Διαβάστε στο MotorOne.gr: Οδηγούμε τις νέες Suzuki V-Strom 800 DE, 1.050 DE & την naked GSX-8S
Suzuki Motorcycles: Χρειαζόταν ένα γερό φρεσκάρισμα και μια τονωτική προσθήκη νέων μοντέλων η μοτοσυκλετιστική πιάτσα της Suzuki, για να μην μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
To 2023 βρίσκει τη Suzuki σε μια μοτοσυκλετιστική εξωστρέφεια με την γκάμα της να κερδίζει σταδιακά προσθήκες και νέα μοντέλα που την ξαναβάζουν δυναμικά στο εμπορικό παιχνίδι.
Σε μια φάση επανασύστασης της ομάδας της, η ελληνική αντιπροσωπεία μας υποδέχτηκε στις εγκαταστάσεις της στην Μαγούλα Αττικής, η οποιά αποτέλεσε ορμητήριο μιας γνωριμίας με τα νέα μοντέλα που εμπλουτίζουν τη γκάμα της Ιαπωνικής μάρκας.
Το V-Strom 800 DE και το ασφάλτινο alter ego του, GSX-8S, είναι τα “φρέσκα κουλούρια” που μας απασχόλησαν σε επίπεδο παρουσίασης, ενώ στην οδηγική γνωριμία τα συνόδευσε και η ναυαρχίδα των V-Strom στην επίκαιρη, περιπετειώδη μορφή της.
On-off με όνομα V-Strom
Στην οικογένεια των on-off το όνομα V-Strom έχει την τιμητική του και χωρίς να τάζει λαγούς με πετραχήλια, κατορθώνει εδώ και χρόνια να διαπρέπει σε πωλήσεις, συνέπεια φυσικά των κατορθωμάτων του. Μέχρι σήμερα, οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις έχουν ανέλθει σε περισσότερες από 440.000 μονάδες.
Το μεγάλο V-Strom επανασταδιοδρόμησε το 2014 ως συνέχεια μιας επιτυχημένης ιστορίας που ξεκίνησε το 2002 και έκλεισε το 2009, θυσία στους κανονισμούς ρύπων της Ε.Ε.. Το 2017 συμβαδίζει σε οπτική ανανέωση πακέτο με το μικρότερο και ασταμάτητο εμπορικά 650, που από το 2004 γέμιζε διαρκώςτα ταμεία των Ιαπώνων.
Ταυτόχρονα, το V-Strom 1.000 αναβαθμίστηκε σημαντικά ώστε να ακολουθεί την αναπτυσσόμενη on-off πιάτσα του και έφτασε το 2020 στην 4η γενιά του. Βαφτίστηκε 1.050 χωρίς να έχει αλλάξει ο κυβισμός, αν και η αναβάθμιση στα σωθικά του κινητήρα είναι δημιουργική, ενώ σημαντικότερη προσοχή δόθηκε στη σχεδίαση με τη Suzuki να υιοθετεί αυτό που ξεκίνησε το μακρινό 1988. Ποιο ήταν αυτό;
Το χαρακτηριστικό ρύγχος που πρωτοεμφανίστηκε στο DR 750S διατήρησε στο DR 800 Big και έσπευσαν όλοι να αντιγράψουν και να διατηρήσουν ακόμα και σήμερα, πολλές φορές διεκδικώντας την πατρότητα της ιδέας. Το μεγάλο λοιπόν V-Strom είναι μια εξέλιξη στα σύγχρονα δεδομένα της κατηγορίας με εμφάνιση φόρο τιμής στην ιδέα του 1988.
Το χωμάτινο V-Strom 1.050 DE
Ως εξέλιξη στις εκδόσεις XT, ήρθε το πρόσφατο λανσάρισμα του V-Strom 1.050 DE εντός του 2022, το οποίο πρόσθεσε ακόμη περισσότερες δυνατότητες για εξερεύνηση, πέρα από εκεί που σταματούν οι ασφάλτινες διαδρομές.
H νέα έκδοση έρχεται με μεγαλύτερο εμπρός τροχό 21 ιντσών με σαμπρέλα, τη στιγμή που ο πίσω τροχός των 17” χρησιμοποιεί tubeless ελαστικό. Οι τροχοί φυσικά είναι με ακτίνες, ενώ αναβάθμιση έχουμε και στις διαδρομές των αναρτήσεων που έχουν κερδίσει ύψος, κάτι που διαπιστώνεις με το που ανέβεις στην μοτοσυκλέτα. Φυσικά, έχει μεγαλώσει και η απόσταση του κινητήρα από το έδαφος στα 19 εκατοστά, προστατευόμενος από μεταλλική ποδιά.
