Διαβάστε στο motorone.gr: Το DS 9 αποκτά επιπλέον ισχύ και νέα επίπεδα εξοπλισμού
Η DS Automobiles έδωσε στο DS 9 μια σειρά από μικρές βελτιώσεις για να το διατηρήσει ανταγωνιστικό στην κατηγορία των executive sedan. Το DS 9 λανσαρίστηκε το 2021, ως η πολυτελής εναλλακτική λύση της γαλλικής μάρκας για τις Mercedes E-Class, BMW 5 Series και Audi A6. Για να τονιστεί η premium προσέγγιση, θα προστεθεί το νέο επίπεδο εξοπλισμού Esprit de Voyage.
Το τελευταίο σύστημα φωνητικών εντολών DS IRIS προστέθηκε στο DS 9 για το 2023. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου έχει αναθεωρηθεί και έχει αποκτήσει ένα νέο ψηφιακό περιβάλλον που διαθέτει πιο εκτεταμένες επιλογές εξατομίκευσης.
Το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης έχει επίσης αναβαθμιστεί, για να μπορεί να παρακολουθεί τις συνθήκες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο για να υπολογίζει την καλύτερη διαδρομή, καθώς και να εμφανίζονται οι κάμερες ταχύτητας, οι προβλέψεις καιρού, η διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης και οι τιμές των πρατηρίων καυσίμων.
Έχουν προστεθεί νέες κάμερες υψηλότερης ανάλυσης για βελτίωση στην απεικόνιση της κάμερας 360 μοιρών. Η DS έχει επίσης βελτιώσει το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξήθηκε από 11,9 kWh, σε 15,6 kWh, αυξάνοντας την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου.
Το Rivoli+ θα είναι το νέο εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού του DS 9. Εξακολουθεί να έχει την ίδια οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών με τα μοντέλα υψηλότερων προδιαγραφών, ενώ το Apple CarPlay και το Android Auto περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Επάνω από αυτό θα βρίσκεται η έκδοση Opera. Για να βοηθήσει το DS 9 να έχει μια πιο ομαλή συμπεριφορά, αυτή η έκδοση προσφέρει την ανάρτηση «Active Scan», η οποία χρησιμοποιεί μια κάμερα για να μελετήσει το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο για ανομοιομορφίες, προσαρμόζοντας ανάλογα τη συμπεριφορά της.
Υπάρχει επίσης περισσότερη τεχνολογία ασφάλειας, με τη λειτουργία Drive Assist της DS και ένα σύστημα παρακολούθησης της προσοχής του οδηγού. Το πρώτο επιτρέπει τις λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, συνδυάζοντας το adaptive cruise control με υποβοήθηση του τιμονιού και ένα σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας έως τα 178 χλμ./ώρα. Διαθέσιμη είναι η αυτόματη υποβοήθηση στάθμευσης, όπως και το DS Night Vision, το οποίο χρησιμοποιεί μια υπέρυθρη κάμερα για να εμφανίζει με ευκρίνεια το δρόμο μπροστά σε σκοτεινούς και μη φωτισμένους δρόμους.
Η έκδοση Opera προσθέτει επίσης ένα αναβαθμισμένο ηχοσύστημα Focal Electra και το «DS Lounge Pack» για τους πίσω επιβάτες, που περιλαμβάνει δυνατότητα μετακίνησης του καθίσματος του συνοδηγού προς τα εμπρός, διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και ψύξη, ηλιοροφή, ηλεκτρικό κάλυμμα χώρου αποσκευών και θερμαινόμενο παρμπρίζ. Δύο νέα χρώματα έχουν έρθει στο Opera το 2023 για το εσωτερικό «Opera Red» και «Opera Basalt Black», που έρχεται σε αντίθεση με μια γκρι επένδυση Alcantara.
Επίσης νέα για το 2023 είναι η συλλογή Esprit de Voyage, που προσθέτει Pearl Grey Nappa δερμάτινες εσωτερικές επενδύσεις, επανασχεδιασμένα πατάκια εμπρός και πίσω και ειδικές ραφές Zephir. Ένας χάρτης της Ευρώπης απεικονίζεται στο τμήμα δέρματος Nappa στην κεντρική κονσόλα, με γραμμές που εκτείνονται από το στούντιο σχεδιασμού της DS στο Παρίσι. Το σχέδιο αυτό εμφανίζεται επίσης στα μαρσπιέ των θυρών και στα καλύμματα των καθρεπτών. Στο Esprit de Voyage τοποθετούνται ζάντες 20 ιντσών και τα τρία διαθέσιμα εξωτερικά χρώματα είναι Crystal Pearl, Platinum Grey και Perla Nera Black.
