσεις του RS Q6 e-tron, αλλά με την πλατφόρμα PPE να αποτελεί εξέλιξη εκείνης που χρησιμοποιείται στο Audi e-tron GT, το αντίστοιχο RS και την Porsche Taycan, θα μπορούσε να δανειστεί το σύστημα κίνησης αυτών των αυτοκινήτων με τεχνολογία 800 volt και 645 ίππους, προσφέροντας ταχεία φόρτιση έως 350 kW.
Αυτό που επιβεβαίωσε ο Grams είναι ότι τα μελλοντικά μοντέλα RS θα αποκτήσουν ακόμα πιο επιθετική εμφάνιση, για να διαφοροποιηθούν ακόμα περισσότερο από τα ήδη γρήγορα ηλεκτροκίνητα μοντέλα στα οποία θα βασιστούν. «Εξετάσαμε πώς θα δείχνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα RS στο μέλλον», δήλωσε ο Grams. «Σήμερα θα έλεγα ότι δεν έχουμε μεγάλη διαφορά μεταξύ ενός e-tron GT και ενός RS e-tron GT. Και ένα μάθημα για εμάς είναι ότι πρέπει να κάνουμε μια μεγαλύτερη διαφοροποίηση όσον αφορά τον σχεδιασμό -να τα κάνουμε πιο επιθετικά- και πραγματικά διαφορετικά από τα μοντέλα της Audi».
Ο Grams αποκάλυψε επίσης ότι η Audi Sport εξετάζει και άλλους τρόπους για να διαφοροποιήσει τα μοντέλα RS εκτός από τις επιδόσεις, με την ψηφιοποίηση να βρίσκεται ψηλά στον κατάλογο. «Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε εκ νέου τις υψηλές επιδόσεις. Δεν είναι μόνο περισσότερη ιπποδύναμη, περισσότερη επιτάχυνση. Φροντίζουμε επίσης για την ψηφιοποίηση, πρέπει να δημιουργήσουμε τον τέλειο συνδυασμό hardware και λογισμικού. Μπορώ να σας πω ότι εργαζόμαστε για να κάνουμε τη διαφορά στην ψηφιοποίηση για τους πελάτες μας στο μέλλον, είναι σαν ένα οικοσύστημα RS».
Ωστόσο, υπάρχει ακόμα χώρος για αναλογικές αισθήσεις και ο Grams επιβεβαίωσε ότι δημοφιλή μοντέλα όπως το RS 6, το οποίο περιέγραψε ως «το βασικό προϊόν της γκάμας μας», και το RS 3 -με βάση το Α3- είναι πιθανό να λάβουν τις τελικές εκδόσεις υψηλών επιδόσεων ως καθαρά βενζινοκίνητα μοντέλα πριν εξηλεκτριστούν, πιθανότατα με ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.
Μιλώντας για το RS 6, ο Grams δήλωσε: «Μπορούμε να ακολουθήσουμε μία ακόμα πιο ακραία οδό», ενώ και θα δούμε περισσότερα από το RS 3: «Δεν έχουμε τελειώσει με αυτό το αυτοκίνητο. Σίγουρα θα αυξήσουμε τον 5κύλινδρο (κινητήρα) για το επόμενο βήμα, θα τον βελτιώσουμε. Σίγουρα υπάρχει ακόμα δρόμος να διανύσουμε».
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις