Διαβάστε στο MotorOne.gr: Τα πάντα για το νέο ηλεκτρικό SUV Volvo EX30
Το ολοκαίνουριο Volvo EX30 παρουσιάστηκε την Τετάρτη 7 Ιουνίου διαδικτυακά, σε όλο τον κόσμο, από το Μιλάνο της Ιταλίας και είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία σε επιλεγμένες αγορές, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Η αλήθεια είναι πως κάπως έτσι το περιμέναμε: ως ένα EX90 σε σμίκρυνση. Το EX30 είναι η πρόταση της Volvo στην κατηγορία των premium κόμπακτ SUV. Εμφανισιακά, η συγγένεια με τη ναυαρχίδα EX90 είναι παραπάνω από εμφανής, αν και το λιτό σχήμα με τη σκανδιναβική αισθητική στο νέο B-SUV δείχνει ακόμη πιο ενδιαφέρον, χάρη στις πιο κομψές αναλογίες.
Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο έχει μήκος 4,25 μέτρα και είναι το μικρότερο SUV που έχει παρουσιάσει ποτέ η Volvo. Μικρό (για ηλεκτρικό) είναι και το βάρος, που ξεκινά λίγο πάνω από τα 1.800 κιλά.
Ακόμη πιο λιτή είναι η αισθητική στο εσωτερικό, όπου απουσιάζει εντελώς ο πίνακας οργάνων. Οι σχετικές ενδείξεις έχουν ενσωματωθεί στην τεράστια, κάθετη κεντρική οθόνη αφής των 12,3 ιντσών, όπου φιλοξενούνται φυσικά όλες οι πληροφορίες λειτουργίας και οι ρυθμίσεις του οχήματος, καθώς και οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας, πλοήγησης και ψυχαγωγίας.
Όπως συμβαίνει με κάθε Volvo, το EX30 διαθέτει ενσωματωμένες εφαρμογές και υπηρεσίες Google, μεταξύ των οποίων και τον ψηφιακό βοηθό Google Assistant. Προσφέρει επίσης επιλογή ανάμεσα σε 5 διαφορετικά θέματα ατμοσφαιρικού φωτισμού, με κάθε ένα από αυτά να αντλεί έμπνευση από ένα διαφορετικό σκανδιναβικό τοπίο.
Να συμπληρώσουμε ακόμη πως υπάρχει δυνατότητα λήψης ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (over the air), τεχνολογία ψηφιακού κλειδιού (μέσω smartphone) και μπάρα ήχου (soundbar) για premium ήχο.
Φυσικά, η ποιότητα κατασκευής είναι στο πολύ υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Σουηδική εταιρία, με εκτεταμένη βεβαίως χρήση βιώσιμων υλικών στο εσωτερικό, σύμφωνα με την νεότερη πρακτική της Volvo.
Η γκάμα του EX30 θα περιλαμβάνει εκδόσεις με ένα ή δύο ηλεκτροκινητήρες, καθώς και με δύο επιλογές σε μπαταρίες.
Η βασική έκδοση απευθύνεται κυρίως για αστική χρήση και διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων που συνδυάζεται με μπαταρία LFP ενεργειακής χωρητικότητας 49 kWh.
Η συγκεκριμένη μπαταρία μπορεί να φορτίζει με ισχύ έως 134 kW και χρησιμοποιεί τεχνολογία φωσφορικού σιδήρου λιθίου. Χάρη σε αυτή, είναι περισσότερο αποδοτική από πλευράς κόστους και απαιτεί λιγότερους πόρους για την παραγωγή της, κάτι το οποίο σημαίνει ότι αποτελεί την καλύτερη επιλογή εφόσον δεν είναι απαραίτητη η υψηλή αυτονομία.
Η έκδοση Single Motor Extended Range εξοπλίζεται με μπαταρία NMC για μεγαλύτερη αυτονομία. Η μπαταρία NMC χρησιμοποιεί λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και παράγει την ενέργειά της πιο αποδοτικά σε σχέση με την μπαταρία LFP. Η έκδοση του EX30 με έναν κινητήρα και εκτεταμένη αυτονομία υπόσχεται αυτονομία έως και 480 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση.
Κορυφαία στη γκάμα είναι η έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία η μπαταρία NMC συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 428 ίππους και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Το EX30 Twin Motor Performance, είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο σε επιτάχυνση που έχει κατασκευάσει η Volvo μέχρι σήμερα!
Παράλληλα, είναι γρήγορο και στη φόρτιση της μπαταρίας του. Με δυνατότητα ταχυφόρτισης (DC) με ισχύ έως και 153 kW, η μπαταρία φτάνει από το 10% έως το 80% σε κάτι περισσότερο από 25 λεπτά.
Ως Volvo, το νέο EX30 έχει δεχθεί ειδική φροντίδα και στον τομέα της ασφάλειας. Έτσι, ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, αλλά και μία νέα ειδική λειτουργία ασφαλείας για δίκυκλα, η οποία προειδοποιεί τον οδηγό όταν πρόκειται να ανοίξει την πόρτα του αυτοκινήτου μπροστά από έναν ποδηλάτη, οδηγό σκούτερ ή πεζό.
Επιπλέον, η νέα γενιά του συστήματος Park Pilot Assist μπορεί να χειριστεί χώρους στάθμευσης κάθε τύπου, σε παράλληλη, καμπυλωτή, κάθετη και διαγώνια διάταξη, καθιστώντας πανεύκολη τη στάθμευση σε περιορισμένους χώρους.
Ο οδηγός χρειάζεται απλώς να επιλέξει αυτό που επιθυμεί μέσω του τρισδιάστατου περιβάλλοντος χρήστη, και το Park Pilot Assist θα αναλάβει τον έλεγχο του γκαζιού, του φρένου και του τιμονιού για να παρκάρει το όχημα.
Η διάθεση του Volvo EX30 θα ξεκινήσει στην ελληνική αγορά τους προσεχείς μήνες, αν και όπως είπαμε είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με τιμή από 37.572 ευρώ. Μέσα στο 2024, η γκάμα του μοντέλου θα εμπλουτιστεί με την έκδοση Cross Country που θα ξεχωρίζει για το στυλ περιπέτειας.