Το DS 9 είχε την επιλογή ενός 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα PureTech 1,6 λίτρων με 225 ίππους, αλλά τώρα υπάρχει μόνο η επιλογή E-Tense plug-in υβριδικό σύστημα, σε δύο εκδόσεις. Το plug-in υβριδικό μοντέλο E-Tense 250 χρησιμοποιεί μια έκδοση 200 ίππων του turbo βενζινοκινητήρα της μάρκας και μια μπαταρία 15,6 kWh που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων, για συνολική συνδυασμένη απόδοση 250 ίππων.
Πάνω από αυτό βρίσκεται το E-Tense 4×4 360. Όπως υποδηλώνει το όνομα, διαθέτει ένα σύστημα τετρακίνησης που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα (110 ίππων) ενσωματωμένο στο κιβώτιο, που τροφοδοτεί τον εμπρός άξονα και έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων στον πίσω άξονα. Η συνολική ισχύς των 360 ίππων επιτρέπει στο DS 9 να έχει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα.
Το E-Tense 250 μπορεί να αποκτηθεί σε Rivoli+ ή Opera, ενώ το 4×4 360 διατίθεται σε Opera και Esprit de Voyage. Όλες οι εκδόσεις χρησιμοποιούν αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων EAT8. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί από τα 55 χλμ. στα 62 χλμ. στο μοντέλο 4×4 360 και στα 75 χλμ. για το E-Tense 250. Το DS 9 μπορεί να φτάσει τα 140 χλμ./ώρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, με τη μέγιστη ταχύτητα να είναι περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα.
Η DS ισχυρίζεται ότι το 4×4 360 έχει κατανάλωση καυσίμου 1,5 λτ./100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί, στο Ε-Tense 250 σε μόλις 22 γρ./χλμ. Με το αυξημένο μέγεθος της μπαταρίας, ο χρόνος φόρτισης αυξήθηκε σε 2 ώρες και 23 λεπτά για φόρτιση από 0-100% από ένα wallbox 7kW (αντί για 1 ώρα και 45 λεπτά).
Το DS 9 βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 της εταιρείας, που εξελίχθηκε από το Groupe PSA της Stellantis, αρχιτεκτονική που μοιράζεται με το SUV DS 7 και το sedan Peugeot 508. Ωστόσο, το νέο DS 9 είναι μεγαλύτερο από το συγγενές Peugeot. Με μήκος 4,93 μ. και πλάτος 1.85 μ. εντάσσεται στην αγορά των μεγάλων executive αυτοκινήτων.
Υπάρχει ένα στοιχείο fastback στο προφίλ, αλλά είναι περισσότερο ένα παραδοσιακό sedan τριών όγκων. Το εμπρός μέρος εμπνέεται από τα άλλα μοντέλα της μάρκας με μια μεγάλη, διαμαντένια μάσκα που πλαισιώνεται από λεπτομέρειες χρωμίου στα φωτιστικά σώματα: τα κάθετα φώτα πορείας LED και προβολείς DS Active LED Vision, με πέντε ξεχωριστές αυτόματες λειτουργίες. Μια λωρίδα χρωμίου διατρέχει επίσης το κέντρο του καπό μέχρι το παρμπρίζ, υποδηλώνοντας το γεγονός ότι πρόκειται για τη ναυαρχίδα της εταιρείας.
Τα πλαϊνά του DS 9 είναι ένας συνδυασμός από λείες επιφάνειες και έντονες γραμμές, η έντονη πτυχή του ώμου έρχεται σε αντίθεση με τα χείλη της πόρτας. Το πίσω μέρος διαθέτει το σήμα κατατεθέν πλέον της υπογραφής πίσω φώτων LED με μοτίβο 3D διαμαντιών DS, περισσότερες λεπτομέρειες χρωμίου, και μια αναφορά στην αρχική DS του 1955 με τη μορφή των φλας, που είναι τοποθετημένα ψηλά στις τρίτες κολόνες.
Το ταμπλό και το εσωτερικό βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο DS 7, με τις μόνες πραγματικά εμφανείς διαφορές να είναι τα πάνελ των θυρών, οι εσωτερικοί αεραγωγοί και ένας αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη στάνταρ κεντρική οθόνη infotainment.