Ανάμεσα στην απλή ασφάλτινη έκδοση και την 1.050 DE υπάρχουν διαφορές τόσο στο εμπρός μέρος του πλαισίου όσο και στο πίσω ψαλίδι που είναι μακρύτερο, με στόχο να αυξηθεί το μεταξόνιο. Η θέσης οδήγησης έχει μεταβληθεί τόσο από την 1.050 XT έκδοση όσο και από την ασφάλτινη με τον 19άρη μπροστινό τροχό. Το τιμόνι είναι σημαντικά φαρδύτερο όπως και τα μαρσπιέ, δημιουργώντας μια αρχοντική θέση που θα εκτιμήσουν οι μεγαλόσωμοι. Αν είσαι «φυσιολογικός» άνθρωπος με ανάστημα έως 1,80 μέτρα, μάλλον θα βρεις ρεαλιστικότερη την απλή έκδοση.
Η βάση της DE παραμένει η πλούσια έκδοση XT από την οποία και οι αλλαγές στην εμφάνιση είναι ελάχιστες, με τον εξοπλισμό όμως να αναβαθμίζεται ακόμη περισσότερο. Η νέα έγχρωμη και πλούσια σε πληροφορίες οθόνη είναι καλοδεχούμενη, αντικαθιστώντας την προηγούμενη που ήταν ομολογουμένως παρωχημένη. Τα χειριστήρια είναι ποιοτικά, εύκολα στη χρήση και χωρίς να απαιτούν εξοικείωση στην αναζήτηση με το μενού.
Στα δεξιά συναντάμε το Cruise control και στα αριστερά ένα κουμπί που σε μετακινεί στο επιθυμητό mode για να μεταβάλεις το “χάρτη” του traction control και του ABS. Μπορείς να αποσυνδέσεις τον πίσω τροχό για χωμάτινη χρήση, ενώ το traction control αφήνει τη ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση στο χώμα να δικαιολογήσει την off road αποστολή του.
Χωρίς να πέσει στην παγίδα της υπεραπόδοσης, η Suzuki σερβίρει τον V2 των 1.037 κ.εκ., με βελτιωμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Οι 107 ίπποι και τα 100 Nm ροπής είναι απόδοση απόλυτα ρεαλιστική για επιδόσεις χωρίς υπερβολές και εύστοχα διαχειρίσιμη από το υπόλοιπο σύνολο.
Μπορεί η θέση οδήγησης να μην προδιαθέτει για επίθεση, όμως σε επαρχιακή στριφτερή διαδρομή θα ακολουθήσει το ρυθμό της ασφάλτινης έκδοσης με τους χυτούς τροχούς σε διάσταση 19” εμπρός και 17” πίσω, χωρίς ποτέ όμως να της επιβληθεί. Αν ζητάς κάτι πιο δυναμικό, πρέπει να κοιτάξεις ένα κλικ χαμηλότερα στην γκάμα V-Strom.
V-Strom 800 DE: Ένα δικύλινδρο V-Strom χωρίς V μοτέρ
Μέχρι τώρα, αν δεν μιλούσαμε για την βάση των 250 κ.εκ. που καταχρηστικά με μονοκύλινδρο μοτέρ αποτελεί μέλος της οικογένειας, όλα τα V-Strom ήταν δικύλινδρα σε V διάταξη.
Μέχρι πρότινος όμως, γιατί η σύγχρονη μηχανολογική μόδα επιτάσσει οικονομία κλίμακος χωρίς απαραίτητα οικονομία απόδοσης και συνολικής αίσθησης.
Η πολυαναμενόμενη V-Strom 800 DE έρχεται ως ενδιάμεση στην γκάμα και διαθέτει τον ολοκαίνουργιο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα DOHC, 776 κ.εκ. της Suzuki, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Συμπληρώνεται δε από ένα στιβαρό εντελώς νέο πλαίσιο, τη μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης και την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από οποιοδήποτε μοντέλο V-Strom μέχρι σήμερα.
