Tο όνομα Rafale ακούγεται επίκαιρο και… με πολεμική ιαχή μάλιστα. Θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί πως είναι μια έξυπνη κίνηση μάρκετινγκ της Renault, να συνδέσει το νέο της κουπέ SUV με τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη. Το όνομα Rafale ωστόσο είναι συνδεδεμένο με την ιστορία της γαλλικής φίρμας εδώ και 9 δεκαετίες σχεδόν, ήδη από το 1934!

Αρκεί όμως μια πιασάρικη ονομασία για να δώσει στη Renault τη μαχητικότητα που χρειάζεται στην premium κατηγορία; Βρεθήκαμε στο Παρίσι, στα μέσα Ιουνίου, για να δώσουμε την απάντηση, βλέποντας από κοντά και μαθαίνοντας τα πάντα για το νέο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας.

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Βρες το SUV που ταιριάζει στις δικές σου ανάγκες >>

Αυτό είναι το πρακτικό σκούτερ με την σούπερ τιμή >>

Εδώ μπορείς να πάρεις μια γεύση πολυτέλειας από τα C-SUV >>

Δες 5 υβριδικά SUV που δοκιμάσαμε στο MotorOne.gr >>

Από το Caudron-Renault Rafale στο Rafale D-SUV

Rafale είναι μια γαλλική λέξη που παραπέμπει στην ριπή του ανέμου, συνδέει όμως και τη Renault με την αεροπορία. Το 1934, το Caudron-Renault Rafale, το αεροσκάφος που βλέπετε στις φωτογραφίες δίπλα στο νέο γαλλικό SUV, πέταξε με την ταχύτητα – ρεκόρ των 445 χλμ./ώρα! Για την ιστορία, στα πηδάλια βρισκόταν η Γαλλίδα Helene Boucher.

Πετώντας στο… σήμερα, το νέο D-SUV Rafale είναι η ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρίας και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου υπό την εποπτεία του Gilles Vidal, ο οποίος ήρθε από την Peugeot για να αναλάβει επικεφαλής της Design Renault.

Βέβαια, το Rafale βασίζεται στο Espace, το οποίο με τη σειρά του μοιράζεται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με το μικρότερο Austral. Αισθητικά, διακρίνεται για την αρμονία που χαρακτηρίζει γενικά τη σιλουέτα, αλλά και τις αιχμηρές λεπτομέρειες που προσδίδουν δυναμισμό.

Ξεχωρίζουν η μάσκα με τη φωτιζόμενη γρίλια εμπρός, τα έξτρα φώτα στις γωνίες του εμπρός προφυλακτήρα (τα οποία βέβαια είδαμε και στο ανανεωμένο Clio), τα ιδιαίτερα πίσω φωτιστικά σώματα, οι μεγάλοι τροχοί 20’’, το γλυπτό πορτμπαγκάζ και η αεροτομή στην οροφή με την έντονη κλίση προς τα πίσω.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ κομψό και σαφέστατα από τις πιο ενδιαφέρουσες εφαρμογές σε κουπέ SUV, ανεξαρτήτως μεγέθους και κατηγορίας.

Εξαιρετικά ευρύχωρο και πρακτικό

Με μήκος 4,71 μ. και μεταξόνιο 2,74 μ., το Rafale υπόσχεται μια ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα – και έτσι ακριβώς είναι στην πράξη. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πραγματικά πλουσιοπάροχοι, ειδικά για τα πόδια αλλά και για το κεφάλι – και αυτό παρά την κλίση της οροφής αλλά και την ύπαρξη πανοραμικής ηλιοροφής. Μόνο ο χώρος για τα πέλματα κάτω από τα εμπρός καθίσματα είναι περιορισμένος.

Αντίστοιχα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με όγκο 647 λίτρων (530 λτ. με τη μέθοδο μέτρησης VDA). Να πούμε βέβαια πως, παρότι βασίζεται στο 7-θέσιο Espace, το Rafale είναι αποκλειστικά πενταθέσιο.

Μας άρεσε επίσης το υποβραχιόνιο του πίσω καθίσματος, με τις δύο περιστρεφόμενες βάσεις για στήριξη tablet ή smartphone και δύο θύρες USB.

Θα πρέπει επίσης να σταθούμε στην πανοραμική ηλιοροφή. Ονομάζεται Solarbay, κατασκευάζεται από την Saint-Gobain και έχει διαστάσεις 147×112 εκ. Αυτό που την κάνει ξεχωριστή, όμως, είναι το γυαλί που σκουραίνει ή γίνεται διαφανές αναλόγως της ηλιοφάνειας, ή κατά βούληση, μέσω ενός διακόπτη ή και με φωνητική εντολή.

