Honda και Aston Martin επιβεβαίωσαν επίσημα ότι θα ξεκινήσουν να συνεργάζονται στη Formula 1 από το 2026, όπως είχαμε αναφέρει εχθές. Η ιαπωνική εταιρεία θα προμηθεύει τη βρετανική ομάδα του Lawrence Stroll με μονάδες ισχύος. Με αυτό τον τρόπο η Honda θα κάνει την «επιστροφή» της στη Formula 1, αφότου αποχώρησε επίσημα στο τέλος του 2021, παρότι θα εξακολουθεί ουσιαστικά να προμηθεύει μονάδες στις ομάδες της Red Bull έως το τέλος του 2025.

H ομάδα της Aston Martin, υπό τη διοίκηση του Lawrence Stroll, έχει θέσει σαφείς στόχους να βρεθεί στην κορυφή της Formula 1 και να διεκδικεί νίκες και τίτλους. Για να το κάνει αυτό έχει επενδύσει αδρά στη δημιουργία καινούργιων εγκαταστάσεων στο Silverstone (συμπεριλαμβανομένης μίας καινούργιας αεροδυναμικής σήραγγας), και την πρόσληψη υψηλόβαθμων τεχνικών, που έχουν συμβάλει στην εκπληκτική φετινή πορεία της ομάδας. Η μετάβαση από πελατειακή ομάδα της Mercedes σε εργοστασιακή της Honda θα αποτελέσει άλλο ένα βήμα στην πορεία αυτή, και θα την αναγκάσει να κατασκευάσει δικό της κιβώτιο.

Όταν η Honda είχε αποχωρήσει από τη Formula 1, είχε αναφέρει την επιθυμία της να επικεντρωθεί σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας με σκοπό να έχει μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050. Αυτό που έπεισε την ιαπωνική εταιρεία να επιστρέψει -πέραν της αλλαγής διοίκησης- είναι το γεγονός ότι οι καινούργιοι τεχνικοί κανονισμοί για τις μονάδες ισχύος της Formula 1 που θα τεθούν σε ισχύ το 2026, αυξάνουν την ισχύ του υβριδικού συστήματος περίπου στο μισό της συνολικής ιπποδύναμης, αφαιρούν την περίπλοκη MGU-H, επιβάλλουν 100% βιώσιμα καύσιμα, καθώς και budget cap για τους κατασκευαστές κινητήρων.

Ο πρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος (HRC) της Honda, Koji Watanabe, δήλωσε: «Ο σημαντικότερος παράγοντας-κλειδί για αυτή την απόφαση αυτή τη φορά ήταν η κατεύθυνση προς την οποία κινούνται οι νέοι κανονισμοί του 2026, δηλαδή προς την ουδετερότητα άνθρακα. Και αυτή η κατεύθυνση ταυτίστηκε με τον στόχο της εταιρείας μας καθώς κινείται προς το μέλλον. Αυτός είναι ο καθοριστικός παράγοντας-κλειδί».

«Επί του παρόντος, η ηλεκτρική ισχύς αντιπροσωπεύει το 20% ή λιγότερο σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά οι νέοι κανονισμοί θα απαιτούν περίπου 50% της ισχύος ή περισσότερο να προέρχεται από την ηλεκτροκίνηση, γεγονός που θα φέρει ακόμη περισσότερη πρόοδο προς την κατεύθυνση αυτή».

«Οι κανονισμοί του 2026 θα μας υποχρεώσουν να στραφούμε 100% προς καύσιμα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, και αυτό θα απαιτήσει να σκεφτούμε πραγματικά πώς θα ενσωματώσουμε το νέο καύσιμο στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα πρέπει επίσης να σκεφτούμε πώς θα βελτιστοποιήσουμε την απόδοση, προκειμένου να επιταχύνουμε την εξέλιξη και νομίζω ότι αυτή η κατεύθυνση ταιριάζει με την κατεύθυνση της Honda».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe, προσέθεσε: «Πιστεύουμε ότι οι τεχνολογίες και η τεχνογνωσία που θα αποκτηθούν από αυτή τη νέα πρόκληση μπορούν ενδεχομένως να εφαρμοστούν άμεσα στα μελλοντικά μας ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής, όπως ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο-ναυαρχίδα, καθώς και σε τεχνολογίες εξηλεκτρισμού σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένου του eVTOL (ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα με κάθετη απογείωση και προσγείωση), το οποίο βρίσκεται επί του παρόντος υπό έρευνα και εξέλιξη».

Ο Martin Whitmarsh, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Aston Martin Performance Technologies, δήλωσε: «Η μελλοντική μας συνεργασία με τη Honda είναι ένα από τα τελευταία κομμάτια του παζλ που μπαίνει στη θέση του για τα φιλόδοξα σχέδια της Aston Martin στη Formula 1».

Ο Koji Watanabe ανέφερε για την ομάδα της Aston Martin: «Αυτή τη στιγμή εργάζονται πάνω σε διάφορα πράγματα για να ενισχύσουν την ομάδα και να προσπαθήσουν να κατακτήσουν το Πρωτάθλημα της F1. Έτσι, καθώς έχουν δώσει υψηλή προτεραιότητα στην τεχνολογία της μονάδας ισχύος και μπορούμε να ταυτιστούμε με την ειλικρινή τους στάση και επίσης το έντονο πάθος τους για τη νίκη. Συνεπώς, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε και να αγωνιστούμε για το Πρωτάθλημα ως Aston Martin-Honda».