Γίνεται σαφές λοιπόν ότι η V-Strom 650 παραμένει στην γκάμα ως entry level και τρέχει σε προσφορά αυτή την εποχή. Δεν αντικαθίσταται, απλά η 800 DE έρχεται να διευρύνει την οικογένεια, προσθέτοντας μία πρόταση περισσότερο adventure.
Σχεδιαστικά παραπέμπει στο παρελθόν της Suzuki, με το ρύγχος να το δηλώνει και να ενώνει το τότε με το τώρα, υιοθετώντας την κάθετη τοποθέτηση του διπλού προβολέα. Η μικρή και κοντή ζελατίνα ξεκαθαρίζει ότι προτεραιότητα είναι η minimal λογική και η οπτική ελευθερία στο βλέμμα του αναβάτη. Σε γενικές γραμμές, ο σχεδιασμός είναι πρωτότυπος και σε συνδυασμό με τις έντονες χρωματικές αντιθέσεις τραβάει τα βλέμματα.
Οι ακτινωτοί τροχοί σε διάσταση 21” εμπρός και 17” πίσω, δηλώνουν το περιπετειώδες σκεπτικό μιας μοτοσυκλετιστικής πρότασης που έρχεται για χρήση 50-50 (άσφαλτο και χώμα), χωρίς να κάνει διακρίσεις για το τερέν που θα διακριθεί. Οι αναρτήσεις προέρχονται από την Showa (Hitachi Astemo πλέον), με το ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός και το μονό αμορτισέρ πίσω να ρυθμίζονται πλήρως.
Σε συνδυασμό με την σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων S.I.R.S., που σημαίνει Suzuki Intelligent Ride System, η συνολική ποιότητα της απόδοσης δείχνει και είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου περιλαμβάνουν 3 προγράμματα οδήγησης που αλλάζουν τον τρόπο απόδοσης του κινητήρα, χωρίς μεταβολή στην ισχύ του.
Το traction control προσφέρει 4 επίπεδα, δυνατότητα απενεργοποίησης και λειτουργία G (gravel) για εύκολες πλαγιολισθήσεις στο χώμα, ενώ το ABS προσαρμόζεται με δύο ρυθμίσεις λειτουργίας για διαφορετικές απαιτήσεις, αλλά και απενεργοποιείται πλήρως από τον πίσω τροχό. Το σύστημα Easy Start της Suzuki είναι και εδώ για εκκίνηση με ένα απλό πάτημα στον διακόπτη, όπως και η λειτουργία υποβοήθησης Low RPM Assist που απλοποιεί το ξεκίνημα ακόμα και για αρχάριο.
Φυσικά και ο έγχρωμος πίνακας οργάνων TFT 5 ιντσών σερβίρει πληροφορία με σύγχρονο τρόπο, ενώ αν κάτι δείχνει να θέλει βελτίωση είναι η μικρή ζελατίνα, τουλάχιστον για την ανεμοκάλυψη, γιατί κατά τα αλλά αφήνει ελεύθερο το βλέμμα σου.
Ο κομπακτ δικύλινδρος της Suzuki που κάνει ντεμπούτο στην V-Strom 800 DE, διαθέτει διαστήματα ανάφλεξης 270 μοιρών, γεγονός που προσδίδει λειτουργία και αίσθηση V2. Με 83 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 78 Nm ροπή στις 6.800 σ.α.λ. προσφέρει ζωηρές επιδόσεις στα 230 κιλά του που φροντίζει να τα έχει σωστά μοιρασμένα ώστε να μην σε ενοχλούν.
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται το quickshifter διπλής ενέργειας και γενικά η αίσθηση που προσφέρει στον αναβάτη είναι εξαιρετική. Η θέση οδήγησης είναι απόλυτα φυσιολογική και δεν σε τοποθετεί άβολα, ενώ διευκολύνει και την όρθια οδήγηση.
Ο ξεκούραστος κινητήρας – καθώς απουσιάζουν οι κραδασμοί – συμβάλει σε μια ολοήμερη βόλτα χωρίς σταματημό. Η ομοιόμορφα απλωμένη απόδοση σε όλο το εύρος στροφών είναι στοιχείο του χαρακτήρα του νέου 800 DE και συνδυάζεται από ομοιογένεια που πάει πακέτο με καλή πληροφόρηση από ανάρτηση και φρένα.