Υπάρχουν τέσσερις επιλογές για το γυαλί: ολόκληρο διαφανές, ολόκληρο σκούρο, διαφανές στο εμπρός μέρος και σκούρο στο πίσω, και το αντίστροφο. Μιλώντας με τους ειδικούς της Saint-Gobain, μας διαβεβαίωσαν για την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας σε χώρες με έντονη ηλιοφάνεια, όπως η Ελλάδα, αλλά και για την ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος.

Στο εμπρός μέρος, η εικόνα μας είναι γνώριμη από το Austral. Ο σχεδιασμός είναι απλός και σύγχρονος και τα υλικά προσεγμένα σε ποιότητα παρότι γίνεται αρκετή χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού. Ο οδηγός κάθεται αρκετά ψηλά και έχει μπροστά του δύο μεγάλες οθόνες: μία TFT 12,3’’ για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία κάθετη 12’’ για το σύστημα πολυμέσων OpenR Link.

Διαθέτουν νέα γραφικά και δυνατότητες προβολής των πληροφοριών, ενώ το infotainment χρησιμοποιεί το νεότερο λογισμικό της Google (Automotive 12) για να προσφέρει ενημέρωση, ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα (μέσω Android Auto ή Apple Carplay) και πλοήγηση υψηλού επιπέδου.

Υπάρχει επίσης αναβαθμισμένο head–up display 9,3’’, δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων, σπορ καθίσματα επενδυμένα με ανακυκλωμένο αλκαντάρα (έως 61%) και φωτιζόμενο λογότυπο Alpine, ρυθμιζόμενος ατμοσφαιρικός φωτισμός και 32 διαθέσιμες τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS).

Αποκλειστικά υβριδικό με 200 – 300 ίππους

Το νέο Rafale θα είναι αρχικά διαθέσιμο – από το τελευταίο τρίμηνο του 2023 – με το full hybrid σύστημα κίνησης E-Tech που πρωτοείδαμε στο Austral. Αυτό αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.2 turbo 130 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας (50 kW) κινεί το όχημα και φορτίζει τη μπαταρία ιόντων λιθίου (2 kWh/400 V) και ο δεύτερος (25 kW) εκκινεί τον βενζινοκινητήρα (αντί μίζας), αλλάζει τις σχέσεις στο κιβώτιο και συμβάλλει επίσης στη φόρτιση της μπαταρίας.

Το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει 2+4 σχέσεις: 2 σχέσεις για την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια, 4 για τον βενζινοκινητήρα και συνολικά 15 συνδυασμούς έτσι ώστε να επιλέγει την ιδανική ταχύτητα για κάθε περίσταση.

RENAULT RAFALE_3E1A4630-ModifierRENAULT RAFALE_3E1A4905-Modifier

Η συνδυαστική απόδοση φτάνει στους 200 ίππους και τα 410 Nm ροπής και υπόσχεται πολύ καλές επιδόσεις αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου: μόλις 4,7 λτ./100 χλμ..

Στα τέλη του 2024 θα προστεθεί στη γκάμα μία έκδοση Plug–in Hybrid που θα εμπλουτίζει το παραπάνω σύστημα κίνησης με έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, μεγαλύτερη μπαταρία με δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης, ηλεκτρική τετρακίνηση και αυξημένη απόδοση 300 ίππων.

 

Εκτός από σύστημα τετρακίνησης, το ισχυρότερο Rafale θα εξοπλίζεται και με το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced το οποίο στρίβει τους πίσω τροχούς για να βελτιστοποιήσει το κράτημα στις υψηλές ταχύτητες αλλά και την ευελιξία στην πόλη.

 

Δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Rafale. Οι τεχνικοί της Renault μας ενημέρωσαν πάντως ότι τα μεγαλύτερα μετατρόχια σε συνδυασμό με το μακρύτερο μεταξόνιο και τις νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση διαφοροποιούν την οδική συμπεριφορά συγκριτικά με το γνωστό μας Austral.

 

Βέβαια, δεν περιμένουμε το νέο Renault Austral πως θα έχει ιδιαίτερα δύσκολο έργο στο να μας εντυπωσιάσει με την οδηγική εμπειρία που θα προσφέρει, όσο στο να πείσει το απαιτητικό κοινό της premium κατηγορίας ότι αξίζει. Γιατί, με το Austral E-Tech Full Hybrid να ξεκινά από 49.700 €, μην περιμένετε πως η αρχική τιμή του Rafale θα είναι κάτω από 55.000 €…Την εικόνα, την τεχνολογία και τις δυνατότητες που απαιτούνται, τις έχει. Το στοίχημα είναι αν έχει την απαιτούμενη δυναμική το – προσφάτως ανασχεδιασμένο – σήμα της Renault.