Suzuki Motorcycles: Χρειαζόταν ένα γερό φρεσκάρισμα και μια τονωτική προσθήκη νέων μοντέλων η μοτοσυκλετιστική πιάτσα της Suzuki, για να μην μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

To 2023 βρίσκει τη Suzuki σε μια μοτοσυκλετιστική εξωστρέφεια με την γκάμα της να κερδίζει σταδιακά προσθήκες και νέα μοντέλα που την ξαναβάζουν δυναμικά στο εμπορικό παιχνίδι.

Σε μια φάση επανασύστασης της ομάδας της, η ελληνική αντιπροσωπεία μας υποδέχτηκε στις εγκαταστάσεις της στην Μαγούλα Αττικής, η οποιά αποτέλεσε ορμητήριο μιας γνωριμίας με τα νέα μοντέλα που εμπλουτίζουν τη γκάμα της Ιαπωνικής μάρκας.

Το V-Strom 800 DE και το ασφάλτινο alter ego του, GSX-8S, είναι τα “φρέσκα κουλούρια” που μας απασχόλησαν σε επίπεδο παρουσίασης, ενώ στην οδηγική γνωριμία τα συνόδευσε και η ναυαρχίδα των V-Strom στην επίκαιρη, περιπετειώδη μορφή της.

On-off με όνομα V-Strom

Στην οικογένεια των on-off το όνομα V-Strom έχει την τιμητική του και χωρίς να τάζει λαγούς με πετραχήλια, κατορθώνει εδώ και χρόνια να διαπρέπει σε πωλήσεις, συνέπεια φυσικά των κατορθωμάτων του. Μέχρι σήμερα, οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις έχουν ανέλθει σε περισσότερες από 440.000 μονάδες.

Το μεγάλο V-Strom επανασταδιοδρόμησε το 2014 ως συνέχεια μιας επιτυχημένης ιστορίας που ξεκίνησε το 2002 και έκλεισε το 2009, θυσία στους κανονισμούς ρύπων της Ε.Ε.. Το 2017 συμβαδίζει σε οπτική ανανέωση πακέτο με το μικρότερο και ασταμάτητο εμπορικά 650, που από το 2004 γέμιζε διαρκώςτα ταμεία των Ιαπώνων.

Ταυτόχρονα, το V-Strom 1.000 αναβαθμίστηκε σημαντικά ώστε να ακολουθεί την αναπτυσσόμενη on-off πιάτσα του και έφτασε το 2020 στην 4η γενιά του. Βαφτίστηκε 1.050 χωρίς να έχει αλλάξει ο κυβισμός, αν και η αναβάθμιση στα σωθικά του κινητήρα είναι δημιουργική, ενώ σημαντικότερη προσοχή δόθηκε στη σχεδίαση με τη Suzuki να υιοθετεί αυτό που ξεκίνησε το μακρινό 1988. Ποιο ήταν αυτό;

Το χαρακτηριστικό ρύγχος που πρωτοεμφανίστηκε στο DR 750S διατήρησε στο DR 800 Big και έσπευσαν όλοι να αντιγράψουν και να διατηρήσουν ακόμα και σήμερα, πολλές φορές διεκδικώντας την πατρότητα της ιδέας. Το μεγάλο λοιπόν V-Strom είναι μια εξέλιξη στα σύγχρονα δεδομένα της κατηγορίας με εμφάνιση φόρο τιμής στην ιδέα του 1988.

Το χωμάτινο V-Strom 1.050 DE

Ως εξέλιξη στις εκδόσεις XT, ήρθε το πρόσφατο λανσάρισμα του V-Strom 1.050 DE εντός του 2022, το οποίο πρόσθεσε ακόμη περισσότερες δυνατότητες για εξερεύνηση, πέρα από εκεί που σταματούν οι ασφάλτινες διαδρομές.

H νέα έκδοση έρχεται με μεγαλύτερο εμπρός τροχό 21 ιντσών με σαμπρέλα, τη στιγμή που ο πίσω τροχός των 17” χρησιμοποιεί tubeless ελαστικό. Οι τροχοί φυσικά είναι με ακτίνες, ενώ αναβάθμιση έχουμε και στις διαδρομές των αναρτήσεων που έχουν κερδίσει ύψος, κάτι που διαπιστώνεις με το που ανέβεις στην μοτοσυκλέτα. Φυσικά, έχει μεγαλώσει και η απόσταση του κινητήρα από το έδαφος στα 19 εκατοστά, προστατευόμενος από μεταλλική ποδιά.

Ανάμεσα στην απλή ασφάλτινη έκδοση και την 1.050 DE υπάρχουν διαφορές τόσο στο εμπρός μέρος του πλαισίου όσο και στο πίσω ψαλίδι που είναι μακρύτερο, με στόχο να αυξηθεί το μεταξόνιο. Η θέσης οδήγησης έχει μεταβληθεί τόσο από την 1.050 XT έκδοση όσο και από την ασφάλτινη με τον 19άρη μπροστινό τροχό. Το τιμόνι είναι σημαντικά φαρδύτερο όπως και τα μαρσπιέ, δημιουργώντας μια αρχοντική θέση που θα εκτιμήσουν οι μεγαλόσωμοι. Αν είσαι «φυσιολογικός» άνθρωπος με ανάστημα έως 1,80 μέτρα, μάλλον θα βρεις ρεαλιστικότερη την απλή έκδοση.