Το πλαίσιο είναι ειδικά σχεδιασμένο για τον διπλό ρόλο της μεσαίας 800 DE, κατασκευασμένο από ατσάλι με σωλήνες μεταβλητής διατομής, ενώ το αφαιρούμενο υποπλαίσιο δίνει τη λύση σε περίπτωση ζημιάς.
Το V-Strom 800 DE κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και, σύμφωνα με την ομάδα της ελληνικής αντιπροσωπείας της Suzuki, η οποία βρισκόταν σύσσωμη στην παρουσίαση, το εργοστάσιο έχει επιλέξει Ιάπωνες προμηθευτές για τα πάντα.
Διαθέσιμο σε τρία χρώματα, η τιμή του ορίζεται στα € 12.195 και αναμένεται να δημιουργήσει θερμό ενδιαφέρον στην δημοφιλή κατηγορία του.
Η γυμνή γοητεία της GSX-8S
Με βάση τον νέο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 776 κ.εκ., πιο βασικά περιφερειακά και αναρτήσεις της ΚΥΒ χωρίς ρυθμίσεις, η GSX-8S μπορεί να αποτελέσει το αντίπαλο δέος του Yamaha MT-07 και ένα καλό λόγο για να κλέψει τις προτιμήσεις.
Η τιμή στα € 9.995 την τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας, όμως η GSX-8S εισβάλει στην δυναμική μοντέρνα κλάση των naked με όπλα της την «Made in Japan» ταυτότητα by Hamamatsu και την φρέσκια της εμφάνιση, και δείχνει τόσο ποιοτική όσο και λαχταριστή κατασκευαστικά και σχεδιαστικά.
Μπορεί να έρχεται τσιμπημένη για την κλάση της, όμως δεν κάνει εκπτώσεις σε εξοπλισμό και παροχές. Και εδώ συναντά κανείς τη σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων S.I.R.S. με 3 Riding Modes να διαφοροποιούν την απόκριση του γκαζιού, traction control 4 επιπέδων και τα συστήματα Easy Start και Low RPM Assist. Συμπληρώστε και μια πολύ ευανάγνωστη οθόνη TFT 5 ιντσών που απεικονίζει όλες τις πληροφορίες και απλοποιεί την αποστολή του αναβάτη.
Διατηρεί ένα μικροκαμωμένο, στενό και γυμνασμένο κορμί, χωρίς να εξέχει τίποτα περιττό που θα χαλάσει την ομοιομορφία του. Η εξάτμιση μόλις που εμφανίζει την απόληξή της και στέκεται κάτω από τον κινητήρα διατηρώντας το βάρος σε χαμηλό σημείο. Ένα βάρος που εμφανίζεται σχεδόν 30 κιλά λιγότερο (202 κιλά), από το αντίστοιχο V-Strom 800 DE.
Η GSX-8S όπως αναμενόταν, διαθέτει χυτούς τροχούς 17” με ελαστικά 120/70R17 μπροστά και 180/55R17 πίσω, ενώ στα φρένα φέρει τις ίδιες με το V-Strom ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin με δίσκους 310 χιλιοστών εμπρός και δίσκο 260 χιλιοστών πίσω. Το ύψος σέλας είναι χαμηλό στα 81 εκατοστά από το έδαφος κάτι που εξυπηρετεί τους μικρόσωμους αναβάτες, ενώ το ρεζερβουάρ με την χωρητικότητα των 14 λίτρων δεν ανοίγει πολύ τα πόδια δημιουργώντας εξαιρετικές γωνίες όταν βρεθείς στη σέλα του.
Οι 82 ίπποι και τα 78 Nm ροπής σε συνδυασμό με το quickshifter διπλής ενέργειας που υπάρχει και εδώ, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα σε αστικές συνθήκες αλλά και σε σφιχτό στροφιλίκι. Η GSX-8S δεν θα σε τρομάξει και θα ακολουθήσει τις εντολές που του δίνεις πειθήνια, ώστε να απολαμβάνεις με σπορ τέμπο τη διαδρομή σου. Παραμένει ταυτόχρονα τόσο φιλική όσο και αποτελεσματική και παντρεύει την ευελιξία με την σταθερότητα.
Συμπερασματικά, ένα νέο παιχνίδι προκύπτει στην κατηγορία και η Suzuki έχει κάθε λόγο να χαμογελάει.